En osaa olla perinteisen naisellinen nainen
En osaa olla perinteisen naisellinen nainen. Vaikka pidän itseäni hyvänä tyyppinä enkä haluaisikaan olla erilainen, pelkään, etten tule koskaan viehättämään miehiä tarpeeksi "epänaisellisen" luonteeni vuoksi.
Ulkomuodoltani olen naisellinen. Hoikka tiimalasivartalo vaaleat pitkät hiukset, huoliteltu meikki ja kampaus, tyylikkäät vaatteet. Ulkonäköni houkuttaa kyllä miehiä.
Mutta sitten tämä epäviehättävä luonteeni.
Opiskelen yliopistossa vaikeaa ja kovaa alaa. Minulla on selkeät poliittiset ja yhteiskunnalliset mielipiteet, joita en tuputa, mutta jotka tuon esille keskusteltaessa. Rakastan huumoria ja olen kasvanut olemaan hauskuuttaja, vitsailija, pelle: saan suunnatonta mielihyvää saadessani ihmiset ympärilläni nauramaan. Olen äänekäs, osallistun mielelläni keskusteluihin, enkä ole missään suhteessa alistuvaa ihmistyyppiä.
Toisin sanoen, olen miesten mielestä ärsyttävä ja luotaantyöntävä romanttisesti ja seksuaalisesti. Miespuolisia kavereita kyllä löytyy vaikka millä mitalla.
Kommentit (67)
AP:llehan juuri ON ottajia.
Itse olen perinteisen naiselliselta näyttävä nainen (liki kopi ap:sta ulkoisesti), mutta ujo, hiljainen ja introvertti. Äänikin on vielä hennon naisellinen. En ole kovaa valuuttaa miesten keskuudessa, kun pitäisi olla heti sosiaalinen, hauska ja dominoiva keskustelija. Iloinen ja positiivinen olen, eli juuri se perinteinen hiljainen hihittelijä... Ärsytän jopa itseäni.
Ihan normaali nainen olet. Ehkäpä katsot maailmaa vieläkin hieman liian stereotyyppisesti? Pari kasvuvuotta vielä niin huomaat eri sävyjä tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen perinteisen naiselliselta näyttävä nainen (liki kopi ap:sta ulkoisesti), mutta ujo, hiljainen ja introvertti. Äänikin on vielä hennon naisellinen. En ole kovaa valuuttaa miesten keskuudessa, kun pitäisi olla heti sosiaalinen, hauska ja dominoiva keskustelija. Iloinen ja positiivinen olen, eli juuri se perinteinen hiljainen hihittelijä... Ärsytän jopa itseäni.
Sama. Luulisi tosiaan, että ap löytäisi helposti miehiä. Jos ap on kuitenkin iloinen, kuten huumorintaju antaa ymmärtää, niin ongelma ehkä onkin ap:n omissa kriteereissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Luulisi tosiaan, että ap löytäisi helposti miehiä. Jos ap on kuitenkin iloinen, kuten huumorintaju antaa ymmärtää, niin ongelma ehkä onkin ap:n omissa kriteereissä.
Niinpä. Itsehän en ole eläessäni onnistunut saamaan miespuolisia kavereita, sillä persoonani ja mielenkiinnonkohteet ovat ylitsepursuavan feminiinisiä.
Ap sentään kykenee saamaan kavereita, mikä on hyvä merkki suhteen kannalta kun yhteistä pohjaa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut pakkeja miehille, jotka vaikuttavat tylsiltä; eivät siis ole kiinnostuneet samoista asioista kuin minä eivätkä jaa samoja arvoja.
Sulla siis kuitenkin on iskijöitä, joten eihän sinulla ole mitään hätää. Itse olen kaltaisesi nainen, ja ei kuule tarvitse miettiä kenelle antaa pakkeja - ei ole ketään vonkaamassa ikinä!
Friend Zone se on olemassa naisillekin, ja taidan solahtaa aina sinne niin nopsaan ettei kukaan mies näe minussa vaimoainesta, tai edes panoainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut pakkeja miehille, jotka vaikuttavat tylsiltä; eivät siis ole kiinnostuneet samoista asioista kuin minä eivätkä jaa samoja arvoja.
Sulla siis kuitenkin on iskijöitä, joten eihän sinulla ole mitään hätää. Itse olen kaltaisesi nainen, ja ei kuule tarvitse miettiä kenelle antaa pakkeja - ei ole ketään vonkaamassa ikinä!
Friend Zone se on olemassa naisillekin, ja taidan solahtaa aina sinne niin nopsaan ettei kukaan mies näe minussa vaimoainesta, tai edes panoainesta.
Oletko tehnyt jotain ulkonäkösi eteen? On aika kertovaa naisen ulkonäöstä jos ei kelpaa miehille edes seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tehnyt jotain ulkonäkösi eteen? On aika kertovaa naisen ulkonäöstä jos ei kelpaa miehille edes seksiin.
Kyllä, olen ihan perusnätti normaalipainoinen urheilullinen, naisellisen näköinen nainen. Saisin minä seksiä jos laitan vaan kuvan jonnekin treffipalstalle, mutta en livenä, koska olen ilmeisesti henkisesti niin ärsyttävä = pelottava miehille. Se on ihan surkuhupaisaa miten näen kun heidän "erektionsa laskee" - viimeksi kun oltiin tyttöjen kanssa baarissa, pari ikäistämme (30+) miestä tuli juttelemaan. Toinen vaikutti oikeinkin kiinnostuneelta, ja selvästi tykkäsi kun juttelin hänen kanssaan. Tykkään yleensäkin jutella ihmisten kanssa ja olen kaikille ystävällinen ja kiinnostunut muista. Sitten mies tuli kysyneeksi mitä teen työkseni. Kun hän kuuli ammattini (vaativa tekninen, yo-koulutusta vaativa työ), ihan kuului se "vä-vä-vääää" kun suupielet laskeutuivat, ja hetken kuluttua hän häipyi jonkin tekosyyn turvin. Useimmille siis riittää jo pelkästään se, että nainen tekee jotain älyä vaativaa työtä, ei siihen sen kummempaa epänaisellisuutta tarvita. Ja en todellakaan lesotellut, vaan vastasin tyyliin "mä suunnittelen kaivinkoneiden moottoreita" (ammatti vaihdettu). Miehinen itsetunto ON naurettavan ohut useimmilla, ja se vie niin parisuhde- kuin seksihalutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen ihan perusnätti normaalipainoinen urheilullinen, naisellisen näköinen nainen. Saisin minä seksiä jos laitan vaan kuvan jonnekin treffipalstalle, mutta en livenä, koska olen ilmeisesti henkisesti niin ärsyttävä = pelottava miehille. Se on ihan surkuhupaisaa miten näen kun heidän "erektionsa laskee" - viimeksi kun oltiin tyttöjen kanssa baarissa, pari ikäistämme (30+) miestä tuli juttelemaan. Toinen vaikutti oikeinkin kiinnostuneelta, ja selvästi tykkäsi kun juttelin hänen kanssaan. Tykkään yleensäkin jutella ihmisten kanssa ja olen kaikille ystävällinen ja kiinnostunut muista. Sitten mies tuli kysyneeksi mitä teen työkseni. Kun hän kuuli ammattini (vaativa tekninen, yo-koulutusta vaativa työ), ihan kuului se "vä-vä-vääää" kun suupielet laskeutuivat, ja hetken kuluttua hän häipyi jonkin tekosyyn turvin. Useimmille siis riittää jo pelkästään se, että nainen tekee jotain älyä vaativaa työtä, ei siihen sen kummempaa epänaisellisuutta tarvita. Ja en todellakaan lesotellut, vaan vastasin tyyliin "mä suunnittelen kaivinkoneiden moottoreita" (ammatti vaihdettu). Miehinen itsetunto ON naurettavan ohut useimmilla, ja se vie niin parisuhde- kuin seksihalutkin.
Aa, ok. Jotenkin vaikutti, että kyse on ulkonäön puutteellisuudesta aiemman kommentin perusteella.
En kuitenkaan kykene näkemään miten naisen ala voisi olla ongelma. Tuntemillani perusnäteillä naisilla on kaikilla miehet, tutustuneet jo miltei aina opiskeluaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, ok. Jotenkin vaikutti, että kyse on ulkonäön puutteellisuudesta aiemman kommentin perusteella.
En kuitenkaan kykene näkemään miten naisen ala voisi olla ongelma. Tuntemillani perusnäteillä naisilla on kaikilla miehet, tutustuneet jo miltei aina opiskeluaikoina.
Nii-in, se vaan on. Lukemattomia kertoja olen nähnyt vain poistuvan selän sen jälkeen, kun ammattini ja työni on tullut puheeksi. Ei sitä varmaan huomaakaan joku sairaanhoitaja tai kirjatotyöntekijä, eikä ehkä edes juristi tms, mutta auta armias kun nainen työskentelee miehisellä alalla ja vielä vaativissa tehtävissä, niin mikään ei ole miehille suurempi turnoff kuin se! Siihen on ihan syynsä, miksi valtaosa esim. DI-naisista pariutuu toisten DI:den kanssa; muiden miesten ego ei vaan kestä sitä, että nainen on vahvempi miehiseksi koetulla osaamisalueella.
Siksi ymmärrän hyvin ap:n ongelman, koska olen sen itse henkkoht todistanut. Yleisesti miehisiksi koetut ominaisuudet OVAT hirveä ongelma useille miehille. Ei kaikille, mutta useille. Siksi meiltä ei-peri-naisellisilta naisilta vaaditaan aika paljon etsimistä kumppanin löytämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ole naisellinen enkä myöskään näytä naiselta, vaikka luultavasti täysin nainen olen kun kuukautisetkin on. Taisin tippua vauvana testosteroniämpäriin. Minulla on iso aataminomena ja kulmikkaampi leuka kuin monella miehellä. Klitoriskin on kuin pieni kulli. Ihmekös tuo, että ne aniharvat miehet jotka minusta kiinnostuvat ovat todella naismaisia. No en minä pidä tätä minään ongelmana. Olen tällainen kuin olen. Sinun kannattaa ottaa sama asenne. Kyllä joku mies sinullekin löytyy vaikka ei ehkä sellainen kuin haluaisit.
Minkälaiset tissit on? Ja saako tuollaisella isolla klitoriksella hyviä orkkuja jos sitä nuollaan/hyväillään?
Tissit on olemattomat. Ja mitäs luulet...? Ei se klitoris koriste ole minullakaan.
Itse olen luonteeltani ja ulkonäöltänikin ap:n kaltainen. Ammatiltani olen hoitaja ja saan hätistellä useimmiten miehiä kimpustani jos jonnekin erehdyn lähtemään ja heidän kanssaan jutustelemaan. Eli veikkaan myöskin ap:n ongelman syyksi ammattia. Suurin osa miehistä ei missään nimessä halua olla suhteessa naisen kanssa jonka kokevat älykkäämmäksi kuin he itse, tai naisen kanssa joka mahdollisesti tienaa enemmän kuin he. Luulisi kyllä että pääkaupunkiseudulta löytyisi avarakatseisempia miehiä, mutta täällä muualla Suomessa perinteisen sukupuoliroolit istuvat vielä aika tiukassa. Toivottavasti löydät vielä vierellesi jonkun.
Kaikilla teillä "ei-perinteisillä naisilla" on yksi sama piirre. Nimittäin epävarmuus siitä, löydättekö koskaan miestä ja jatkuva tuska kun mietitte, miksi ette "kelpaa".
Taitaapa olla aika naisellinen piirre. Tuo hyväksynnän epätoivoinen kaipaaminen vastakkaiselta sukupuolelta.
Eipä silti, kai ne miehetkin kaipaa hyväksyntää, mutta enemmän niin, että kunhan joku suostuu jalat avaamaan.
Joten arvon epänaiselliset superälykkäät miehisen alan miehettömät rassukkanaiset, olette todellakin yksi suuri heterogeeninen joukko lumihiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että olet liian äänekäs. Ja ehkä pätijäluonne? Ne eivät ole hyviä luonteenpiirteitä. Niitä pystyy hillitsemään.
Miksi nainenkin ei saisi olla pätijäluonne? Miehellähän äänekkyys ja päsmäriys ei haittaa.
No totta kai SAA, mutta pätijät ovat todella suuren enemmistön mielestä todella ärsyttäviä. Kyllä, tämä koskee myös pätijämiehiä. Kartan pätijämiehiä kuin ruttoa. Kavereiden kanssa vähän naureskelemme niille.
N25
Naisteekkarin ois kyllä kannattanut valita puoliso jo opiskeluaikana, silloin kun oli aallonharjalla.
Mikäs ongelma ap:llä on? Ei kai kaikkien naisten tarvi olla perinteisen naisellisia. Mä en edes mieti sitä kuinka naisellinen/maskuliininen olen.
Itse olen nähnyt joillakin varsinkin ulospäinsuuntautuneilla DI-naisilla munattomia pelottavan ammattinsa lisäksi piirteen, joka torpedoi heidän mahdollisuuksiaan. He joutuvat rempseän luonteensa ja joskus teekkariporukoissa tarttuneen varsin karskinkin huumorin takia helposti ns. hyvä jätkä -kategoriaan ja päätyvät friendzonelle niin että heilahtaa. Esim. hiljaisempi, mutta yhtä hurtilla teekkarihuumorilla varustettu, kanssasisar on helpommin arvoituksellisempi ja siksi kuumaa valuuttaa. Hyvä jätkä on haasteellinen, koska vaatii itseluottamusta, että uskaltaisi ihastua kaverinaiseen, josta helposti uskoo että hän kuitenkin haluaa olla vain kaveri, hyvä jätkä hyvässä jätkäporukassa. Jää kaukoihailuksi, jollei käy tuuri tai ellei nainen huomaa hienoisia merkkejä tästä ja osaa näyttää vihreää valoa. Jo sekin että rauhoittuu hetkeksi ja puhuu hymyillen, mutta vakavammin kuin muille voisi olla hyvä signaali.
Ottajia ap:lle olisi varmasti, mutta kukaan ei vain uskalla tai et vain huomaa epätoivoisia ihastuksen katseita. Ehkä sun pitää ruveta naisprinssiksi ja napata joku ympärilläsi pyörivistä miesprinsessoista ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin usein nähtyä häpäisytaktiikkaa. Älkää aina tehkö tästä itsetuntoasiaa. Se on biologiaa, että teknisesti suuntautunut nainen ei niin kauheasti miehiä kiinnosta. Jos joku mies on vaikka sairaanhoitaja ja hihittelee ja juoruilee jalat ristissä kahvitauolla, niin ei sekään ole naisten ykkösvalinta ja silloinkaan ei ole kyse naisellisesta itsetunnosta, vaan biologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla teillä "ei-perinteisillä naisilla" on yksi sama piirre. Nimittäin epävarmuus siitä, löydättekö koskaan miestä ja jatkuva tuska kun mietitte, miksi ette "kelpaa".
Taitaapa olla aika naisellinen piirre. Tuo hyväksynnän epätoivoinen kaipaaminen vastakkaiselta sukupuolelta.
Eipä silti, kai ne miehetkin kaipaa hyväksyntää, mutta enemmän niin, että kunhan joku suostuu jalat avaamaan.
Joten arvon epänaiselliset superälykkäät miehisen alan miehettömät rassukkanaiset, olette todellakin yksi suuri heterogeeninen joukko lumihiutaleita.
Miltei nauran ääneen. Naisethan juuri pärjäävät sinkkuina siinä missä miessinkut taas ovat tunnettuja siitä, että ovat katkeroituneita ja luuseriasenteen omaavia hylkiöitä, jotka pähkäilevät mikseivät kelpaa naisille.
Ja ps. rakkaudenkaipuu on inhimillistä molemmille sukupuolille.
Oletko liikaa äänessä? Etkö anna muiden puhua ollenkaan kun koko ajan vain kalkatat ja pauhaat isolla äänellä omia juttujasi? Ja kännissä olet tietenkin kahta kauheampi luullen olevasi erittäin fiksu juttuinesi? Tuollaiselle kälättäjälle kyllä kavereita löytyy, mutta eihän sellaista kukaan rauhallisempi jaksa viittä minuuttia kauempaa. Näissäkin jutuissasi paistaisi kauas kuinka ohjelmoitu olet ja kuinka olet totaalisen hukassa jos kaveriremmi ei siinä ympärillä ole nauramassa vitseillesi. Etkö voi ja osaa rauhoittua? Kuinka vanha olet?