Onko järkeä lähteä ulkomaille ns tyhjän päälle?
Suomessa minulla ei ole mitään joten haluaisin lähteä pois. Ainakin vähäksi aikaa, mieluiten lopullisesti. Maasta en vielä tiedä mutta joku Euroopan maa olisi jees, ehkä Hollanti, Britit, Espanja..
Rahaa on sen verran että pystyn esim ho(s)tellissa asumaan kunnes löydän töitä. Mutta mitä mieltä olette, kannattaako tehdä niin että ostaa menolipun jonnekinpäin Eurooppaa ja paikanpäällä etsii töitä. Ja löytyykö Euroopasta helposti pimeitä töitä?
En pidä suunnittelusta vaan haluaisin lähteä ilman sen kummempia järjestelyjä. Mutta tietysti jos jää kauemmaksi kuin 3 kk (?), niin pitää hakea oleskelulupaa yms. Hieman vituttavaa..
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mikset hanki working holiday visaa Australiaan? Tehty helpoksi, ka varsinkin farmile pääsee lähes kuka tahansa töihin, palkka hyvä.
Niin. Sekin voisi olla yksi vaihtoehto. Tosin Australiassa on liian kuuma..
Lähde espanjaan tai portugaliin, ilmat on miellyttävät ja asuminen äärimmäisen halpaa, myös hiisi on laillista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On järkeä, jos pystyt pitämään huolta itsestäsi.
Raja-asemilla saatetaan olla tarkkoja tällä hetkellä ja ihmistä, jolla ei ole paluulippua voidaan pitää epäilyttävänä. Tosin tämä on ihan oma arvaukseni, ja paljon matkustavat av-mammat ovat tervetulleita korjaamaan virheellisen väitteen.
No tuskinpa joku suomalainen nainen matkustelemassa on niiden mielestä kovin epäilyttävä.
Kyllä minä uskoisin, että viranomaiset on koulutettu ymmärtämään, ettei ulkonäkö kerro kaikkea. Oletko tuudittautunut ajatukseen, että jos näyttää kiltiltä suomalaisnaiselta, niin ei ole voinut syyllistyä vakavaan rikokseen, ei voi olla etsintäkuulutettu tai vaikka suunnitella terroristitekoa netissä tapaamiensa "kavereiden" kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raja-asemilla saatetaan olla tarkkoja tällä hetkellä ja ihmistä, jolla ei ole paluulippua voidaan pitää epäilyttävänä. Tosin tämä on ihan oma arvaukseni, ja paljon matkustavat av-mammat ovat tervetulleita korjaamaan virheellisen väitteen.
EU-passilla saa ihan vapaasti menna toiseen EU-maahan. Ei tarvita mitaan paluulippuja, tai edes aikomusta poistua maasta.
Joo kiitos. Ajattelin lähinnä sitä, että jos joutuu sattumalta tullin pistokokeeseen (tai miksi niitä nimitetäänkin), niin onko heidän pakko päästää maahan henkilö, joka tulee ikään kuin vain haahuilemaan?
Nyt katselen mollin sivuilta työpaikkoja, Saksassa olis yksi kiva mutta en tiedä uskallanko sittenkään hakea. :D
Tuossa työssä pitäisi ainakin vähäsen osata Saksaa. Olen koulussa opiskellut pari vuotta Saksaa mutta melkein kaiken jo unohtanut.. Toki jonkun verran muistan jotain perusjuttuja, luultavasti siis pärjään jotenkin.
Apua, kai mä sitten laitan hakemuksen menemään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskinpa joku suomalainen nainen matkustelemassa on niiden mielestä kovin epäilyttävä.
Kyllä minä uskoisin, että viranomaiset on koulutettu ymmärtämään, ettei ulkonäkö kerro kaikkea. Oletko tuudittautunut ajatukseen, että jos näyttää kiltiltä suomalaisnaiselta, niin ei ole voinut syyllistyä vakavaan rikokseen, ei voi olla etsintäkuulutettu tai vaikka suunnitella terroristitekoa netissä tapaamiensa "kavereiden" kanssa?
Kyllä se vaan on niin, että jos "pistokokeilla" selvitetään esim. väkijoukosta henkilöllisyyksiä, on noin 90 % todennäköisempää, että haaviin osuu tummahipiäinen parrakas mies, kuin vaaleahko, suht siisti nainen. Tämä on nähty niin moneen otteeseen.
Nyt pari tyhmää kysymystä:
Tuossa ei puhuta mitään CV:stä, käsketään vain laittaa sähköpostiin hakemus?? Mulla ei ole mitään hajua mitä tuohon pitäisi laittaa, näihin 2 työpaikkaan jossa olen ollut, ei ole tarvinnut laittaa sen kummempia hakemuksia kun suhteilla olen päässyt..
Yhteystiedot tietysti ja jotain pitäisi itsestäni kertoa.. Haluaisiko joku auttaa?
Ja vielä se että tuossa sähköpostin alapuolle lukee näin: Code: Summer Season.
Tarkoittaako se että mailin aiheeksi pitää kirjoittaa tuo Summer Season, vai mitä? Olen yksinkertainen, tiedän.
Kannattaa todellakin lähteä! Et tule katumaan
Ecuadorin haukkujalle tiedoksi että se valittiin parhaaksi maaksi :)
Nuorena sitä kannattaa lähteä, jos on sellainen meininki. Olisi hyvä osata kieliä, se voisi auttaa työpaikan löytymisessä. Pitää vaan olla määrätietoinen, eikä luovuttaa pienestä. Varmasti esteitä tulee eteen, mutta niin se on aina elämässä. Vaikka et matkaltasi mitään muuta opi, niin ainakin sen, että matkailu avartaa. Se on elämänkouluista ehkä se kaikkein paras ja vaativin.
Vierailija kirjoitti:
Ecuadorin haukkujalle tiedoksi että se valittiin parhaaksi maaksi :)
Tiedan kylla. Siis siella on onnellisimmat expatit Internationin tutkimuksen mukaan.Eli Ecuadorin tapauksessa jenkkielakelaisia. Vahan eri kuin lahtea hanttihommilla elantonsa ansaitsemaan.
Itse asun saman expattien onnellisuuslistan onnettomimmassa maassa. :)
" Ainakin vähäksi aikaa, mieluiten lopullisesti"
Vuosien varrella mieli ehtii muuttua moneen kertaan. Ja perspektiivi myös.
Vierailija kirjoitti:
[uote]
Itse asun saman expattien onnellisuuslistan onnettomimmassa maassa. :)
Mikä maa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähtenyt vastaavassa tilanteessa kaksikin kertaa. Varaudu siihen, että maisemanvaihdos ei vaikuta sinua vaivaavaan merkityksettömyyden tunteeseen, vaan tunne luultavasti vain pahentuu, kun kaikki ympärillä on vierasta. Työnsaanti oli mulle toisella kerralla helppoa, toisella kerralla tosi raskasta. Löysin nopeasti tuttavia, mutta ei heistä läheisiä ystäviä tullut.
En kuitenkaan kadu näitä lähtöjä, koska ulkomailla vietetty aika sai minut ymmärtämään, mihin todella kuulun ja kuinka tärkeitä juuret ovat minulle.
Hyvä kirjoitus. Itseään ei pääse karkuun, vaikka mine menisi.
Mikset hanki working holiday visaa Australiaan? Tehty helpoksi, ka varsinkin farmile pääsee lähes kuka tahansa töihin, palkka hyvä.