Etelä-Pohjanmaa,millaista asua?
Hinnat ainakin edulliset.Olen pk-seudulta.Erityisesti etelästä muuttaneet,kertokaa ja muutkin.
Kommentit (258)
Kuvottaa varsinkin se, miten kohtelevat eläimiä siellä. Kerran jouduin pakosta käymään junalla Vaasassa työasioiden vuoksi ja meinasin oksentaa, kun näin kettutarhoja ym. eläinten keskitysleirejä junan ikkunasta. Hyi helvetti!!!
Intohimoa on yllättävän paljon, mutta pinnan alla. Tiedän muutaman rakkauden takia itsemurhan tehneen. Myös väkivaltarikoksia on verraten paljon.
Väki ei välitä kirjaviisaudesta, vaan moni asia on tässä ja nyt. Siksi ei tehdä mistään asioista liian vaikeita. Nykyajan höpötyksiä enemmistö ei ymmärrä.
Samaan aikaan miehillä ja naisilla omat muottinsa. Miehen tärkeimpiä ominaisuuksia on, ettei näytä liikaa tunteita yleisesti ainakaan jos ei ole joku rokkari. Naisella taas on joko hyvin perinteinen ja lempeä kodin sydämen rooli, tai sitten hyvinkin suorapuheinen ja raisu, itsenäinen rooli. Kaikenlaisia kirjavia persoonia on hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että isua se olla pitää ja iso ja komia taloa ja komia emäntä ja isäntä ja parempaa ko muilla ja isompaa
Seinäjoella, Lapualla ja ympäristössä ihmiset ovat suunnattoman ylipainoisia, jopa lapset ja tätä pidetään hienona. "Komia" isäntä tai "komia" emäntä tarkoittaa lihavaa, isokokoista puolisoa tai lapsestakin voidaan sanoa noin.
Vaurauden pitää näkyä! Leukaa ei ole hyvä olla enää yli kaksikymppisenä, vaan taikinanaama valuu yhtenä massana otsasta nivusiin saakka, vähän kuin muumilla ilman kuonoa. Tämä sukupuoleen katsomatta.
Muille toki huomautellaan! Ilman muuta!
Pientä rajaa silti. Kaulapoimujen muodostumisessa vaikuttaa geeniperimäkin.
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisia ihmisiä. Muuten ihan kivoja, mutta mikään mitä teen, ei ole hyvä, ei tule onnistumaan, ei ole järkevää, ei kannaata, ei tuu tuosta mitään, itku pitkästä ilosta, Keski-Hujakan Kaukokin tietää että ei tuommoosta. Ei, ei ja vielä kerran ei!
Muutaman ihmisen kanssa kun olen enempi jutellut, ei ole tarvinnut itsestään kertoa mitään. He ovat kertoneet ihan kaikki hiihtomitalinsa ja suunnistuskilpailunsa esikouluikäisestä lähtien. Ja kaikki muutkin saavutuksensa. Ketään ei kiinnosta, kuka minä olen tai mistä olen, tai oletukset ovat olemassa ja niihin he sitten varmaan nojaavat juoruissaan.
Tämän kaiken kun antaa mennä toisesta korvasta ulos, niin on ihan kivaa aluetta. Tykkään maisemista ja siitä ilmapiiristä, mikä muodostuu ilman muita ihmisiä :D
Eteläpohjalainen tekee mielellään kilpailun kaikesta sellaisesta, minkä voi itse voittaa. Muiden onnistumiset vaietaan, ettei jouduttaisi myöntämään, ettei ollakaan parempia kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin joku aika sitten Pohjanmaa-elokuvan Yle Areenasta. En tiedä, onko meno sellaista siellä oikeasti, mutta jos on, niin aikamoisia pellejä siellä asuu. Nauroin leffan aikana monta kertaa sille typerälle uholle ja mahtipontisuudelle.
Se oli nimenomaan tragikoomista.
Talvisota-manttelit olivat oikeasti nuorisomuotia Seinäjoella tuossa vuosikymmen sitten.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b00e12d-5a40-4d16-862e-6918fe177cd8
"En tiedä, mistä ne helvetin viherpiipertäjät ovat tulleet tänne. Sanoin pojalle, että antaa olla viimeinen kerta. Täällä ammutaan rusakoita niin kauan kuin laki sallii. Ei siitä kannata sen kummemmin välittää."
:D
Yleensä saa olla aivan rauhassa jos ei hölmöile eikä ole esimerkiksi mitään vähemmistöä ulkoiselta olemukseltaan. Peruskunnioitus jokaisen persoonalle löytyy hyvinkin, mutta vähän huonommin jos on vähemmistöä eikä esimerkiksi tee töitä.
Tääl on hyvä asua ja olla. Maalaisjärkistä porukkaa kaikinpuolin. Emme ole syntyisin täältä, eikä sukua ole täällä, mutta hyvin on kotiuduttu ja sopeuduttu. Se on itsestä kiinni, jos oot mukava ja avoin, saat samanlaista kohtelua takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisia ihmisiä. Muuten ihan kivoja, mutta mikään mitä teen, ei ole hyvä, ei tule onnistumaan, ei ole järkevää, ei kannaata, ei tuu tuosta mitään, itku pitkästä ilosta, Keski-Hujakan Kaukokin tietää että ei tuommoosta. Ei, ei ja vielä kerran ei!
Muutaman ihmisen kanssa kun olen enempi jutellut, ei ole tarvinnut itsestään kertoa mitään. He ovat kertoneet ihan kaikki hiihtomitalinsa ja suunnistuskilpailunsa esikouluikäisestä lähtien. Ja kaikki muutkin saavutuksensa. Ketään ei kiinnosta, kuka minä olen tai mistä olen, tai oletukset ovat olemassa ja niihin he sitten varmaan nojaavat juoruissaan.
Tämän kaiken kun antaa mennä toisesta korvasta ulos, niin on ihan kivaa aluetta. Tykkään maisemista ja siitä ilmapiiristä, mikä muodostuu ilman muita ihmisiä :D
Omaelämäkertaihmisiä. Minäminäminäminä.
Gilderoy Lockhart taisi/taitaa sitten olla eteläpohjalaista syntyperää :DDDDD
Olen muuttanut Vantaalta Seinäjoelle. Meno hirvittää kun olen Vantaalla nyt käynyt. Seinäjoki on sata kertaa parempi paikka asua.
Vierailija kirjoitti:
Talvisota-manttelit olivat oikeasti nuorisomuotia Seinäjoella tuossa vuosikymmen sitten.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b00e12d-5a40-4d16-862e-6918fe177cd8
"En tiedä, mistä ne helvetin viherpiipertäjät ovat tulleet tänne. Sanoin pojalle, että antaa olla viimeinen kerta. Täällä ammutaan rusakoita niin kauan kuin laki sallii. Ei siitä kannata sen kummemmin välittää."
:D
Toi juttu ei ollut edes Etelä-Pohjanmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Kuvottaa varsinkin se, miten kohtelevat eläimiä siellä. Kerran jouduin pakosta käymään junalla Vaasassa työasioiden vuoksi ja meinasin oksentaa, kun näin kettutarhoja ym. eläinten keskitysleirejä junan ikkunasta. Hyi helvetti!!!
Turkistarhat on nimenomaan siellä ruotsinkielisellä Pohjanmaalla ei Etelä-Pohjanmaalla!!!
Valitettavasti lähes kaikki kliseet pitää paikkansa.
Pärjää siellä hyvin jos on vähintään yhtä ylpeä kuin he, haluat itsellesi tai lapsellesi isot häät, isommat kuin naapurilla, äläkä unohda perinteitä, älä ehdota mitään uutta tai poikkeuksellista koska perinteet. Jos joku väittää jotain, sanot vain perusteluksi että "se nyt vaan on tapana". Näillä pääset jo pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Intohimoa on yllättävän paljon, mutta pinnan alla. Tiedän muutaman rakkauden takia itsemurhan tehneen. Myös väkivaltarikoksia on verraten paljon.
Väki ei välitä kirjaviisaudesta, vaan moni asia on tässä ja nyt. Siksi ei tehdä mistään asioista liian vaikeita. Nykyajan höpötyksiä enemmistö ei ymmärrä.
Samaan aikaan miehillä ja naisilla omat muottinsa. Miehen tärkeimpiä ominaisuuksia on, ettei näytä liikaa tunteita yleisesti ainakaan jos ei ole joku rokkari. Naisella taas on joko hyvin perinteinen ja lempeä kodin sydämen rooli, tai sitten hyvinkin suorapuheinen ja raisu, itsenäinen rooli. Kaikenlaisia kirjavia persoonia on hyvin vähän.
Suuri osa niistä, joilla on ollut lukupäätä, ovat muuttaneet opiskelujen perässä muualle. Se ei tosin ole eteläpohjalainen ilmiö, vaan koskee koko Suomen maaseutua.
😂