Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi akateemiset naiset ovat usein sinkkuja?

Vierailija
03.02.2016 |

Erityisesti pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan tuo tilanne

Kommentit (295)

Vierailija
21/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan? Perusteluna vahva mutu kuten vastaajillakin.

Mutta täytyyhän sen olla totta, koska musta tuntuu siltä

Vierailija
22/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi olevan? Perusteluna vahva mutu kuten vastaajillakin.

Mutta täytyyhän sen olla totta, koska musta tuntuu siltä

Vastauksissahan korostuu se, että jälleen kerran asianomaisen omille näkemyksille ei anneta arvoa.

Olen akateeminen sinkkunainen ja kaikki ovat aina tivanneet sinkkuuttani ja sen syitä. On oletettu, että minulle ei ole kelvannut niistä "lukuisista tarjoutuneista miehistä". Tosiasiassa minä, tavallista elämää elävä perusnätti nuori nainen en ole itse miehille kelvannut. Pitäisi olla jotain extraa, kuten lumoava persoona tai vaihtoehtoisesti supermalli, että kelpaisi.

Ei voi olla nirso jos ei ole naisena valitsijan asemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tämä vastaus on tullut jo moneen kertaan, mutta akateemisilla naisilla on muita prioriteetteja kuin lisääntyä mahdollisimman monen vastaantulevan wt-miehen kanssa, noin niin kuin kärjistettynä. Ts. ei haeta elämälle sisältöä parisuhteista vaan koulutuksesta ja työstä. Itse olen akateeminen nainen ja olen vasta löytänyt parisuhteen akateemisesta miehestä, joka ei vastaa todellakaan ulkonäköihanteitani mutta on todella sivistynyt ja älyllisesti haastava. Uskoisin että akateemiset naiset kelpuuttaisivat mieheni kaltaisia kumppaneita ulkonäköpuutteista huolimatta, sillä tämänkaltaisia miehiä on niin vähän tarjolla.

Vierailija
24/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa miehistä pelkää fiksuja naisia, heitä ei olekaan niin helppo kontrolloida ja alistaa. Toisinsanoen suhde kaatuu jo alkumetreillä joko miehen haluun alistaa tai miehen junttimaisuuteen.

Vierailija
25/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan on myyty akateemisten nirsoudella ja totta on siinäkin osa.Toisaalta en miehenä kyllä pysty katsomaan näitä akateemisia naisia varttia pidempään.Suomalaiset luulevat muutenkin nykyään olevansa euroopan napa, mutta akateemiset sitä vasta luulevatkin.Mitä teen naisella jota pitäisi palvella 24/7 ja ihailla hänen erinomaisuuttaan, kun on saanut järkyttävällä määrällä turhaa suorittamista jonkun nönnön nöö tutkinnon aikaisekseen.Toki on niitä jotka tienaavat sen 60-100 000€ vuodessa, mutta sellaista naistahan ei juuri kotona ehdi näkemään.Parempi pysyä ihan normaaleissa suomalaisissa naisissa ja jättää nämä "akateemiset" sinne Suoli24 palstalle mainostamaan itseään.

Vierailija
26/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa miehistä pelkää fiksuja naisia, heitä ei olekaan niin helppo kontrolloida ja alistaa. Toisinsanoen suhde kaatuu jo alkumetreillä joko miehen haluun alistaa tai miehen junttimaisuuteen.

Ikinä en ole naista pelännyt, eikä naisen tarvitse pelätä minua.Akateemisen naisen kanssa pitää vääntää joka asiasta, akateeminen nainen tietää kaikesta kaiken ja kotona vedetään sitä pikkupomon roolia, joka on siellä työelämässä löydetty.Puuttuu sellainen naisellinen pehmeys ja esitetään jotain vahvaa ja kivikovaa pisnes muijaa.Normaali nainen pystyy olemaan suhteessa ilman miehensä joka päiväistä mitätöintä ja alistamista.En näe mitään pelkoa tässä asiassa, mutta ketä miestä kiinnostaa olla kynnysmattona 24/7?Tai niitäkin lassukoita kyllä löytyy..

Vierailija
27/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole naista pelännyt, eikä naisen tarvitse pelätä minua.Akateemisen naisen kanssa pitää vääntää joka asiasta, akateeminen nainen tietää kaikesta kaiken ja kotona vedetään sitä pikkupomon roolia, joka on siellä työelämässä löydetty.Puuttuu sellainen naisellinen pehmeys ja esitetään jotain vahvaa ja kivikovaa pisnes muijaa.Normaali nainen pystyy olemaan suhteessa ilman miehensä joka päiväistä mitätöintä ja alistamista.En näe mitään pelkoa tässä asiassa, mutta ketä miestä kiinnostaa olla kynnysmattona 24/7?Tai niitäkin lassukoita kyllä löytyy..

Täytyy vielä lisätä sellainen juttu, että akateemisen naisen kanssa tulee vielä hänen kaveripiirinsä kilpailu mukana.Jatkuvasti pitää olla uutta sohvaa ostamassa, tai hienompaa matkaa kun kavereilla.Sellainen jatkuva kilpailu ja toisten arvostelu on myös aika rasittavaa miehelle, joka haluisi edes kerran kuussa lauantaina hengähtää siinä sohvalla, eikä olla viinilasi kädessä edustamassa jossain diipadaapa tilaisuudessa vaimokkeen kanssa.

Vierailija
28/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuisitte nyt joskus naisiin  yksilöinä :)

Minä olen akateeminen nainen ja kaukana nalkuttajasta, kilpailijasta ja pomottajasta. Pikemminkin kaikki ovat kuvailleet minua kiltiksi ja empaattiseksi - akateemisuus on vain osoitus siitä, että minua kiinnosti tietty ala yliopistossa ja töiden tekeminen tällä alalla, that's it. Naisellinen olen aina ollut ja olen siitä ylpeä, sillä en näe naisellisuutta ja pehmeitä arvoja viallisina.

Vierailija
29/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä lisätä sellainen juttu, että akateemisen naisen kanssa tulee vielä hänen kaveripiirinsä kilpailu mukana.Jatkuvasti pitää olla uutta sohvaa ostamassa, tai hienompaa matkaa kun kavereilla.Sellainen jatkuva kilpailu ja toisten arvostelu on myös aika rasittavaa miehelle, joka haluisi edes kerran kuussa lauantaina hengähtää siinä sohvalla, eikä olla viinilasi kädessä edustamassa jossain diipadaapa tilaisuudessa vaimokkeen kanssa.

Ja sitten heräsit mennäksesi kuselle. Ihan oikeasti taas... akateemisia on esim. peruskoulun opettajat (muuten _ylivoimaisesti_ suurin akateemisten yksittäinen ryhmä) ja suuri osa esim. sosiaalityöntekijöitä, kirjastonhoitajat yms. Missä ihmeen pintaliitokuplassa sinä kuvittelet akateemisesti koulutettujen ihmisten elävän?

Vierailija
30/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että joillekin miehille on kova paikka kun tienaan enemmän rahaa kuin he. Itseasiassa kolme suhdetta on aikalailla päättynyt sen vuoksi. Mikähän siinäkin on? Onko sekin sitä kontrolloinnin tarvetta, kun ei voi sillä rahalla näyttää missä se naisen paikka on. Mene ja tiedä.

Vierailija
31/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten heräsit mennäksesi kuselle. Ihan oikeasti taas... akateemisia on esim. peruskoulun opettajat (muuten _ylivoimaisesti_ suurin akateemisten yksittäinen ryhmä) ja suuri osa esim. sosiaalityöntekijöitä, kirjastonhoitajat yms. Missä ihmeen pintaliitokuplassa sinä kuvittelet akateemisesti koulutettujen ihmisten elävän?

Siinä kuplassa johon olen päässyt täällä pääkaupunkiseudulla tutustumaan.

Vierailija
32/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että joillekin miehille on kova paikka kun tienaan enemmän rahaa kuin he. Itseasiassa kolme suhdetta on aikalailla päättynyt sen vuoksi. Mikähän siinäkin on? Onko sekin sitä kontrolloinnin tarvetta, kun ei voi sillä rahalla näyttää missä se naisen paikka on. Mene ja tiedä.

Kai se jotain testaamista on. Minä en taas jaksa enää kertoa mitä teen työkseni, sillä sen verran olen saanut kuulla vain miehiltä kuittailua alani "typeryydestä", minun "tyhmyydestäni" ja yliopiston "paskuudesta" noin yleensä. Samaan syssyyn on ehditty haukkua myös esim. akateemisen kaksoistutkinnon suorittaneiden exien työtehtävät ja vastuuasema.

Ei voi kuin ihmetellä...

Vierailija
33/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kuplassa johon olen päässyt täällä pääkaupunkiseudulla tutustumaan.

Tosin pitää myöntää, että ammattikorkean käyneet tuntuvat pitävän itseään monesti paljon korkeamman statuksen henkilöinä, kun yliopiston käyneet.En tiedä onko tämä sitten joku alemmuuden tunne, jota korjataan jatkuvalla brändäyksellä.

Vierailija
34/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään miehenä en viitsi juuri kertoa olevani ekonomi. Jostain syystä sitä pidetään jonain juppiammattina, vaikka ole ihan perusvalkokaulusduunari. Ja moni putkimies varmasti tienaa enemmän kuin minä.

Eipähän tule sitten näiden alemmuus/ylemmyyskompleksisten tyyppien ihmettelyä ja päivittelyä siitä koulutuksesta.

Vierailija
35/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti paremmin tienaavaa ja paremmin koulutettua miestä on vaikeampi löytää.

Vierailija
36/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis miehet jätti sinut, vai jätit miehet?

Vierailija
37/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat fiksuja eivätkä ota ensimmäistä vastaantulijaa, koska "täytyy olla joku", eivätkä myöskään ihastu vailla järkeä, vaan haluavat rakkauden olevan aitoa, hyvää sekä suhteellisen järkevää.

Miten rakkaus on järkevää? Asiahan on täysin päinvastoin.

Vierailija
38/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat fiksuja eivätkä ota ensimmäistä vastaantulijaa, koska "täytyy olla joku", eivätkä myöskään ihastu vailla järkeä, vaan haluavat rakkauden olevan aitoa, hyvää sekä suhteellisen järkevää.

Miten rakkaus on järkevää? Asiahan on täysin päinvastoin.

rakkaus on järkevää, kun siitä hyötyy saamalla lisää rahaa ja statusta miehen kautta.

Vierailija
39/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen aloittajan väite perustuu? Olen ollut kolmessa yliopistossa töissä yhteensä kohta 20 vuotta, enkä ole koskaan mitään sinkkubuumia havainnut. Useimmilla naispuolisilla kollegoillani on perhe tai vähintään parisuhde. Jokunen sinkku toki on, mutta heistäkin useampi on miespuolinen. Eikä eteen ole tullut silmin havaittaviakaan tieteenalakohtaisia eroja. 

Vierailija
40/295 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisuus näytetään ymmärtävän hieman kummallisesti täällä, kuin liikemaailman naiset olisivat niitä akateemisia? Osa on, osa ei. Ja niitä akateemisia, sanan varsinaisessa mielessä, on paljon esim. yliopistoilla, ja näissä piireissä ei todellakaan mietitä sohvia ja muuta ulkoista, niitä harrastavat enemmän ne "ei-akateemisiksi" mielletyt. Hirveä vimma yleistää. Jos naisella on aivot, ei se tarkoita, että käyttäytyminen olisi miesmäistä.