Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia psykoterapiakeskus Vastaamosta?

Vierailija
06.02.2016 |

Onko joku käynyt? Olisi kiva kuulla kokemuksia. Pitäisi löytää terapeutti...

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää haaskaa rahojani joihinkin hoitajan tai psykologin koulutuksen omaaviin tyyppeihin. Ovat aina olleet niin typeriä etten vaan älyllisesti ole ollut samalla tasolla ja siksi homma ei toimi. Käyn vain terapiakoulutuksen käyneillä psykiatreilla.

Vierailija
82/114 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt onko kenelläkään kokemusta? Oletko menossa hänen vastaanotolle vai tulossa sieltä? Mikä on oma kokemuksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
84/114 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa testata terapeuttia ja jos tuntuu ettei ole tyytyväinen, ei kannata pitkään odotella.

Mulle sattui pettymystä tuottava terapeutti.

Yhtä jaarittelua.

Puhui muista asiakkaista, omasta elämästään vielä äskettäin, näytti kuvaa kännykästään...!

Ja taksa päällä.

Oot varmaan käyny samalla kuin minä.

Kaikki täsmää.

Ja tuo;. näytti kuvaa kännykästään.

Vierailija
85/114 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele! Olimme parisuhdeterapiassa ja kokemus oli kova pettymys. Henkilökunta kuuntele ja voivottele, eivätkä osaa antaa välineitä itse ongelman hoitoon. Vaihdoimme terapistin kun emme olleet tyytyväisiä niin sama juttu. Ehkä kouluttautunut, mutta kokematon ja/tai käsittelevät asioita omien arvojen kautta vaikka kuuluisi olla neutraali. En suosittele kuluttamaan raha, aika ja mitä tärkeimpä tulevaisuutensa heihin. 

Vierailija
86/114 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaisin kirjoitti:

Psykologi on terveydenhoitoalan ammattilainen. Terapiaopiskelu on oleellinen osa koulutusta.

Sosiaalipsykologit ovat yhteiskuntatieteilijöitä eivätkä hoitoalan ihmisiä ollenkaan. Sulla on mennyt nimilkeet kyllä ihan sekaisin.

Ei psykolologian opintoihin kuulu automaattisesti mitään "terapiaopiskelua". Psykoterapeutin koulutus on erikseen, eikä tarvitse olla psykologi siihen hakeutuakseen.

Vierailija
87/114 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Vastaamon asiakas Tampereella nyt kaksi vuotta. Minulla oli kiire saada terapeutti, ja kun kognitiivista terapiaa ei löytynyt, otin ratkaisukeskeisen terapeutin. Henkilönä hän on hyvä työssään, mutta huomasimme yhdessä, että tarvitsen traumaterapiaa.

Jos teille tulee joskus tunne, että haluatte vaihtaa terapeuttia, tehkää se. Olin itse aivan liian väsynyt ja ymmälläni, etten tiennyt mitä tehdä kun huomasin, että tämä on väärä terapiametodi. Kokeilen nyt, jos löytäisin jonkun hyvän nopeasti, ettei tulevaisuudensuunnitelmiani tarvitsisi muuttaa paljoa.

Itselläni oli myös iso ongelma tiedostaa tarkalleen, mitä hain terapiasta. Oma terapeuttini alkoi pikkuhiljaa muistuttamaan minulle, että minun täytyy tietää, mitä haen, ja että hän ei voi ohjata jokaista käyntiä kokonaan. Samaan aikaan olin myös hyvin hiljainen, koska olin hyvin dissosioitunut.

Oli shokki kuulla, että terapeuttini haluaa, että menen traumaterapiaan mahdollisimman pian. En osannut odottaa, että hän muuttaisi mieltään niin äkisti. Olin jo varanut lääkäriajankin terapian jatkohakemusta varten sen jälkeen kun terapeuttini muistutti minua siitä. Päätös johtui siitä, että olin jo käyttänyt kaksi vuotta kelan tarjoamasta kolmesta vuodesta, ja terapeuttini halusi varmistaa, että voin käyttää kolmannen vuoden toisenlaiseen terapiaan. En haluaisi lähteä tutulta terapeutilta, mytta en myöskään halua haaskata aikaa, rahaa ja voimavaroja.

Vierailija
88/114 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Oma kokemukseni on, että kuvattiin kyllä ongelmaa ja kerrottiin mitä kaikkea minussa on "vikana" mutta ei autettu pysähtymään ja etenemään tai jos indikoin sellaista mitä terapeutti halusi, niin sitä "vahvistettiin" niin paljon, etten edes uskaltanut vadtustaa "hänen ratkaisuaan". Kyllä minä tajusin ongelmat yksinkin, en pidä tetapiana sitä että vastapäätä tykitetään ja kerrotaan ongelmista, sen sijaan että antaisi eväitä eteenpäin. Pelkäsin lopuksi sinne menoa ja tetapeutti ahdisti enemmän kuin elämäntilanteeni.

Vierailija
89/114 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin koulutettu, ammatillinen osaaminen ja terapeutin oma työnohjaus. Vastaamo on aika hintava mielestäni, mutta ilmeisesti hallinnolliset menot nostavat siellä hintaa verrattuna yksityispuolen muihin toimijoihin.  

Vierailija
90/114 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellsten ei ole esiintynyt psykoterapeuttina koska ei ole psykoterapeutti. Hyvä. Yllättävää kuitenkin että mies joka on pitkään ollut esillä terapia- ja hoitokysymyksissä ei ole hankkinut asiaan peruskoulutusta. Hänellä on ollut alunperin hyviä ajatuksia (virtahepo...) mutta nyt ymmärrän muut hötöt: saat sen mistä luovut jne. Coelhon tyylistä muka-filosofista höpinää. Jotakin ylimielistä hänessä on ollut...Onkohan ajatellut olevansa liian hyvä pt-koulutuksiin?

Eipä löydy Kimmo Takastakaan Terhikki-tietokannasta.

Vierailija
91/114 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut vaikea saada apua miltään terapeutilta, paitsi yhdeltä sikakalliilta gurulta, jonka luona kävin muutaman kerran ja sain enemmän apua kuin toiselta puolentoista vuoden aikana. 

Nyt olen testannut neurofeedbackia ja vaikuttaisi lupaavasti paremmalta kuin tyhjänpäiväinen juttelu. 

Vierailija
92/114 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019 Vastaamon enemmistöosakekannan osti sijoitusyhtiö Intera Partners.

Uutinen 17.6.2019:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/paaomasijoittajan-yllatysveto-sijoit…

Eli Vastaamon omistaa nyt pääomasijoitusyhtiö, jonka toimintaa kuvataan näin:

Tyypillisiä sijoitustilanteita ovat kohdeyrityksen kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittaminen, toimialajärjestelyt sekä perheyhtiöiden sukupolvenvaihdokset.

Tavoitteenamme on valittujen sijoituskohteiden arvonnousu yritysten kasvun ja kannattavuuden myönteisen kehittymisen kautta. Kasvu voi tapahtua sekä kotimaassa että kansainvälisillä markkinoilla.

Vierailija
93/114 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmästyttää, miten Vastaamon sivuilla jonkun jolla ei edes ole psykoterapeutin pätevyyttä kerrotaan olevan "sen ja sen suuntauksen psykoterapian" osaaja. Harhaanjohtavaa mielestäni. Varmasti joku ajattelee tuollaisen perusteella saavan sitten psykoterapiaa, mutta niinhän ei voi olla. Olisi mielenkiintoista tietää Valviran kanta tuollaiseen markkinointiin...

Vierailija
94/114 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua epäilyttää, kun aika harvalla niistä terapeuteista on pohjakoulutuksena psykologin koulutus. Kela-oikeudet suurimmalla osalla kyllä on, joka on minulle se olennaisin juttu, mutta hieman ihmettelen, kun siellä on sairaanhoitajia, teologeja, erityisopettajia, sosionomeja…. missä on psykologit? Onko tässä joku juttu? 

Ei se, että on psykologin koulutus takaa sitä että on hyvä kohtaamaan ongelmaisen ja usein traumaattisen ihmisen. Toki tietoa ainakin pitäisi olla. Traumat eivät kuitenkann pelkän tiedon avulla hellitä; tarvitaan lämmintä läsnäoloa, vilpitöntä halua ymmärtää, kuunnella ja myötäelää vaikeuksissa kamppailevaa ihmistä. Näitä ominaisuuksia voi olla monenlaisen taustakoulutuksen omaavilla ihmisillä. Ja kelapätevyyden saadakseen täytyy olla psykoterapeuttikoulutus, joka taas on eriasia kuin psykologi.

Vierailija
95/114 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain omasta mielestäni epäasiallista kohtelua Vastaamon terapeutilta. Voiko terapeuteista valittaa jonnekin?

Tottakai voi! Kelan valtuuttamista psykoterapeuteista voi valittaa todennäköisesti Valviraan. Kelassa ainakin osataan vastata kysymykseesi.

Ensimmäinen valitus kannattaa tehdä suoraan yritykseen ja vasta sitten jos ei saa asiallista vastausta, viedä asia Valviraan, Aviin tai oikeusasiamiehelle. Kelaankin toki kannattaa ilmoittaa.

Vierailija
96/114 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamosta kokemus muutaman vuoden takaa. Kävin uniongelmien takia, mutta ei auttanut oikeastaan lainkaan enkä saanut mitään irti tapaamisista. Ongelmien syyt alkoivat ratketa vuosia myöhemmin ihan muuta kautta ja olen oikeastaan aivan järkyttynyt siitä, kuinka paljon rahaa ja aikaa meni hukkaan terapioissa silloin. Testasin muutamaa eri terapeuttia, kaikki ei toki Vastaamosta.

Oikeasti kaikista tärkeintä on, ja todella kokenut terapeutti on sanonut tämän myös, että kemiat kohtaa terapeutin kanssa: sinä pidät hänestä, hän pitää sinusta, on keskinäistä kunnioitusta ja motivaatiota paneutua ongelmiin, niiden syihin ja löytää konkreettisia ratkaisuja.

Vierailija
97/114 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on ehkä ns henkilökemia, ei vain mitä terapeutti on joskus tenttinyt.

Terapeuttia etsiessä voi jo puheluissa kuulostella, miten jutustelu sujuu, onko henkilö edes kuuntelevinaan.

Vierailija
98/114 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on hyvä terapeutti Vastaamosta

Vierailija
99/114 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös terapeutin pitää kantaa osansa vuorovaikutuksesta.

Vierailija
100/114 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset rahastajia. Sairaalassa ammattilaiset olen seurannut pitkään höpistään samaa sontaa viikosta toiseen ja kun aika peruuntuu ensimmäinen asia on että mistä saadaan uusi aika ettei vaan jää käyttämättä