Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heippa ssss!

09.02.2016 |

Olen lueskellut täältä sinun "ammattimaisia" mielipiteitä malleista ja heidän ammatinkuvastaan. Olen tehny mallintöitä teini-iästä saakka niin ulkomailla kuin Suomessa, ammattimallina. Haluan korjata muutaman epäkohdan sinun kommenteista kohdistuen malleihin.
Ensimmäiseksi, kaikki mallit ovat lähtökohtaisesti pitkiä ja laihoja. Luonnollisesti tämä tarkoittaa sitä, että vartalonmalli on jo luonnostaan ns. "slim" ja pitkät raajat lisäävät illuusiota laihuudesta. Jos vertaat 160cm laihahkoa naista 178cm laihahkoon naiseen on ilmiselvää, että pidempi nainen vaikuttaa vielä laihemmalta. Pidempi olemus aiheuttaa tämän mielikuvan. Älä siis vertaa lyhyitä/normaalin pituisia naisia hyvin pitkiin mallinaisiin. Lisään vielä, että lähes kaikilla malleilla on todella kaunis siro luusto, joka lisää illuusiota pienuudesta.

Toiseksi voisin tuoda mallien iän esille. Hyvin monet malleista on ikähaarukaltaan 15-23 ikävuoden välillä. Varsinkin nyt mallit ovat yhä nuorempia ja nuorempia (itse olin 17v ja muutama kämppis juuri ja juuri 16v täyttäneitä kun lähdin ulkomaille) ja osalla on vielä kasvupyrähdys kesken. Kasvupyrähdyksen aikana keho tarvitsee rutkasti energiaa ja nuori nainen voi syödä suuria määriä ruokaa lihomatta. Nuorilla ihmisillä on myös hyvin nopea aineenvaihdunta ja kerääntynyt paino ei pitkässä ihmisessä näy samalla tavalla kuin lyhyessä ihmisessä.

Kolmanneksi, photoshop. Olen tehnyt lukuisia kuvauksia joiden jälkeen en ole tunnistaa itseäni kuvista. Photoshopin käyttö on todella yleistä ja sen luodaan väärä mielikuva malleista. Minulla on mallikavereita, jotka eivät näytä upeilta alusvaatteilla sillä he ovat "vain" hoikkia eivätkä juuri harrasta liikuntaa. Mutta photoshopin avulla luodaan kuva fitistä mallista joka hehkuu. Sama näytöksissä, näytösmallit ovat malleista hoikimpia mutta alusvaatteila hyvin harvoin kauniin näköisiä. Itseasiassa kaukana kauniista.

Neljänneksi, sinulla on aivan väärä kuva mallintöistä. Mallina työskentely on 70% prosenttia castingeissa juoksemista, 20% kuvauksia ja töitä ja loput 10% malliystävien kanssa dinnereillä ja clubeilla ravaamista. Jos et ole juuri nyt pinnalla oleva huippumalli, elämäsi on lähinnä tuota. Mallimaailmassa näkee paljon itsensä näännyttäviä malleja ENNEN fashionweekkejä ja sen jälkeen hulluna juhlimista. Myös syömishäiriöitä tulee vastaan, itse kuuluin osin tähän kategoriaan. Kuten myös niitä malleja jotka syövät eivätkä liho. Tyttöjä on laidasta laitaan. Älä siis ihannoi aivan väärää mielikuvaa, ammattimallina työskentely EI ole langanlaihana kuvauksesta kuvaukseen maagisesti liitelimistä, vaan myös me kokoonnutaan aamupalalle yhdessä ja syödään croisantteja aamupalaksi sekä ylipäätänsä syömme.

Pointtini? Ehkäpä tällä kirjoituksella ei ole pointtia, olen vain halunnut pitkään korjata muutamia oletuksiasi mallintöistä. Tunnuit ihailevan asiaa, josta sinulla ei tunnu olevan yhtään mitään oikeaa mielikuvaa. Rakas ssss, toivon että tulet sinun pilvilinnoistasi alas ja ymmärrät että se, mitä näet VS-showssa tai lehtien kuvissa EI ole todellisuutta. Mallina voin tämän salaisuuden sinulle paljastaa.
Heippa tutuille! :D

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että tämä SSSS on niitä syömishäiriöisiä jotka eivät halua kuulla olevansa kauniita tai hyväkroppaisia, vaan laihoja, ennenkaikkea liian laihoja. Haluavat olla uniikkeja lumihiutaleita sairaalloisen laihuutensa kanssa ja herättää sillä huomiota ja huolestumista.

Onko laihuus ainoa asia elämässäsi mikä tekee susta mielestäsi "paremman" kuin muut?

Vierailija
82/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Pendeja kirjoitti:

ssss kirjoitti:

71: Voi vittujen kevät taas tätä lukutaitoa!!!! Kirjoitinko ylipainon ihannoinnista?!?!?! EN!!!! Kirjoitinko ylipainon normalisoinnista?!?!?! KYLLÄ!!!!

72: En vihaa lihavia ihmisiä!!!! Vihaan lihavuutta kokonaisvaltaisena ilmiönä!!! Miesihanne on sopivan lihaksikas!

73: Valitan, mutta mallistatuksesi paljastui jo feikiksi. Osallistumisesi keskusteluun siihen tukeutuen on säälittävää.

74: Minua ei edelleenkään ole aivopesty. Thänk god for dät!

Mallistatus? Ihan aikuisten oikeasti olen malli ja tehnyt sitä ihan leipätyönä :D

Linkkaan kuvan, salapoliisina saat selvittää.

http://aijaa.com/S7eGNw

Noniin, selvitä :)

Mitä kuvittelet editorialin todistavan? Voin tehdä saman, katso, minäkin olen malli!

http://aijaa.com/oL1xqX

:)

Miten mulla on sitten tämä?

http://aijaa.com/boRZkO

http://aijaa.com/0hmJMU

http://aijaa.com/kcXjHW

En voi uskoa että menin näin pitkälle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta.. etkö mieti yhtään kroppasi mittasuhteita esteettisesti, haluat vain olla mahdollisimman laiha ja muodoton?

Mittojesi perusteella olet todella tasapaksu, pidätkö rinnattomuutta tai olematonta vyötäröä kauniina?

Laihana on mahdollista pitää vähän kurveja ja naisellisuutta mutta sitä et ilmeisesti halua?

Vierailija
84/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pendeja kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Pendeja kirjoitti:

ssss kirjoitti:

71: Voi vittujen kevät taas tätä lukutaitoa!!!! Kirjoitinko ylipainon ihannoinnista?!?!?! EN!!!! Kirjoitinko ylipainon normalisoinnista?!?!?! KYLLÄ!!!!

72: En vihaa lihavia ihmisiä!!!! Vihaan lihavuutta kokonaisvaltaisena ilmiönä!!! Miesihanne on sopivan lihaksikas!

73: Valitan, mutta mallistatuksesi paljastui jo feikiksi. Osallistumisesi keskusteluun siihen tukeutuen on säälittävää.

74: Minua ei edelleenkään ole aivopesty. Thänk god for dät!

Mallistatus? Ihan aikuisten oikeasti olen malli ja tehnyt sitä ihan leipätyönä :D

Linkkaan kuvan, salapoliisina saat selvittää.

http://aijaa.com/S7eGNw

Noniin, selvitä :)

Mitä kuvittelet editorialin todistavan? Voin tehdä saman, katso, minäkin olen malli!

http://aijaa.com/oL1xqX

:)

Miten mulla on sitten tämä?

http://aijaa.com/boRZkO

http://aijaa.com/0hmJMU

http://aijaa.com/kcXjHW

En voi uskoa että menin näin pitkälle :D

Näytät upealta! vau

Vierailija
85/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
86/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailetko Tara Reid-takamusta?

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/woman/5370849/Weird-body-part-name…

Omg, tostahan on sulanut perslihakset kokonaan pois...

Ja ei millään pahalla sss, mutta muutama ihannoivasi malli, mikä anna se nyt olikaan, on ihan kävelevä luuranko. Kauneus on tietty katsojan silmissä.. Mutta sitä en ymmärrä, miksi pistät ulkonäön terveyden edelle? Ajatteletko tosissasi että luurankomainen olemus tekee sinusta onnellisen?

Lopeta se oksenteleminen, ja opettele syömään sen sijasta terveellisesti. Jos menetät terveytesi, sitä et välttämättä saa takaisin. Laiha pystyy olemaan, tekemättä silti kropalle karhunpalvelusta. Ja pliis, työstä pikkasen tota mielikuvaa normaalista painosta!!!

Vierailija
87/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että tämä SSSS on niitä syömishäiriöisiä jotka eivät halua kuulla olevansa kauniita tai hyväkroppaisia, vaan laihoja, ennenkaikkea liian laihoja. Haluavat olla uniikkeja lumihiutaleita sairaalloisen laihuutensa kanssa ja herättää sillä huomiota ja huolestumista.

Onko laihuus ainoa asia elämässäsi mikä tekee susta mielestäsi "paremman" kuin muut?

Ei. Haluan näyttää vahvalta ja terveellä tavalla laihalta. Anablogeista tuttu luinen ja hauras prinsessameininki ei ole juttuni.

Laihuus ei tee kenestäkään parempaa.

"Laihuus ei tee kenestäkään parempaa" ei nyt oikein istu sinun suuhusi, kun olet valmis eväämään työt ylipainoisilta ihmisiltä, ja näet ylipainoisen pelkän esiintymisen kameroiden edessä olevan "läski-ihannoimista"... :D

Vierailija
88/142 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SSSS on sairas. 

Ensimmäisellä sivulla sanoo "ihailemani Anna Seleznevan abseja tuskin on saavutettu liikkumatta"

https://fi.pinterest.com/pin/537758011728155515/

Kuvassa kyseinen nainen. Nälkiintynyt hän on, ei sporttinen.

ssss on trolli. Hänen mielestään Gigi Hadid sopisi näyttelemään läskiä leffoihin. Tässä kuva Gigistä bikineissä:

http://healthyceleb.com/wp-content/uploads/2015/08/Gigi-Hadid-bikini-fi…

Tuskin ssss vastaa tähän viestiin mitään, ei vastannut tuohonkaan jota lainasin. 

Vierailija
89/142 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss:lle on tärkeää olla laiha. Häntä ei haittaa että hänen terveytensä menee eikä arki ole mukavaa nälässä, heikotuksessa ja oksennuksen maku suussa. Häntä ei haittaa vaikka muut pitävät häntä rumana ja sairaana --> koko työ menee hukkaan kun kukaan ei arvosta. 

Mikäs siinä sitten.

Minä olen mieluummin urheilullinen ja normaalipainoinen, en erityisessä tikissä mutta kuitenkin terve ja kivan näköinen. Minun elämäni on mukavaa ja saan tehdä oikeastaan mitä huvittaa. 

Eri ihmisille eri asiat ovat tärkeitä. 

Vierailija
90/142 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tää on nyt ihan selvästi.

Aika hauska ...ja jos omistaa poskettoman huumorintajun niin tämä on ihan Yes.

Vierailija
91/142 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ketkä sanoi jotain "ei ssss ole ikinä tehnyt mitään tyhmää!!1" tai sinnepäin siinä eilisessä bannausketjussa pitäisi laittaa lukemaan tää koko keskustelu.

Vierailija
92/142 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssss, lempiväri?

Vierailija
93/142 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenalla on nyt dokumentti Tanssivien henkien metsä, kertoo aga-pygmien heimosta, jotka eivät ole median aivopesemiä ja ovat tehneet elämänsä raskaita fyysisiä töitä ja sen huomaa. Oli oikeasti mielenkiintoista pitkästä aikaa nähdä oikeasti luonnollisia ihmisvartaloita, onhan niilläkin ne omat kauneusihanteensa, mutta erit kuin länsimaissa. Siitä näkee kuinka kaukana länsimaiden pyöreät pystyt rinnat, sairaanloinen lihavuus tai laihuus, steroidilihakset ja kaikki kaikkileukkaukset ja hiuspidennykset ovat luonnollisesta. 

Vierailija
94/142 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssss:hän on jo rutosti feimimpi ku mies 29v. Myönnän itsekin stalkkaavani häntä päivittäin :D

Vierailija
95/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Areenalla on nyt dokumentti Tanssivien henkien metsä, kertoo aga-pygmien heimosta, jotka eivät ole median aivopesemiä ja ovat tehneet elämänsä raskaita fyysisiä töitä ja sen huomaa. Oli oikeasti mielenkiintoista pitkästä aikaa nähdä oikeasti luonnollisia ihmisvartaloita, onhan niilläkin ne omat kauneusihanteensa, mutta erit kuin länsimaissa. Siitä näkee kuinka kaukana länsimaiden pyöreät pystyt rinnat, sairaanloinen lihavuus tai laihuus, steroidilihakset ja kaikki kaikkileukkaukset ja hiuspidennykset ovat luonnollisesta. 

Siis kauneusleikkaukset.

Vierailija
96/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSSS, laittaisitko kuvan henkilöstä joka on sinun mielestäsi liian/sairaalloisen laiha? 

Vierailija
97/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

112: En.

113: En ole varma, miksi arvotan hyvältä näyttämisen niiiiin paljon korkeammalle kuin terveyden. Ajattelen, ettei sitä muutenkaan voi tietää, mitä tulee tapahtumaan. Milloin vain voi jäädä auton alle tai joutua tulipaloon ja kuolla nuorena. Terveydellä ei lopulta ole paljon väliä.

Sitä ei voikkaan tietää mitä elämässä tapahtuu, jos vetoat siihen että voit jäädä auton alle, voit yhtä hyvin voittaa vaikka lotossa. Et ehkä sen takia arvosta terveyttäsi, koska se sinulla vielä on, mutta jos jatkat tuolla tavalla, niin sen tulet menettämään ja ehkä sitten arvostat terveyttä enemmän. Ikävä kyllä, arvostat tuota "hyvännäköisyyttä" ihan liikaa.. Et tule koskaan saavuttamaan sellaista tilaa, jossa joku ei olisi eri mieltä kauneudestasi. Toisekseen, se on katoavaista meillä ihmisillä.

Edelleen, koita nyt hyvä ihminen opetella syömään terveellisesti. Silloin mielesi ja kroppasi voi paremmin, ja voit silti olla laiha. Jos kerta laihuus ei sinulle onnea tuo, niin rankaisetko itseäsi sitten vai mistä ihmeestä on kyse kohdallasi?

Vierailija
98/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puhetta koreadraamoista. Olen katsonut aasialaisia elokuvia itsekin ja niissä draamoissa näyttelijät ovat todella hoikkia. Aasiassa tehdään kuitenkin enemmänkin sarjoja ja elokuvia ja niissä näkyy myös tavallisia ihmisiä. Kannattaisi katsoa välillä myös jotain vähän "vakavampaa".

Todella vaikea kuvitella, että kaikissa elokuvissa kaikkien näyttelijöiden tulisi olla "täydellisiä". Jos elokuva kuvaisi vaikka tositapahtumia ja ne todelliset ihmiset olisivat normaalipainoisia (eli lihavia ssss:n mielestä) tai oikeasti lihavia, niin sehän pilaisi koko elokuvan. Yritä siinä sitten arvailla kuka on kuka, kun kukaan ei näytä yhtään alkuperäiseltä henkilöltä. Paitsi ehkä hiustenvärin osalta.

Vierailija
99/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua ketä edes kiinnostaa tää proana palstalta tänne eksynyt trolli. Älkää oikeasti nyt enää viitsikö ruokkia sitä.

Tämä. Amen.

Vierailija
100/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaville näyttelijättärille ei siis pitäisi antaa töitä, ettei normalisoisi lihavuutta. Entä kelpaavatko nämä näyttelemään, vai olisiko joku rooliin meikattu malli parempi:

- lihavat miespuoliset näyttelijät, ilmeisesti ei myöskään näille töitä?

- laihat mutta rumapiirteiset naiset / miehet

- vanhat naiset / miehet