Mies haukku mun nakkikeittoa. Oli mun äidin resepti!
Aina kuulemma tätä samaa mikä ei ees maistu yhtään miltään. Mä kyl todella pahoitin mieleni. Eikä se oo edes pyytänyt anteeksi. Mitä mä teen?!
Kommentit (100)
No ei varmasti maistukaan jos maustat pelkästään yhdellä liemikuutiolla!
Mun mies ei haukkuis mun valmiiiksi hänen naaman eteen tekemää ruokaa ikinä :P ei edes vaikka pursottaisin sen ketsupilla..
Nakkikeittoon saa lisää hyvää makua esim.mausteista,kuten grilli/yleismauste,liha-tai kasvisliemikuutioista tai fondista.Keittovihanneksia ja perunoita,laakerinlehti ja mauste-tai mustapippuri kokonaisena myös sopii.Nakkikeitto on kunnon arkiruokaa,mutta ymmärrän miestäs.Jos on ikänsä syönyt broilervokkia ta risottoa tai eineksiä.Uusiin makuihin tarvitsee silloin totutella.Minä laitan nakkikeittoon tai mihin hyvänsä vastaavaan vähän makaronia lisäksi jos ei perunoita ole riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti maistukaan jos maustat pelkästään yhdellä liemikuutiolla!
No monta niitä pitää laittaa?
Mä meen ihan sekasin kun luen näitä teiän reseptejä! Eiks mun äidin resepti oo muka yhtä hyvä!!! Enkä tiiä mikä varsiselleri on edes???? Ap
Kuutioiden määrä riippuu nesteen määrästä.Yksi kuutio on muistaakseni 5dl lientä,että jos vahvaa tahtoo niin kahteen litraan neljä.Suhde lukee kuutiorasiassa.Miten te nuoret ootte niin uusavuttomia,kuolette vaikka leivän ääreen...anteeksi vaan.Pakkauksissa on yleensä ohjeet ja kattokaa vaikka koneelta.Reseptejä löytyy joka lehdestä päivälehdistä naisten-ja urheilulehtiin.Joskus lisään keittoon KLIMPPEJÄ.Ovat hurjan hyviä vaikka toisin luulette.Poimin keitosta kypsää perunaa muutaman,riippuen paljonko klimppejä tahtoo.
Sitten sekaan muutama rkl vehnäjauhoja ja kananmuna sekoitetaan joukkoon sidosaineeksi.Mausteeksi suolaa ja vaikka hiukan yleismaustetta.Voi myösd laittaa persiljasilppua,ruohosipulia.Niin sipuli antaa siis muuten keitolle hyvän maun jo valmistuksen alussa.Jos käyttää valkosipulia niin vasta loppuvaiheessa.Takaisin klimppeihin.
Kun seos on valmis,siitä lusikalla haluamasi nokareita kiehuvaan keittoon,anna kiehua muutama minuutti.Valmista,nam.Huomaa,että älä anna keiton lakata kiehumasta jos teet klimppiseosta.Jos kiehunta lakkaa,ja aloitat uudestaan,kypsät perunat saattavat muuttua koviksi,syytä en tiedä.
Koetko ap, että miehesi haukkui äitisi samalla :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen resepti ?
Ruskistat nakit paistinpannussa ja lisäät loppupuolella ?
Tälleen kun tekee niin liemeen ei tule yhtään makua nakeista ja liemi täytyy maustaa hyvin erikseen. Nakit keittämättä ja aikaisessa vaiheessa niin tulee hyvää. Tavallista nakki- tai makkarakeittoa parempaa on siskonmakkarakeitto.
Sori siis nakit paistamatta...
Aika kamalaa on jos niitä nakkeja lilluttaa vedessä koko ajan. Itse ensin paistan nakit ja sipulin pannulla ja siitä pannusta liemi huuhtaisulla kattilaan jne.
Kuka tarttee reseptin nakkikeiton tekoa varten?!?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei haukkuis mun valmiiiksi hänen naaman eteen tekemää ruokaa ikinä :P ei edes vaikka pursottaisin sen ketsupilla..
Sulla on ihana mies!!! Mun mies sanoi että aina tätä samaa tää ei eees maistu miltään!!!!
Mä teen vuorotellen nakkikeittoo ja makaronikaatikkoo. Ja välillä eineksiä ja sunnuntaina karbonaraa.
Ihan tavallisia ruokia mitä meillä on aina syöty. Paitsi karbonara on uusi
Ap
Äitisi resepti on varmaan hyvä,mutta ainakin mun makuun tosi mauton.Makuja on monta.Äsken mitä kerroin,on minun äitini,täyttäs ensi vuonna 100,resepti.Fondia ei silloin käytetty,mutta muuten.Juurekset olivat meillä omasta maasta.Porkkanaa,palsternakkaa ja selleriä sekä pikkuvihreitä,kuten persilja ja ruohosipuli.Varsiselleri on oudompi mutta kaupassakin neuvovat,en ole itse käyttänyt,täytyy kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen resepti ?
Ruskistat nakit paistinpannussa ja lisäät loppupuolella ?
Keitän veden ja lisään kasvisliemen, pakastevihannekset, nakit ja ketsupin. Näin meillä on aina tehty
Ap
Jaa, no en ihmettele.
Minä teen keitot 4 litran kattilaan, laitan 2 kasvisliemikuutiota, kokonaisia mauste- tai mustapippureita (ehkä 10kpl), pari laakerinlehteä, chilimaustetta ehkä teelusikallinen ja suolaa lisäksi jos vaatii. Suolaa siis vain sen verran että tuo maut hyvin esiin, ei siis saa maistua suolalta!
Ja käytän tuoretta perunaa, lanttua, porkkanaa, sipulia ja valkosipulia. Joskus heitän lisäksi he-ma-pa-pussin tai keittojuurespussin.
Hyi hitto mitä suolapommeja syötte! Grillimaustetta, maustekuutioita jne. vaikka nakissa itsessäänkin on jo suolaa.
Itse laitan nakkikeittoon perunaa, porkkanaa ja lanttua, kaikki tuoreena, muutkin juurekset käy jos kaapissa sattuu olemaan.
Sitten jotain maukasta kunnon nakkia missä on oikeasti lihaa ja makua. Lisäksi tietysti sipulia, pippuria, vähän suolaa ja paljon persiljaa.
Keitto saa ihanan maun oikeista tuoreista raaka-aineista ja lihaisesta nakista.
Niin ja vielä.Nakit tietysti lisätään loppuvaiheessa,eihän niitä kukaan lilluta perunoiden kiehumisaikaa.Voi jumaliste...Jos tekee siskonmakkarasta,täytyy keittää kunnolla muutamia minuutteja,mutta nakit riittää,kun kiehahtavat tai sitten vähän keittää.Jos käyttää pakastevihanneksia,voi lisätä samaan aikaan.Siihen aikaan klimpitkin,jos joku vielä innostuu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi resepti on varmaan hyvä,mutta ainakin mun makuun tosi mauton.Makuja on monta.Äsken mitä kerroin,on minun äitini,täyttäs ensi vuonna 100,resepti.Fondia ei silloin käytetty,mutta muuten.Juurekset olivat meillä omasta maasta.Porkkanaa,palsternakkaa ja selleriä sekä pikkuvihreitä,kuten persilja ja ruohosipuli.Varsiselleri on oudompi mutta kaupassakin neuvovat,en ole itse käyttänyt,täytyy kokeilla.
Mitä ihmettä mä just luin? Pikkuvihreitä?
Mene keittämään keittoa jonkun toisen miehen luo.
Vierailija kirjoitti:
Koetko ap, että miehesi haukkui äitisi samalla :DD
Eikun sen keiton!! Mä en ehkä oo paras kokki muttei silti tarvii haukkua. Ap
Käytä tuoreita kasviksia (perunaa, porkkanaa, sipulia, varsiselleriä ainakin), jätä liemikuutio ja ketsuppi pois.