Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heippa ssss!

09.02.2016 |

Olen lueskellut täältä sinun "ammattimaisia" mielipiteitä malleista ja heidän ammatinkuvastaan. Olen tehny mallintöitä teini-iästä saakka niin ulkomailla kuin Suomessa, ammattimallina. Haluan korjata muutaman epäkohdan sinun kommenteista kohdistuen malleihin.
Ensimmäiseksi, kaikki mallit ovat lähtökohtaisesti pitkiä ja laihoja. Luonnollisesti tämä tarkoittaa sitä, että vartalonmalli on jo luonnostaan ns. "slim" ja pitkät raajat lisäävät illuusiota laihuudesta. Jos vertaat 160cm laihahkoa naista 178cm laihahkoon naiseen on ilmiselvää, että pidempi nainen vaikuttaa vielä laihemmalta. Pidempi olemus aiheuttaa tämän mielikuvan. Älä siis vertaa lyhyitä/normaalin pituisia naisia hyvin pitkiin mallinaisiin. Lisään vielä, että lähes kaikilla malleilla on todella kaunis siro luusto, joka lisää illuusiota pienuudesta.

Toiseksi voisin tuoda mallien iän esille. Hyvin monet malleista on ikähaarukaltaan 15-23 ikävuoden välillä. Varsinkin nyt mallit ovat yhä nuorempia ja nuorempia (itse olin 17v ja muutama kämppis juuri ja juuri 16v täyttäneitä kun lähdin ulkomaille) ja osalla on vielä kasvupyrähdys kesken. Kasvupyrähdyksen aikana keho tarvitsee rutkasti energiaa ja nuori nainen voi syödä suuria määriä ruokaa lihomatta. Nuorilla ihmisillä on myös hyvin nopea aineenvaihdunta ja kerääntynyt paino ei pitkässä ihmisessä näy samalla tavalla kuin lyhyessä ihmisessä.

Kolmanneksi, photoshop. Olen tehnyt lukuisia kuvauksia joiden jälkeen en ole tunnistaa itseäni kuvista. Photoshopin käyttö on todella yleistä ja sen luodaan väärä mielikuva malleista. Minulla on mallikavereita, jotka eivät näytä upeilta alusvaatteilla sillä he ovat "vain" hoikkia eivätkä juuri harrasta liikuntaa. Mutta photoshopin avulla luodaan kuva fitistä mallista joka hehkuu. Sama näytöksissä, näytösmallit ovat malleista hoikimpia mutta alusvaatteila hyvin harvoin kauniin näköisiä. Itseasiassa kaukana kauniista.

Neljänneksi, sinulla on aivan väärä kuva mallintöistä. Mallina työskentely on 70% prosenttia castingeissa juoksemista, 20% kuvauksia ja töitä ja loput 10% malliystävien kanssa dinnereillä ja clubeilla ravaamista. Jos et ole juuri nyt pinnalla oleva huippumalli, elämäsi on lähinnä tuota. Mallimaailmassa näkee paljon itsensä näännyttäviä malleja ENNEN fashionweekkejä ja sen jälkeen hulluna juhlimista. Myös syömishäiriöitä tulee vastaan, itse kuuluin osin tähän kategoriaan. Kuten myös niitä malleja jotka syövät eivätkä liho. Tyttöjä on laidasta laitaan. Älä siis ihannoi aivan väärää mielikuvaa, ammattimallina työskentely EI ole langanlaihana kuvauksesta kuvaukseen maagisesti liitelimistä, vaan myös me kokoonnutaan aamupalalle yhdessä ja syödään croisantteja aamupalaksi sekä ylipäätänsä syömme.

Pointtini? Ehkäpä tällä kirjoituksella ei ole pointtia, olen vain halunnut pitkään korjata muutamia oletuksiasi mallintöistä. Tunnuit ihailevan asiaa, josta sinulla ei tunnu olevan yhtään mitään oikeaa mielikuvaa. Rakas ssss, toivon että tulet sinun pilvilinnoistasi alas ja ymmärrät että se, mitä näet VS-showssa tai lehtien kuvissa EI ole todellisuutta. Mallina voin tämän salaisuuden sinulle paljastaa.
Heippa tutuille! :D

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

zfbsdg

Vierailija
22/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tässä ketjussa on jotenkin tympeä maku. En ole samaa mieltä ssss:n kanssa siitä missä sopivan painon raja kulkee, mutta tällainen lynkkausmeininki on kyllä aika syvältä. Olen silloin tälloin ennenkin kiinnittänyt huomiota siihen että ssss:n tölviminen on joillekin ihan perushupia.

Tässä ketjussa on muutamia jotka yrittävät pitää homman edes jotenkin asiallisella tasolla. Heistä yksi on ssss itse. Hän voisi mielestäni vastata paljon tylymminkin erinäisiin viesteihin mutta ei tee sitä.

Kuules ssss. Voisitko harkita sitä että et kutsuisi ihmisiä läskeiksi? Keksi vaikka joku vähän neutraalimpi ilmaus. Ei tartte mennä mihinkään jurismitasoiseen "tietystä näkökulmasta ihannepainon ylittävä henkilö" tuubaan, mutta jos nyt jotain saisit keksittyä? Tuollaisten sanojen käyttö herättää lukijoissa saman tien sellaisen "ite oot"- asenteen ja pointtisi menee helpommin ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Denialismidenialisti kirjoitti:

Hmm. Tässä ketjussa on jotenkin tympeä maku. En ole samaa mieltä ssss:n kanssa siitä missä sopivan painon raja kulkee, mutta tällainen lynkkausmeininki on kyllä aika syvältä. Olen silloin tälloin ennenkin kiinnittänyt huomiota siihen että ssss:n tölviminen on joillekin ihan perushupia.

Tässä ketjussa on muutamia jotka yrittävät pitää homman edes jotenkin asiallisella tasolla. Heistä yksi on ssss itse. Hän voisi mielestäni vastata paljon tylymminkin erinäisiin viesteihin mutta ei tee sitä.

Kuules ssss. Voisitko harkita sitä että et kutsuisi ihmisiä läskeiksi? Keksi vaikka joku vähän neutraalimpi ilmaus. Ei tartte mennä mihinkään jurismitasoiseen "tietystä näkökulmasta ihannepainon ylittävä henkilö" tuubaan, mutta jos nyt jotain saisit keksittyä? Tuollaisten sanojen käyttö herättää lukijoissa saman tien sellaisen "ite oot"- asenteen ja pointtisi menee helpommin ohi.

Ihan hyvää pohdintaa, mutta ongelmanahan tässä on se, että SSSS on syömishäiriöinen, joten hän ei pysty suhtautumaan painoon ja ulkonäköön liittyviin asioihin objektiivisesti.

Vierailija
24/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei SSSS,

Olen miettinyt tätä jo jonkin aikaa, kun nyt niin aktiivisesti palstalla näyt ja kuulut.

Millainen perhetilanne sulla on? Olet ymmärtääkseni nuori, alle 20 v.? Eikö kukaan lähipiirissäsi ole huolestunut sun tilanteestasi? Olet ilmeisesti laihtunut jo nyt paljon ja tavoittelet sellaista painoindeksiä johon on mm. catwalkilla kuoltu suorolta jaloilta. Eikö kukaan ole huomannut sun laihtumista, oksentelua jne.?

Juttusi vaikuttavat ihan oikeasti tosi huolestuttavilta ja mietin, että jos sulla ei ole ketään läheistä siinä rinnalla, niin miten pitkälle oikein joudutkaan. Itselläni on 16-vuotias tyttö ja jos hän alkaisi lähestyä mallimaisen laihoja mittoja, olisin aivan kauhuissani - hän siis ei ole luontaiselta rakenteeltaan mikään varsamaisen hento ja pitkä, vaikka urheilija onkin.

Vierailija
25/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei SSSS,

Olen miettinyt tätä jo jonkin aikaa, kun nyt niin aktiivisesti palstalla näyt ja kuulut.

Millainen perhetilanne sulla on? Olet ymmärtääkseni nuori, alle 20 v.? Eikö kukaan lähipiirissäsi ole huolestunut sun tilanteestasi? Olet ilmeisesti laihtunut jo nyt paljon ja tavoittelet sellaista painoindeksiä johon on mm. catwalkilla kuoltu suorolta jaloilta. Eikö kukaan ole huomannut sun laihtumista, oksentelua jne.?

Juttusi vaikuttavat ihan oikeasti tosi huolestuttavilta ja mietin, että jos sulla ei ole ketään läheistä siinä rinnalla, niin miten pitkälle oikein joudutkaan. Itselläni on 16-vuotias tyttö ja jos hän alkaisi lähestyä mallimaisen laihoja mittoja, olisin aivan kauhuissani - hän siis ei ole luontaiselta rakenteeltaan mikään varsamaisen hento ja pitkä, vaikka urheilija onkin.

SSSS on joskus kertonut, että hänen äitinsäkin on syömishäiriöinen.

Vierailija
26/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Denialismidenialisti kirjoitti:

Ihan hyvää pohdintaa, mutta ongelmanahan tässä on se, että SSSS on syömishäiriöinen, joten hän ei pysty suhtautumaan painoon ja ulkonäköön liittyviin asioihin objektiivisesti.

Se mikä on normaalipaino on juuri se mistä olen ssss:n kanssa eri mieltä. Mutta pointtini oli se että näissä lynkkausketjuissa hän on kuitenkin joskus se ainoa joka jaksaa pysyä asiallisena. Hän ei alennu sille tasolle jolle melkein kaikki muut ilolla menee.

En tiedä mikä on ssss:n pituus ja paino, enkä tietenkään ole nähnyt häntä joten en pysty sanomaan onko hän hintelä vai jäntevä. En siis osaa arvioida onko hän anorektinen vai pelkästään hoikahko. Mutta jos malttaa lukea hänen kommenttinsa ilman pyhää vihaa tai niin että etsii vaan virheitä, niissä on kyllä joskus tolkkuakin. Pari päivää sitten häneltä tuli esimerkiksi pari ihan hyvää kommenttia liikunnasta. Ne vinkit oli juuri sellaisia joita noudattamalla pudotin omia kiloja jokunen vuosi sitten.

Vierailija
27/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

32 & 33: En sanonut ketään läskiksi! Yksikään VS malli EI ole läski sanan varsinaisessa merkityksessä. He ovat lihavimpia mallista, joka tarkoittaa osan kohdalla vain hyvin lievää alipainoa/normaalipainon alarajaa. Näen tämän OBJEKTIIVISESTI.

34: Vain äiti on kehunut laihtumista, muut ovat ehkä huomanneet mutta eivät ole sanoneet mitään. Asun veljeni kanssa, joka ei ole kiinnostunut laihduttamisesta. Oksentelua peittelen häneltä tehden sen silloin, kun hän ei ole kotona tai kun olen suihkussa. Syön joka päivä ja liikun kohtuullisesti, ei ole mitään huolestuttavaa, oikeasti. Sekä haloo, en todellakaan tavoittele sitä 14.5 indeksiä!!

35: Äidilläni ei ole syömishäiriötä.

Ei munkaan mielestä, oksentelu on hyvä harrastus, jota suosittelen kaikille lämpimästi! Se on todella tervehenkistä.

Terv. läskidenialisto

Vierailija
28/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotain ongelmia itsekurin kanssa, kun ahdat ruokaa niin paljon, että pitää oksentaa?

Vierailija
29/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kondiksessa purukalusto on?

Vierailija
30/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialinjaisuus ennen kaikkea - mutta en lainkaan ihmettele, miksi SSSS on saanut ainakin tämän palstan väen takajaloilleen. Provosointi on tehnyt tarkoituksensa ja herättänyt vastareaktioita. 

Sinänsä on hyvä, että tässä ketjussa näkee aika konkreettisesti, kuinka tosissaan kannattaa SSSS:n puheita ottaa läskidenialismiin liittyen. Ad hominem on ad hominem, mutta en silti ainakaan itse jaksaa ottaa millään tavalla vakavasti sellaisen ihmisen puheita, joka avoimesti ihannoi laihuutta terveyden kustannuksella, ja jonka oma painonhallinta ja laihdutus tiivistyy lähinnä olemattomiin ruoka-annoksiin ja oksentamiseen. 

Pojot kuitenkin ap:lle aiheesta: mautontahan tämä olisi, jos kyseessä olisi taas "iih SSSS oon sun fanis!!!1" trolliketjusta, mutta tämäkin lähinnä oikoo käsityksiä kiinnostavasta aiheesta. :) 

Vierailija
31/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain ongelmia itsekurin kanssa, kun ahdat ruokaa niin paljon, että pitää oksentaa?

En ahmi vaikka oksennan. Saatan syödä yhden sämpylän tai jugurtin tai muuta "sopimatonta" ja oksennan sen.

Ja sinä puhut "läski"denialismista.

Vierailija
32/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan sitä Kolmas pyörä -blogia? 

Tässä SSSS:ssä alkaa olla aika samoja viboja, vaikka eri aihepiirissä ollaankin. ;) 

Vierailija
33/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että naisessa on oltava mistä ottaa kiinni ja kurvikas pitää olla ja siksi paras on paksumahainen lyhyenläntä av-mamma.

Vierailija
34/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinäkin masentavat perhe ja ystävät, täytyy taas todeta. Kun itsellä joskus oli tuollainen laidutusjakso elämässä, vanhemmat eivät hyväksyneet ko. harrastusta (eivät siis osanneet kylläkään emotionaalisesti tukea, mutteivät vahvistaneet touhua), sisko otti puhutteluun ja tuki paluussa normaaliin, leivottiin yhdessä jne., poikkis vei lääkäriin.

Hyvänen aika, että äiti oikein _kehuu_ alipainoisuutta ja muut ovat, kuin eivät näkisikään. Ja nettailu ja sometus vahvistaa thinspo-harrastusta potenssiin sata, ja koko muotiharrastus on ilmeisesti lähinnä vain sitä.

Vierailija
35/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄPIMÄTÄ LÄSKI ÄMMÄ JOKA NAURAA PARTAANSA. KOVA TROLLI.

Vierailija
36/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ahmi vaikka oksennan. Saatan syödä yhden sämpylän tai jugurtin tai muuta "sopimatonta" ja oksennan sen.

Pakkohan tuo on olla jotain ahmimista jos syö sopimatonta ruokaa ja se on pakko pistää tulemaan ulos oman terveyden kustannuksella. Muutenhan sinä pureskelisit ruokaa ja sylkisit sen pois, eikä sinulla olisi tarvetta niellä.

Vierailija
37/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan tuo on olla jotain ahmimista jos syö sopimatonta ruokaa ja se on pakko pistää tulemaan ulos oman terveyden kustannuksella. Muutenhan sinä pureskelisit ruokaa ja sylkisit sen pois, eikä sinulla olisi tarvetta niellä.

Siis SSSS:hän on harrastanut tuota ruuan pureskelua ja sylkemistä, jonka hänen äitinsä on hänelle opettanut. Se on yksi syömishäiriön muodoista ja erittäin epäterveellistä hampaille.

Vierailija
38/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSSS,

mielipiteesi kauneusleikkauksista? Fitnessilmiöstä?

Mp Kendall Jenner & Gigi Hadid?

Oletko aktiivinen sosiaalisessa mediassa?

Onko sinua koulukiusattu lapsuudessa tai nuoruudessa?

Kauanko laittaudut aamuisin?

Vierailija
39/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

iisakkimies kirjoitti:

SSSS ON OIKEESTI 105 KILOINEN SIKA, JOKA RÖHKII SÄNGYSSÄ NÄILLE JUTUILLEEN.

-IISAK SONNI

On oikeastaan vain ja ainoastaan surullista, että kaunistelemattomat ja rehelliset kirjoitukseni mielletään tässä maassa trollin ajatusmaailmaksi. Täydellisyys niin tyylin kuin vartalonkin suhteen vaikuttaa olevan täysin tuntematonta teille. Anyway, menen röhkien näkemään kauniita unia. Öitä!!

Tai sitten useimmat muut eivät pidä merkittävää alipainoisuutta täydellisenä. Useimmat sinun tänne linkittämistäsi esimerkeistä ovat minun mielestäni aivan liian laihoja ollakseen lähelläkään täydellisyyttä. Puhumattakaan sitten siitä, että täydellisyyden tavoittelu taikka ihannointi ei ole mielestäni kovinkaan hyvä juttu. Uskoisin että valtaosa aikuisista ihmisistä ymmärtää tämän. Sinun puolustuksesi lienee se, että olet vielä hyvin nuori ja ajatusmaailmasi ei ole aikuisen tasolle vielä kehittynyt.

Vierailija
40/142 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti sinulla ei mielestäsi ole mitään ongelmaa eikä syytä huoleen?