Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektion kiinnikkeet ja kivut

Vierailija
08.02.2016 |

Onko minulla kohtalotovereita? Sektiosta 9v aikaa ja taas mennyt yksi päivä lääketokkurassa järkyttävien kipujen vuoksi. Laparoskopiassa todettiin runsaat kiinnikkeet ja mitään ei voi tehdä. Olen nuori ihminen tuomittu elämään tämän paskan kanssa lopun elämäni.

En jaksa ymmärtää miksi ihmiset valitsevat sektion vapaaehtoisesti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiinnikkeitä, ovulaation aikaan kipu on todella kova. Ekassa sektion kiinnikkeitä poistettiin tokassa sektiossa mutta lääkäri lohdutti että takaksin tulevat. ja takas tulivat .(

Vierailija
2/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta vaivaa jäänyt kuin makkara, kun vatsa ommeltiin niin että rasvat jäi haavan yläpuolelle. Sekä edelleen osa arvesta tunnoton. Ja 10v aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen harkinnut leikkauksessa ravaamista yksityisellä parin vuoden välein poistattamassa niitä. Olisi edes pieni mahdollisuus normaaliin elämään. Julkisella tuskin suostuvat.

AP

Vierailija
4/28 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta vaivaa jäänyt kuin makkara, kun vatsa ommeltiin niin että rasvat jäi haavan yläpuolelle. Sekä edelleen osa arvesta tunnoton. Ja 10v aikaa

No makkara ja tunnottomuus täälläkin. Tosin tänään koin uuden kokemuksen kun kipu tuntui avaavan sektiohaavaa sivusta, hetken tuntui ihan tuoreelta ja olisin voinut vannoa, että jos olisin kyennyt seisomaan niin olisin kokenut saman tunteen sisäelinten valumisesta kun 9v sitten oli.

AP

Vierailija
5/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
6/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä sektiota tehty eikä ole mitään ongelmia!

Vierailija
7/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen harkinnut leikkauksessa ravaamista yksityisellä parin vuoden välein poistattamassa niitä. Olisi edes pieni mahdollisuus normaaliin elämään. Julkisella tuskin suostuvat.

AP

Miten noita yksityisellä poistetaan?

Vierailija
8/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää kiinnikkeet on?

Vierailija
9/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Miten noita yksityisellä poistetaan?

Leikkauksella poistetaan.

Vierailija
10/28 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää kiinnikkeet on?

Leikkauksen aiheuttamaa sisäistä arpikudosta joka liimailee sisäelimiä yhteen ja aiheuttaa kipua ihan kohdun normaalista turpoamisesta. Minulla esimerkiksi levinnyt virtsarakon alueelle, mikä tarkoittaa ajoittaista kipua virtsatessa. Lisäksi rakko ei pysty täyttymään kunnolla. Viimeaikoina myös ulostamisessa ollut ongelmia, joten varmaan liimaillut/painaa suolistoakin.

Tästä puhutaan naurettavan vähän kun alatiesynnytystä pelkääville suositellaan aina lämpimästi sektiota. Laskeumat yms voidaan hoitaa, tätä ei.

Vierailija
11/28 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan totta! Kukaan ei ajattele sitä, että sektion vaikutukset ei rajoitu vaan siihen parin viikon parantumiseen ja leikkauksen riskeihin. Mutta viis siitä kun luonnollinen synnytys on niiiin pelottavaa....

Vierailija
12/28 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Mulla takana 4 sectiota ja kiinnikkeitä on. Aina jos turvottaa, tuntuu että vatsa halkeaa ja puukkomaista kipua on paljon. Samoin ovulaatio sattuu ihan hirveästi.

Tietääkö joku voiko näitä hoitaa laserilla? Mä en anna leikata vatsaani enää kuin hengenhädässä.

Vierailija
13/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laserleikkauksesta kenelläkään tietoa?

Vierailija
14/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää kiinnikkeet on?

Leikkauksen aiheuttamaa sisäistä arpikudosta joka liimailee sisäelimiä yhteen ja aiheuttaa kipua ihan kohdun normaalista turpoamisesta. Minulla esimerkiksi levinnyt virtsarakon alueelle, mikä tarkoittaa ajoittaista kipua virtsatessa. Lisäksi rakko ei pysty täyttymään kunnolla. Viimeaikoina myös ulostamisessa ollut ongelmia, joten varmaan liimaillut/painaa suolistoakin.

Tästä puhutaan naurettavan vähän kun alatiesynnytystä pelkääville suositellaan aina lämpimästi sektiota. Laskeumat yms voidaan hoitaa, tätä ei.

En ole aiempi kommentoija, mutta todella ikävää, olen pahoillani puolestasi :(

Itse olen yhden lapsen alateitse synnyttänyt, ja vaikka sekään ei sujunut kuin eräässä suomenruotsalaisessa puuhasteluohjelmassa ja pitkää toipumisaikaa vaativia komplikaatioita tuli, niin kyllä minäkin ihmettelen niitä vapaaehtoisia sektion haluajia...

Vierailija
15/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan totta! Kukaan ei ajattele sitä, että sektion vaikutukset ei rajoitu vaan siihen parin viikon parantumiseen ja leikkauksen riskeihin. Mutta viis siitä kun luonnollinen synnytys on niiiin pelottavaa....

Kyllä siinä alatiesynnytyksessäkin on omat riskinsä. 

Tullessaan raskaaksi on vaan valitettavasti otettava se riski, että voi tulla pitkäaikaista jälkivaivaa.

Itsekin olen sektioitu, tosin kiireellisenä ja vaihtoehto sektiolle olisi ollut minun ja vauvan kuolema.

Vierailija
16/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä alatiesynnytyksessäkin on omat riskinsä. 

Tullessaan raskaaksi on vaan valitettavasti otettava se riski, että voi tulla pitkäaikaista jälkivaivaa.

Itsekin olen sektioitu, tosin kiireellisenä ja vaihtoehto sektiolle olisi ollut minun ja vauvan kuolema.

'Totta kai alatiesynnytyksessä on riskinsä, mutta on siinä kuitenkin ihan tutkitusti vähemmän riskejä. Se, mikä alatiesynnytyksessä taitaa pelottaa on se, että se ei ole samalla tavalla kontrolloitu tai lääketieteellinen "toimenpide" kuin sektio. Tämä on tietysti pelkkä mielikuva, koska rutiinitoimenpiteessäkin voi tulla komplikaatioita. Mutta tämä ei taida oikeastaan olla ketjun aihe!

Vierailija
17/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fascia käsittely saattaisi auttaa.

Vierailija
18/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fascia käsittely saattaisi auttaa.

Onko tästä kokemusta kenelläkään? Kiitos tsempeistä. Ja minunkin sektio oli kiireellinen, halusin herätellä keskustelua ja informoida niitä jotka nyt valitsevat sektion "mukavuussyistä".'

-AP

Vierailija
19/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan  taipumus joillain ihmisillä noihin kiinnikkeisiin. Tuleeko ap sulla myös iholla oleviin leikkaus/haavan arpiin arpikudosta ?

Vierailija
20/28 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan  taipumus joillain ihmisillä noihin kiinnikkeisiin. Tuleeko ap sulla myös iholla oleviin leikkaus/haavan arpiin arpikudosta ?

Mulla ei tule sellaisia patteja arvista, mutta vanhat arvet ovat kyllä suht näkyviä.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä