kuinka käskette vieraat käsipesulle teille tullessaan?
haluan, että jokainen käy ne räpylänsä pesemässä.... miten??
Kommentit (47)
Kehoitan lasta käsipesulle ja samalla hymyillen nyökkään vieraille "Liisa näyttää teille, missä meillä on kylpyhuone ja käsipyyhkeitä?"
Vierailija kirjoitti:
Kehoitan lasta käsipesulle ja samalla hymyillen nyökkään vieraille "Liisa näyttää teille, missä meillä on kylpyhuone ja käsipyyhkeitä?"
Entä kun kysymys on aikuisista?
Sanon kohteliaasti sen värinen pyyhe on vieraille kuivatkaa vaan siihen kun olette pesseet kätenne.
Nuuhkin ilmaan kun vieraat tulevat sisään ja totean: "Ihan kuin täällä haisisi perseiset kädet". Kaikki ovat tämän jälkeen menneet pesulle ilman kehoitusta.
Jätän vessan hanan päälle tarkoituksella ja sanon vieraille että voisitteko sulkea hanan ja pestä kätenne samalla.
Kuulostat vähän sellaiselta ihmiseltä että ehkä olisi parempi että sun luona ei kävisi vieraita ollenkaan. Kai käsket niiden myös vaihtaa desinfioidut suojavaatteet ylleen, ettei vaan istu tuoleillasi ulkomaailmassa olleilla vaatteillansa? Kumihanskat voisi myös olla hyvä idea, koska tuskin pesevät käsiään riittävän hyvin kuitenkaan.
Tutummille sanon suoraan, että mars käsienpesulle ja käsidesi päälle (kun oli vauva talossa tai influenssa/noro tms liikkeellä). Vieraammille voisin avata vessan oven ja näyttää, että tässä voi pestä kädet ja tämä on vieraspyyhe. Tätä taktiikkaa käytän töissä. Tai oikeastaan: omassa kodissani voin komentaa kaikki vieraatkäsienpesulle.
haluan nimittäin, että ihan jokainen, joka meille tulee, pesee kädet sisääntullessaan. en halua kaikenmaailman basiliskoja, mitä tulee vieraiden mukana kaupoista ym.
-ap
Sääntöjen mukaan kaikissa uusissa asunnoissa (jälkeen vuoden 2001 rakennettuissa) on oltava eteisessä käsienpesuallas ja sen vieressä kyltti "käsien peseminen pakollinen".
Itse otan kyläpaikkaan mukaan oman käsipyyhkeen, koska en voi tietää, ketkä kaikki ovat jo pyyhettä siellä sormeilleet. Lisäksi pyyhin käyttämäni astiat ensin omaan astiapyyhkeeseen, koska usein olen huomannut, että vieraille katetun pöydän astioissa on kalkkitahroja. Omia lapsia olen kieltänyt poistumasta viereltäni minnekään ja koskemasta mihinkään, koska harmillisen monessa perheessä on pehmoleluissa ja lastenhuoneen matossa kihomatojen munia.
Ehkä vaatteita naulakkoon laitettaessa osoittaisin kylppäriä tai vessaa ja sanoisin ystävällisesti, että kädet voi pestä tuolla, siellä vieraspyyhkeet.Kovin moni tuskin kehtaa olla menemättä.
Vierailija kirjoitti:
haluan nimittäin, että ihan jokainen, joka meille tulee, pesee kädet sisääntullessaan. en halua kaikenmaailman basiliskoja, mitä tulee vieraiden mukana kaupoista ym.
-ap
Kannattaa elää juuri noin, niin saa vastustuskykynsä lähelle nollaa.
Entäs sitten ne vieraspyyhkeet? Onko teillä jokaiselle vieraalle oma? Meillä on. Kylppärin yksi hyllyistä on täynnä pieniä pyyhkeitä rullalla joista jokainen ottaa oman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei tuo asia noin ole. Tarkka käsihygienia on tärkeää, siitä ei pitäisi pahemmin tinkiä - eikä varsinkaan toisten kustannuksella, elikä jos itse haluat pitää pöpöiset kätesi niin älä kumminkaan tee sitä silloin kun riskialtistat muita.
*sivullinen*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei tuo asia noin ole. Tarkka käsihygienia on tärkeää, siitä ei pitäisi pahemmin tinkiä - eikä varsinkaan toisten kustannuksella, elikä jos itse haluat pitää pöpöiset kätesi niin älä kumminkaan tee sitä silloin kun riskialtistat muita.
*sivullinen*
Mutta kun me emme tee aseptiikkaa vaativia asioita siellä kyläpaikassa!
Jos olen kotona käynyt suihkussa ja pessyt kädet siinä yhteydessä, sen jälkeen meikannut ja pukeutunut, avannut ja sulkenut ulko-oven, kävellyt pari kilometriä ja lopulta soittanut kaverin ovikelloa, niin missä vaiheessa olen saanut käteni niin pöpöisiksi, että riskialtistan muita? Tai jos olen laittanut kotona hansikkaat käteen, avannut auton oven ja ajanut sinne kyläpaikkaan. Missä kohdassa niitä pöpöjä on käsiini pinttynyt niin paljon, että sinä sairastut, vaikka en sinua kättele.
En minä pöpöjä pelkää vaan niitä kihomatoja! Siksi minusta olisi mukava että ne kädet pestäisiin myös meillä vieraillessa,mutta miten ilmaisen? Kyltti oveen? Kodin säännöt... kyllä me pesemme vieraillessa ennen kahvipöydässä ja tullessa ja kuivaaminen WC paperiin
Herranjumala miten bakteerikammoista porukkaa täällä on. Ihan oikeastikko olette sitä mieltä, että on ok pyytää vieraita pesemään kädet, kun tulevat teille kylään? Miksi te edes pyydätte vieraita. Eikö ole parempi istua siellä puhtauskuplassa ihan oman perheen kesken jynssäämässä niitä käsiä.
Käsidesi kiinnittää ne munat ja kynnet lyhkäisenä myös naiset jos lapsia omistat te. Että se käsien pesu ei käsidesiä.lsukkuun savetit ja nenäliinoja johon kuivata, ei se savetit riitä yksinään. Ja aina pyykit 60 ei 40. Mä pesen WC jos on vieraita tulossa.ja pyyhin pinnat . Ja pojan sängyssä ei oo lakanoita ku illalla ku ei ymmärrä Ola leikkimättä siinä.
Minä sanon vaan suoraan kaikille jo eteisessä, että käykäähän ensin pesemässä kätenne ja osoitan veskin ovea.
sotke "vahingossa" niiden kädet esim musteella niin ne menee pesemään käsiä