Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haukku mun nakkikeittoa. Oli mun äidin resepti!

Vierailija
04.02.2016 |

Aina kuulemma tätä samaa mikä ei ees maistu yhtään miltään. Mä kyl todella pahoitin mieleni. Eikä se oo edes pyytänyt anteeksi. Mitä mä teen?!

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö teet?

Tässä muutama vinkki:

- mausta sitä keittoa enemmän

- käytä nakkien sijasta esimerkiksi ruskistettua lihaa, kalaa tai muuta makkaraa

- käytä mahdollisimman tuoreita aineksia

- tee eri ruokaa!

Vierailija
82/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isäsikään siitä tykännyt.

t. äitisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä nakki pyllyysi.

Vierailija
84/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta vastataan nyt silti. (Ei kai kukaan syö vain kahta - anteeksi kolmea - eri ruokaa viikosta toiseen, ja ainakaan sit ihmettele kun ei miehelle maistu....)

Ei tämä tapaus tarvitse ohjeita parempaan nakkikeittoon, vaan taitoa ja älyä vaikka googlettaa vinkkejä miten tehdä MUUTA helppoa perusruokaa kuin nakkikeitto ja makaronilaatikko.

Vierailija
85/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistakaa niitä ruokia ennen tarjoilua. Suolan lisääminen vahvistaa muita makuja. Muitakin makuja voi koittaa tasapainottaa. Lisäksi kannattaa muistaa että ikivanhat perintömausteet ei välttämättä maistu juuri miltään. Hommatkaa tuoretta vaikka purkissa olisikin jotain.

Tupakoivat ei muutenkaan maista juuri mitään. Samoin flunssa tuppaa viemään makuaistin.

Vierailija
86/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä on suuri synti ja häpeä käyttää pakastevihanneksia. Niissä on kuitenkin ravinteet paremmin tallessa kuin kaupassa tai kotona päiväkausia, ellei peräti kuukausia maanneissa "tuoreissa" vihanneksissa ja juureksissa. Lisäksi moni ei erottaisi pakastettua tuoreesta edes koostumuksen tai muodon perusteella, jos vain kotioloissa saisi leikattua yhtä tasaista kuutiota. Varsinkaan jossain nakkisopassa.

Vierailija
87/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä on suuri synti ja häpeä käyttää pakastevihanneksia.

Koska ne maistuvat pahalta ja koostumus on pilalla.

Vierailija
88/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen resepti ?

Ruskistat nakit paistinpannussa ja lisäät loppupuolella ?

Keitän veden ja lisään kasvisliemen, pakastevihannekset, nakit ja ketsupin. Näin meillä on aina tehty

Ap

Käytä tuoreita kasviksia, äläkä mitään pakastevihanneksia. Pyydä miestäsi opettamaan sinulle, miten hänen mielestään oikeanlainen nakkikeitto keitellään.

Vierailija
89/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakkeja saa lapsi suositusren mukaan syödä yhden viikossa. Itse en niitä lapselle tarjoa, riittää kun koulussa joutuu niitä syömään.

Mikä sellanen suositus on?

Meillä tehdään nakkikeittoo kolmekertaa viikossa. Ja lasten kanssa lämmitän seuraavana päivänä päiväruuaksi. Ap

Ei ihme, että mies on kyllästynyt. Ja lapsetkin varmaan: 6 x viikossa nakkikeittoa. Kannattaisiko sinun opetella tekemään muutakin ruokaa??

Vierailija
90/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jotain maukasta kunnon nakkia missä on oikeasti lihaa ja makua. Lisäksi tietysti sipulia, pippuria, vähän suolaa ja paljon persiljaa.

Sisäfile nakkefa.

Makkaran ja nakin tarkoitus on käyttää ruhon huonompi liha ja näin ollen sitä tahnaa on koostumuksen takia hyvä jatkaa jollakin esim jauhoilla. 

Vierailija
91/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta perheellä ON oikeus esittää kritiikkiä ruuasta. Minäkin esitän miehen tekemistä.

Mutta tietenkin se on syytä ilmaista nätisti. Että voitaisko tehdä jotain muutakin kuin nakkikeittoa. Tai voisiko tän keiton tehdä niin, että...

PS: muuten kun niin moni ketjun alkupuolella äimisteli sitä, että nakit paistetaan ja lisätään loppupuolella, niin se on juurikin se metodi, jota esim. Mysi Lahtinen noudattaa makkarakeitossaan. Että paistetaan makkarat/nakit voissa rautapannulla ja lisätään sitten keittoon. Paistopinnasta tulee makua ja näköä.

Vierailija
92/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita äidillesi ja sitten haukutte yhdessä miehen nakkia.

93/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luin tän keskustelun läpi, tänään hain nakkikeittoainekset kun tuli himo täältä :D luojan kiitos eri reseptillä kuin ap'n, tuoreet ainekset ja laadukkaat nakit tarttui mukaan

Vierailija
94/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se alkaa kauppalistan laatimisella ja kaupassa kynnillä. Reilu peli.

Eikä ala. Se alkaa viinin valinnalla. Sen ympärille aletaan sitten kokoamaan menyy.

Vierailija
95/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövätkö naiset muka nakkeja? Eikö pitäisi olla jotakin soijarouhetta tai tofua? Tai joku salaatinlehti ja muodikasta dippikastiketta?

Vierailija
96/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä teet?

No, jos mä olisin sä niin mies saisi kokkailla itse omat ruokansa.

Vierailija
97/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole onneksi koskaan haukkunut tekemiäni ruokia. Hän syö ja kiittää kohteliaasti. Jos hän ei tykkää jostain, hän ei tee asiasta numeroa vaan ottaa pienemmän annoksen tai syö vaikka leipää enemmän. Jos aikuiselle ihmiselle ei kelpaa ruoka: olkoon syömättä.

Vierailija
98/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen moni terveellisen ja alusta asti itse puleeratun ruuan hehkuttaja käyttää liemikuutioita, fondeja ja valmiita mausteseoksia, vaikka niissä on suolan lisäksi natriumglutamaattia, joka ei kyllä ole ainesosa terveellisimmästä päästä.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/11/12/natriumglutamaatti-maustaa-mone…

Vierailija
99/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisen moni terveellisen ja alusta asti itse puleeratun ruuan hehkuttaja käyttää liemikuutioita, fondeja ja valmiita mausteseoksia, vaikka niissä on suolan lisäksi natriumglutamaattia, joka ei kyllä ole ainesosa terveellisimmästä päästä.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/11/12/natriumglutamaatti-maustaa-mone…

MAUKKAAN keiton tekeminen ilman mausteseoksia TAI suolaa vaatii jo mestaritason kokkia.

Vierailija
100/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mausteseoksia ei kyllä tarvitse mihinkään, mutta mausteet ja suolan ehdottomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi