Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-5,7 kiloa ensimmäisellä Nutrilett-viikolla!

Vierailija
08.02.2016 |

Alkupaino 90kg 1.2.2016, tänään 84,3 kiloa!
Kuukauden täysnutraus edessä. Tai enää siis kolme viikkoa.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, kun pitää aukoa päätään. Mitä teitä kaivelee se, että joku ottaa reippaan alkustartin jollain VLCD-kuurilla? Mitä sitten? Jos lihon 150 kiloa kuurin jälkeen, se on oma ongelmani. Jos pääsen kuurin loppuun ja jatkan normaalia, terveellistä ruokavaliota ja laihdun normaalipainoon, mitä sitten? Onko se teiltä pois? 

Te nikottelijat voisitte myös itse katsoa joka ikisen suupalan, mitä syötte. Onko porkkanat omasta maasta? Onko maito itse lypsettyä? Onko liha itse metsästettyä? Ai ei vai? No aika suurella todennäköisyydellä tekin saatte muutaman lisäaineen aterioidenne kylkiäisenä.

Niin suomalaista tällainen maahan murjominen. En ylistänyt tuotetta, enkä itseäni. Kerroin vain, että onpa hyvä fiilis, kun olen viikossa saanut painoa pudotettua (ai niin, anteeksi, pelkkää nestettä ja lihastahan lähti, rasva jäi) 5,7 kiloa. 

Jos olisin sanonut, että äitini kuoli, enkä ole viikkoon syönyt mitään ja olen laihtunut 5,7 kiloa, olisiko se parempi? Tai että olen juossut joka päivä 25 kilometriä ja siksi laihtunut 5,7 kiloa? Vai onko ylipäätään kaikki painonpudotus pahasta, oli syy mikä tahansa?

"Kell' onni on, se onnen kätkeköön." Mielensäpahoittajien sananlasku, osa 593.

ap

Senkus nutraat, mutta on todella typerää väittää sitä millään tavalla terveelliseksi.

Vierailija
42/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! En minäkään tajua näitä "öööö...mikset tee niin vaan noin" -kirjoittelijoita. Kai ne saa jotain mielihyvää, kun pääsevät sanomaan, että olet laihduttanut väärin. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö...mikset syö saman verran energiaa kiinteän ruoan muodossa?

EI mahdu minun kaaliini, että miksi maksaa ekstraa siitä hyvästä, että kiinteän ruoan sijasta juo jotain jauhopirtelöitä.

No siksi, että koko kuukauden kaikki ateriat tulivat nyt maksamaan 70 euroa. Pirtelöissä on kaikki ravintoaineet, jota päivän ja kuukauden aikana tarvitsen. Saisitko sinä 70 eurolla kuukaudeksi yhtä ravitsevaa, kiinteää ruokaa? Minä en edes yritä.

ap

Oletko edes lukenut pussin kyljestä, mitä ne sisältää?

No toki olen. Tässä on yhden pussin sisältö:

Ainesosat: Soijaproteiini, fruktoosi (sis.vehnää),soijakuitu, kaakaojauhe (kaakao, kaliumkarbonaatti), emulgointiaine (soijalesitiini), soijarasvajauhe (soijaöljy, glukoosisiirappi, maitoproteiini, pentanatriumtrifosfaatti, trikalsiumfosfaatti, luontaiset aromit),kivennäisaineet (trinatriumsitraatti, kaliumkloridi, trimagnesiumsitraatti, trikalsiumsitraatti, trikalsiumfosfaatti, natriumkloridi, ferrofumaraatti, sinkkisulfaatti, kupariglukonaatti, mangaanisulfaatti, natriummolydaatti, kaliumjodidi, kromikloridi, natriumseleniitti), kuivattu glukoosisiirappi (sis.vehnää), aromit (suklaa, banaani, kofeiini), stabilointiaineet (guarkumi, ksantaanikumi),vitamiinit (L-askorbiinihappo, nikotiiniamidi, D-?-tokoferyyliasetaatti, kalsium-D-pantotenaatti, pyridoksiinihydrokloridi, riboflaviini, tiamiinihydrokloridi, retinyyliasetaatti, pteroyylimonoglutamiinihappo, D-biotiini, fyllokinoni, kolekalsiferoli, syanokobalamiini), makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), maltodekstriini, dekstriini, glyseroli, väri (sokerikulööri), stabilointiaine (arabikumi).

Ravintosisältö oli hankalampi copypastella, joten sen voi lukea täältä: http://www.nutrilett.fi/wp-content/uploads/2015/10/451115722.pdf

Jos joku kuvitteli, että tämä on jotain tuoreruokaa, niin on väärässä. Tottakai tämä on teollisesti valmistettua, äärimmilleen vietyä "moskaa", joka ei ole ruokaa. Tämä on elintarvike, joka sisältää kaiken tarpeellisen, kaikki vitamiinit ja hivenaineet (toki huonommin imeytyvässä muodossa) ja niin vähän energiaa, että tyhmempikin laihtuu.

ap

Ja tuon listan jälkeen olet vielä sitä mieltä, että se on terveellistä?

Terveellisempää kuin vaikkapa kilo donitseja päivässä.

Riippuu, mitä ne donitsit sisältää.

Vierailija
44/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hirveä lisäainelista, sanoi besserwisser lisätyistä vitamiineista. :D Millähän sheissella itsekukin on kilonsa kerännyt, varmaan sillä parsakaalilla. Eikä tietenkään mennyt hurjaa kuutta euroa päivässä ruokaan.

Vierailija
45/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja +20kg kun lopetat nutraamisen! :D

T: N29 165/60 ihan kotiruoalla :)

Höpö höpö.

T: N35 168/104 ihan kotiruoalla.

Vierailija
46/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä, että minä ja ap ja muut idiootit tuhlataan rahamme nutraukseen ja lihotaan takaisin korkojen kera. Te viisaammat näytätte sitten sitä paremmalta meihin verrattuna. Olisitte tyytyväisiä!

Vierailija
47/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, kun pitää aukoa päätään. Mitä teitä kaivelee se, että joku ottaa reippaan alkustartin jollain VLCD-kuurilla? Mitä sitten? Jos lihon 150 kiloa kuurin jälkeen, se on oma ongelmani. Jos pääsen kuurin loppuun ja jatkan normaalia, terveellistä ruokavaliota ja laihdun normaalipainoon, mitä sitten? Onko se teiltä pois? 

Te nikottelijat voisitte myös itse katsoa joka ikisen suupalan, mitä syötte. Onko porkkanat omasta maasta? Onko maito itse lypsettyä? Onko liha itse metsästettyä? Ai ei vai? No aika suurella todennäköisyydellä tekin saatte muutaman lisäaineen aterioidenne kylkiäisenä.

Niin suomalaista tällainen maahan murjominen. En ylistänyt tuotetta, enkä itseäni. Kerroin vain, että onpa hyvä fiilis, kun olen viikossa saanut painoa pudotettua (ai niin, anteeksi, pelkkää nestettä ja lihastahan lähti, rasva jäi) 5,7 kiloa. 

Jos olisin sanonut, että äitini kuoli, enkä ole viikkoon syönyt mitään ja olen laihtunut 5,7 kiloa, olisiko se parempi? Tai että olen juossut joka päivä 25 kilometriä ja siksi laihtunut 5,7 kiloa? Vai onko ylipäätään kaikki painonpudotus pahasta, oli syy mikä tahansa?

"Kell' onni on, se onnen kätkeköön." Mielensäpahoittajien sananlasku, osa 593.

ap

Kyllä se on pahasta, näissä asioissa kaikilla on oma mielipiteensä ja se on aina oikea. Minäkin olen tässä nutraillut muutaman viikon, just kuten joku sanoi "semi-nutraillut". Välillä syön kasvisruuan ja kalaa, niinä päivinä jätän pois Nutriletin. Nämä mielensäpahoittajat ovat kyllä ankeita, " ei kannata, paino nousee kuurin jälkeen". Nouseeko sitten, jos on vakaasti päättänyt muuttaa ruokailutottumuksensa?

Olen myös pudottannut painoa n 5 kg, kohta olen tavoitteessani, mutta tämän nutraamisen kera olen huomannut miten paljon sitä syö huomaamattaan, keksit, jogurtit, pullat jne. Eli jatkossa kiinnitän huomiota juuri välipaloihin yms.

Jos on paljon ylipainoa, painonpudotukselle saa hyvän lähtölaukauksen jollain ko kuurilla. Eihän niitä edes suositella pitkäaikaiseen käyttöön. Tsemppiä ap!

Vierailija
48/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI mahdu minun kaaliini, että miksi maksaa ekstraa siitä hyvästä, että kiinteän ruoan sijasta juo jotain jauhopirtelöitä.

Katsoppas, kun elimistö tarvitsee muutakin kuin vain "energiaa". Harva, ehkäpä ravitsemustieteilijä tai sitten ei, pystyy syömään n 500 kcl niin, että proteiinit, rasvat, hiilihydraatitkin, kivennäisaineet ym saa mahtumaan siihen 500 kcl päivässä. Olisi mukava tietää miten sinä rakentaisit päivän aterian?

Öööö...mitä järkeä syödä vain 500 kcal / päivä?

Mutniin, esim:

- 100-150g jotain proteiininlähdettä

- 500g-1000g parsakaalia (määrä riippuen proteiininlähteen rasva/energiasiällöstä ja määrästä)

= n. 500 kcal.

Parempi kylläisyysaste. Ja halvempi kuin pirtelöt. Ei puutostiloja.

D-vitamiinin ja kalsiumin voi ottaa tablettimuodossa.

Syö sinä nuo lisät purkista, minä syön ne PUSSISTA!!! Toisekseen, pysyy vielä tuo sun ruokavalio köyhänä... osta lisää purkkeja!!!

Vierailija
49/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna olisi mun mielestä suoerhelppoa laihduttaa nutraamalla. Kaapit tyhjäksi, ainakin kaikesta epäterveellisestä, ja kaikki ateriat pussista. Ei mahdollisuuksia epäonnistua. Toki saman voisi toteuttaa melko helposti normiruualla ja vitamiinilisillä.

Sitten voi pikkuhiljaa lähteä lisäämään vihanneksia ja priteiinia ja vaihtaa ateria kerrallaan pussin terveelliseen ruokaan.

Vierailija
50/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna olisi mun mielestä suoerhelppoa laihduttaa nutraamalla. Kaapit tyhjäksi, ainakin kaikesta epäterveellisestä, ja kaikki ateriat pussista. Ei mahdollisuuksia epäonnistua. Toki saman voisi toteuttaa melko helposti normiruualla ja vitamiinilisillä.

Sitten voi pikkuhiljaa lähteä lisäämään vihanneksia ja priteiinia ja vaihtaa ateria kerrallaan pussin terveelliseen ruokaan.

Miksi parisuhteessa tai perheellisenä olisi yhtään vaikeampaa?

Vierailija
51/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoppas, kun elimistö tarvitsee muutakin kuin vain "energiaa". Harva, ehkäpä ravitsemustieteilijä tai sitten ei, pystyy syömään n 500 kcl niin, että proteiinit, rasvat, hiilihydraatitkin, kivennäisaineet ym saa mahtumaan siihen 500 kcl päivässä. Olisi mukava tietää miten sinä rakentaisit päivän aterian?

Mutniin, esim:

- 500g-1000g parsakaalia (määrä riippuen proteiininlähteen rasva/energiasiällöstä ja määrästä)

= n. 500 kcal.

Syö sinä nuo lisät purkista, minä syön ne PUSSISTA!!! Toisekseen, pysyy vielä tuo sun ruokavalio köyhänä... osta lisää purkkeja!!!

Ottamatta kantaa 500 kcal ruokavalion järkevyyteen, tahi järjettömyyteen:

Lihaa+kalaa vaihdellen + kasviksia vaihdellen = Kaikki mitä ihmiskeho tarvitsee pl. D-vitamiinin saanti maapallon pohjoisimmissa osissa.

Vierailija
52/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutniin, esim:

= n. 500 kcal.

Ottamatta kantaa 500 kcal ruokavalion järkevyyteen, tahi järjettömyyteen:

Lihaa+kalaa vaihdellen + kasviksia vaihdellen = Kaikki mitä ihmiskeho tarvitsee pl. D-vitamiinin saanti maapallon pohjoisimmissa osissa.

...jolloin se kannataakin ottaa purkista ravintolisänä.

Jauhodieetissä ei sinänsä ole mitään vikaa, yksi energiavajeen luomisen muotohan tuo vain on, ja sopii laiskoille ja kärsimättömille ihmisille varsin hyvin.

Tai jos on kiire laihduttaa ennen jotain leikkausta ja järkevää ruokavaliota ei ehditä tai pystytä muuten rakentamaan.

Tuo pisti kyllä jauhojen raaka-aineluettelossa silmään, että SOIJAA on. Mikä sinänsä on aminohappojakaumaltaan 'täysi' niin kuin liha, kala, kananmunat ja maitotuotteetkin, mutta ainoana proteiininlähteenä se on silti aika kehno, etenkin miehillä, kun se vaikuttaa sukupuolihormoneihin ikävästi (nostaa estrogeenitasoja testosteronitasojen kustannuksella).

Vierailija
53/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, kun joudut kuitenkin ostamaan ja laittamaan ruokaa muulle perheelle.

Vierailija
54/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot päälle laihduttajat. Se on tietty määrä minkä ihminen voi polttaa vuorokaudessa rasvaa. Ihan samalla tavalla jos mässäät kilon suklaata tänään, niin et sä kaikkea sitä energiaa saa talteen. Rasvasolut on koneita joilla on tietty input-output kapasiteetti.

Jos syödään 500kcal päivässä niin okei lähtee siinä läskiä se minkä voi lähtä, mutta sen jälkeen lähtee lihakset ja niitä muuten lähtee ihan helvetin paljon. Jos sulla ei ole lihaksia niin sitten lähtee sisäelimistä ja sen vaarallisuudesta en uskalla edes sanoa mitään :o

Vierailija
55/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> Kitukuurin aikana taas elimistöstä on läskin lisäksi palanut lihasts.

Tämä muuten on myytti. Lihas ei siitä vähene.

Mistä se energia sitte tulee... 

Vierailija
56/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valot päälle laihduttajat. Se on tietty määrä minkä ihminen voi polttaa vuorokaudessa rasvaa. Ihan samalla tavalla jos mässäät kilon suklaata tänään, niin et sä kaikkea sitä energiaa saa talteen. Rasvasolut on koneita joilla on tietty input-output kapasiteetti.

Jos syödään 500kcal päivässä niin okei lähtee siinä läskiä se minkä voi lähtä, mutta sen jälkeen lähtee lihakset ja niitä muuten lähtee ihan helvetin paljon. Jos sulla ei ole lihaksia niin sitten lähtee sisäelimistä ja sen vaarallisuudesta en uskalla edes sanoa mitään :o

On tapauksia, joissa ylipainoiset ihmiset ovat olleet syömättä satoja päiviä, ilman merkittäviä ongelmia.

Esim 382:n päivän paasto -> http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9226488

Se on kyllä totta, että puhdasta kehonrasvaa ei kukaan pudottele vaan painoa pudotettaessa osa on aina kehonrasvaa, osa lihasproteiineja, osa vettä, ja osa glykogeeniä eli maksan ja lihaksiston 'varasto'-hiilihydraatteja.

Kun energiavaje optimoidaan sopivalle tasolle, huolehditaan tarvittavasta proteiininsaannista ja annetaan lihaksille säilymisärsyke kuntoilun muodossa, voidaan lihaskato minimoida ja rasvanpoltto maksimoida.

500 kcal dieeteillä painoa voidaan toki pudottaa, ei siinä mitään, mutta kehonkoostumuksen näkökulmasta se on aika huono tapa.

Vierailija
57/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista, väärä linkki.

382:n päivän paasto -> http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/

Vierailija
58/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nutrilett oli hyvä alku ja innostuksen lähde. Tiputin 74 kilosta 57 kiloon (170cm) kun painoa oli tullut ison leikkauksen jälkeen. Hyvin toimi:)

Vierailija
59/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihailen nutraajia, sillä itse en siihen pysty.

Tahdonvoiman täytyy olla huikealla tasolla.

Itse kun rakastan syömistä ja kaunista, värikästä ruokaa sopii parhaiten kasvisten lisääminen, uusien maisteiden käyttö ja liikunnan lisääminen.

Olen nyt hoikistunut ehkä saman verran kuin ap, mutta aikaa on kulunut yli kuukausi. En käy puntarilla vaan sovitan eräitä housuja, jotka ovat motivaatiohousuni välitavoitteeseen. Pitkä matka on edessä, mutta onneksi kesään on aikaa ja saan samalla syödä ja nauttia ruuasta. Tsemppiä kaikille, jotka etsivät hyvänolon painoaan :)

Vierailija
60/78 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska täytyy käydä kaupassa-> voi tulla mielitekoja, täytyy laittaa ruokaa-> sitä pitää maistaa, alkaa tehdä mieli lisää, jääkaapissa on ruokaa ja kun heikko hetki iskee, on helppo syödä jotain mitä ei pitäisi, perheen ruokaillessa tuntee itsensä ulkopuoliseksi pirtelöä siemaillessa.

Lisäksi äitinä en halua lasteni tietävän että laihdutan. Siksi itse suosin laihdutusta, jonjavoin tehdä mahdollisimman huomaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi