Eikö nettipalstoilla tappouhkauksia ja "toivottavasti sut raiskataan"-kommentteja kirjoittelevat tajua...
...että yhä useampi työnantaja nykyään lukee noita sivustoja hyvinkin tarkasti? Ja tämä on 100% fakta, työpaikallani eräältä hakijalta peruttiin työhaastattelu koska hän oli omalla nimellään kirjoitellut jollekin naiselle kommenttiosiossa mm. "toivottavasti sut raiskataan molempiin reikiin ja sen jälkeen poltetaan". Ymmärrän täysin että peruttiin, ei tuollainen ihminen ole sovelias työskentelemään lasten ja nuorten parissa. Että sinne vaan takasin kortistoon, kyllä kannatti!
Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on myös asiallisen, perustellun keskustelun osaavia mutta tuskinpa yksikään heistä haluaa leimautua siihen ala-arvoiseen roskasakkiin jotka päivystävät netissä näissä ryhmissään ja kirjoittelevat mitä sylki suuhun tuo. En vaan voi käsittää että aikuiset ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät tajua minkälaisia seurauksia nettikirjoittelulta voi olla.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on myös asiallisen, perustellun keskustelun osaavia "
Miten tyhmien kirjoittelu nettiin taas liittyi mamukriittisiin yhtään mitenkään? Oliko tässä nyt tarkoituksena jotenkin vaivihkaa sanoa että suvaitsevaisethan eivät ikinä kirjoita mitään tyhmää nettiin?
Itse asiaan: onko ihan vakikäytäntö että työnantaja googlettaa työntekijän historian, vai saiko jotain muuta kautta tietää...?
No ihan rehellisesti ei ollut tarkoituksena vaivihkaa eikä muutenkaan vihjata mitään, tuo maahanmuutto on aloituksessa sen takia että kommentointi koski ko. aihetta. Ihan varmasti kaikenlaiset ihmiset kirjoittelevat mitä sattuu, jännä että lähdit heti puolustuskannalle. Itse en koe kuuluvani kovinkaan suvaitsevaisiin tässä asiassa.
Kirjoittelun näki eräs rekrytoinnissa mukana oleva työntekijä, kyse oli useammasta viestistä samalla palstalla, tunnisti nimen.
"jännä että lähdit puolustuskannalle" ...tosi jännä, kun aloituksessa sanot "on niissä mamukriitikoissa järkeviäkin" selkeästi vihjaten jotain mamukriitikoiden enemmistöstä.
Minusta on jännä, miten luulet ihmisten olevan sokeita syrjivälle ja puolueelliselle käytöksellesi, vain siksi koska olet itse itsesi suvaitsevaiseksi julistanut.
Mun kommentti joutui tarkistukseen, kun kysyin mikä tuo "rajakki" on? :(
Vierailija kirjoitti:
En voi ottaa vakavasti aikuista ihmistä, jonka ainut argumentti on suunnilleen "jos oot eri mieltä mun kaa niin toivottavati sut perseraiskataan"... näitäkin on nähty.
Onneksi kyseessä oli yksittäistapaus etkä toki voi leimata kaikkia kriittisiä sen perusteella. Sehän olisi varsin ennakkoluuloista ja suvaitsematonta, mutta myös elämänkoulumaisen typerää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on myös asiallisen, perustellun keskustelun osaavia "
Miten tyhmien kirjoittelu nettiin taas liittyi mamukriittisiin yhtään mitenkään? Oliko tässä nyt tarkoituksena jotenkin vaivihkaa sanoa että suvaitsevaisethan eivät ikinä kirjoita mitään tyhmää nettiin?
Itse asiaan: onko ihan vakikäytäntö että työnantaja googlettaa työntekijän historian, vai saiko jotain muuta kautta tietää...?
No ihan rehellisesti ei ollut tarkoituksena vaivihkaa eikä muutenkaan vihjata mitään, tuo maahanmuutto on aloituksessa sen takia että kommentointi koski ko. aihetta. Ihan varmasti kaikenlaiset ihmiset kirjoittelevat mitä sattuu, jännä että lähdit heti puolustuskannalle. Itse en koe kuuluvani kovinkaan suvaitsevaisiin tässä asiassa.
Kirjoittelun näki eräs rekrytoinnissa mukana oleva työntekijä, kyse oli useammasta viestistä samalla palstalla, tunnisti nimen.
"jännä että lähdit puolustuskannalle" ...tosi jännä, kun aloituksessa sanot "on niissä mamukriitikoissa järkeviäkin" selkeästi vihjaten jotain mamukriitikoiden enemmistöstä.
Minusta on jännä, miten luulet ihmisten olevan sokeita syrjivälle ja puolueelliselle käytöksellesi, vain siksi koska olet itse itsesi suvaitsevaiseksi julistanut.
Eiköhän aloituksessa ollut kysymys siitä, onko normaalia ja järkevää uhkailla omalla nimellään netissä jotakuta tappamisella tai toivoa että hänet raiskataan, sinähän voit sitä lukea miten haluat ja ohittaa itse aiheen. Sananvapaus tarkottaa myös vastuuta.
En muutenkaan tajua ihmisiä jotka tuollaisia kirjottelee, oli se sitten omalla naamalla tai anonyyminä. Todella junttimaista ja itsensä siinä vaan nolaa.
Mielipiteistä voi kiistellä, mutta todella idioottimaista toivoa että joku raiskataan tai tapetaan mielipiteensä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ottaa vakavasti aikuista ihmistä, jonka ainut argumentti on suunnilleen "jos oot eri mieltä mun kaa niin toivottavati sut perseraiskataan"... näitäkin on nähty.
Onneksi kyseessä oli yksittäistapaus etkä toki voi leimata kaikkia kriittisiä sen perusteella. Sehän olisi varsin ennakkoluuloista ja suvaitsematonta, mutta myös elämänkoulumaisen typerää :)
Ei muuten ollut, vaan viikkoja ellei kuukausia jatkunut toivottelu. t. paljon palstaileva mamma
Nih, sellaista se on, ihmisten tyhmyys nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei passaa kirjoittaa omalla koneella, netillä ja nimellä.
Jep, sehän se vasta rohkeaa ja isänmaallista onkin kun feikkiprofiilin takaa huutelee.
Käsittämättömiä ovat moiset ihmiset.
Miettikääs, kun näyttelijätkin saa tappouhkauksia sen perusteella mitä hänen roolihahmonsa on tehnyt. Joskus myös uhataan koko perhettä. Eihän sellaista voi ottaa tosissaan, vaikka tietenkin se pelottaa... entä jos se pitääkin kutinsa ja tyyppi on tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömiä ovat moiset ihmiset.
Miettikääs, kun näyttelijätkin saa tappouhkauksia sen perusteella mitä hänen roolihahmonsa on tehnyt. Joskus myös uhataan koko perhettä. Eihän sellaista voi ottaa tosissaan, vaikka tietenkin se pelottaa... entä jos se pitääkin kutinsa ja tyyppi on tosissaan?
Totta, muistan lukeneeni jonku suomalaisen tv-kuuluttajan haastattelun jossa hän kertoi vuosia jatkuneesta häiriköinnistä ja uhkailusta joka oli tehnyt koko perheen elämästä helvettiä ja jolle poliisi ei voinut oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin oon ilman töitä kuin rajotan ilmaisuani. Onko muuten kiva maksella verorahoista mun tukia? :D
Minä en rajoita ilmaisuani missään ja on kiva tienata elämän aikana 800 000 enemmän kuin sinä. Olen töissä isossa firmassa jossa on nollatoleranssi rasismiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaset butthurtit siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin oon ilman töitä kuin rajotan ilmaisuani. Onko muuten kiva maksella verorahoista mun tukia? :D
Minä en rajoita ilmaisuani missään ja on kiva tienata elämän aikana 800 000 enemmän kuin sinä. Olen töissä isossa firmassa jossa on nollatoleranssi rasismiin.
Tämä on todella hyvin sanottu. Lisäksi noista uhkailuista jää nettiin sellainen jälki jolla tahraa oman maineensa mahdollisesti lopuksi elämäänsä. Tosin näillä tyypeillä ei taida olla mitään muita tavoitteita kuin elellä sossun rahoilla lopun elämäänsä eli heillä ei ole mitään menetettävää.
Ei yhtä radikaalia, mutta inhottavaa on myös käyttää maahanmuuttokriittisyydessään vaahdotessa naisia vastaan argumentteja kuten "Kyllä sitten mieli muuttuu, jos tulet raiskatuksi" "Kyllä vielä moni nainen itkee kun todellisuus paljastuu" "Katsotaan sitten kelpaako suomalainen mies auttajaksi, kun raiskataan".
Hyi olkoon. Ensinnäkin se, että kommentit kertovat ihmisen ns. glorifiovan ajatusta siitä että nainen raiskataan, ja nämä saisivat sanoa olevansa oikeassa. Ja toisekseen se paljastaa hyvin pimeää ja tavallaan ei-tietoistakin ajattelua; naisella on oikeus seksuaaliseen itsemäärämisoikeuteen, kunhan hän vain hyväksyy suojelijakseen oikeankaltaisen miehen. Se tuntuu olevan alunperin yksi ja sama, kohtaako nainen väkivaltaa, tilanne muuttuu vasta kun nainen hyväksyy auttajakseen oikeanlaisen miehen.
Ja itsekin olen maahanmuuttokriittinen, mutta naurattaa ja etoo yhtää aika ajatus miehistä jotka käyttävät tätä naisten suojelua argumenttinaan - samaan aikaan toivoen että naisia tulee raiskatuksi vain jotta voisivat sanoa olevansa oikeassa. Minä en pelkää maahanmuuttajia, mutta mielestäni on silti kestämätöntä ottaa mihin tahansa maahan rajattomasti turvapaikanhakijoita. Tämäkin on punainen vaate monille miesasiamiehille; minun pitäisi olla kriittinen oikeista syistä, jotta suomalainen mies voisi kokea olevansa sankari fantasiassaan.
Poistoon tää ketju kun on noin paljon kommentteja poistettu asiattomina. Hysss, tästä aiheesta EI saa keskustella, ettekö jo ymmärrä? Menkää muualle jauhamaan maahanmuuttopropagandaanne!
Kyllähän sekin hieman kaksinaismoralismilta haiskahtaa että "aikuiset" ihmiset kirjoittelee yksityiskohtaisia tappo- ja raiskausuhkailuja netissä, ryhmissä joihin kenellä tahansa on vapaa pääsy ja sitten ulisee että voi voi kun on sitä koulukiusausta ja mites ne lapset ja nuoret nyt silleen! Sitäkään nämä eivät siis tajua että se oma lapsi tai teini voi nähdä myös mitä äippä ja iskä kirjottelee. Häpeäisin silmät päästäni ja katkaisisin välit ikiajoiksi jos oma isäni narahtaisi kiinni siitä että kommentoi jollekin naiselle "toivottavasti sut raiskataan oot ansainnu sen". Hieman uudessa valossa näkisin isän sen jälkeen.
Ehkä se netin käyttö on monille kuitenkin vielä niin "uusi" juttu että eivät tajua "minkä taakseen jättää sen eestänsä löytää". Itse olen työnantaja ja kyllä noita keskusteluja seuraan välillä minäkin ns.sillä silmällä. Yksityisyrittäjänä minua todellakin kiinnostaa, minkälaisen kuvan työntekijät antavat itsestään eli samalla minun yrityksestäni muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee tänne joku rajakki, puolustelemaan noita raiskauksella uhkauksia ja huoritteluja. Tai sitten yrittää kääntää keskustelua ihan muuhun suuntaan.
Itseasiassa, ne keskustelua vaativat ongelmat ovat enimmäkseen muualla kuin tässä asiassa.
-rajakki-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee tänne joku rajakki, puolustelemaan noita raiskauksella uhkauksia ja huoritteluja. Tai sitten yrittää kääntää keskustelua ihan muuhun suuntaan.
Itseasiassa, ne keskustelua vaativat ongelmat ovat enimmäkseen muualla kuin tässä asiassa.
-rajakki-
Oishan se ollutkin yllättävää ellet olisi tätä vähätellyt.