Otetaanko kannabiksen käyttäjältä lapset huostaan nykyään?
Kommentit (143)
Olen itse tavannut kerran yhden kannabispiikittäjän, ja oli kamalaa katseltavaa. Ei osannut puhua kunnolla, häiriökäyttäytyi ja hihitteli, heilui holtittomasti, ja silmät olivat todella keltaisen väriset. Ihmettelen että kannabista yritetään laillistaa, samalla lailla kannabis tappaa kun vaikka rasvainen ruokakin!
Toivottavasti. Lastenteko pitäisi olla luvanvaraista. Näille nisteille ei pitäisi lupaa antaa.
DEA poistanut valheita kannabiksesta nettisivuiltaan.
http://www.safeaccessnow.org/iqa_victory
“The DEA’s removal of these popular myths about cannabis from their website could mean the end of the Washington gridlock” said Steph Sherer, Executive Director of Americans for Safe Access. “This is a victory for medical cannabis patients across the nation, who rely on cannabis to treat serious illnesses. The federal government now admits that cannabis is not a gateway drug, and doesn’t cause long-term brain damage, or psychosis. While the fight to end stigma around cannabis is far from over, this is a big first step.”
DEA:n sivuilla oli väitteitä, että kannabis on porttihuume, aiheuttaa älykkyyden laskua aikuisilla, psykooseja ja keuhkosyöpää.
“DEA:n tekemät yleisten myyttien korjaukset kotisivuillaan voi olla merkki Washingtonin umpikujan avautumisesta. Tämä on voitto kaikille kansakunnan kannabista käyttäville potilaille, joille kannabis merkitsee helpotusta vakavaan sairauteen. Liittovaltio myöntää nyt, että kannabis ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja. Vaikka kamppailu kannabiksen ympärille lyödyn stigman poistamiseksi ei ole läheskään ohi, on tämä yksi merkittävä askel", ASA:n toiminnanjohtaja Steph Sherer selittää.
Lain täytäntöönpanon ylimpänä valvojana Jeff Sessionsilla pitää olla käytettävissään tieteellisesti todennettu tietopohja, jotta hän kykenee tekemään perusteltuja päätöksiä liittovaltion huumelakien täytäntöönpanosta. ASA jatkaa kampanjointiaan DEA:n jakaman informaation oikaisemiseksi.
Lähde: Forbes 3.1.2017, Huffington Post 19.1.2017, ArcView Market Research: The State Of Legal Marijuana Markets, The Free Thought Project 13.1.2017, Washington Post 11.1.2017, MPP 6.2.2017, Monitoring Health Concerns Related to Marijuana in Colorado: 2016., Toke Signals 10.2.2017, MassRoots 8.2.2017, Anthony A. Braga, Desiree Dusseault: Can Homicide Detectives Improve Homicide Clearance Rates? Crime & Delinquency 25.11.2016. , MSN 9.2.2017, EAZE tiedote.
Vierailija kirjoitti:
Lasten etujen mukaista että otetaan. Eihän huumepesässä voi lapsia kasvattaa vaikka olisi millaiset vanhemmat tahansa kyseessä niin kyseessä on huume.
Tunnetteko ketään huumeiden käyttäjää joka olisi hyvä vanhempi lapsilleen?
Joo tunnen. Mä olen myös hyvä äiti, vaikka käytänkin joskus kannabista vahvempaa, eli alkoholia. Kannabis ei ole mun juttu, mutta ei se äitiyttäni miksikään muuttaisi, vaikka tykkäisinkin.
Huostaanotto aina siinä tapauksessa mikäli näyttää siltä että lapsi kärsii pahasti. Miläli lapsi ei kärsi eli kannabis ai haittaisi tavallista arkea onko syytä erottaa lapsi huoltajistaan ja aiheuttaa tuskaa ja pahoinvointia. Moraalinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä siinä on niin vaikeaa ettei voi tyytyä keppanaan. Pitääkö sitä pössyttelemällä pilata lastenkin elämä?
Selittäisitkö että miten vanhempien pössyttely liittyy lasten elämän pilaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tavannut kerran yhden kannabispiikittäjän, ja oli kamalaa katseltavaa. Ei osannut puhua kunnolla, häiriökäyttäytyi ja hihitteli, heilui holtittomasti, ja silmät olivat todella keltaisen väriset. Ihmettelen että kannabista yritetään laillistaa, samalla lailla kannabis tappaa kun vaikka rasvainen ruokakin!
Hahahha hyvät naurut! Oot varmaan nähny subupään, et kannabiksen käyttäjää..
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti. Lastenteko pitäisi olla luvanvaraista. Näille nisteille ei pitäisi lupaa antaa.
Tekeekö kannabiksen polttelu sun mielestä ihmisestä nistin?
Eiköhän siinäkin omat haittapuolensa ole..masennus, passiivisuus, psyykkiset häiriöt..itse poltellu jonkun vuoden mutta en silti puhu ganjan puolesta, tai ainakaan mainosta kuin siitä olisi vain ja ainoastaan hyötyä! Ehkä, jos sen käyttö olisi vatullisempaa mutta mitä vastuuta esim. teini-ikäiset osaa ottaa ylipäänsä minkään päihteen käytöstä. Nisti on aina nisti vaikka voissa paistais!
Kannabis luokitellaan huumeeksi. Ja vaikka monen mielestä tämä on suuri vääryys, ei se poista sitä tekijää että se oikeasti luokitellaan huumeeksi, ja sillä tavalla siihen suhtaudutaan. Toisaalta kannabista ei tietääkseni rinnasteta ihan amfetamiiniin tai muuhun vastaavaan kovaan aineeseen, mutta sen haittavaikutukset kyllä tiedetään, joten "kohtuu" käyttäjälle, joka jää kiinni jossain asiayhteydessä kannabiksesta, tuo tämä lisäpainoa jos ajatellaan vaikkapa lapsen huostaanottoa, jos muut tekijät sitä tukevat.
Eli jos sen lapsen muussa elossa näkyy ongelmia ja vanhempien päihdekäyttö on laittomassa aineessa, niin kyllähän se pahalta näyttää. Otetaanko huostaan, on monien asioiden summa - pelkkä pilvi ei sitä vielä tee, mutta jos muut asiat ovat myös huonossa jamassa, niin se pilvi kyllä lisää huostaanoton mahdollisuutta - kyseessä on yleensä kokonaisvaltainen ratkaisu.
Multa ollaan ottamassa, vaikken ole ollut pöllyissä lasteni läsnä ollessa. Riittää kun kannabista löytyy verestä ja ainoa tapa aaada pitää lapset on olla käyttämättä kannabista ollenkaan ja pystyä todistamaan se.
Hassua kuitenkin on se ettei haittaa vaikka söisin rauhoittavia joka päivä 3krt päivässä.
Aloin käyttämään kannabista ahdistukseen ym. Kun rauhoittavia alkoi menemään päivittäin 2-3.
En enää tarvinnut rauhoittavia niin paljoa, vaikka kannabiksen käyttö oli huomattavasti vähäisempää.
Alkoholin käyttö taas pahentaa ahdistusta, joten siihen en koske, enkä enää kannabikseenkaan.
Parempi se on varmaan olla jatkuvasti rauhoittavien vaikutuksen alaisena?
Vierailija kirjoitti:
Lasten etujen mukaista että otetaan. Eihän huumepesässä voi lapsia kasvattaa vaikka olisi millaiset vanhemmat tahansa kyseessä niin kyseessä on huume.
Tunnetteko ketään huumeiden käyttäjää joka olisi hyvä vanhempi lapsilleen?
Tunnen montakin.
Vierailija kirjoitti:
Rasvainen ruoka laittomaksi.
molto_vivace kirjoitti:
Kannabis luokitellaan huumeeksi.
Kyllä, ja se on Suomessa kielletty ihan arpomalla. Maailman vähähaittaisin "huume".
"Liittovaltio myöntää nyt, että kannabis ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja."
"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)"
Ajatus kannabiksesta porttihuumeena elää ja voi hyvin, vaikka väitteelle ei löydy kunnollista tieteeseen ja tutkimukseen perustuvaa faktaa. Väitehän on syntynyt senaatin kuulustelussa, jossa USA:n silloisen huumeviraston johtaja Harry J. Anslinger kehitti sen hätävalheena, estääkseen virastolle tulevien varojen vähenemisen.
Kun koko porttiteoriaa katsotaan, on hämmästyttävää miten vähän kiinnitetään huomiota alkoholin osuuteen koko asiassa. Niitä, jotka ovat aloittaneet suoraan kannabiksella koskematta alkoholiin, tuskin on olemassa. Miksi alkoholia sen tunnetusta haitallisuudesta huolimatta ei nähdä porttipäihteenä, vaikka se on sitä mitä suurimmassa määrin. Teinien viikonloppukaljoittelusta kukaan ei ole huolestunut, vaikka tiedetään, että noin 10% alkoholin käyttäjistä kehittää siihen riippuvuuden – ovat siis alkoholisteja.
Tästä päästäänkin siihen, että eri päihteiden käyttäjistä n. 10% jää koukkuun enemmän tai vähemmän. On siis aivan turhaa syyttää mitään yksittäistä substanssia, koska osa ihmisistä vain on alttiita päihderiippuvuudelle. Ei siis johdu käytetystä aineesta, vaan ihmisestä itsestään.
Otetaanko vauva.fi:n käyttäjiltä lapset huostaan? Pitäisi ainakin, sen verran sekopäistä sakkia täällä näyttää olevan :D
Mä en tajua noita hippiheinän pössyttelijöitä, melkosia nynnyjä! Tuskinpa kukaan nainen kattoo mitään nynnyä pössyttelijää. Viinaa sen olla pitää!!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201802052200721345_ul.shtml
Saksan poliisiliitto vaatii marihuanan täydellistä dekriminalisointia.
Poliisin mukaan nykylaki ei ole viisas eikä kannattava.