Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heippa ssss!

09.02.2016 |

Olen lueskellut täältä sinun "ammattimaisia" mielipiteitä malleista ja heidän ammatinkuvastaan. Olen tehny mallintöitä teini-iästä saakka niin ulkomailla kuin Suomessa, ammattimallina. Haluan korjata muutaman epäkohdan sinun kommenteista kohdistuen malleihin.
Ensimmäiseksi, kaikki mallit ovat lähtökohtaisesti pitkiä ja laihoja. Luonnollisesti tämä tarkoittaa sitä, että vartalonmalli on jo luonnostaan ns. "slim" ja pitkät raajat lisäävät illuusiota laihuudesta. Jos vertaat 160cm laihahkoa naista 178cm laihahkoon naiseen on ilmiselvää, että pidempi nainen vaikuttaa vielä laihemmalta. Pidempi olemus aiheuttaa tämän mielikuvan. Älä siis vertaa lyhyitä/normaalin pituisia naisia hyvin pitkiin mallinaisiin. Lisään vielä, että lähes kaikilla malleilla on todella kaunis siro luusto, joka lisää illuusiota pienuudesta.

Toiseksi voisin tuoda mallien iän esille. Hyvin monet malleista on ikähaarukaltaan 15-23 ikävuoden välillä. Varsinkin nyt mallit ovat yhä nuorempia ja nuorempia (itse olin 17v ja muutama kämppis juuri ja juuri 16v täyttäneitä kun lähdin ulkomaille) ja osalla on vielä kasvupyrähdys kesken. Kasvupyrähdyksen aikana keho tarvitsee rutkasti energiaa ja nuori nainen voi syödä suuria määriä ruokaa lihomatta. Nuorilla ihmisillä on myös hyvin nopea aineenvaihdunta ja kerääntynyt paino ei pitkässä ihmisessä näy samalla tavalla kuin lyhyessä ihmisessä.

Kolmanneksi, photoshop. Olen tehnyt lukuisia kuvauksia joiden jälkeen en ole tunnistaa itseäni kuvista. Photoshopin käyttö on todella yleistä ja sen luodaan väärä mielikuva malleista. Minulla on mallikavereita, jotka eivät näytä upeilta alusvaatteilla sillä he ovat "vain" hoikkia eivätkä juuri harrasta liikuntaa. Mutta photoshopin avulla luodaan kuva fitistä mallista joka hehkuu. Sama näytöksissä, näytösmallit ovat malleista hoikimpia mutta alusvaatteila hyvin harvoin kauniin näköisiä. Itseasiassa kaukana kauniista.

Neljänneksi, sinulla on aivan väärä kuva mallintöistä. Mallina työskentely on 70% prosenttia castingeissa juoksemista, 20% kuvauksia ja töitä ja loput 10% malliystävien kanssa dinnereillä ja clubeilla ravaamista. Jos et ole juuri nyt pinnalla oleva huippumalli, elämäsi on lähinnä tuota. Mallimaailmassa näkee paljon itsensä näännyttäviä malleja ENNEN fashionweekkejä ja sen jälkeen hulluna juhlimista. Myös syömishäiriöitä tulee vastaan, itse kuuluin osin tähän kategoriaan. Kuten myös niitä malleja jotka syövät eivätkä liho. Tyttöjä on laidasta laitaan. Älä siis ihannoi aivan väärää mielikuvaa, ammattimallina työskentely EI ole langanlaihana kuvauksesta kuvaukseen maagisesti liitelimistä, vaan myös me kokoonnutaan aamupalalle yhdessä ja syödään croisantteja aamupalaksi sekä ylipäätänsä syömme.

Pointtini? Ehkäpä tällä kirjoituksella ei ole pointtia, olen vain halunnut pitkään korjata muutamia oletuksiasi mallintöistä. Tunnuit ihailevan asiaa, josta sinulla ei tunnu olevan yhtään mitään oikeaa mielikuvaa. Rakas ssss, toivon että tulet sinun pilvilinnoistasi alas ja ymmärrät että se, mitä näet VS-showssa tai lehtien kuvissa EI ole todellisuutta. Mallina voin tämän salaisuuden sinulle paljastaa.
Heippa tutuille! :D

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSSS toivoo siis median lopettavan ylipainon normalisoinnin ja linkkaa esimerkiksi kuvia. Miten ensimmäisen kuvan eli Rebel Wilsonin kohdalla median tulisi toimia lopettaakseen ylipainon normalisoinnin? Pitäisikö olla julkaisematta kuvia Rebel Wilsonista, muokata niitä laihemmaksi tai lisätä päälle joku varoitusteksti vai jokin muu vaihtoehto?

Vierailija
62/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebel Wilsonin roolihahmo elokuvissa Pitch Perfect 1, 2 ja 3 on nimeltään Fat Amy. Pitäisikö Fat Amya näytellä mieluummin vaikka pluskoon malliksi luokittelemasi Cara Delevingne ("uransa loppupuolella")?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

75: Olet oikeassa, täydellisellä ulkonäöllä ei tee läntisessä maailmassa mitään. Täällä siihen pyrkiminen on hukkaan heitettyä aikaa eikä sitä arvosteta. Tutustu muihin kulttuureihin, niin huomaat, miksi siihen pyrkiminen on tärkeää.

77: Koska olen nainen.

79: Rebelin ei tulisi saada rooleja tuon kokoisena.

Hetkinen. Onko sinusta oikeasti ok, että ihmistä on ok syrjiä painonsa vuoksi? Sillä syrjimistä se on, jos ihmiselle jätetään roolit antamatta (tai ylipäätään jätetään ottamasta töihin, näin mattimeikäläisten maailmassa) ulkonäkönsä vuoksi.

Toinen kysymys on, että jos elokuvat jne. ovat vain kauniiden ja laihojen ihmisten kansoittamia, millä niihin saamme kosketuspintaa me vähemmän kauniit ja vähemmän laihat... tai korjaan: tavalliset ihmiset? 

Vierailija
64/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

75: Olet oikeassa, täydellisellä ulkonäöllä ei tee läntisessä maailmassa mitään. Täällä siihen pyrkiminen on hukkaan heitettyä aikaa eikä sitä arvosteta. Tutustu muihin kulttuureihin, niin huomaat, miksi siihen pyrkiminen on tärkeää.

77: Koska olen nainen.

79: Rebelin ei tulisi saada rooleja tuon kokoisena.

Olen tutustunut muihin kulttuureihin ja juuri sen takia pidän täydellisyyden jahtaamista hölmönä. Ja ei, et valita naisille ulkonäöstä koska olet nainen vaan koska olet oppinut että naisten vartaloa saa arvostella koko ajan, sitä oikein täytyy arvostella. Säälin sinua. Ja ai, entäs Kevin James tai Zach Galifianakis, eikö heidänkään tulisi saada rooleja painonsa takia?

Vierailija
65/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun ihmisten ulkonäkö ja rasvaprosentit kaivaa persettä näin rankasti niin ei enää nähdä ihmisiä ihmisinä, vaan kävelevinä lihasäkkeinä jotka joka ovat ihmisyyden arvoisisa tai turhia rumiluksia joille ei saa antaa edes töitä.

Vierailija
66/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse anoreksiaa 7 vuotta sairastaneena, en voi kuin olla surullinen kun lukee näitä ssss:n viestejä. Sitten kun ssss menettää puolet hiuksistansa ja sairastuu osteoporoosiin, hymyilen. Tyhmä ämmä sai ansaitsemansa lopun.

Vierailija
67/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

81: Kyllä pitäisi. Gigi sopisi rooliin loistavasti, hänellähän on pöyreät kasvonpiirteet!

82: On ok syrjiä, jos ei täytä työn vaatimuksia. Näyttelijän tulisi olla hyvännäköinen, lähes täydellinen. Rebel ei ole sitä. Mutta olen varma, että hän olisi todella kaunis ja näyttelijäksi täydellisesti soveltuva, jos hän olisi laiha.

Kosketuspintaa ei tarvita!

83: Ei.

... Kyllä taitaa SSSS mennä viimeistään tässä vaiheessa trolliosastolle. :-)

Vierailija
68/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

81: Kyllä pitäisi. Gigi sopisi rooliin loistavasti, hänellähän on pöyreät kasvonpiirteet!

82: On ok syrjiä, jos ei täytä työn vaatimuksia. Näyttelijän tulisi olla hyvännäköinen, lähes täydellinen. Rebel ei ole sitä. Mutta olen varma, että hän olisi todella kaunis ja näyttelijäksi täydellisesti soveltuva, jos hän olisi laiha.

Katso yksi jakso jotakin korean draamoista, niin ymmärrät, mitä tarkoitan. ;-)

Et ole tainnut tutustua korean kulttuuriin tarkemmin, ja siihen kritiikkiin mitä korealaiset itsekin siitä sanovat? 99% koreadraamoissa näkyvistä ihmisistä on niin leikeltyjä kuin voi olla.

Vierailija
69/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näyttelijänhän ensisijainen tarkoitus olla vain esiintyvä malli, eikä esimerkiksi eläytyä rooliinsa ja esittää se uskottavasti. Vaatteita ja kehoaan esittävä esine näennäisesti syvällisessä rainassa.

Jos kohta amerikkalainen leffakupla kyllä nimenomaan odottaa - nimenomaan naisilta - ensisijassa 1. kauneutta ja 2. nuoruutta, eivätkä nämä standardit päde samalla tavalla miehiin. Seuraus: myös tässä kuplassa kärsitään mm. syömishäiriöistä. Joka onkin siis ihannoitava ja tavoiteltava asia.

Vierailija
70/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö te jaksatte tätä ssss:n trollaavia mielipiteitä?

Vierailija
71/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuo Rebel näköjään tekee aika paskoja leffoja, niin kuka oikeasti jaksaisi katsoa vain täydellisiä ihmisiä leffoissa. Voisivat meinaan olla aika tylsiä, jos niissä ei saisi olla esim. vanhuksia, narkkareita, vammaantuneita tms.

Usein elokuvat kuitenkin kertovat oikeasta elämästä ja siihen nyt vain kuuluu lihavia ja rumia ihmisiä. Sulkeeko SSSS silmänsä jos epätäydellinen ihminen tulee kadulla vastaan?

Vierailija
72/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Et ole tainnut tutustua korean kulttuuriin tarkemmin, ja siihen kritiikkiin mitä korealaiset itsekin siitä sanovat? 99% koreadraamoissa näkyvistä ihmisistä on niin leikeltyjä kuin voi olla.

Tiedän sen maan olevan plastiikkakirurgian keskus.

92: En sulje.

Voi sssssss, kaikki tietää että korea on plastiikkakirurgian keskus. En minä sitä kysynyt, vaan sitä oletko tutustunut tähän täydellisyysbuumin juuriin?

Vierailija
73/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei katsoisi elokuvia jos niissä olisi näyttelijät valittu ainoastaan ulkonäön perusteella. Booooooring. Kaunis ulkomuoto ei takaa hyviä näyttelijän taitoja.

Vierailija
74/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Tiedän sen maan olevan plastiikkakirurgian keskus.

92: En sulje.

Voi sssssss, kaikki tietää että korea on plastiikkakirurgian keskus. En minä sitä kysynyt, vaan sitä oletko tutustunut tähän täydellisyysbuumin juuriin?

Juurilla ei ole väliä, kun nykytilanne on ihanteellinen.

Ahaa, rasismilla ja naisten esineellistämisellä ei siis ole mitään väliä? Voi ssss...

Vierailija
75/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässässässäsä historiantunnilla: "siis mitä välii, meni jo??"

Vierailija
76/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi kannattaa valita näyttelemään lihavaa elokuvassa: aito läski vai laiha henkilö läskipuvussa?

Vierailija
77/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigi Hadid, johan ssss vastasi. Sillä on sopivan läskit kasvonpirteet.

Vierailija
78/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SSSS on sairas. 

Ensimmäisellä sivulla sanoo "ihailemani Anna Seleznevan abseja tuskin on saavutettu liikkumatta"

https://fi.pinterest.com/pin/537758011728155515/

Kuvassa kyseinen nainen. Nälkiintynyt hän on, ei sporttinen.

Hui miten laiha! Järkyttävän näköinen eikä mitenkään hyvällä tavalla. Tuoko on jonkun mielestä kaunista?

Vierailija
79/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten perkeleessä ulkonäon täydellisyyteen pyrkiminen on joku musiikkiin, urheiluun tai taiteeseen verrattava asia?? Ja missä hitossa näet lihavuuden normalisointia. Näytä ja kerro minulle. Olet aivopesty, aivosi on dipattu mediasoosiin ja kuorrutettu "sano että tämä on oma valintasi. Sano että tämä on oma valintasi. SANO!!" kermalla.

Kirjoitin tuossa ainoastaan täydellisyyden tavoittelusta , en täydellisyyden tavoittelusta JA ulkonäöstä. Avaa silmäsi, ole hyvä!

Lihavuuden normalisointia:

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2128768!/img/httpImage/imag…

http://static1.squarespace.com/static/52cc8d65e4b0f656f2a77963/t/535815…

http://amsterdam-ftv-blog.com/wp-content/uploads/2013/11/glamour-then-f…

Kahden viimeisen linkin naiset ovat huomattavasti terveellisemmissä mitoissa kuin sinun ihailemasi lähes sairaalloisen laihat naiset. Vakavampi terveysuhka alipaino on kuin normaalipaino, jollaisia siis kahden jälkimmäisen linkin naisista on luultavasti jokainen.

Vierailija
80/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

71: Voi vittujen kevät taas tätä lukutaitoa!!!! Kirjoitinko ylipainon ihannoinnista?!?!?! EN!!!! Kirjoitinko ylipainon normalisoinnista?!?!?! KYLLÄ!!!!

72: En vihaa lihavia ihmisiä!!!! Vihaan lihavuutta kokonaisvaltaisena ilmiönä!!! Miesihanne on sopivan lihaksikas!

73: Valitan, mutta mallistatuksesi paljastui jo feikiksi. Osallistumisesi keskusteluun siihen tukeutuen on säälittävää.

74: Minua ei edelleenkään ole aivopesty. Thänk god for dät!

Mallistatus? Ihan aikuisten oikeasti olen malli ja tehnyt sitä ihan leipätyönä :D

Linkkaan kuvan, salapoliisina saat selvittää.

http://aijaa.com/S7eGNw

Noniin, selvitä :)