-5,7 kiloa ensimmäisellä Nutrilett-viikolla!
Alkupaino 90kg 1.2.2016, tänään 84,3 kiloa!
Kuukauden täysnutraus edessä. Tai enää siis kolme viikkoa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Valot päälle laihduttajat. Se on tietty määrä minkä ihminen voi polttaa vuorokaudessa rasvaa. Ihan samalla tavalla jos mässäät kilon suklaata tänään, niin et sä kaikkea sitä energiaa saa talteen. Rasvasolut on koneita joilla on tietty input-output kapasiteetti.
Jos syödään 500kcal päivässä niin okei lähtee siinä läskiä se minkä voi lähtä, mutta sen jälkeen lähtee lihakset ja niitä muuten lähtee ihan helvetin paljon. Jos sulla ei ole lihaksia niin sitten lähtee sisäelimistä ja sen vaarallisuudesta en uskalla edes sanoa mitään :o
Kertoo oikeastaan kaiken av-mammojen aineenvaihdunna ja fysiologian tietämyksestä, että tämäkin posti kerää alapeukut talteen. Mutta siinäpähän nutraatte ja tuijottakaa sitä vaakaa. Onhan se laihtumista sekin, että tekee läskistä läskistä laihaläskin.
Vaaka näytti tänään 6,4 kiloa vähemmän kuin 1. päivä. Kymmenes päivä menossa. Vielä 2/3 pusseista jäljellä. Menisköhän 10 kiloa rikki!
Tsemppiä muille nutraajille. Ja muut syököön normaalia ruokaa meistä välittämättä.
Ap
Onnea Ap:lle! Hienosti on paino lähtenyt laskuun ja jos tämä on haluamasi motivaatio opetella paremmat elämäntavat, eikun jatkamaan vaan! :)
Kaikille tämä ei sovi, itse en tähän pysty, mutta annan peukut kaikille, jotka pystyvät.
Yksi asia tässä nutrauksessa (ja muissakin pussikuureissa) on huonoa -> nopea laihtuminen. Se on huono asia siinä mielessä, että jos laihdut liian nopeeseen tahtiin niin iho ei ehdi kiinteytyä ja jää roikkumaan.
Tätini aikoinaan laihdutti nopeasti hyvin monta kiloa (varmaan +20kg) siirtymällä kasvispitoiseen ruokavalioon. Ainut asia, mikä häntä kaduttaa tänäkin päivänä, on se, ettei hän harrastanut kiinteyttävää treeniä ja hänellä jäi monet paikat löysäksi (mm. käsien alta roikkuu löysä iho), eikä niitä enää saa pois muuta kuin leikkauksella, jos haluaa.
Eli kaikille annan vinkiksi, jos laihdutatte paljon hyvin lyhyessä ajassa niin suosittelen harrastamaan kiinteyttävää treeniä. Ilman sitä SAATTAA (riippuen lähtöpainosta, omasta iho kudoksesta, paljon paino tippuu esim. kuukaudessa jne) iho jäädä löysäksi, kun iho ei pysy "perässä" ja kun rasva palaa, iho jää "roikkumaan". Tämän voi välttää laihtumalla hitaammin ja treenaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Onnea Ap:lle! Hienosti on paino lähtenyt laskuun ja jos tämä on haluamasi motivaatio opetella paremmat elämäntavat, eikun jatkamaan vaan! :)
Kaikille tämä ei sovi, itse en tähän pysty, mutta annan peukut kaikille, jotka pystyvät.
Yksi asia tässä nutrauksessa (ja muissakin pussikuureissa) on huonoa -> nopea laihtuminen. Se on huono asia siinä mielessä, että jos laihdut liian nopeeseen tahtiin niin iho ei ehdi kiinteytyä ja jää roikkumaan.
Tätini aikoinaan laihdutti nopeasti hyvin monta kiloa (varmaan +20kg) siirtymällä kasvispitoiseen ruokavalioon. Ainut asia, mikä häntä kaduttaa tänäkin päivänä, on se, ettei hän harrastanut kiinteyttävää treeniä ja hänellä jäi monet paikat löysäksi (mm. käsien alta roikkuu löysä iho), eikä niitä enää saa pois muuta kuin leikkauksella, jos haluaa.
Eli kaikille annan vinkiksi, jos laihdutatte paljon hyvin lyhyessä ajassa niin suosittelen harrastamaan kiinteyttävää treeniä. Ilman sitä SAATTAA (riippuen lähtöpainosta, omasta iho kudoksesta, paljon paino tippuu esim. kuukaudessa jne) iho jäädä löysäksi, kun iho ei pysy "perässä" ja kun rasva palaa, iho jää "roikkumaan". Tämän voi välttää laihtumalla hitaammin ja treenaamalla.
Iho roikkuu vähemmän nuorilla kuin vanhemmilla. On aivan eri asia laihduttaa 40 kiloa kaksikymppisenä kin 40- tai 60-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho roikkuu vähemmän nuorilla kuin vanhemmilla. On aivan eri asia laihduttaa 40 kiloa kaksikymppisenä kin 40- tai 60-vuotiaana.
Ikä vaikuttaa myös, sen unohdin sanoa, mutta myös nuorenakin iho voi jäädä roikkumaan, jos tahti on nopea eikä treenaamista harrasta, omasta ihon kimmoisuudesta riippuen.
Musta tää nutraaminen on kivaa ja helppoa, ja ei vois vähempää kiinnostaa muiden mielipiteet Tää on miljoona kertaa helpompaa kuin miettiä niitä 100 grammaa sitä ja toinen tätä, jne, siis tässä aloitusvaiheessa. Tää on helppo tapa katkaista sellanen normisyöminen ja herkuttelu, katotaan sit mitä tapahtuu kun tää loppuu...
Vierailija kirjoitti:
Vaaka näytti tänään 6,4 kiloa vähemmän kuin 1. päivä. Kymmenes päivä menossa. Vielä 2/3 pusseista jäljellä. Menisköhän 10 kiloa rikki!
Tsemppiä muille nutraajille. Ja muut syököön normaalia ruokaa meistä välittämättä.
Ap
Onnea pudotuksesta! :)
Mielenkiintoiselta kuulostaa tuo nutraaminen, en ole koskaan itse kokeillut. Miten olet jaksanut nutrauksen aikana töissä? Tuntuuko pienet kalorit työnteossa, heikottaako? Jaksatko harrastaa myös liikuntaa iltaisin vai oletko lopettanut nutrauksen ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa ole mitään syytä olla kateellinen. Nesteitä, lihasta ja max 500g läskiä.
Toki hyvä jos tuo tsemppaa ap.ta jatkamaan mutta monesti noissa käy niin, että ollaan vedetty se kuukausi tiukalla ja mieliteot kasvaa valtavikisi. Kun kuuri loppuu vedetään kaksin käsin kainkea sitä mistä on haaveillut.
Paino tulee takaisin ja siitä on 100% läskiä.
Kitukuurin aikana taas elimistöstä on läskin lisäksi palanut lihasts. Lopputuloksena elimistön rasvaprosentti on suurempi kuin alussa.Tuon kuurin jälkeen on siis tosi tärkeää jatkaa kevyellä ruokavaliolla. Ja ottaa huomioon se että elimistö ja aineenvaihdunta on sekaisin tollasen kuurin jäljiltä joten ei oikeasti voi syödä paljoa.
Mikä saa ihmisen kirjoittamaan tällaisia itsestäänselvyyksiä? Luuletteko te tosiaan, että VLCD-kuurille lähtevät ovat jotain aivokuolleita?
No onhan niitten oltava! Ainakin vähintään idiootteja kerran tollaseen alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onnea pudotuksesta! :)
Mielenkiintoiselta kuulostaa tuo nutraaminen, en ole koskaan itse kokeillut. Miten olet jaksanut nutrauksen aikana töissä? Tuntuuko pienet kalorit työnteossa, heikottaako? Jaksatko harrastaa myös liikuntaa iltaisin vai oletko lopettanut nutrauksen ajaksi?
Olen jaksanut paremmin kuin ennen nutrausta. Ei heikota yhtään, olo on energinen. Olen käynyt viidesti 4km:n juoksulenkilläkin illalla. Pari ensimmäistä päivää "syömättömyys" tuntui, mutta nyt tämä menee tosi helposti.
Ap
Nutilettin sivuilla lukee, jos tuomitsijat vaivaudutte käymään, että tuote sisältää juuri oikean koostumuksen, jotta lihakset säilyy ja rasva palaa. Luulen, että nämä tuomitsijat ovat vain kateellisia, koska eivät pysty kertakaikkiaan nutraamaan. Ite nutrasin 83 kg:sta 58 kiloon ja pois ovat pysyneet jo kolme vuotta. Kehonkoostumus näytti rasvaprosentin pudonneen huimasti ja lihaksista lähti vain minimaalinen osa. Terveisin kaunis ja hoikka jo vuosia, kiitos nutriletin.
Vierailija kirjoitti:
Nutilettin sivuilla lukee, jos tuomitsijat vaivaudutte käymään, että tuote sisältää juuri oikean koostumuksen, jotta lihakset säilyy ja rasva palaa. Luulen, että nämä tuomitsijat ovat vain kateellisia, koska eivät pysty kertakaikkiaan nutraamaan. Ite nutrasin 83 kg:sta 58 kiloon ja pois ovat pysyneet jo kolme vuotta. Kehonkoostumus näytti rasvaprosentin pudonneen huimasti ja lihaksista lähti vain minimaalinen osa. Terveisin kaunis ja hoikka jo vuosia, kiitos nutriletin.
Onnea hienosta saavutuksesta :)
Kuunka kauan nutrasit? Mitä liikuntaa harrastit? Miten muutit ruokavaliota nutrauksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Myyjäosapuolen antamat tiedothan ovat aina totta...
Päiväannoksessa on 57g proteiinia, joka esim. itselleni 80 kiloisena miehenä olisi lihaskadon minimointiin ehkä n. yksi kolmas- tai neljäsosa optimaalisesta proteiinitarpeesta rasvaprosenttia pudotellessa.
Lihaksen säilyminen hypokalorisissa olosuhteissa on kahden asian summa:
1) Treeni eli käytännössä vastusharjoittelu; ts. annetaan ärsyke lihaksille säilyä
2) Riittävä proteiininsaanti eli rakennusaineet proteiinikiertoon/-synteesiiin.
Ja toisekseen, edelleenkään Nutriletissä ei ole mitään vikaa kalorivajeen luomistapana.
Pointti on se, että se nyt vain ei ole yhtä hyvä vaihtoehto kuin vastaavan energiamäärän sisältävä ruokavalio, joka on järkevästi koottu 'oikeista' ruoista.
Ja lisäksi Nutrilett on kalliimpi vaihtoehto.
Kyseisiä tosiasioita ei niiden ymmärtämättömyys muuta ei-tosiksi.
Hei Ap ja muutkin,
Oletteko käyttäneet niit ä nutrilet-patukoita ?
Itse ostin niitä, eli ajattelin lounaan korvata niillä,
Muutoin syön terveellisesti broiler/kala kasvisruokia. mut herkut on ongelamana.. etenkin lounsa aikaan. tuo patukka kelpaa leivästä ja herkusta
Muutoin siis syön kuten ennen, paitsi lounas patukka ja ne gerkut jääneet pois. vasta aloitin, lähtöpainon otin, vielä en ole kuin kaksi päivää tehnyt, joten tuloksisa ei ole tiedossa :)
Osanutraan siten, että työpäivän aikana juon 2-3 Nutrilettpirtelöä ja illalla syön normaalia ruokaa. Laihtumisen vauhdilla ei ole tällä hetkellä itselleni kovinkaan suurta merkitystä, mutta lähinnä käytän nuita siksi, koska en kykene syömään työpaikalla. Pirtelö on helppo, kun sen voi juoda salaa nopeasti, niin ei tarvitse syödä muiden ihmisten nähden. On liikaa ikäviä kokemuksia jokaista suupalaani kyttäävistä työkavereista, joten en tällä hetkellä normilounasta kykene syömään, ilman että alkaa ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siitä oikeasta koostumuksesta kannattaa hakea tietoa muualta kuin nutriletin sivuilta :D
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, kun pitää aukoa päätään. Mitä teitä kaivelee se, että joku ottaa reippaan alkustartin jollain VLCD-kuurilla? Mitä sitten? Jos lihon 150 kiloa kuurin jälkeen, se on oma ongelmani. Jos pääsen kuurin loppuun ja jatkan normaalia, terveellistä ruokavaliota ja laihdun normaalipainoon, mitä sitten? Onko se teiltä pois?
Te nikottelijat voisitte myös itse katsoa joka ikisen suupalan, mitä syötte. Onko porkkanat omasta maasta? Onko maito itse lypsettyä? Onko liha itse metsästettyä? Ai ei vai? No aika suurella todennäköisyydellä tekin saatte muutaman lisäaineen aterioidenne kylkiäisenä.
Niin suomalaista tällainen maahan murjominen. En ylistänyt tuotetta, enkä itseäni. Kerroin vain, että onpa hyvä fiilis, kun olen viikossa saanut painoa pudotettua (ai niin, anteeksi, pelkkää nestettä ja lihastahan lähti, rasva jäi) 5,7 kiloa.
Jos olisin sanonut, että äitini kuoli, enkä ole viikkoon syönyt mitään ja olen laihtunut 5,7 kiloa, olisiko se parempi? Tai että olen juossut joka päivä 25 kilometriä ja siksi laihtunut 5,7 kiloa? Vai onko ylipäätään kaikki painonpudotus pahasta, oli syy mikä tahansa?
"Kell' onni on, se onnen kätkeköön." Mielensäpahoittajien sananlasku, osa 593.
ap
Etkös tiedä, että Suomessa ei itsestään ja saavutuksistaan saa olla ylpeä? Ja jos silti olet, niin sinun pitäisi nyt ainakin herranjestas ymmärtää pitää pääsi kiinni, ettei kukaan tajua, että pissa on noussut päähän ja olet ylpistynyt.
Tasan 8 kiloa rikki, 19. päivä menossa.
ap
Totta kai vähenee myös lihas. Kuvittelitko, että kaikki ylipaino on silkkaa rasvaa?
Mutta ei sillä lihaksen vähenemisellä ole väliä, jos sitä ei lähde liikaa ja laihduttajalla on lihasmassaa riittävästi. Ongelmallisin lienee laihaläski, josta on tullut jostain syystä todellinen läski ja lähtee sitten epäterveesti tiputtamaan painoa.