Eikö nettipalstoilla tappouhkauksia ja "toivottavasti sut raiskataan"-kommentteja kirjoittelevat tajua...
...että yhä useampi työnantaja nykyään lukee noita sivustoja hyvinkin tarkasti? Ja tämä on 100% fakta, työpaikallani eräältä hakijalta peruttiin työhaastattelu koska hän oli omalla nimellään kirjoitellut jollekin naiselle kommenttiosiossa mm. "toivottavasti sut raiskataan molempiin reikiin ja sen jälkeen poltetaan". Ymmärrän täysin että peruttiin, ei tuollainen ihminen ole sovelias työskentelemään lasten ja nuorten parissa. Että sinne vaan takasin kortistoon, kyllä kannatti!
Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on myös asiallisen, perustellun keskustelun osaavia mutta tuskinpa yksikään heistä haluaa leimautua siihen ala-arvoiseen roskasakkiin jotka päivystävät netissä näissä ryhmissään ja kirjoittelevat mitä sylki suuhun tuo. En vaan voi käsittää että aikuiset ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät tajua minkälaisia seurauksia nettikirjoittelulta voi olla.
Kommentit (73)
Eli miksemme karkoita rikoksen Suomessa tehneitä näin aluksi, pitäähän sen vaikuttaa turvapaikansaantiin - ja vaikuttaa muualla, ei meillä. Miksi apua tarvitsevat joutuvat kärsimään rikollisten takia? Welcome ne, jotka haluavat sopeutua. Itse käyn irakilaisella parturilla ja ostan pizzani ulkomaalaiselta ihan kannatuksena. En liene kovin rasisti vaikka olen kriittinen ja nuo 2 aiempaa ovat siis mun mietteitä.
Eipä sitten vastauksia tälläkään kertaa, mistä johtunee? Ei ainakaan asiattomuudesta tällä kertaa. Illanjatkoja kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osataan sitä suvaitsevaistonkin piirissä. Itse ilmiannoin erään iäkkäämmän puoleisen naishenkilön työnantajalleen, koska hän solvasi ja haukkui hyvin ikävällä tavalla nuoria tyttöjä, siis lapsia, jotka olivat tehneet rikosilmoituksen maahanmuuttajien tekemistä ahdisteluista. Hänen esimiehensä lupasi ottaa asian puheeksi naisen kanssa.
Tässä tilanteessa on yhtäkkiä ok sanoa että osaa se toinenkin puoli, mutta raskauksista puhuttaessa suomalaisten tekosia ei saakaan ottaa esille?
Tottakai saa suomalaisten tekoset ottaa esille. Kun puhutaan lisääntyneistä julkisilla paikoilla tapahtuvista joukko- ja puskaraiskauksista, niin ilman muuta saa puhua myös kantasuomalaisten epäiltyjen osuudesta tuossa uudehkossa ilmiössä. Tietojeni mukaan se osuus on nollan kieppeillä, mutta korjatkaa toki jos olen saanut väärää informaatiota.
Eiköhän sitä pitäisi puhua kaikenlaisesta väkivallasta kaikenlaisilla paikoilla kaikenlaisten tekijöiden tekemänä. Hyvä, jos jotakuta oikeasti, aidosti kiinnostaa lisääntyneet raiskaukset ja naisten turvallisuus YLIPÄÄNSÄ. Huono ettei se ole tätä ennen kiinnostanut juuri ketään vaikka Suomi komeilee kärkisijoilla kotiväkivaltatilastoissa EU-maiden vertailuissa. Olen tehnyt vapaaehtoistyötä vuosikaudet turvakodissa, ei ole paljon mielenosoituksia tai kampanjointia tai nettijakoja näkynyt naisiin kohdistuvan väkivallan vastustamiseksi. Turha väittää kenenkään ettei ole ongelma tiedossa ollut. Nyt se on paisunut entisestään. Miksi se kiinnostaa vasta nyt? Ilman pakolaistulvaa, olisiko kiinnostanut ikinä? Ehkä aihe ei ole ollut tähän mennessä tarpeeksi mediaseksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osataan sitä suvaitsevaistonkin piirissä. Itse ilmiannoin erään iäkkäämmän puoleisen naishenkilön työnantajalleen, koska hän solvasi ja haukkui hyvin ikävällä tavalla nuoria tyttöjä, siis lapsia, jotka olivat tehneet rikosilmoituksen maahanmuuttajien tekemistä ahdisteluista. Hänen esimiehensä lupasi ottaa asian puheeksi naisen kanssa.
Tässä tilanteessa on yhtäkkiä ok sanoa että osaa se toinenkin puoli, mutta raskauksista puhuttaessa suomalaisten tekosia ei saakaan ottaa esille?
Tottakai saa suomalaisten tekoset ottaa esille. Kun puhutaan lisääntyneistä julkisilla paikoilla tapahtuvista joukko- ja puskaraiskauksista, niin ilman muuta saa puhua myös kantasuomalaisten epäiltyjen osuudesta tuossa uudehkossa ilmiössä. Tietojeni mukaan se osuus on nollan kieppeillä, mutta korjatkaa toki jos olen saanut väärää informaatiota.
Eiköhän sitä pitäisi puhua kaikenlaisesta väkivallasta kaikenlaisilla paikoilla kaikenlaisten tekijöiden tekemänä. Hyvä, jos jotakuta oikeasti, aidosti kiinnostaa lisääntyneet raiskaukset ja naisten turvallisuus YLIPÄÄNSÄ. Huono ettei se ole tätä ennen kiinnostanut juuri ketään vaikka Suomi komeilee kärkisijoilla kotiväkivaltatilastoissa EU-maiden vertailuissa. Olen tehnyt vapaaehtoistyötä vuosikaudet turvakodissa, ei ole paljon mielenosoituksia tai kampanjointia tai nettijakoja näkynyt naisiin kohdistuvan väkivallan vastustamiseksi. Turha väittää kenenkään ettei ole ongelma tiedossa ollut. Nyt se on paisunut entisestään. Miksi se kiinnostaa vasta nyt? Ilman pakolaistulvaa, olisiko kiinnostanut ikinä? Ehkä aihe ei ole ollut tähän mennessä tarpeeksi mediaseksikäs.
Tottakai uudet ilmiöt aiheuttavat huomiota, ja jos nämä ilmiöt ovat julkisilla paikoilla satunnaisiin kansalaisiin kohdistuvia rikoksia, niin (erityis)huomio on täysin oikeutettua. Aivan samalla tavalla kuin taannoinen vastarintaliikkeen katurähinä (siis se, kun vetivät anarkistia turpiin Jyväskylässä) aiheutti erittäin laajaa uutisointia. Tuollaiset enemmän tai vähemmän poliittisista/ideologisista syistä tehdyt väkivallanteot eivät ole kovin tavallisia maassamme, joten tapaus herätti suurta huomiota ja keskustelua. Ei silloinkaan kukaan mussuttanut, että meidän pitää puhua KAIKISTA Suomessa vuosittain tapahtuvista kymmenistätuhansista pahoinpitelyrikoksista eikä pelkästään tuosta yhdestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aihe ja siinä oleva ongelma ei aikuistenoikeasti ole ollut niin merkittävä, että siitä olisi ihmisillä ollut tarvetta tehdä sen suurempaa numeroa?
Syitä voisi olla vaikka ne, että aiemmin ihmiset ovat uskaltaneet liikkua vapaasti ulkona, käydä uimahalleissa ilman pelkoa ahdisteluista, tai poliisi ei ole valittanut resurssipulaa ongelmien hoitamiseksi?
Jos jätettäisiin nyt se naurettava valkopyykki kokonaan ja kohdattaisiin ongelmat rehellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Aamen! Ja kyllä, väitän että rasistien suunnalta tuota käytöstä näkee ylivoimaisesti eniten. Heillähän on kasvatuksessa mennyt jo valmiiksi jokin sen verran pieleen, että luulevat voivansa arvottaa ihmisiä ihonvärin ja syntymämaan perusteella. Ihan (ikävä kyllä) luontevaa siis heiltä polkea maahan myös toisen mielipiteen omaavia ihmisiä.
Muistetaan nyt kuitenkin, että maahanmuuton vastustaminen sinänsä ei ole rasismia, eikä tee ihmisestä rasistia. Niitä vastustamisen syitä kun on ihan rationaalisiakin, eikä vain ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Eli miksemme karkoita rikoksen Suomessa tehneitä näin aluksi, pitäähän sen vaikuttaa turvapaikansaantiin - ja vaikuttaa muualla, ei meillä.
Tarkistapas tietosi. Kyllä vaan vaikuttaa meilläkin niin Suomessa kuin lähtömaassa tehdyt rikokset turvapaikansaantiin. Itse asiassa turvapaikka voidaan evätä jopa epäilyn perusteella.
Vierailija kirjoitti:
...että yhä useampi työnantaja nykyään lukee noita sivustoja hyvinkin tarkasti? Ja tämä on 100% fakta, työpaikallani eräältä hakijalta peruttiin työhaastattelu koska hän oli omalla nimellään kirjoitellut jollekin naiselle kommenttiosiossa mm. "toivottavasti sut raiskataan molempiin reikiin ja sen jälkeen poltetaan". Ymmärrän täysin että peruttiin, ei tuollainen ihminen ole sovelias työskentelemään lasten ja nuorten parissa. Että sinne vaan takasin kortistoon, kyllä kannatti!
Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on myös asiallisen, perustellun keskustelun osaavia mutta tuskinpa yksikään heistä haluaa leimautua siihen ala-arvoiseen roskasakkiin jotka päivystävät netissä näissä ryhmissään ja kirjoittelevat mitä sylki suuhun tuo. En vaan voi käsittää että aikuiset ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät tajua minkälaisia seurauksia nettikirjoittelulta voi olla.
Itse en ole törmännyt yhteenkään asialliseen keskusteluun pystyvään maahanmuuttokriittiseen. Valehtelevat tavallisesti jo ensimmäisessä lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miksemme karkoita rikoksen Suomessa tehneitä näin aluksi, pitäähän sen vaikuttaa turvapaikansaantiin - ja vaikuttaa muualla, ei meillä.
Tarkistapas tietosi. Kyllä vaan vaikuttaa meilläkin niin Suomessa kuin lähtömaassa tehdyt rikokset turvapaikansaantiin. Itse asiassa turvapaikka voidaan evätä jopa epäilyn perusteella.
Tarkistappas itse tietosi: jos turvapaikanhakija syyllistyy rikokseen päätöksen odotusaikana niin SE EI vaikuta turvapaikan saantiin. Ne vaikuttaa jos on tehnyt rikoksen lähtömaassa tai turvapaikan saamisen jälkeen....
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitten vastauksia tälläkään kertaa, mistä johtunee? Ei ainakaan asiattomuudesta tällä kertaa. Illanjatkoja kaikille.
Oletan että vastauksemattomuus ihan fiksuihin maahanmuuttokriittisiin kommentteihisi johtuu siitä, että tässä ketjussa ei varsinaisesti vastuteta kriittisyyttä maahanmuuttoa kohtaan, vaan keskustellaan siitä mikä saa suomalaisen miehen toivomaan naisen raiskatuksi tulemista. Oli siinä syynä sitten viha suvaitsevaisia kohtaan tai sitten halu olla oikeassa. Juttusi liittyvät kyllä asiaan siinä mielessä, että tässä keskustelussa käydään sivussa keskustelua maahanmuutostakin, mutta aika harva ketjussa on sanonut toivovansa tänne hirveästi maahanmuuttajia tai tunnustanut syyttävänsä kaikki kriittisiä rasisteiksi. Mutta monia naisia häiritsee aivan syystäkin naisten raiskausten käyttäminen halpana retorisena keinona maahanmuuttoa vastaan, samalla kun jaetaan mässäillen näitä raiskausuutisia somessa "Minäpäs sanoin!". Ja kyllä, varmasti suurin osa on samaa mieltä kanssasi siinä, että rikollisuuden pitäisi olla esten turvapaikansaannille, ja hätää kärsiviä maahamme tarpeeksi integroituvia tulee auttaa. Mutta se ei silti poista sitä kylmää tosiasiaa tämän ketjun varsinaisesta aiheesta; monet suomalaiset miehet sivistyneessä kulttuurissamme vuonna 2016 näkevät naisen vain joko mahdollisena vihan kohteena ("toivottavasti tulet raiskatuksi") tai sitten retorisena välineenä omien agendojensa puolustamiseen ("Taas raiskattu 13-vuotias, minäpä sanoin tämän kuukausia sitten, kyllä monilla suvakkinaisilla vielä itku tulee jos omalle kohdalle osuu). Tätä en voi naisena hyväksyä enkä ymmärtää, ja mielestäni on aivan selvää että suomalaisen naisen suurin uhka on naisvihaa uhkuva suomalainen mies. Joita on paljon, mikäli yhtään on sosiaaliseen mediaan tällä hetkellä uskominen.
Rasisti on rasisti vaikka kuinka muuta väittäisi.
Noh, anyone? Olen kuullut vain vastapuolen eli kriittisen näkemyksen tästä.