Kukaan ei suostu ottamaan kilpirauhaskokeet. Kiva olla köyhä.
Aiemmin arvot pyllyllään. Lääkityskun oli kokeilussa. Kun pyysin tarkistamaan arvot olikin lääkkeen määrännyt lääkäri lopettanut työterveydessä. Toinen lääkäri käski lopettamaan lääkkeet vaikka valitin olin huonontumista lääkkeestä huolimatta. Pyysin lähetettä endolle, ei tippunut. Sama homma tk:ssa. Dg: ei vajaatoimintaa ja lopeta lääkitys. Hoidoksi masennuslääkkeet, kipulääkkeet.
Nyt olo ihan hirvee eikä kukaan ota edes koetta.
Ei ole varaa mennä yksityiselle.
Kommentit (35)
Enemmän huolissani olisin matalasta T4V arvosta. Kyllä tuossa lääkitys olisi ihan paikallaan.
En nyt osaa ap:ta sen enempää auttaa, mutta suosittelen kaikkia katsomaan Areenasta hyvän ohjelman kilpirauhassairauksista: http://areena.yle.fi/1-3083095 Niiden hoito on kyllä tässä maassa aivan käsittämättömän huonolla tolalla, ja ainoilta hyviltä lääkäreiltä viedään toimilupia. Et siis ole ap yksin, tämän sairauden kanssa saa kyllä taistella oikeuksistaan.
En tiedä ketään tyroksiinin syöjää, joka olisi sen tyroksiinin heti ekalta lääkäriltä saanut (ainakaan tk:ssa). Siitä saa oikein toden teolla aina tapella siellä! Mikä ihme siinä on, että tyroksiinia ei uskalleta antaa mutta kaiken maailman järkyttäviä riippuvuutta aiheuttavia masennuslääkkeitä kyllä annetaan ihan huoletta??! Aina olen ihmetellyt, että mikä tuossa tyroksiinissa on.. sitä ei meinaa oikeesti saada, ei sitten millään!
Ystävälleni tk-lääkäri sanoi, että hän taitaa haluta tyroksiinista vain laihdutuslääkkeen.... voi jessus :D ystävälläni oli silloin todella paha vajis, tsh huiteli yli 5 lukemissa ja t4v ihan matalalla en nyt muista tarkalleen.. että juu, laihdutuslääkkeeksihän sitä tyroksiinia oltiin vaan hakemassa! Hän eli kuin sumussa niihin aikoihin, muistan kun itse luulin häntä oikeasti masentuneeksi, oli jotenkin todella alakuloinen. Noi kilppariarvot kyllä paljastikin sitten vajiksen mulle, lääkärille tosin ei...
Onneksi toinen lääkäri sitten otti tosissaan ja ystäväni saatiin kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
En nyt osaa ap:ta sen enempää auttaa, mutta suosittelen kaikkia katsomaan Areenasta hyvän ohjelman kilpirauhassairauksista: http://areena.yle.fi/1-3083095 Niiden hoito on kyllä tässä maassa aivan käsittämättömän huonolla tolalla, ja ainoilta hyviltä lääkäreiltä viedään toimilupia. Et siis ole ap yksin, tämän sairauden kanssa saa kyllä taistella oikeuksistaan.
Juuri tuon katsoin tänään kun olen tässä nyt viimeiset kuukaudet taas vatvonut tätä olotilaa. Uskomatonta on kyllä, en voi muuta sanoa.
Huomenna yritän uudestaan soittaa tk:een.
Ap
Onko t4v arvo 13 hyvä? kuulostaa vähän matalalta.. :/ taisi kyllä olla aamulla, kun nuo otettiin. Aamullahan arvot ovat huonoimmillaan? Kesällä t4v oli 14, joten luulen, että se olisi nytkin ehkä kuitenkin sen 14...tsh on minulla hyvä, 1,23. Ennen kesää otan arvot vielä uudestaa, ihan vaan sen vuoksi, että nään mihin tuo t4v on menossa, ylös alas vai ei mihinkään :D tsh on mulla vaan laskenut, ennen se oli 1,5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap on saanut lääkityksen oireiden perusteella, vaikka arvot ovat olleet normaalit. Tällaista endokrinologit eivät suosittele.
Kun lääkkeet aloitettiin tsh=3,89 ja t4v=12, näin muistaakseni. Viimeisin koe joka otettiin, niin arvot olivat tuosta hieman vaan parantuneet (niitä en muista, mutta vinksallaan olivat sen muistan).
Luulosairashs minä vissiin sitten.
ApKyllä nuo arvot on huonot vaikka eivät megahuonot vielä olekaan. Selvästi vikaa kilpirauhasessa, koska TSH on jo noin korkea. Lääkitys on aiheellinen.
Tuo TSH ei kyllä erityisen korkea ole
Ei niin, vaan ihan normaali.
Menet vaan terveyskeskuksern ja vaadit saada ne kokeet. Sitten vaadit ne arvot itsellesi ja kysyt vaikka täältä tai kilpirauhasinfosta ovatko OK. Älä tyydy lääkärin "ovat viitearvoissa" -kommenttiin
TSH 3,89 ei ole normaali. Tsh arvon kuuluu olla alle 2,5.
Mutta jos olosi vaan paheni lääkkeellä, ehkä lääkäri ei kokenut sen olevan sinule tarpeellinen..?
Kehitysmaa hommaa. Milloinkahan loppuu hehkutus suomalaisen sairaanhoidon erinomaisuudesta? Intiassakin saa paremman hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap on saanut lääkityksen oireiden perusteella, vaikka arvot ovat olleet normaalit. Tällaista endokrinologit eivät suosittele.
Kun lääkkeet aloitettiin tsh=3,89 ja t4v=12, näin muistaakseni. Viimeisin koe joka otettiin, niin arvot olivat tuosta hieman vaan parantuneet (niitä en muista, mutta vinksallaan olivat sen muistan).
Luulosairashs minä vissiin sitten.
Ap
Mulla oli arvot tsh 2,4 ja t4v 11 sain koelääkityksen, poisti ummetuksen ja palelun, ruumiinlämpö nousi. Muut oireet helpottivat vasta kun sain eläinperäisen lääkkeen thyroxinin rinnalle. hiukset eivät ole koskaan palautuneet.
Nyt 2 vuotta syönyt ja julkisen puolen endo käski lopettaa kaiken lääkityksen , "koska tsh normaali" koskaan ei ole minua nähnyt eikä tutkinut, katsoi vaan arvot papereista! hävettää suomen julkisen terv.huollon puolesta! ssri paskaa ehdin syödä turhaan vuosia, koskaan ei mitään apua, haittavaikutukset jäivät! buranaa määrätty jatkuvasti ja somac ja astmalääkettä, kokeiluun ihan vaan huvikseen. Tk-lääkärit pilaavat ihmisten terveyden ja mielenterveyden. pappani olisi jo kuollut agressiiviseen syöpään, koska "arvot ovat kunnossa ei ole syöpää" meni oireiden perusteella sitten yksityiselle ja syöpä löydettiin ja ehdittiin hoitaa!
Julkinen tk ei hoida ketään kuntoon vaan toimii lääketeollisuuden hyväksi!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään tyroksiinin syöjää, joka olisi sen tyroksiinin heti ekalta lääkäriltä saanut (ainakaan tk:ssa). Siitä saa oikein toden teolla aina tapella siellä! Mikä ihme siinä on, että tyroksiinia ei uskalleta antaa mutta kaiken maailman järkyttäviä riippuvuutta aiheuttavia masennuslääkkeitä kyllä annetaan ihan huoletta??! Aina olen ihmetellyt, että mikä tuossa tyroksiinissa on.. sitä ei meinaa oikeesti saada, ei sitten millään!
Ystävälleni tk-lääkäri sanoi, että hän taitaa haluta tyroksiinista vain laihdutuslääkkeen.... voi jessus :D ystävälläni oli silloin todella paha vajis, tsh huiteli yli 5 lukemissa ja t4v ihan matalalla en nyt muista tarkalleen.. että juu, laihdutuslääkkeeksihän sitä tyroksiinia oltiin vaan hakemassa! Hän eli kuin sumussa niihin aikoihin, muistan kun itse luulin häntä oikeasti masentuneeksi, oli jotenkin todella alakuloinen. Noi kilppariarvot kyllä paljastikin sitten vajiksen mulle, lääkärille tosin ei...
Onneksi toinen lääkäri sitten otti tosissaan ja ystäväni saatiin kuntoon.
Mä sain ekalla tk-käyntikerralla heti lääkkeet ja elinikäisen leiman KELA-korttiini. TSH oli tuolloin yli 10. Ja ai niin, olen myös hoikka.
Ei voi olla totta! Sama labra, kuin minulla.. kyllä maailma on pieni. Minulla kävi tuuri sitten tuon 7 viikon odottelun jälkeen, lääkäri otti tosissaan, pääsin labraan ja sain lääkityksen + lähetteen eteenpäin erikoislääkärille, oli niin huonot kilppariarvot. Mutta se vakuuttelu siinä ajanvarauksessa, siihen täytyy valmistautua pari viikkoa, että jaksaa edes soittaa sinne!
Tsemppiä, kerää voimia ja uusi soitto!
T. 7 viikkoa odottanut