Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katselin Prismassa, kuinka eräs mummo eka kaivoi sormella nenäänsä ja sen jälkeen alkoi valikoimaan tomaatteja.

Vierailija
03.01.2026 |

Siis voi oksennus sentään! Ne tomaatit todellakin kannattaa pestä kotona. Niissä.boi olla jonkun Marjatan räkää. 

Yhden kesän olin joskus muinoin töissä elintarviketehtaassa ja katselin, kuinka työntekijät räkivät elintarvikkeisiin. Eipä sitä koskaan tiedä, mitä suuhunsa laittaa. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Kaikkia kaupassa myytäviä tuotteita on kymmenet tai sadat ihmiset kosketelleet likaisilla käsillä.

Vierailija
2/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vielä mitään mutta mä näin kun yks jannu kaivoi sormella perzettä ja sen jälkeen puristeli tomaatteja onko ne kypsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne pestään. Ei kai kukaan niin tyhmä ole ettei pese?

Vierailija
4/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mummelit ovat aika lyhyitä, ostan pakkaamattomia tomaatteja vain kun pitkä mieheni on niitä ottamassa ylähyllyltä. Samaten hän yltää ottaa yrttipussit hieman syvemmältä hyllystä, ja sellaiset joihin  mammat ei ole vielä ehtineet nokkaansa tunkea, että onkohan tässä varmasti basilika (vaikka niin siinä pussissa lukee).

Vierailija
5/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki hevit tulee ulkomailta varsinkin talvisaikaan. Kaikki kasvikset kasvaa kirjaimellisesti paskassa. Joku mummon nenämakeinen ei tuossa yhtälössä enää mitään paina. Kannattaa silti huuhdella ne aina.

Vierailija
6/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin cittareissa samaa,taisi olla persuja

Vierailija
7/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ikinä irtokarkkeja alariviltä. Lapset lähmii niitä.

Vierailija
8/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin cittareissa samaa,taisi olla persuja

Epäilen että persu koskee vihannekseen

Vierailija
9/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne mummelit ovat aika lyhyitä, ostan pakkaamattomia tomaatteja vain kun pitkä mieheni on niitä ottamassa ylähyllyltä. Samaten hän yltää ottaa yrttipussit hieman syvemmältä hyllystä, ja sellaiset joihin  mammat ei ole vielä ehtineet nokkaansa tunkea, että onkohan tässä varmasti basilika (vaikka niin siinä pussissa lukee).

Ne syvemmällä olevat pussit on voineet olla ennen sitä päiviä eturivissä. Henkilökunta kiireessä täyttää hyllyjä miten vaan helpointa on, eli edestä, ja rauhallisempana aikana sitten paremmin. Ja vaikka ei niin olisikaan, niin nokat ne on henkilökunnallekin, kun niitä järjestelevät. Pienet palkat ja Pätkätyöt. Ei siinä kotiin jäädä vaikka vähän aivastuttaa. Mut mitä niitä miettimään. Vastustuskykyä ei saa steriilissä ympäristössä.

Vierailija
10/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mummo kaivanut mitään, mutta erään kahvilan työntekijä yski suoraan käsiinsä, ei pessyt niitä ja otti paljain käsin mulle tuotteen.

Keskeytin työntekijän, pyysin pesemään kätensä (koska yski niihin) ja antamaan mulle uuden tuotteen suojahanskoilla.

Huvittavinta tässä oli, että työntekijä kommentoi mulle, että "me pestään käsiä tosi usein". Jouduin vääntämään hänelle rautalangasta, mitä tapahtui ja miten sen jälkeen kuuluu toimia.

Vierailija
11/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli se kokkarimummo. Persumummo kaivaa eri paikkaa.

Vierailija
12/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kusiletkun käytön jälkeen eivät yleensä pese käsiään. Miettikää sitä!

Vierailija
13/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin ap:n aloitukselle: silloin kun korona alkoi, niin oli pakko käydä ostamassa isälle ruokaa (koitin puhua hänelle, et rupea siihen ruokajakeluun, niinkuin äiti aikoinaan; ei niin millään).

Kävin ostamassa isälle tomaatteja (joku ihmeen himo tuli hänelle niihin tomaatteihin, muistisairaus .....). Siihen "tomaattitiskille" tuli hienosti pukeutunut mummeli, bleiseri ja tyllihame. Sanoi, et ompa tommaatit halapoja. Vastasin, et niinhän ne on. Mieli teki kyllä sanoa, et mee matkoihis siitä, mokomakin .... tomaatinpuristelija (luonto ei antanut periksi, kuitata, vanhemmalle naiselle). .... Se sama nainen haahuili sitten ympäri kauppaa, ei hänellä ollut ruokakoria eikä vetokärryä. Ilmeisesti jonkinlainen paniikkireaktio hänellä, kun koronaan oli kuollut paljon vanhuksia, Italiassa.

Vierailija
14/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kusi- JA runkkausletkun. huom

Vierailija
15/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kusi- JA runkkausletkun. huom

🙄😱

Vierailija
16/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pese hyvä ihminen. Ja rauhoitu.

Itse en pese esimerkiksi niitä tomaatteja. Ja itsekin valitsen paljain käsin tomaatit kaupassa, koska ostan vain kovia tomaatteja, joten pitää ne kokeilla. 

En jaksa hysterisoida, enkä siltikään ole oikeastaan koskaan kipeänä.