Määritteleekö työ "kuinka hyviä" ihmisiä me olemme?
Olen todella järkyttynyt miten jotkut paremmin koulututet ihmiset kohtelevat meitä heikommin koulutettuja. Miten joku voi ajatella, että on itse parempi ihminen kun on opiskellut enemmän kuin joku muu. Sekö antaa oikeuden käyttäytyä ja mollata toista ihmista? Itse ajattelen, että kaikki ovat samanarvoisia ikään ja ammattiin katsomatta. Vrt. Lääkäri ja hoitaja. Mielipiteitä?
Kommentit (44)
Kapitalisteilla raha ja ego määrittelee kaiken. Työn kautta saatu arvostus siis
Kaikkia tarvitaan. Putkimiehiä,roskakuskeja,siivoajia,huoltomiehiä,keittäjiä,j.n.e.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jotain kertoo ihmisestä, jos koulutusta on vain peruskoulu. Eräs tuttavani on 7 lapsen äiti ja vain 35-vuotias. Ei tullut yllätyksenä, kun kertoi, ettei ole muuta koulutusta. Ei edes ammattia. Tosin oma veljeni on käynyt lukion huippuarvosanoin ja kävi oikiksen. Ei maistunut juristin homma ja lähti lukemaan lääkäriksi. Jätti lääkiksen kesken ja on nykyään vahtimestarina läheisessä koulussa. En vähättele äidin työtä enkä vahtimestarin ammattia, mutta ovathan nämä kaksi ihmistä toistensa ääripäät. Kumpi tausta herätti kunnioitusta?
Veljesi suoritti ylioppilastutkinnon ja kokeili opiskella myös kahta muuta, jotka eivät oikeen breikanneet ja päätyi kuitenkin työskentelemään vahtimestarin töitä. Se sentää kertoo älykkyydestä, oma-aloitteisuudesta ja ahkeruudesta. Kun taas tämä sinun 7-lapsen äiti ei ole tehnyt mitään muuta kuin lorvinut yhteiskunnan verovaroilla, joka taas kertoo tyhmyydestä, saamattomuudesta ja siitä että on saanut äärimmäisen huonon kotikasvatuksen vanhemmiltaan lapsena.
Korkeasti koulutetut eivät kohtele huonosti.
Lähtökohdat opiskeluun on erilaiset. Mitä ihmettä?