Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heippa ssss!

09.02.2016 |

Olen lueskellut täältä sinun "ammattimaisia" mielipiteitä malleista ja heidän ammatinkuvastaan. Olen tehny mallintöitä teini-iästä saakka niin ulkomailla kuin Suomessa, ammattimallina. Haluan korjata muutaman epäkohdan sinun kommenteista kohdistuen malleihin.
Ensimmäiseksi, kaikki mallit ovat lähtökohtaisesti pitkiä ja laihoja. Luonnollisesti tämä tarkoittaa sitä, että vartalonmalli on jo luonnostaan ns. "slim" ja pitkät raajat lisäävät illuusiota laihuudesta. Jos vertaat 160cm laihahkoa naista 178cm laihahkoon naiseen on ilmiselvää, että pidempi nainen vaikuttaa vielä laihemmalta. Pidempi olemus aiheuttaa tämän mielikuvan. Älä siis vertaa lyhyitä/normaalin pituisia naisia hyvin pitkiin mallinaisiin. Lisään vielä, että lähes kaikilla malleilla on todella kaunis siro luusto, joka lisää illuusiota pienuudesta.

Toiseksi voisin tuoda mallien iän esille. Hyvin monet malleista on ikähaarukaltaan 15-23 ikävuoden välillä. Varsinkin nyt mallit ovat yhä nuorempia ja nuorempia (itse olin 17v ja muutama kämppis juuri ja juuri 16v täyttäneitä kun lähdin ulkomaille) ja osalla on vielä kasvupyrähdys kesken. Kasvupyrähdyksen aikana keho tarvitsee rutkasti energiaa ja nuori nainen voi syödä suuria määriä ruokaa lihomatta. Nuorilla ihmisillä on myös hyvin nopea aineenvaihdunta ja kerääntynyt paino ei pitkässä ihmisessä näy samalla tavalla kuin lyhyessä ihmisessä.

Kolmanneksi, photoshop. Olen tehnyt lukuisia kuvauksia joiden jälkeen en ole tunnistaa itseäni kuvista. Photoshopin käyttö on todella yleistä ja sen luodaan väärä mielikuva malleista. Minulla on mallikavereita, jotka eivät näytä upeilta alusvaatteilla sillä he ovat "vain" hoikkia eivätkä juuri harrasta liikuntaa. Mutta photoshopin avulla luodaan kuva fitistä mallista joka hehkuu. Sama näytöksissä, näytösmallit ovat malleista hoikimpia mutta alusvaatteila hyvin harvoin kauniin näköisiä. Itseasiassa kaukana kauniista.

Neljänneksi, sinulla on aivan väärä kuva mallintöistä. Mallina työskentely on 70% prosenttia castingeissa juoksemista, 20% kuvauksia ja töitä ja loput 10% malliystävien kanssa dinnereillä ja clubeilla ravaamista. Jos et ole juuri nyt pinnalla oleva huippumalli, elämäsi on lähinnä tuota. Mallimaailmassa näkee paljon itsensä näännyttäviä malleja ENNEN fashionweekkejä ja sen jälkeen hulluna juhlimista. Myös syömishäiriöitä tulee vastaan, itse kuuluin osin tähän kategoriaan. Kuten myös niitä malleja jotka syövät eivätkä liho. Tyttöjä on laidasta laitaan. Älä siis ihannoi aivan väärää mielikuvaa, ammattimallina työskentely EI ole langanlaihana kuvauksesta kuvaukseen maagisesti liitelimistä, vaan myös me kokoonnutaan aamupalalle yhdessä ja syödään croisantteja aamupalaksi sekä ylipäätänsä syömme.

Pointtini? Ehkäpä tällä kirjoituksella ei ole pointtia, olen vain halunnut pitkään korjata muutamia oletuksiasi mallintöistä. Tunnuit ihailevan asiaa, josta sinulla ei tunnu olevan yhtään mitään oikeaa mielikuvaa. Rakas ssss, toivon että tulet sinun pilvilinnoistasi alas ja ymmärrät että se, mitä näet VS-showssa tai lehtien kuvissa EI ole todellisuutta. Mallina voin tämän salaisuuden sinulle paljastaa.
Heippa tutuille! :D

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat miellyttää ~vain itseäsi~ niin miksi haukut muut läskeiksi? Minäkin tykkään suklaanruskeista hiuksista mutta en ole huutelemassa miten rumia blondit tai mustat hiukset on.

Vierailija
102/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Candykin kuoli liikalihavuuteen. Mies oli hauska, mutta antaa ikävän esimerkin nuorille (tai ei enää anna, kun kuoli läskeihinsä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat miellyttää ~vain itseäsi~ niin miksi haukut muut läskeiksi? Minäkin tykkään suklaanruskeista hiuksista mutta en ole huutelemassa miten rumia blondit tai mustat hiukset on.

Vihaan ylipainoa, eikä läskiksi sanominen ole haukkumista. Se on tosiasian toteaminen.

Mutta kun se sinun käsityksesi läskistä on normaalipainoinen ihminen. Joo, ei se 150+kg body positivity ei ole enää hirveän järkevää, mutta mitäpä se minun persettäni kutittaa. Ja hei, mitäpä sitä muita huomioon ottamaan, aletaan sanoa kaikille kaikki päin naamaa! Alan kutsua naapurin outoa kakaraa assburgeriksi, sen homoa isoveljeä hinttariksi, niiden isää vitun tyhmäksi ja äitiä kanjoninaamaksi. Eihän se ole haukkumista jos ne on sitä. Eikun...

Vierailija
104/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräviä kirjoituksia, juuuu...

Vierailija
105/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ylipainoa, eikä läskiksi sanominen ole haukkumista. Se on tosiasian toteaminen.

Mutta kun se sinun käsityksesi läskistä on normaalipainoinen ihminen. Joo, ei se 150+kg body positivity ei ole enää hirveän järkevää, mutta mitäpä se minun persettäni kutittaa. Ja hei, mitäpä sitä muita huomioon ottamaan, aletaan sanoa kaikille kaikki päin naamaa! Alan kutsua naapurin outoa kakaraa assburgeriksi, sen homoa isoveljeä hinttariksi, niiden isää vitun tyhmäksi ja äitiä kanjoninaamaksi. Eihän se ole haukkumista jos ne on sitä. Eikun...

Mm, E-Koreassa lihavuus ilmoitetaan neutraalisti päin naamaa ja kas, ihmiset ovat laihoja. Tämä käytöntö Suomeen, kiitos!

Aaa voi että miten naiivi olet :D oletko käynyt E-koreassa? Tutustunut siihen miksi näin tehdään? Siihen miten monet E-korealaiset on kritisoineet tätä? Minusta on ihanaa että täällä suomessa ei vittuilla ulkonäöstä ainakaan niin suoraan. Geeneilleen ei voi mitään, ja ihmisten pitää saada antaa elää sellaisina kuin ovat. Aikaisemmin sanoit että olet laiha omaksi iloksesi, nyt haluat että kaikki ovat laihoja...sinun iloksesi? Huhhuh miten suuruudenhullu olet.

Vierailija
106/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm, E-Koreassa lihavuus ilmoitetaan neutraalisti päin naamaa ja kas, ihmiset ovat laihoja. Tämä käytöntö Suomeen, kiitos!

Aaa voi että miten naiivi olet :D oletko käynyt E-koreassa? Tutustunut siihen miksi näin tehdään? Siihen miten monet E-korealaiset on kritisoineet tätä? Minusta on ihanaa että täällä suomessa ei vittuilla ulkonäöstä ainakaan niin suoraan. Geeneilleen ei voi mitään, ja ihmisten pitää saada antaa elää sellaisina kuin ovat. Aikaisemmin sanoit että olet laiha omaksi iloksesi, nyt haluat että kaikki ovat laihoja...sinun iloksesi? Huhhuh miten suuruudenhullu olet.

E-Korea kokemuksillani tai tiedoillani ei ole merkitystä. He ovat selvästi tuossa asiassa meitä edellä ja kyllä, mallia tulisi omaksua siltä suunnalta.

Minun ilokseni?!??!?! Myönnän, on mukava nähdä kauniita ja tyylikkäitä itsestään huolta pitäviä ihmisiä, mutta tämä olisi ennen kaikkea kansanterveyden ilo!

Eli.. rasismi, itseviha ja naisten näkeminen lihasäkkeinä ei naisena sinua haittaa? Asioihin pitää katsos tutustua ennen kuin niitä voi käyttää pointteina. Ja nyt sinua siis kiinnostaakin terveys, luulin että mielestäsi pitää näyttää hyvältä vaikka terveys menisi ja koet myös oikeudeksisi haukkua ihmisiä läskeiksi?

Vierailija
107/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö: aika monelle ylipainoiselle on ilmoitettu "neutraalisti" päin naamaa, että hei, olet lihava. Ja kas: meillä on silti lihavia! Mistähän kiikastaa? Olemmeko korealaisia jotenkin tyhmempiä?

Vierailija
108/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-Korea kokemuksillani tai tiedoillani ei ole merkitystä. He ovat selvästi tuossa asiassa meitä edellä ja kyllä, mallia tulisi omaksua siltä suunnalta.

Minun ilokseni?!??!?! Myönnän, on mukava nähdä kauniita ja tyylikkäitä itsestään huolta pitäviä ihmisiä, mutta tämä olisi ennen kaikkea kansanterveyden ilo!

Eli.. rasismi, itseviha ja naisten näkeminen lihasäkkeinä ei naisena sinua haittaa? Asioihin pitää katsos tutustua ennen kuin niitä voi käyttää pointteina. Ja nyt sinua siis kiinnostaakin terveys, luulin että mielestäsi pitää näyttää hyvältä vaikka terveys menisi ja koet myös oikeudeksisi haukkua ihmisiä läskeiksi?

Tietysti haittaa!!!

Ei,ei, ei!! Ei kaikkien tarvitse näyttää niin laihalta kuin itse haluan näyttää!!! Kunhan pysyisivät normaalipainossa eivätkä olisi ylipainoisia!!!!!

Tämä on ristiriidassa sen kanssa, että näet ylipainoisina ihan normaalipainoisia ihmisiä.

Vierailija
109/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Ei,ei, ei!! Ei kaikkien tarvitse näyttää niin laihalta kuin itse haluan näyttää!!! Kunhan pysyisivät normaalipainossa eivätkä olisi ylipainoisia!!!!!

Mutta sun normaalipaino ei ole muiden ihmisten normaalipaino. Jos sanon olevani 167 ja painavani 61 kiloa, niin olenko normaalipainoinen vai ylipainoinen?

Vierailija
110/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Mutta sun normaalipaino ei ole muiden ihmisten normaalipaino. Jos sanon olevani 167 ja painavani 61 kiloa, niin olenko normaalipainoinen vai ylipainoinen?

ylipainoinen

Vierailija
111/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen itsekin kohtuullista laihuutta, ssss, mutta mielestäni sulla on ihan vääristynyt ajatus noista mallien ja julkkisten painoista netissä ja lehdissä jotka yleensä on laitettu aivan alakanttiin.

Miksi tavoittelet BMI 15 jos et halua olla sairaalloisen laiha? Kaverini lähes kuoli anoreksiaan ja tietääkseni hänenkään painoindeksi ei ollut ihan noin alhainen päästessään teho-osastolta pois, todella sairaan näköisenä.

Ei kannata uskoa kaikkea mitä Skinny Gossip foorumin expertit kirjoittelee. :')

Vierailija
112/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti haittaa!!!

No ei siltä vaikuta kun sanot toisessa viestissä yhtä mutta sanot heti seuraavassa viestissä toista. Jos sinua ei haittaa korean ulkonäönhaukkumis-ilmiö niin ei sinua haittaa noi muutkaan jutut, koska niihin se perustuu.

Vierailija
113/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

142: Kiikastaa koko helvetin kulttuurista!!!

143: Enkä näe!!!!

144: Olet normaali mutta lihava.

En voi olla normaali, mutta lihava. Tai jos olen lihava, niin sinä olet anorektikko.

Miksi se on muuten ok sinulle valittaa, että ihmiset eivät ymmärrä sinun mielipidettäsi laihuudesta, mutta jos toiset sanovat olevansa normaalipainoisia ja tyytyväisiä siihen, he ovat läskidenialisteja?

144

Vierailija
114/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

142: Kiikastaa koko helvetin kulttuurista!!!

143: Enkä näe!!!!

144: Olet normaali mutta lihava.

Ihan uskomatonta.

Vierailija
115/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yhtään puolustelematta täällä näitä selvästi anoreksiaan vivahtavia mallikuvia ja muita, on pakko todeta että näin tässä taannoin pitkästä aikaa elokuvan Saturday Night Fever. Joo, tyypit on näyttelijöitä ja tanssijoita ja ties mitä, mutta silmiini kiinnittyi kuitenkin sellainen asia, että kyllä ne ihmiset siinä elokuvassa ovat tosi laihoja. Sama ilmiö, kun katson vanhoja valokuvia vaikka sukulaisistani. Ihmiset ovat yleisesti ottaen paljon laihempia kuin nykyään.

Väkisinkin tulee siis mieleen, että nykyaikainen normaalivartalo olisi joskus 60-70 -luvuilla ollut pullukka. Onko syynä elämäntyylin muutos, ruoan laadun muutos, lisäainekuorma tai jokin muu, mutta kyllä se nyt vaan on todettava, että ihmiset ovat isontuneet. Samaan aikaan tietysti elinikä on pidentynyt. Onko näillä korrelaatioita, sitä en tiedä.

Tämä ei nyt kumminkaan tarkoita sitä, että ollakseen "kaunis" pitäisi näännyttää itsensä (tai oksentaa syömänsä ruoka) terveytensä uhalla. Ihan oikeasti, ylilaihoja malleja on kuollut catwalkille, ei ole kovin kaunista. Tietenkään mikään, mitä tänne kirjoitetaan ei tule kääntämään sellaisen ihmisen päätä, jonka ajatusmaailma on vinoutunut sellaiseen suuntaan ettei terveydellä ole mitään väliä, ainoastaan sillä on väliä mitä puntari tai peili näyttää.

Omasta kokemuksesta voin kuitenkin sanoa sen verran, että vaikka tämmöisten ihmisten mielestä olen varmaan kammottavan läski niin silti, jos teen jotain fyysisesti raskasta, enkä ole syönyt kunnolla, meinaan pyörtyä ja saan rytmihäiriöitä. En ole anorektinen, eikä minulla ole koskaan ollut syömishäiriötä. Siksi minun on vaikea uskoa, että tyypit, jotka syövät jonkun yhden greipin päivässä mukamas treenaavat kovaa ja elävät "terveellisesti". Eivät tee, koska eivät pysty eivätkä jaksa.

Vierailija
116/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua helpottaisi valtavasti jos sss(s) tajuaisi että yli 7v ihmiset yleensä keskustelee muutenkin kun inttämällä "ei oleee!!!!!111"

Vierailija
117/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Siis ymmärrättekö tahallaan väärin sen, mitä kirjoitan?!?!?! Mikään, mitä olen kirjoittanut, ei ole ristiriidassa minkään kanssa!!!! Ihminen voi olla normaalipainoinen ja lihava samaan aikaan!!!

Yksikään normaalipainoinen ja siihen tyytyväinen ei ole läskidenialisti, ok?!?! Olette ymmärtäneet koko käsitteen väärin jos ajattelette noin!!!!!

Voisitko perustella.

Vierailija
118/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja määritellä kunnolla sen läskidenialismin siten, että tyhmempikin tajuaa.

Vierailija
119/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Se että joku normaalipainoinen on mielestäsi liian iso, ei tee hänestä kuitenkaan lihavaa.

Terv. BMI 17.6 ja aivan liian laiha, muiden ja itseni mielestä!

Vierailija
120/142 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen itsekin kohtuullista laihuutta, ssss, mutta mielestäni sulla on ihan vääristynyt ajatus noista mallien ja julkkisten painoista netissä ja lehdissä jotka yleensä on laitettu aivan alakanttiin.

Miksi tavoittelet BMI 15 jos et halua olla sairaalloisen laiha? Kaverini lähes kuoli anoreksiaan ja tietääkseni hänenkään painoindeksi ei ollut ihan noin alhainen päästessään teho-osastolta pois, todella sairaan näköisenä.

Ei kannata uskoa kaikkea mitä Skinny Gossip foorumin expertit kirjoittelee. :')

Aivan helvetin sama kuinka vääristyneenä pidät ajatustani!

No bmi 15 tuntuu sopivalta, sellaiselta vartalolta, jota katsoessa ihmiset ajattelevat (jos ylipäätään ajattelevat mitään) minun olevan terve-laiha eikä sairaan laiha. Haluan olla niin laiha kuin vain voin säilyttäen elinvoimaisen olemuksen. Jos bmi-tavoite olisi tuota alhaisempi, en enää vastaisi tätä! Jos siis tässä on järkeä, vaikea selittää!

No tätä ei ole vaikea selittää: vaikean alipainon raja on 16, joten BMI 15 ei todellakaan säilytä "elinvoimaista olemusta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän