Etelä-Pohjanmaa,millaista asua?
Hinnat ainakin edulliset.Olen pk-seudulta.Erityisesti etelästä muuttaneet,kertokaa ja muutkin.
Kommentit (258)
Ihan samanlaista kuin muuallakin.
Muista pitää huoli vain omista asioistasi.
Kaikkia eläimiä vihataan lapsesta lähtien. Kissat, oravat ja linnut ammutaan, siilit ja käärmeet poltetaan, lehmät ja siat syödään, ketuilta varastetaan turkit.
kuin hölmöläisiä kirjoitti:
Olin joskus Murikka opistossa opiskelemassa luottamusmieskurssilla.
Samalla kurssilla oli porukkaa ympäri Suomea. Sen kyllä huomasin, että Etelä-Pohjanmaalta tuli duunarin suusta sellaisia ajatuksia, että en voinut kyseisten kavereiden kanssa juurikaan keskustella.
Ei ollut asiaa. En ymmärrä, miksi työläinen haluaa tietoisesti heikentää toisen työläisen etua.
Navetan nurkalla kasvaneita.
Vierailija kirjoitti:
ei teherä tästä ny numerua
Sanoo junantuoma Tampereella?
Vierailija kirjoitti:
kuin hölmöläisiä kirjoitti:
Olin joskus Murikka opistossa opiskelemassa luottamusmieskurssilla.
Samalla kurssilla oli porukkaa ympäri Suomea. Sen kyllä huomasin, että Etelä-Pohjanmaalta tuli duunarin suusta sellaisia ajatuksia, että en voinut kyseisten kavereiden kanssa juurikaan keskustella.
Ei ollut asiaa. En ymmärrä, miksi työläinen haluaa tietoisesti heikentää toisen työläisen etua.Navetan nurkalla kasvaneita.
Iskä käski sanoa silleen! Ja sille sanoi niin sen iskä, joka nai oman systerinsä!
Liika kummallinen ei saa olla etenkään miehen. Se perheen perustaminen on oikeasti tärkeimpiä asioita miehille.
Katsoin joku aika sitten Pohjanmaa-elokuvan Yle Areenasta. En tiedä, onko meno sellaista siellä oikeasti, mutta jos on, niin aikamoisia pellejä siellä asuu. Nauroin leffan aikana monta kertaa sille typerälle uholle ja mahtipontisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen EP:ltä Isoakyröä. Sama pitäjä missä Kyrö Distilleryn viskitehdas. Kaunis pieni kylä, ja suht sopivan ajomatkan päässä niin Seinäjoelta kuin Vaasastakin. Asuntoja saa melko halvalla, ja Kyrönjoen läheisyys ilahduttaa niin kesällä kuin talvellakin. Kesällä voi veneillä, kalastaa, pyöräillä joenrantamaisemissa, valokuvata, seurata luontoa ja eläimiä, uida, pistäytyä kyläkahviloissa... Talvella taas pilkkiä, luistella, käydä jäällä kävelemässä,hiihtämässä tai vaikka etsiä lähimmän jääautoradan. Puolessa tunnissa ajaen pääsee sitten kaupunkeihin shoppailemaan, syömään yms.
Täälläkö ryöstettiin sen vanhuksen metsät?
Mikä tapaus se oli? Vuosi sitten kohistiin dildometsästä.
Vierailija kirjoitti:
Liika kummallinen ei saa olla etenkään miehen. Se perheen perustaminen on oikeasti tärkeimpiä asioita miehille.
Mutta sen arvostus on todellisuudessa pyöreä nolla. Se vain pitää _olla_.
Häjyynlaanen, sanoi joku sieltäpäin. Oli vaikea arvuutella mistä milloinkin suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Muista että isua se olla pitää ja iso ja komia taloa ja komia emäntä ja isäntä ja parempaa ko muilla ja isompaa
Seinäjoella, Lapualla ja ympäristössä ihmiset ovat suunnattoman ylipainoisia, jopa lapset ja tätä pidetään hienona. "Komia" isäntä tai "komia" emäntä tarkoittaa lihavaa, isokokoista puolisoa tai lapsestakin voidaan sanoa noin.
Negatiivisia ihmisiä. Muuten ihan kivoja, mutta mikään mitä teen, ei ole hyvä, ei tule onnistumaan, ei ole järkevää, ei kannaata, ei tuu tuosta mitään, itku pitkästä ilosta, Keski-Hujakan Kaukokin tietää että ei tuommoosta. Ei, ei ja vielä kerran ei!
Muutaman ihmisen kanssa kun olen enempi jutellut, ei ole tarvinnut itsestään kertoa mitään. He ovat kertoneet ihan kaikki hiihtomitalinsa ja suunnistuskilpailunsa esikouluikäisestä lähtien. Ja kaikki muutkin saavutuksensa. Ketään ei kiinnosta, kuka minä olen tai mistä olen, tai oletukset ovat olemassa ja niihin he sitten varmaan nojaavat juoruissaan.
Tämän kaiken kun antaa mennä toisesta korvasta ulos, niin on ihan kivaa aluetta. Tykkään maisemista ja siitä ilmapiiristä, mikä muodostuu ilman muita ihmisiä :D
Itse olen kotoisin Pohjanmaalta ja muuttanut muualle. En nyt tiedä onko siellä sen kummempaa asua kuin muuallakaan tai sen kummempia ihmisiä kuin muualla. Yleensä tietysti ihminen viihtyy parhaiten siellä missä on itse viettänyt lapsuutensa ja nuoruutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että isua se olla pitää ja iso ja komia taloa ja komia emäntä ja isäntä ja parempaa ko muilla ja isompaa
Seinäjoella, Lapualla ja ympäristössä ihmiset ovat suunnattoman ylipainoisia, jopa lapset ja tätä pidetään hienona. "Komia" isäntä tai "komia" emäntä tarkoittaa lihavaa, isokokoista puolisoa tai lapsestakin voidaan sanoa noin.
Vaurauden pitää näkyä! Leukaa ei ole hyvä olla enää yli kaksikymppisenä, vaan taikinanaama valuu yhtenä massana otsasta nivusiin saakka, vähän kuin muumilla ilman kuonoa. Tämä sukupuoleen katsomatta.
Muille toki huomautellaan! Ilman muuta!
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisia ihmisiä. Muuten ihan kivoja, mutta mikään mitä teen, ei ole hyvä, ei tule onnistumaan, ei ole järkevää, ei kannaata, ei tuu tuosta mitään, itku pitkästä ilosta, Keski-Hujakan Kaukokin tietää että ei tuommoosta. Ei, ei ja vielä kerran ei!
Muutaman ihmisen kanssa kun olen enempi jutellut, ei ole tarvinnut itsestään kertoa mitään. He ovat kertoneet ihan kaikki hiihtomitalinsa ja suunnistuskilpailunsa esikouluikäisestä lähtien. Ja kaikki muutkin saavutuksensa. Ketään ei kiinnosta, kuka minä olen tai mistä olen, tai oletukset ovat olemassa ja niihin he sitten varmaan nojaavat juoruissaan.
Tämän kaiken kun antaa mennä toisesta korvasta ulos, niin on ihan kivaa aluetta. Tykkään maisemista ja siitä ilmapiiristä, mikä muodostuu ilman muita ihmisiä :D
Omaelämäkertaihmisiä. Minäminäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita. Komia isäntä tarkoittaa komeaa isäntää ja komia emäntä kaunista emäntää. Lihavuutta ei ihailla, joten ei kannata muuttaa Seinäjoelle siinä toivossa että siellä saisi helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita. Komia isäntä tarkoittaa komeaa isäntää ja komia emäntä kaunista emäntää. Lihavuutta ei ihailla, joten ei kannata muuttaa Seinäjoelle siinä toivossa että siellä saisi helpommin.
En tiedä ihaillaanko, mutta läskejä siellä riittää, kuten Vaasassakin. Muille kärkkäästi huomautellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sen arvostus on todellisuudessa pyöreä nolla. Se vain pitää _olla_.
Lapsia eli kersoja on pakko olla kaikilla, mutta lapsille puhutaan rumasti, vttuillaan ja ärsytetään lasta, jotta lapsesta ei tulisi herkkää itkupilliä. Lapset eli kersat pitää hankkia mahdollisimman nuorena. Sinkkuja ja lapsettomia halveksitaan ja pilkataan sekä selän takana että päin naamaa.
nii ymmärsin sen, mutta tossa lauseessa ei ole muuten järkeä. kaupan eteen pysähtyy mies (1 mies), niistäkummatkin (nyt niiä on 2).... sieraimensa maahan (siis mitä? kääntää sieraimet maahan vai mitä?