Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi akateemiset naiset ovat usein sinkkuja?

Vierailija
03.02.2016 |

Erityisesti pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan tuo tilanne

Kommentit (295)

Vierailija
41/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen aloittajan väite perustuu? Olen ollut kolmessa yliopistossa töissä yhteensä kohta 20 vuotta, enkä ole koskaan mitään sinkkubuumia havainnut. Useimmilla naispuolisilla kollegoillani on perhe tai vähintään parisuhde. Jokunen sinkku toki on, mutta heistäkin useampi on miespuolinen. Eikä eteen ole tullut silmin havaittaviakaan tieteenalakohtaisia eroja. 

Kyllä se vaan on ihan tutkittu fakta, että maaseudun miesten ohella pääkaupunkiseudun akateemiset naiset on erittäin vaikeasti pariutuva ryhmä... Täällä vaan on yleensäkin naisia enemmän kuin miehiä ja varsinkin akateemisia naisia.

Vierailija
42/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin kahdeksan vuotta sinkkuna, mietitäänpä miksi:

Yksikään mies ei kiinnostunut minusta. Jos menin baariin niin olin miehille ilmaa. Jos yritin netin kautta niin sain vain pari seksinvonkausviestiä. Jos tein itse aloitteita, niihin ei vastattu tai kirjoittelu tyssäsi nopeasti.

Jos joku keksii, miten tuo voi liittyä akateemisuuteeni, niin hienoa. Itse en näe yhteyttä. Sen sijaan tiedän, että Helsingissä on niin paljon kauniita naisia tarjolla, ettei yhdenkään miehen tarvitse kiinnostua kaltaisistani seinäruusuista, ja itselleni taas ulkonäkö ei ole se juttu, johon haluaisin käyttää aikaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen aloittajan väite perustuu? Olen ollut kolmessa yliopistossa töissä yhteensä kohta 20 vuotta, enkä ole koskaan mitään sinkkubuumia havainnut. Useimmilla naispuolisilla kollegoillani on perhe tai vähintään parisuhde. Jokunen sinkku toki on, mutta heistäkin useampi on miespuolinen. Eikä eteen ole tullut silmin havaittaviakaan tieteenalakohtaisia eroja. 

Kyllä se vaan on ihan tutkittu fakta, että maaseudun miesten ohella pääkaupunkiseudun akateemiset naiset on erittäin vaikeasti pariutuva ryhmä... Täällä vaan on yleensäkin naisia enemmän kuin miehiä ja varsinkin akateemisia naisia.

Mutta kukaan ei syytä maaseudun miehiä "nirsoiksi". Ei edes, vaikka tutkitusti miehille naisen ulkonäkö on alimmissakin maaseudun miesten ryhmissä kynnyskysymys. Miehille kelpaa kuka tahansa nainen, kunhan on heidän mielestään tarpeeksi kaunis.

Vierailija
44/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei kiinnostunut minusta. Jos menin baariin niin olin miehille ilmaa. Jos yritin netin kautta niin sain vain pari seksinvonkausviestiä. Jos tein itse aloitteita, niihin ei vastattu tai kirjoittelu tyssäsi nopeasti.

Jos joku keksii, miten tuo voi liittyä akateemisuuteeni, niin hienoa. Itse en näe yhteyttä. Sen sijaan tiedän, että Helsingissä on niin paljon kauniita naisia tarjolla, ettei yhdenkään miehen tarvitse kiinnostua kaltaisistani seinäruusuista, ja itselleni taas ulkonäkö ei ole se juttu, johon haluaisin käyttää aikaani.

Samaa täällä, vain eri vivahteella. Netissä pelkkiä ällöttäviä seksiehdotteluja, työpaikoilla seksuaalista sanallista häirintää, baareissa sitten vaihtelun vuoksi ihan fyysistä lääpintää. Ei koskaan fiksuja lähestymisyrityksiä miehiltä. Ne te miehet varaatte kauneimmille naisille.

Seksiin joo te miehet kelpuutatte tavallisen naisen - ette selkeästi mihinkään vakavaan. Nykyisin haluan olla ihan yksin kun sitä nöyryyttämistä ei enää kestä, että on taas joku pelkkä potentiaalinen pano jollekin PerusPentille.

Vierailija
45/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti nämä akateemisten naisten nirsoudesta valittavat miehet ovat tällaisia onnettomia tumppuja, jotka etsivät syytä naisista, kun eivät kelpaa.

Vierailija
46/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä tuubaa täällä taas kirjoitellaan. Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2012 korkeakoulutettujen osuus ikäryhmästä 30-34 oli noin 40%. Jos otetaan huomioon, että naisia on korkeakouluissa miehiä enemmän, voidaan karkeasti sanoa, että noin puolet nuorista naisista on suorittanut korkeakoulututkinnon.

Jos tässä joukosta ei löydy niitä "tavallisia naisia", niin mistä sitten? Ja täällä tunnutaan kuvittelevan, että nämä naiset elävät jotain Manhattanin luksuselämää. Kyllä ne ihan tuolla Prisman kassajonossa ja bussipysäkeillä seisoksivat.

Vierailija
47/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa täällä, vain eri vivahteella. Netissä pelkkiä ällöttäviä seksiehdotteluja, työpaikoilla seksuaalista sanallista häirintää, baareissa sitten vaihtelun vuoksi ihan fyysistä lääpintää. Ei koskaan fiksuja lähestymisyrityksiä miehiltä. Ne te miehet varaatte kauneimmille naisille.

Seksiin joo te miehet kelpuutatte tavallisen naisen - ette selkeästi mihinkään vakavaan. Nykyisin haluan olla ihan yksin kun sitä nöyryyttämistä ei enää kestä, että on taas joku pelkkä potentiaalinen pano jollekin PerusPentille.

sekin on enemmän kun ei mitään. Seksi on kuitenkin mazlowin pyramidin pohjalla, kun kumppanuus vasta keskivaiheilla.

Vierailija
48/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sekin on enemmän kun ei mitään. Seksi on kuitenkin mazlowin pyramidin pohjalla, kun kumppanuus vasta keskivaiheilla.

maslowin

Vierailija
49/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihastuneita akateemisuuteensa, joka on kaikki kaikessa. Siis ovat naimisissa akateemisuutensa kanssa.

Toisaalta, se on ok. Eivät väheksy ja kiusaa tavis duunaria.

Duunari löytää kyllä vikkelän naisen itselleen amistaustaisesta lähäristä yms.

Suuntaus on oikea.

Vierailija
50/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet akateemiset naiset lapsellisesti ajattelevat olevansa jotain niin hyvää, että se saa heidät vaatimaan turhia ja kovia kriteerejä. Miehet eivät näe mitään hyvää siinä, että nainen asettaa heille erittäin kovat vaatimukset, koska miehistä parhaatkin tietävät olevansa erittäin epätäydellisiä, ts. ihmisiä. 

Kovien vaatimusten nainen ei tue miestään ongelmissa, vaan lisää ahdinkoa jättämällä hänet, kun hän on haavoittuvaisin ja eniten tukea tarvitseva. Tällainen nainen sopii sellaiselle miehelle, joka ei koskaan kohtaa heikkoa hetkeä elämässään, eikä koskaan tarvitse tukea naiseltaan; tällaisia luonnonoikkuja on varmaan kourallinen Suomessa. Miljoonat akateemiset naiset tapelkoon heistä.

Vierailija
51/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat ihastuneita akateemisuuteensa, joka on kaikki kaikessa. Siis ovat naimisissa akateemisuutensa kanssa.

Suuntaus on oikea.

Joo. Älä lue mitään mitä muut vastaavat. Niin tämä keskustelu etenee.

Vierailija
52/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuntaus on oikea.

Joo. Älä lue mitään mitä muut vastaavat. Niin tämä keskustelu etenee.

No luitkos itse tämän. Mitä vastaat?

Duunarimies ei mielestäni tarvitse mitään pitkin nokkavarttaan katsovaa Maisteria.

Puhumattakaan "sen" Maisterin nirppanokkaisista ystävättäristä, jotka kuitenkin ovat niitä tärkeimpiä ihmisiä Maisterin elämässä.

Vierailija
53/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto lisää tuskaa. Näkeehän sen isossa kuvassa jos opiskelee amk:ssa sekä yliopistossa, että toisilla se elämä on tavallaan aika helppoa, ongelmat ovat "av-tasoa" (mies voitelee leivän väärin tai ei ymmärrä ostaa isompaa taloa). Toisilla on sitten suurta tuskaa maailman isoista vääryyksistä kehitysmaissa, näkevät sukupuolten välistä eriarvoisuutta arkisissakin asioissa (esimerkiksi avioliitto toisaalta kiehtoo, toisaalta etoo), yms. Onhan tuo nyt selvä, kumpien on helpompi päästä ja pysyä parisuhteessa. Ukon voi opettaa voitelemaan leipänsä oikein, mutta kehitysmaiden kurjuuteen ei niin helposti ratkaisua löydy.

Vierailija
54/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen naisvihaajan kommentti :D Että sinun kaltaisesi saavat minut entistä varautuneemmaksi miehiä kohtaan.

Jos ei ole itse kokenut et voi käsittää sitä millaisen efektin vuosikausien häirintä tekee. Tutkitusti miesten harjoittama fyysinen ja sanallinen objektivointi vähentää sen kohteeksi joutuneiden naisten luottamusta kaikkiin miehiin. Sinulle luettavaa: http://www.city.fi/blogit/7/naisia+esineellistavat+miehet+vaikeuttavat+…

Ja miehiä ei ole objektivoitu pelkiksi tunteettomiksi hyödykkeiksi? Kyllä siinäkin luotto naisiin vähentyy.

Vierailija
55/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä akateemisista naissinkuista on valmistunut jostain epätiedekunnasta. Kuka  helvetti haluaa jonkun vasemmistohörhön kanssa suhteeseen? Ne oikeat akateemiset fiksut naiset pariutuvat kyllä ihan normaalisti. 

Vierailija
56/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kukaan ei syytä maaseudun miehiä "nirsoiksi". Ei edes, vaikka tutkitusti miehille naisen ulkonäkö on alimmissakin maaseudun miesten ryhmissä kynnyskysymys. Miehille kelpaa kuka tahansa nainen, kunhan on heidän mielestään tarpeeksi kaunis.

Nostan totuuden taas uuden sivun alkuun.

Miehille kysymys: miksi olette niin nirsoja?

Vierailija
57/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luitkos itse tämän. Mitä vastaat?

Duunarimies ei mielestäni tarvitse mitään pitkin nokkavarttaan katsovaa Maisteria.

Puhumattakaan "sen" Maisterin nirppanokkaisista ystävättäristä, jotka kuitenkin ovat niitä tärkeimpiä ihmisiä Maisterin elämässä.

Luin toki. En kai minä olisi muuten vastannutkaan. Mutta sinulta on sitten jäänyt huomaamatta se, mitä akateemiset vastaavat. Se akateemisuus _ei_ ole joku asia, mitä pidetään päällimmäisenä. Ei siis _todellakaan_. Jos joku pitää, se on sitten hänen omaa tyhmyyttään.

Mutta jos tunnet itsesi alemmaksi ja nokanvartta myöten katsotuksi siksi, että olet "vain duunari", niin se on taas ihan omaa alemmuudentuntoisuuttasi. Tapasi niputtaa kaikki akateemisesti koulutetut ihmiset yhteen nippuun kertoo lähinnä, että et oikeasti tunne akateemista väkeä. Minä tunnen, ja tunnen myös duunareita. Molemmista ryhmistä löytyy ihmisiä, joita en erityisemmin arvosta. Ja myös ihmisiä, joita arvostan. Kieltämättä enemmän akateemisista, mutta se toisaalta tunnenkin enemmän tätä koulutetumpaa väkeä.

Vierailija
58/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nirso jos kuka tahansa Pentti kulmabaarista ei kelpaa?

Odotan kumppanilta oikeastaan vain seuraavia ominaisuuksia:

1) Halu tasa-arvoiseen parisuhteeseen. Eli nainen ei ole kotiorja, eikä miehen vastuulla ole ulkotyöt ja perheen elätys. Kotityöt jaetaan mielenkiinnon kohteiden ja osaamisen mukaan. Lapset hoidetaan yhdessä.

2) Osaa puhua tunteistaan. En tarkoita mitään lässytystä, vaan jos jokin asia vituttaa, siitä sanotaan eikä kiukutella.

3) Avarakatseisuus ja kriittisyys. Ei usko jotain epämääräisiä nettijulkaisuja eikä syrji vähemmistöjä.

Jos nuo asiat ovat kunnossa ja on vielä huumorintajuinen ja ok:n näköinen, kelpuutan kyllä.

Vierailija
59/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku joskus nähnyt vaikka lääkärin, dippa-inssin tai jonkun luonnontieteilijänaisen olevan sinkku kolmikymppisenä? Minä en.... Mistähän johtuu? 

Alojen miesvaltaisuudesta?

Vierailija
60/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan totuuden taas uuden sivun alkuun.

Miehille kysymys: miksi olette niin nirsoja?

Yllättäen ei yksikään mies kehtaa vastata :)