En osaa olla perinteisen naisellinen nainen
En osaa olla perinteisen naisellinen nainen. Vaikka pidän itseäni hyvänä tyyppinä enkä haluaisikaan olla erilainen, pelkään, etten tule koskaan viehättämään miehiä tarpeeksi "epänaisellisen" luonteeni vuoksi.
Ulkomuodoltani olen naisellinen. Hoikka tiimalasivartalo vaaleat pitkät hiukset, huoliteltu meikki ja kampaus, tyylikkäät vaatteet. Ulkonäköni houkuttaa kyllä miehiä.
Mutta sitten tämä epäviehättävä luonteeni.
Opiskelen yliopistossa vaikeaa ja kovaa alaa. Minulla on selkeät poliittiset ja yhteiskunnalliset mielipiteet, joita en tuputa, mutta jotka tuon esille keskusteltaessa. Rakastan huumoria ja olen kasvanut olemaan hauskuuttaja, vitsailija, pelle: saan suunnatonta mielihyvää saadessani ihmiset ympärilläni nauramaan. Olen äänekäs, osallistun mielelläni keskusteluihin, enkä ole missään suhteessa alistuvaa ihmistyyppiä.
Toisin sanoen, olen miesten mielestä ärsyttävä ja luotaantyöntävä romanttisesti ja seksuaalisesti. Miespuolisia kavereita kyllä löytyy vaikka millä mitalla.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen olet karmeassa puutteessa ja nyt mietit mistä saisit edes yhden miehen reisiesi väliin? Sinun täytyy mennä jonnekin muualle sieltä nykyisistä ympyröistäsi, paikkaan, missä miehet eivät tunne sinua. Siellä et sitten avaa suutasi kuin sen vaadittavan muutaman sentin ja annat palaa. Ole välillä se nainen eikä aina se pelle, jatkuva pelleily alkaa muutenkin rasittamaan pidemmän päälle. Anna siis jonkun vieraan miehen ottaa ohjat ja vikise sinä perässä, ainakin kokeile.
En ikinä, ikinä, ikinä haluaisi moista. Mutta kiitos neuvosta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on ilmeisesti 50-lukulainen käsitys naisellisesta naisesta. Ei sellaisia miestä palvelevia, avuttomia naisia ole enää kuin vanhemmassa ikäpolvessa ja se on pelkästään hyvä asia.
Ah, minäpä yritän selittää asian tarkemmin. Puhu yleisesti feminiinisiksi mielletyistä luonteenpiirteistä, joita ainakin minun tuttavamieheni pitävät viehättävinä. Naisista jotka nauravat miesten jutuille, haaveilevat lapsista, vakavissa keskusteluissa ehkä korkeintaan komppaavat jotakin mielipidettä, ovat hoivaavia, hyvin empaattisia ja vaikka eivät mitään luuttumattoja, kuitenkin jossakin määrin alistuvia.
Tunnen monia hyvin viehättäviä em. listan täyttäviä nuoria naisia, joilla vientiä riittää. Voikun osaisin olla sellainen, mutta nuo piirteet ovat minulle hyvin epätyypillisiä.
ap
Heh, mulla oli sama ongelma pitkään ja sitä pahensi vielä se, että lähdin mukaan oikeaan politiikkaan. Sitten kuitenkin löytyi mieskin ajan kuluessa, sellainen vahva alfa- tyyppi, joka on varma omasta miehisyydestään eikä koe vahvaa naista uhaksi.
Ole oma itsesi vaan, onpahan nopea ennakkokarsinta, jos osa miehistä pelästyy, kun avaat suusi. Mutta miksi kelpuuttaisitkaan ketä tahansa? Mua ei sellainen "perinteistä" naista etsivä sovinisti/nössö olisi edes sytyttänyt, tuskin sinuakaan, jos asiaa ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mulla oli sama ongelma pitkään ja sitä pahensi vielä se, että lähdin mukaan oikeaan politiikkaan. Sitten kuitenkin löytyi mieskin ajan kuluessa, sellainen vahva alfa- tyyppi, joka on varma omasta miehisyydestään eikä koe vahvaa naista uhaksi.
Ole oma itsesi vaan, onpahan nopea ennakkokarsinta, jos osa miehistä pelästyy, kun avaat suusi. Mutta miksi kelpuuttaisitkaan ketä tahansa? Mua ei sellainen "perinteistä" naista etsivä sovinisti/nössö olisi edes sytyttänyt, tuskin sinuakaan, jos asiaa ajattelet.
Ihana kommentti! Kiitos. Kun asia on näin muotoiltu, oma hermoilu tuntuu ihan hölmöltä. En varmastikaan kestäisi "perinteistä naista" etsivää miestä. Eikä minusta olisi sellaiseksi naiseksi hänelle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen olet karmeassa puutteessa ja nyt mietit mistä saisit edes yhden miehen reisiesi väliin? Sinun täytyy mennä jonnekin muualle sieltä nykyisistä ympyröistäsi, paikkaan, missä miehet eivät tunne sinua. Siellä et sitten avaa suutasi kuin sen vaadittavan muutaman sentin ja annat palaa. Ole välillä se nainen eikä aina se pelle, jatkuva pelleily alkaa muutenkin rasittamaan pidemmän päälle. Anna siis jonkun vieraan miehen ottaa ohjat ja vikise sinä perässä, ainakin kokeile.
ap
Eli mielummin olet kovaääninen pelle kuin nainen? Mikä ongelmasi taas olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ole naisellinen enkä myöskään näytä naiselta, vaikka luultavasti täysin nainen olen kun kuukautisetkin on. Taisin tippua vauvana testosteroniämpäriin. Minulla on iso aataminomena ja kulmikkaampi leuka kuin monella miehellä. Klitoriskin on kuin pieni kulli. Ihmekös tuo, että ne aniharvat miehet jotka minusta kiinnostuvat ovat todella naismaisia. No en minä pidä tätä minään ongelmana. Olen tällainen kuin olen. Sinun kannattaa ottaa sama asenne. Kyllä joku mies sinullekin löytyy vaikka ei ehkä sellainen kuin haluaisit.
Anteeksi, mutta tämä on jotenkin todella ällö kommentti. :'D
Älä nyt ainakaan puhu tuosta minipeniksestä, hyi.
Mikä oikeus sinulla on ällötellä rehellisyyttäni? Pää kiinni, nynnypillu.
:'D APUA! Ja hyi edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Öö, miksi mies on heti huono jos haluaa tietynlaisen naisen?
Vaikket kyllä nainen olekaan. Ei kukaan nainen ole niin runkkari, että puhuu jostain "alfoista". Jonnejen juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli mielummin olet kovaääninen pelle kuin nainen? Mikä ongelmasi taas olikaan?
Niin kuin aloitusviestissä sanoin, minä pidän siitä millainen olen. Olen "kovaääninen pelle" luonnostani. Minkäs teet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ole naisellinen enkä myöskään näytä naiselta, vaikka luultavasti täysin nainen olen kun kuukautisetkin on. Taisin tippua vauvana testosteroniämpäriin. Minulla on iso aataminomena ja kulmikkaampi leuka kuin monella miehellä. Klitoriskin on kuin pieni kulli. Ihmekös tuo, että ne aniharvat miehet jotka minusta kiinnostuvat ovat todella naismaisia. No en minä pidä tätä minään ongelmana. Olen tällainen kuin olen. Sinun kannattaa ottaa sama asenne. Kyllä joku mies sinullekin löytyy vaikka ei ehkä sellainen kuin haluaisit.
Anteeksi, mutta tämä on jotenkin todella ällö kommentti. :'D
Älä nyt ainakaan puhu tuosta minipeniksestä, hyi.
:'D APUA! Ja hyi edelleen.
Hyi saatana tuollaista ahdasmielistä hyihyttelijä ällöpillua. Ampua sinut pitäisi.
Ap, kuulostat ihan tavalliselta ja normaalilta naiselta. Tunnen lukuisia kuvauksesi kaltaisia naisia, ja he ovat kovaa valuuttaa miesten keskuudessa. Ehkä tuonkaltaiset naiset eivät kelpaa joillekin junttisovinisteille, mutta fiksuille ja hyväitsetuntoisille todellakin.
Asutko jossain junttikaupungissa? Onko puheilmaisusi ärsyttävää? Esim. pätijät ovat aina ärsyttäviä. Millaista huumoria viljelet? Millaisille miehille annat pakkeja?
Mitä jos ne sun vitsit on huonoja?
Oman kokemukseni mukaan osa huippu-uraa tekevistä miehistä haluaa vaimokseen samanlaisen uraohjuksen. Se on heille ikäänkuin statuskysymys. Pari exääni oli sellaisia ja podin huonommuuutta, kun olin vain akateeminen ylempi toimihenkilö/asiantuntija julkisella sektorilla enkä kovapalkkainen johtaja yksityisellä kuten he. Ap ei ole vaan tavannut oikeaa miestä vielä.
Olen ei-perinteinen nainen ja persoonani vaikuttaa viehättävän feminiinisiä ja maanläheisiä miehiä. Haavelen, että minulla olisi joskus hyväpalkkainen työ ja kotona viihtyvä mies, jolle tekisin lapsen. Hän tekisi suurimman osan hoivaamisesta, olisi se perheen tunteellinen ydin ja minä elättäisin meidät.
Alatko herkästi puhumaan politiikasta? Eivät miehet automaattisesti ole kiinnostuneita politiikasta sen enempää kuin naisetkaan. Ja tuttujen/uusien tuttavuuksien kesken politiikasta puhuminen voi olla kiusallista. Jos olet tyyliltäsi liian aggressiivinen? Eikä sillä ole mitään tekemistä näiden "perinteinen nainen" -juttujen kanssa, vaan kemioiden. Liian aggre puhetyyli on kellä tahansa luotaantyöntävää, ellei sitte syty juuri sellaisesta.
Mitä pahaa tossa on? Onhan sulla sentäs kavereita.
Itsekin olen samanlainen ja saanut miehistä hyviä ystäviä. Toki oma aviomieskin löytyy, useampaa miestä en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuulostat ihan tavalliselta ja normaalilta naiselta. Tunnen lukuisia kuvauksesi kaltaisia naisia, ja he ovat kovaa valuuttaa miesten keskuudessa. Ehkä tuonkaltaiset naiset eivät kelpaa joillekin junttisovinisteille, mutta fiksuille ja hyväitsetuntoisille todellakin.
Asutko jossain junttikaupungissa? Onko puheilmaisusi ärsyttävää? Esim. pätijät ovat aina ärsyttäviä. Millaista huumoria viljelet? Millaisille miehille annat pakkeja?
Asun Helsingissä, huumorintajuni on lähinnä sanallista kikkailua ja tilannekomiikkaa. En usko olevani ärsyttävä, mutta vaikeaa tietysti sanoa millainen olen muiden silmissä. Olen antanut pakkeja miehille, jotka vaikuttavat tylsiltä; eivät siis ole kiinnostuneet samoista asioista kuin minä eivätkä jaa samoja arvoja. Ihannemieheni olisi älykäs, huumorintajuinen, hauska ja vähän "nörtti". Ulkonäöllä ei niin väliä.
Tiedän tasan mistä ap puhuu. Kyllähän noita miehiä riittää, joiden mielestä naisten pitää olla naisellisia tyttömäisiä hihittäjiä. Minulle eivät sellaiset miehet kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että olet liian äänekäs. Ja ehkä pätijäluonne? Ne eivät ole hyviä luonteenpiirteitä. Niitä pystyy hillitsemään.
Miksi nainenkin ei saisi olla pätijäluonne? Miehellähän äänekkyys ja päsmäriys ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset tissit on? Ja saako tuollaisella isolla klitoriksella hyviä orkkuja jos sitä nuollaan/hyväillään?