Eikö nettipalstoilla tappouhkauksia ja "toivottavasti sut raiskataan"-kommentteja kirjoittelevat tajua...
...että yhä useampi työnantaja nykyään lukee noita sivustoja hyvinkin tarkasti? Ja tämä on 100% fakta, työpaikallani eräältä hakijalta peruttiin työhaastattelu koska hän oli omalla nimellään kirjoitellut jollekin naiselle kommenttiosiossa mm. "toivottavasti sut raiskataan molempiin reikiin ja sen jälkeen poltetaan". Ymmärrän täysin että peruttiin, ei tuollainen ihminen ole sovelias työskentelemään lasten ja nuorten parissa. Että sinne vaan takasin kortistoon, kyllä kannatti!
Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on myös asiallisen, perustellun keskustelun osaavia mutta tuskinpa yksikään heistä haluaa leimautua siihen ala-arvoiseen roskasakkiin jotka päivystävät netissä näissä ryhmissään ja kirjoittelevat mitä sylki suuhun tuo. En vaan voi käsittää että aikuiset ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät tajua minkälaisia seurauksia nettikirjoittelulta voi olla.
Kommentit (73)
Ylipäätään, kuka kirjoittaa omalla nimellään ja omalla naamallaan näitä "toivottavasti sinut raiskataan" -tekstejä...
"Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on myös asiallisen, perustellun keskustelun osaavia "
Miten tyhmien kirjoittelu nettiin taas liittyi mamukriittisiin yhtään mitenkään? Oliko tässä nyt tarkoituksena jotenkin vaivihkaa sanoa että suvaitsevaisethan eivät ikinä kirjoita mitään tyhmää nettiin?
Itse asiaan: onko ihan vakikäytäntö että työnantaja googlettaa työntekijän historian, vai saiko jotain muuta kautta tietää...?
Mieluummin oon ilman töitä kuin rajotan ilmaisuani. Onko muuten kiva maksella verorahoista mun tukia? :D
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään, kuka kirjoittaa omalla nimellään ja omalla naamallaan näitä "toivottavasti sinut raiskataan" -tekstejä...
Munkin mielestä tää on se suurempi ihmetyksen aihe
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään, kuka edes kirjoittaisi anonyyminäkään näitä "toivottavasti sinut raiskataan" -tekstejä...
Aamen! Ja kyllä, väitän että rasistien suunnalta tuota käytöstä näkee ylivoimaisesti eniten. Heillähän on kasvatuksessa mennyt jo valmiiksi jokin sen verran pieleen, että luulevat voivansa arvottaa ihmisiä ihonvärin ja syntymämaan perusteella. Ihan (ikävä kyllä) luontevaa siis heiltä polkea maahan myös toisen mielipiteen omaavia ihmisiä.
En tajua ihmisiä, jotka yleensäkään voivat sanoa toiselle ihmiselle jotain tuollaista, edes vaikkapa anonyyminä. Omalla nimellä ja naamallaan vieläkin käsittämättömämpää.
Ja nämä eivät myöskään tajua, että ne oikeasti järkevät ja fiksut maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat eivät avaa suutaan ja kerro mielipidettään juuri siksi, koska eivät halua leimaantua näiden sekopäiden kaltaisiksi. Ja niinhän tähän nykyiseen hommaan ei tule tolkkua, että ollaan vaan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
"Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on myös asiallisen, perustellun keskustelun osaavia "
Miten tyhmien kirjoittelu nettiin taas liittyi mamukriittisiin yhtään mitenkään? Oliko tässä nyt tarkoituksena jotenkin vaivihkaa sanoa että suvaitsevaisethan eivät ikinä kirjoita mitään tyhmää nettiin?
Itse asiaan: onko ihan vakikäytäntö että työnantaja googlettaa työntekijän historian, vai saiko jotain muuta kautta tietää...?
No ihan rehellisesti ei ollut tarkoituksena vaivihkaa eikä muutenkaan vihjata mitään, tuo maahanmuutto on aloituksessa sen takia että kommentointi koski ko. aihetta. Ihan varmasti kaikenlaiset ihmiset kirjoittelevat mitä sattuu, jännä että lähdit heti puolustuskannalle. Itse en koe kuuluvani kovinkaan suvaitsevaisiin tässä asiassa.
Kirjoittelun näki eräs rekrytoinnissa mukana oleva työntekijä, kyse oli useammasta viestistä samalla palstalla, tunnisti nimen.
Kohta tulee tänne joku rajakki, puolustelemaan noita raiskauksella uhkauksia ja huoritteluja. Tai sitten yrittää kääntää keskustelua ihan muuhun suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee tänne joku rajakki, puolustelemaan noita raiskauksella uhkauksia ja huoritteluja. Tai sitten yrittää kääntää keskustelua ihan muuhun suuntaan.
Ei huonoa käytöstä voi mitenkään puolustella.
Olen silti maahanmuuttokriittinen, monen mielestä rasisti.
en mä muutenkaan ymmärrä noita uhkauksia ja toiveita, vaikka anonyymisti kirjoittaisivat. Tai tappouhkauksista, joita todella helposti huudellaan, kun jengi ei olekaan samaa mieltä.
Onhan sellaisella oltava päässään perustavaa laatua olevaa vikaa. Ymmärrän, että tunteet toisinaan kuumenee, mutta ne hyvät käytöstavat kuuluvat nettiinkin. Tässä on vielä aikaa rauhottua ja miettiä sanojaan. Ei kimpaannuksissaan koskaan saisi avata suutaan tai näppäimistöä.
Sellaisilla tyypeillä on varmaan elämän prioriteetit jossain muualla, kuin työnteossa ja kunnollisen ihmisen tavalla elämisessä.
Ei passaa kirjoittaa omalla koneella, netillä ja nimellä.
"Mieluummin oon ilman töitä kuin rajotan ilmaisuani. Onko muuten kiva maksella verorahoista mun tukia? :D"
Kiitos kysymästä, paljon mieluummin maksan sun tukia kuin päästän lasteni lähelle. Vointeja!
Tätä olen itsekin usein miettinyt... Ja eikö nämä pässit tajua, että fraasit, kuten "mä tapan sut ja sun perheen" ja "toivottavasti joku raiskaa sut" vie kaiken uskottavuuden näiden argumentoinnista? Aika helvetin huolestuttavaa, jos aikuinen ihminen ei kykene verbaalisessa ilmaisussaan tämän parempaan...
Vierailija kirjoitti:
Maanpetturit harrastavat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin usein miettinyt... Ja eikö nämä pässit tajua, että fraasit, kuten "mä tapan sut ja sun perheen" ja "toivottavasti joku raiskaa sut" vie kaiken uskottavuuden näiden argumentoinnista? Aika helvetin huolestuttavaa, jos aikuinen ihminen ei kykene verbaalisessa ilmaisussaan tämän parempaan...
Onneksi ovat yksittäistapauksia ja yleistäminen on paitsi typerää, myös väärin :)
Ei ne pässit tajua. Kuten ei tajua sitäkään, että jos kommentoi esim. Iltasanomien uutisiin omalla FB-profiililla, kommentti näkyy koko maailmalle eikä rajoitu sinne Faceen.