Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektion kiinnikkeet ja kivut

Vierailija
08.02.2016 |

Onko minulla kohtalotovereita? Sektiosta 9v aikaa ja taas mennyt yksi päivä lääketokkurassa järkyttävien kipujen vuoksi. Laparoskopiassa todettiin runsaat kiinnikkeet ja mitään ei voi tehdä. Olen nuori ihminen tuomittu elämään tämän paskan kanssa lopun elämäni.

En jaksa ymmärtää miksi ihmiset valitsevat sektion vapaaehtoisesti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viel tulla minulls tuli nyt vasta 25v sectiosta

Vierailija
22/28 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme suunniteltua sektiota. Viimeisessä myös klipseillä tehty sterilisaatio. Sektiot meni hyvin, tokassa poistettiin kiinnikkeitä.

Viimeisestä sektiosta kohta 3v. Kipua ja pistelyä navan vieressä oikealla ja alhaalla vaihtelevasti. Tutkittu ei ole mutta huolestuttaa, mitä tämä oikeasti on. 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnikkeitä tulee endometrioosissa. Johtuuko kiinnikkeesi todella sektiosta? Minulla tuli kiinnikkeitä endonetrioosin takia. Ne leikattiin . Kaksi sektiota ei aiheuttanut kiinnikkeitä.

Mitä tuohon tilee, ettet ym,ärrä, että jotkut haluaa sektion. Kiinnikkeet on kaiketi aika harvinainen seuraus sektiosta. Mutta mikään ei ole tietenkään riskitöntä.

Vierailija
24/28 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole endometrioosia. Muutenkin tulee paljon arpikudosta. En usko, että kiinnikkeet olisi harvinainen vaiva. Minulla sektiot ihan terveydellisistä syistä.

Vierailija
25/28 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnikkeitä ehkäisee se että lähtee sektion jälkeen mahdollisimman nopeasti liikkeelle, vaikka se tuntuisikin hankalalta. Se nopeuttaa muutoinkin merkittävästi leikkauksesta toipumista. Itse tein näin ja paraneminen sujui nopeasti ja kiinnikkeitä ei tullut.

Selktiosta ja sen riskeistä puhuttaessa kannattaiai erotella suunniteltu sektio, kiireellinen sektio ja hätäsektio. Riskit näissä leikkauksissa ovat aivan erilaiset.

26/28 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, ystävälläni oli takana kaksi sektiota, hänelle tuli pahoja vatsakipuja, jotka kuitattiin pitkään kiinnikekivuiksi. Ystäväni kävi usealla eri lääkärillä, työterveydessä, terveyskeskuksella ja yksityisellä. Joku lääkäreistä sitten viimein (n 6kk meni) havahtui, ettei kyse ole mistään kiinnikkeistä, löytyi pitkälle levinnyt vatsan alueen syöpä. Hän valitettavasti menehtyi n vuoden kuluttua.

Iselleni on myös tehty kaksi sektiota, eikä itselläni ole ollut mitään kiinnikekipuja koskaan. Joten kehottaisin kyllä tutkituttamaan tuollaiset vatsavaivat huolella.

Vierailija
27/28 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En jaksa ymmärtää miksi ihmiset valitsevat sektion vapaaehtoisesti."

Minulle on tehty kolme sektiota, ne kaikki olivat läärärin määräämiä, eli en valinnut niitä itse. Tämä ei kuitenkaan ollut pointtini vaan se, että kaikille ei tule kiinnikkeitä ollenkaan. Minulle ei tullut - sektiot eivät ole minua mitenkään vaivanneet jälkeenpäin. Arpikin on ihan siisti. 

Toisaalta kukaanhan ei voi etukäteen tietää, tuleeko niitä kiinnikkeitä vai ei, joten arvelen, että ihmiset eivät välttämättä kovin tarkkaan mieti noita juttuja synnytystapaa valitessaan. 

Vierailija
28/28 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta kipuja edelleen - ekasta sektiosta 12 vuotta, tokasta 9. Ekasta tullut paljon kiinnikkeitä ja onneksi toka oli elektiivinen niin oli aika irrottaa kiinnikkeitä. Ovat kasvaneet takaisin ja nyt kun tullut painoa/turvotusta keskivartalolle, niin karmeat kivut. Aina, kun turvotus laskee niin kivut katoavat. Kipu arven yläpuolella vasemmalla ja säteilee. Jos jotain hyvää, niin pakko pitää keskivartalo hoikkana, mikä ei näin 49-vuotiaana ole helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi