Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi akateemiset naiset ovat usein sinkkuja?

Vierailija
03.02.2016 |

Erityisesti pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan tuo tilanne

Kommentit (295)

Vierailija
261/295 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovia tieteitä opiskelleena ja eräässä suomalaisessa suuryrityksessä työskentelevänä miehenä olen huomannut että olen kaikista vähiten samaa mieltä näiden pehmeitä tieteitä opiskelleiden naisten kanssa. Maailmankuvat ovat käytännössä toistensa peilikuvia. Feministinen vasemmistolainen cityvihreä on aika kaukana siitä millainen toivoin vaimon olevan. Kovia tieteitä opiskelleissa akateemisissa sen sijaan on paljon potentiaalisia tapauksia, mutta toisaalta kilpailukin on heistä rajumpaa, kun alat ovat hyvin miesvaltaisia. Mielummin duunarikin kuin kaikki väärät mielipiteet omaksunut akateeminen.

Mikä siinä on että humanistit ja luonnontieteilijät edelleen asetetaan vastakkain? Tympii todellakin kun aina pehmeitä tieteitä ja niitä opiskeleviä vähätellään. Tietoa ja tutkimusta maailmasta olisi paljon vähemmän ilman humanisteja, koska kaikella on paikkansa ja kaikki tieto maailmasta on tärkeää. Poikkitieteellisyys on myös hyvin hedelmällistä. Harmi sinänsä että akateeminen maailma on jokseenkin fakkiutunutta, vaikka ollaankin menossa enemmän ja enemmän eri alojen yhteistyön suuntaan.

Terv.: taidehistorioitsiva luonnontieteilijä

No nyt tiedät miltä tuntuu, jos ei ole maisterin papereita taskussa, mutta kuvitellaan, ettet osaa siksi pidetyllä kaasujasi ja lapsille ei saa ostettua talvihaalaria ja geopoliittiika on muka ihan hepreaa.

Hyvä, että edes sen toisen puolen porukan ego pysyy jotenkin kurissa.

Vierailija
262/295 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska miehet ottavat mieluummin itseään typerämmän ja vähemmän koulutetun naisen. Saavat sitten tuntea olevansa perheen pää ja luomakunnan kruunu. Sellaisesta saa kuuliaisen kodinhengettären, ja se on helppo vaihtaa nuorempaan, kun kaikki kiinteä omaisuus on miehen nimissä.

Mistä sinä tiedät kuinka typerä, joku nainen on, vaikkei hän ole yliopistossa valmistunut? Miksi haukutte ihmisiä, jotka eivät ole maistereita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/295 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että naisten opiskelemia aloja pidetään turhina, samalla kun tiedetään, että suurempi osa lääkäreistä tulee olemaan tulevaisuudessa naisia.

Ehkä nämä miehet sitten jättävät käymättä lääkärissä.

Vierailija
264/295 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin FM/FT ja DI/TkT-sinkkunaiset ovat halvatun rumia. On niitäkin, jotka ovat introverttejä, autisteja tai muuten vaan omituisia, mutta siedettävän näköisiä. Mutta niillä onkin yleensä miehet.

Vierailija
265/295 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin FM/FT ja DI/TkT-sinkkunaiset ovat halvatun rumia. On niitäkin, jotka ovat introverttejä, autisteja tai muuten vaan omituisia, mutta siedettävän näköisiä. Mutta niillä onkin yleensä miehet.

Vierailija
266/295 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea Insinööri kirjoitti:

Rumia eli luonnollisen näköisiä naisia ilman irtoripsiä, piilolaseja, hiuslisäkkeitä ja kaikkea muuta ’kaunista’.

Vierailija
267/295 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa miehistä pelkää fiksuja naisia, heitä ei olekaan niin helppo kontrolloida ja alistaa. Toisinsanoen suhde kaatuu jo alkumetreillä joko miehen haluun alistaa tai miehen junttimaisuuteen.

Ikinä en ole naista pelännyt, eikä naisen tarvitse pelätä minua.Akateemisen naisen kanssa pitää vääntää joka asiasta, akateeminen nainen tietää kaikesta kaiken ja kotona vedetään sitä pikkupomon roolia, joka on siellä työelämässä löydetty.Puuttuu sellainen naisellinen pehmeys ja esitetään jotain vahvaa ja kivikovaa pisnes muijaa.Normaali nainen pystyy olemaan suhteessa ilman miehensä joka päiväistä mitätöintä ja alistamista.En näe mitään pelkoa tässä asiassa, mutta ketä miestä kiinnostaa olla kynnysmattona 24/7?Tai niitäkin lassukoita kyllä löytyy..

Täytyy vielä lisätä sellainen juttu, että akateemisen naisen kanssa tulee vielä hänen kaveripiirinsä kilpailu mukana.Jatkuvasti pitää olla uutta sohvaa ostamassa, tai hienompaa matkaa kun kavereilla.Sellainen jatkuva kilpailu ja toisten arvostelu on myös aika rasittavaa miehelle, joka haluisi edes kerran kuussa lauantaina hengähtää siinä sohvalla, eikä olla viinilasi kädessä edustamassa jossain diipadaapa tilaisuudessa vaimokkeen kanssa.

Taisi joku akateeminen nainen vaihtaa roskienviejää ihan lennossa, aye?

Vierailija
268/295 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska miehet ottavat mieluummin itseään typerämmän ja vähemmän koulutetun naisen. Saavat sitten tuntea olevansa perheen pää ja luomakunnan kruunu. Sellaisesta saa kuuliaisen kodinhengettären, ja se on helppo vaihtaa nuorempaan, kun kaikki kiinteä omaisuus on miehen nimissä.

Mistä sinä tiedät kuinka typerä, joku nainen on, vaikkei hän ole yliopistossa valmistunut? Miksi haukutte ihmisiä, jotka eivät ole maistereita?

Olikos tuossa jotain puhetta yliopistosta tai maistereista?

Noh, typerämpi ei välttämättä ole vähemmän koulutettu, vähemmän koulutettu ei välttämättä ole typerämpi. Mutta jos on fiksumpi TAI paremmin koulutettu kuin mies, ei kelpaa.

Olisko nyt parempi?

Vierailija
269/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin noin kahdeksan vuotta sinkkuna, mietitäänpä miksi:

Yksikään mies ei kiinnostunut minusta. Jos menin baariin niin olin miehille ilmaa. Jos yritin netin kautta niin sain vain pari seksinvonkausviestiä. Jos tein itse aloitteita, niihin ei vastattu tai kirjoittelu tyssäsi nopeasti.

Jos joku keksii, miten tuo voi liittyä akateemisuuteeni, niin hienoa. Itse en näe yhteyttä. Sen sijaan tiedän, että Helsingissä on niin paljon kauniita naisia tarjolla, ettei yhdenkään miehen tarvitse kiinnostua kaltaisistani seinäruusuista, ja itselleni taas ulkonäkö ei ole se juttu, johon haluaisin käyttää aikaani.

Samaa täällä, vain eri vivahteella. Netissä pelkkiä ällöttäviä seksiehdotteluja, työpaikoilla seksuaalista sanallista häirintää, baareissa sitten vaihtelun vuoksi ihan fyysistä lääpintää. Ei koskaan fiksuja lähestymisyrityksiä miehiltä. Ne te miehet varaatte kauneimmille naisille.

Seksiin joo te miehet kelpuutatte tavallisen naisen - ette selkeästi mihinkään vakavaan. Nykyisin haluan olla ihan yksin kun sitä nöyryyttämistä ei enää kestä, että on taas joku pelkkä potentiaalinen pano jollekin PerusPentille.

Tässä taas huomaa naisten "ongelmat". Okei iholle käyminen on tietysti väärin, mutta kusisin hunajaa, jos olisin jollekin naiselle edes se "potentiaalinen pano"

Minua ainakin loukkaa ihan todella, kun minua lähestyy mies, josta huomaan heti, että hän haluaa vain panna minua ja muu ei kiinnosta. Se ei ole millään tavalla imartelevaa.

Vierailija
270/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset naiset ovat yleensä tosikkomaisia, aspergereita ja sellaisia tönkkösuolattuja muikkuja etteivät osaa esim nauraa esim tilannehuumorille. ChitChat ei onnistu. Vaativat liikaa, kommentit saattavat olla myötähäpeää herättäviäkin..

Voihan se huumori toki sivistystason ja kiinnostuksen kohteiden mukaan olla vähän erilaista kuin toisenlaisissa piireissä liikkuvalla. Kevyt jutustelu on myös erilaista, kielenkäyttö samoin. Toisen tosikkomaiseksi tönkkösuolatuksi muikuksi tulkitsema yksilö voi toisen silmään olla hurmaavan kujeileva, vaikka käyttäytyisi samoin. Usein se on se "kielimuuri" ja kulttuuriero, joka estää ymmärtämästä toista ja viihtymästä yhdessä. Ja juuri se yhteinen kieli on tärkeää, kun lähdetään miettimään yhdessä viihtymistä pidempäänkin, ei vain sukupuoli ja tilipussi.

Vierailija
271/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta tuttavapiiristä tiedän eronneita 50v miehiä (ei akateemisia) ja pienin ikäero uuden naisen kanssa on ollut 13 vuotta. Kahdella muulla on uusi naisystävä ollut reilusti alle 30-vuotias. Ei pääkaupunkiseudulla. Naisten ammatteja en tiedä.

mies50v

Mikä loppujen lopuksi on pointtisi tämän (todennäkösesti trollaavan ja keksityn) kommentin jälkeen? Mitä sitä välität siitä, jos akateemiset keski-ikäiset naiset eivät saa miestä? Oletko mukamas aidosti pahoillasi heidän puolestaan? 

Sinähän et ilmeisesti kuitenkaan puhu itsestäsi. Et ole yksi näistä 5-kymppisistä, jotka ovat saaneet nuoren naisystävän. Muutenhan puhuisit minä-muodossa, etkä viittaisi toisiin miehiin. Ehkä et edes olet tuon ikäinen mies, vaan joku nuori poika haaveilemassa tulevaisuudesta, jossa sinulla on nuoria naisia. Säälittävää sinänsä.

Ennen kaikkea olet täällä vain yhdestä syystä: väittämässä, että vanhemmat naiset (eli 25-vuotiaat) eivät kelpaa miehille. Sinulla on pakkomielle näihin ketjuihin, joissa pääset hokemaan tuota yhtä ja samaa. 

Totta tavallaan. En ole edes vielä kunnolla eronnut. Exän tavaraa kämpässä hurumykketi. Pointti oli se, että akateemiset naiset koettavat usein päteä koulutuksellaan ja tuo ei normi mieheen toimi. Osa voi jopa pelästyä ylpeää korkeakoulutuksellaan kehuvaa naista. Joku akateeminen tohtorimies (sykerö) voi siihen kallistua, mutta ei keskiverto tyyppi. Miehiähän te olette hakemassa..vinkkinä kuntoilemaan ja naisellista käytöstä kehiin ja vaaditte miehiltä myös hyvää käytöstä, niin flaksaa ennenpitkää.

mies50v

Tämä pätemisjuttu on outo. Olen korkeakoulutettu nainen, enkä koskaan puhu työstä tai koulutuksesta vapaa-ajalla. Kun aloin eron jälkeen tapailla miehiä, minulla ainakin riitti useampia ehdokkaita, joista valita. Yksikin mies ihastui myös tutkintooni. Hän oli aina haaveillut koulutetusta naisesta.

Vierailija
272/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koettu oma erinomaisuus johtaa yltiöselektiiviseen parinvalintaan, jossa loppupeleissä jääkin vain ns. se luu (tai dil do) naisen käteen. Simple as that!

Vierailija
273/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta tuttavapiiristä tiedän eronneita 50v miehiä (ei akateemisia) ja pienin ikäero uuden naisen kanssa on ollut 13 vuotta. Kahdella muulla on uusi naisystävä ollut reilusti alle 30-vuotias. Ei pääkaupunkiseudulla. Naisten ammatteja en tiedä.

mies50v

Mikä loppujen lopuksi on pointtisi tämän (todennäkösesti trollaavan ja keksityn) kommentin jälkeen? Mitä sitä välität siitä, jos akateemiset keski-ikäiset naiset eivät saa miestä? Oletko mukamas aidosti pahoillasi heidän puolestaan? 

Sinähän et ilmeisesti kuitenkaan puhu itsestäsi. Et ole yksi näistä 5-kymppisistä, jotka ovat saaneet nuoren naisystävän. Muutenhan puhuisit minä-muodossa, etkä viittaisi toisiin miehiin. Ehkä et edes olet tuon ikäinen mies, vaan joku nuori poika haaveilemassa tulevaisuudesta, jossa sinulla on nuoria naisia. Säälittävää sinänsä.

Ennen kaikkea olet täällä vain yhdestä syystä: väittämässä, että vanhemmat naiset (eli 25-vuotiaat) eivät kelpaa miehille. Sinulla on pakkomielle näihin ketjuihin, joissa pääset hokemaan tuota yhtä ja samaa. 

Totta tavallaan. En ole edes vielä kunnolla eronnut. Exän tavaraa kämpässä hurumykketi. Pointti oli se, että akateemiset naiset koettavat usein päteä koulutuksellaan ja tuo ei normi mieheen toimi. Osa voi jopa pelästyä ylpeää korkeakoulutuksellaan kehuvaa naista. Joku akateeminen tohtorimies (sykerö) voi siihen kallistua, mutta ei keskiverto tyyppi. Miehiähän te olette hakemassa..vinkkinä kuntoilemaan ja naisellista käytöstä kehiin ja vaaditte miehiltä myös hyvää käytöstä, niin flaksaa ennenpitkää.

mies50v

No miestä joo, mutta kun ei se kaikki voi olla pelkkää seksiä vaan pitäisi olla puhuttavaa ja halua puolin ja toisin viettää aikaa yhdessä ja jotain samanlaista huumoria ja mielenkiinnon kohdetta. 

Toki, kropasta voisi pitää paremman huolen, mutta ihan on yhteinen ongelma miehille ja naisille, että keski-iässä elämä saattaa olla niin ruuhkaista, ettei sille ole ollut riittävästi aikaa. 

Ei olekkaan ja en mitään seksiä ajatellutkaan tuolla vartalo hommalla. Edustavan näköinen vain nyt saa kumppanin paremmin oli mies tai nainen. Kropan saa kyllä helpommin kuntoon katsomalla mitä laittaa suuhun. Ymmärrän kyllä hormoni toimintojen eron miehen ja naisen välillä. Sen takia ainakin minä annan anteeksi kiloja. Akateemisuus ei minun mielestä juurikaan tuo lisäarvoa ja on Joillekin jopa se karkoitin.

mies50v

Totta. Mies ei saa enää millään sitä vatsakumpua katoamaan, kun testotasot ovat laskeneet. Ei ole tehokasta korvaushoitoa miehille, toisin kuin naisille.

Vierailija
274/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koettu oma erinomaisuus johtaa yltiöselektiiviseen parinvalintaan, jossa loppupeleissä jääkin vain ns. se luu (tai dil do) naisen käteen. Simple as that!

Yltiöselektiviistä on sun mielestä haluta samanlaista kumppania kuin itse on? Ei ole kivaa jatkuvasti vääntää ja jankata asioista tai valtataistella jonkun alemmuuskompleksisen amiksen käyneen kanssa, jolla ei ole pienintäkään aikomusta kohdella kumppaniaan kunnioittavasti.

Autoja rassaavat bensalenkkarit arvostavat naisia korkeintaan tissikalentereissa. Sama juttu brunssipöydässä piereskelyn suhteen, kun amiksen pitää osoittaa muille halveksuvansa hyviä tapoja. Miksi se puolison kohtelu sitten olisi jotain muuta kuin halveksuntaa tihkuvaa kiusaamista? Et itsekään haluaisi sellaista kumppania.

Vierailija
275/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko muuten kukaan oikeita akateemisia sinkkunaisia? Onko joku joskus nähnyt vaikka lääkärin, dippa-inssin tai jonkun luonnontieteilijänaisen olevan sinkku kolmikymppisenä? Minä en.... Mistähän johtuu? 

Täällä 34-v sinkku DI. Ja tiedän useamman suurinpiirtein samanikäisen entisen opiskelukaverin, jotka ovat myös sinkkuja.

Kaikilla tuntemillani varatuilla naisinsinööreillä on muuten insinööripuoliso, nyt kun tarkemmin ajattelen. Mutta aika luonnollista löytää se puoliso sieltä omalta alalta, koska sattuneesta syystä on tarjontaa aika hyvin, eikä tarvi katsella muualle.

Vierailija
276/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että naisten opiskelemia aloja pidetään turhina, samalla kun tiedetään, että suurempi osa lääkäreistä tulee olemaan tulevaisuudessa naisia.

Ehkä nämä miehet sitten jättävät käymättä lääkärissä.

No eipä ne miehet käy muutenkaan lääkärissä?

Vierailija
277/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet miehet haluavat nimenomaan kielitieteellisestä valmistuneen kiltin humanistin puolisokseen. Ovat sellaisia edustuspuolisoiksi sopivia kilttejä tyttöjä, joilta löytyy usein ulkonäköä ja keskustelutaitoa, eivätkä nolaa tai jyrää puolisoaan julkisesti.

Hei mahtavaa, kerrankin joku puhuu meistä lingvisteistä nätisti täällä! Kiitos tästä.

Vierailija
278/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rasvakielinen ja -kourainen ruunarimiäs ei sinkkuja viihdy! ;) Akateemiset kissat, ottakaa rehti työmies! Jaksan kantaa tuhdimmankin eukon kammariin ja käsistäni olen erityisen kätevä. ;) Ei ne hintelät tutkijanplantut teitä käsittele kuin MIEHINEN MIESTEN MIES. ;)

Vierailija
279/295 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta rasvakielinen ja -kourainen ruunarimiäs ei sinkkuja viihdy! ;) Akateemiset kissat, ottakaa rehti työmies! Jaksan kantaa tuhdimmankin eukon kammariin ja käsistäni olen erityisen kätevä. ;) Ei ne hintelät tutkijanplantut teitä käsittele kuin MIEHINEN MIESTEN MIES. ;)

Joo ei kiitos tällä kertaa 😂

Vierailija
280/295 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näin humanistinaisena on todella vaikeaa löytää mies. Omalla alalla miehiä on todella vähän ja duunarit ja "kovia" aineita opiskelleet pitävät turhakemaisterina, joka ei ole oikeasti akateeminen. Ehkä tutkinto ei olisi ongelma, jos olisin häikäisevän kaunis, mutta olen rumahko tavis. Edes töitä en ole tutkinnolla saanut. Mitä kannattaisi seuraavaksi opiskella, jotta saisin töitä ja miehen?