Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muuttaisitko amerikkaan?

mietteliäs
08.02.2016 |

Jos sinua tai miestäsi pyydettäisiin amerikkaan töihin niin lähtisitkö? Jos miehesi saisi sieltä töitä mutta itsellesi ei olisi töitä lähtisitkö silloin? Meillä olisi nyt sellainen tilaisuus mutta ei osata päättää

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä.

Vierailija
2/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertaalleen lähtenyt, ja lähtisin ilman muuta uudestaankin. Sen verran hieno kokemus oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voitais lähteä koska vaan, mutta ei olla lähdetty. Lasten koulujen vuoksi nyt ainakin ja koska firma suomessa.

Vierailija
4/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ehkä lyhyehkölle komennukselle. En moneksi vuodeksi. Green cardia en missään tapauksessa haluaisi, puhumattakaan kansalaisuudesta. Myöskään lapsia en suostuisi synnyttämään siellä.

2) En.

Vierailija
5/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin jos lapseni lähtisi. Hän ei ole yhteisemme ja jo niin vanha, että voisi jäädä tännekin opiskelujen vuoksi. Mutta luulen, että hän olisi kyllä halukas lähtemään.

Kovin pitkään en olisi, sillä minulla on sisarus, joka tarvitsee minua täällä.

Vierailija
6/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuttaisin. Tykkään asua eri maissa.

Vierailija
7/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ilman muuta.Suomi on nykyisin ankea maa.

Vierailija
8/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo toki

Vierailija
9/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin, tietysti. Ollaan oltu jo kolmesti, ja neljäs ehkä edessä ensi vuonna. Ekalla kerralla 3v. , toka  ja kolmas reissu kesti 5v. Esikoinen syntyi Usassa. Nyt ovat jo aikuisia (17v, ja 19v), molemmat puhuvat sujuvasti englantia, ranskaa, espanjaa ja suomea.  Kotiäitinä olin, mutta aktiivisesti mukana koulun toiminnassa ja harrastuspiireissä.

Vierailija
10/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin, tietysti. Ollaan oltu jo kolmesti, ja neljäs ehkä edessä ensi vuonna. Ekalla kerralla 3v. , toka  ja kolmas reissu kesti 5v. Esikoinen syntyi Usassa. Nyt ovat jo aikuisia (17v, ja 19v), molemmat puhuvat sujuvasti englantia, ranskaa, espanjaa ja suomea.  Kotiäitinä olin, mutta aktiivisesti mukana koulun toiminnassa ja harrastuspiireissä.

Mitenkäs esikoisen pankkitoiminta ym sujuu, kun on kansalaisuuteen perustuva verotus, FATCA ja kaikki muu kiva, vai ymmärsikö luopua täysi-ikäistyttyään siitä jenkkikansallisuudesta? Kalliiksihan se tietenkin viime vuonnakin kävi, mutta parempi sekin kuin se vaihtoehto.

Vierailija
11/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin saman tien!

Vierailija
12/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin jos elintaso pysyisi samana tai nousisi. Huonompaan en haluaisi.

Vierailija
13/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Lapset 16v ja 14v ja heillä on erittäin hyvä englanti. Ulkomailla asuminen olisi hienoa, mutta USA:n sijaan meitä taitaa kutsua Brysseli miehen työn perässä ensi syksynä. Mikään ei tosin ole varmaa vielä.

Vierailija
14/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin jo, en ole katunut hetkeäkään. 

Vierailija
15/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti!

Vierailija
16/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coloradoon muuttaisin oikein mielellään. Oikeastaan mihin tahansa missä saisi sitä yhtä tavaraa laillisesti.

Vierailija
17/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta.

Vierailija
18/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs esikoisen pankkitoiminta ym sujuu, kun on kansalaisuuteen perustuva verotus, FATCA ja kaikki muu kiva, vai ymmärsikö luopua täysi-ikäistyttyään siitä jenkkikansallisuudesta? Kalliiksihan se tietenkin viime vuonnakin kävi, mutta parempi sekin kuin se vaihtoehto.

Tämä. Mulla kävi noin, synnyin Jenkeissä eikä kellään ollut ennen viime vuotta aavistustakaan, että verotus pitää hoitaa myös sinne. Oon aivan pulassa tän asian kanssa, kiitti isä ja äiti!!!

Vierailija
19/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lähtemään. Niin ette päädy sodan jalkoihin. 

Vierailija
20/33 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mulla kävi noin, synnyin Jenkeissä eikä kellään ollut ennen viime vuotta aavistustakaan, että verotus pitää hoitaa myös sinne. Oon aivan pulassa tän asian kanssa, kiitti isä ja äiti!!!

Voi parka! Se on aika kauhea tilanne, ja iso homma saada itsensä IRS:n kanssa sujuiksi ja sitten irti siitä kansalaisuudesta. Itse tunnen yhden rouvan joka on tullut nuorikkona joskus aikoja sitten Suomeen (siis vuosikymmeniä sitten) ja nyt on ihan pulassa koko sen FATCA & verosotkun kanssa, lapsensakin taitavat olla kaksoiskansalaisia vaikka eivät ole paria kertaa useammin Jenkeissä edes käyneet. Kalliiksi on jo tullut heille, ja tulee vielä kalliimmaksi ennenkuin se sotku on selvitetty. Kamala katsella vierestä.