MBTI:si ja kiinnostuksenkohteesi?
Mitkä ovat kiinnostuksenkohteesi? Olisin kysynyt ammattia, mutta se voi olla asia, johon päädytään järkevyyden vuoksi, ei palavan intohimon.
Minua kiinnostavat: kirjallisuus, taiteet, elokuvat, historia, kaikenlaiset symbolit, psykologia (Freud!) ja oudot jutut (joihin luen mm. kiinnostukseni esoteriaan ja okkultismiin). Olen INFP eli klassinen romantikko.
Kommentit (71)
ESFP (muistaakseni ;) ) ja kiinnostuksen kohteena lyhyesti ja ytimekkäästi ihmiset. Kaipaan muiden seuraa, ystäviä ja perhettä, en viihdy pitkiä aikoja yksin. Kyllästyn nopeasti. Työni on hyvin ihmisläheistä ja rakastan sitä.
Tykkään kovasti musiikista ja elokuvista, nuo ovat semmoisia asioita joita tarvitsen säännöllisesti. Seuraan jonkin verran urheilua, mutta jos jotain älyllistä pitää mainita, niin kirjallisuus, jonkin verran psykologia ja filosofia. Historiakin on kiinnostavaa, mutta hyvin valikoidusti. Seuraan myös maailmantapahtumia ja yhteiskunnaliset asiat kiinnostavat. Minua ei kiinnosta politiikka itsensä vuoksi, vaan ihmisten hyvinvointi. Yksi harrastuksistani on päämäärätön pohdiskelu, tuohon kuluu paljon aikaa. Jonkinlainen romantikko minäkin olen.
T. INFJ
Käsityöt (neulominen, ei ompelu), rock- ja popmusiikin kuuntelu, autolla ajo, laiskottelu, aikuisten värityskirjan värittäminen.
Minäkin INFP ja myös kaikki esoteerinen ja okkultistinen viehättää!
Onko jossain muuten noihin jakautumisen prosentuaalista jakaumaa? Kun tuntuu, ettei kukaan oo niin kuin mä :(
t. 4
Ei voi olla totta; googletin asiaa, ja omani on yleisin! Outoa...
http://www.myersbriggs.org/my-mbti-personality-type/my-mbti-results/how…
4
INTJ. Historia, kirjallisuus, musiikki (soittaminen, kuuntelu, keräily), kaikenlaiset mysteerit ja pähkinät purtavaksi. Asiat, joissa on jotain ratkottavaa. Ja tosiaan minullakin "omituiset jutut" - salaliittoteorioista esoteriaan. Kehitän aika helposti kaikenlaisia pakkomielteitä asioihin.
Olen ENFP ja olen kiinnostunut liian monesta asiast eikä minulla ole oikein keskittymiskykyä millekään tietylle kiinnostukseni kohteelle / se vaihtelee viikoittain. Ellei päivittäin :)
INFP-T ja kiinnostunut musiikista, taiteesta ja psykologiasta
Testit väittävät että INTJ.
Tekninen peruskoulutus.
Kiinnostuksen kohteita mm. musiikki, tietotekniikka (ohjelmointi ja rakentelu), elokuvat, scifi, sarjakuvat, fantasia, huumori.
Mitä tuo -A tai -T tuon persoonallisuuden perässä tarkoittaa?
INTJ-T, tein äsken testin. On tosiaan hyvin osuva, mutta kunnianhimoa ja määrätietoisuutta mulla ei nyt ole, koska olen masentunut. Vastasin kuitenkin kysymyksiin tämän hetkisen ajattelutapani mukaan, ja yllätti, että vastaus kuvaa silti pohjimmaista persoonallisuuttani, mikä on nyt piilossa. Tää on hyvin harvinainen persoonallisuus. 2 % väestöstä on tämä ja naisissa (minä) vain 0.8. Ehkä tämän takia en ymmärrä muita naisia.
Minua ei nyt oikeastaan kiinnosta mikään, mutta se johtuu varmaan masennuksesta. En muista, mikä minua ennen kiinnosti vai kiinnostiko oikeasti. Ehkä vain päätin, että kiinnostun jostan ja valitsen siitä tieni, vaikka asia olisi ollut melko vähäpätöinenkin. Enpä tiedä, kun en muista.
Vierailija kirjoitti:
INTJ-T, tein äsken testin. On tosiaan hyvin osuva, mutta kunnianhimoa ja määrätietoisuutta mulla ei nyt ole, koska olen masentunut. Vastasin kuitenkin kysymyksiin tämän hetkisen ajattelutapani mukaan, ja yllätti, että vastaus kuvaa silti pohjimmaista persoonallisuuttani, mikä on nyt piilossa. Tää on hyvin harvinainen persoonallisuus. 2 % väestöstä on tämä ja naisissa (minä) vain 0.8. Ehkä tämän takia en ymmärrä muita naisia.
Minua ei nyt oikeastaan kiinnosta mikään, mutta se johtuu varmaan masennuksesta. En muista, mikä minua ennen kiinnosti vai kiinnostiko oikeasti. Ehkä vain päätin, että kiinnostun jostan ja valitsen siitä tieni, vaikka asia olisi ollut melko vähäpätöinenkin. Enpä tiedä, kun en muista.
Jalsaisitko masennukseltasi kertoa mikä tuo -T tuossa pwrsoonallisuutesi perässä on?
T. Se ylempi utelias kysyjä
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Kummallista - minäkin olen INTJ, mutta ei minulla ole ollut koskaan mitään vaikeuksia ymmärtää muita naisia.
Luulisi, että olisi yhtä lailla vaikeuksia ymmärtää miehiäkin, joissa INTJ:tä on myös hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalsaisitko masennukseltasi kertoa mikä tuo -T tuossa persoonallisuutesi perässä on?
T. Se ylempi utelias kysyjä
En tiedä, mietin samaa. Googlasin vain MBTI-testin ja otin ekan vaihtoehdon. Tämä tuli tulokseksi, mutten ole perehtynyt näihin persoonallisuustyyppeihin.
Hikipediassa on niille vähemmän huvittavat luonnehdinnat.
t. Itsemurhapommittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Kummallista - minäkin olen INTJ, mutta ei minulla ole ollut koskaan mitään vaikeuksia ymmärtää muita naisia.
Luulisi, että olisi yhtä lailla vaikeuksia ymmärtää miehiäkin, joissa INTJ:tä on myös hyvin vähän.
Sama koskee miehiä, mutten ole ollut niiden kanssa pahemmin tekemisissä. Miesten kanssa tulen kuitenkin helpommin toimeen siten, että voin sanoa asiat suoraan ilman, että toinen loukkaantuu kaikesta ja etsii piilomerkityksiä sanoistani. Toisaalta tämäkään ei päde kaikkiin miehiin.
Mulla melkein sama ku ap:lla! INFP-A, kävin taideviestintälukion, luin kandiksi fillsofiasta, gradu kuvien vallasta kulutuskulttuurissa (taloussosiologia). Joku varmaan mut nyt tunnistaa tästä mut ei haittaa.