Etelä-Pohjanmaa,millaista asua?
Hinnat ainakin edulliset.Olen pk-seudulta.Erityisesti etelästä muuttaneet,kertokaa ja muutkin.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
juntti, juntimpi, etelä-pohjanmaa.
Ja uhoaminen vielä tähän lisäksi. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juntti, juntimpi, etelä-pohjanmaa.
Ja uhoaminen vielä tähän lisäksi. Ei jatkoon.
Haista tuulivoimarunkkari vttu. Kuole.
Täytyy olla persu tää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies, älä vaan pue päällesi punaista. Olet joko homo tai kommari. (Tai saahan sitä ollakin, mutta tulet kyllä kuulemaan siitä.) Värit ovat muutenkin nou nou...
Älä mielellään kerro myöskään puoluemieltymystäsi. Ellei se ole Keskusta tahi PerSu.
Opettele mielistelemään. Toisenlaiset mielipiteet loukkaavat, vaikka koskisivat vain asioita. Otetaan henkilökohtaisena, joka muistetaan kyllä kostaa sopivan tilanteen tullen.
Piilovittuilu on sitten huumorilaji.
Tervetuloa!
Höpöhöpö.
Sukulaismiehillä on punaista päällä ja koko ikänsä asuneet siellä.
Ja kokoomus on se puolue, jota äänestävät.
Onpa menty alas E-p:llä nillityksessä. Jussipaidassa leiskuu punainen väri.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa Vaasaa ja tuulivoimaa!
Vaasa ei edelleenkään ole Etelä-Pohjanmaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihtyvyytesi saattaa riippua siitä mistä päin sinne muutat. Itse itäisestä Suomesta kotoisin olevana Etelä-Pohjanmaalla oli kuin vieraalla planeetalla. Siinä kun Karjalasta oleva - sekä mies että nainen - hölisee suoraan tuntemuksensa kaverille ja puolitutullekin, E-pohjalaisesta et ota mitään selvää. Kaikki sanotaan kummallisen mutkan kautta, jossa samalla ohimennen kehutaan itseä ja paheksutaan muita.
Käytännössä ollaan kyllä vieraanvaraisia, eikä niin sisäänpäinkääntyneitä kuin vaikka hämeessä, mutta tunnen oloni ahdistuneeksi ja huonommaksi ihmiseksi niiden juttujen takia. Vanhanaikaista myös. Ja maisemat ovat sitä tasaista peltoa pellon jälkeen.
Kyllähän E-P:n ihmiset ovat suoria ja sanon tämän koko ikäni (45 v) täällä asuneena. Muualta tänne muuttaneista ei löydy samanlaista suoruutta, sen huomaa mm. työyhteisössä. E-P:n ihmisistä näkee onko ne lintuja vai kaloja, koska suoruus. Sillä lailla ollaan helppoja ihmisiä.
Suoria ja suoria. On kokemusta siitä, kun ei osata avata suuta, ottaa selvää ja keskustella, niin kyräillään. Normaali ihminen on moniulotteinen tapaus, etkä voi tietää kaikkea hänestä päältäpäin katsomalla.
Teuvalaanen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha alapeukuttaa tuota mun kommenttia koska mä kerroin vain faktan. :D
Teuvalaanen kirjoitti:
Teuvalaanen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jollekin on uutta tietoa, ettei ole enää Vaasan lääniä?
Vierailija kirjoitti:
Teuvalaanen kirjoitti:
Teuvalaanen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jollekin on uutta tietoa, ettei ole enää Vaasan lääniä?
Niin onhan siitä sellaiset 25 vuotta aikaa kun Vaasan lääni lakkautettiin. :D Kuten monta muutakin pienempää lääniä lakkautettiin ja tuli nämä isommat nykyiset läänit.
Ongelma Eteläpohjanmaalla (esim Seinäjoki/Lapua) on se, että siellä eletään vanhassa. Kyräillää erilaisia ja koko ajan esitys päällä. Ahdasmielisyys ja uskontopohjainen ajattelutapa ajaa pois kaikki fiksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihtyvyytesi saattaa riippua siitä mistä päin sinne muutat. Itse itäisestä Suomesta kotoisin olevana Etelä-Pohjanmaalla oli kuin vieraalla planeetalla. Siinä kun Karjalasta oleva - sekä mies että nainen - hölisee suoraan tuntemuksensa kaverille ja puolitutullekin, E-pohjalaisesta et ota mitään selvää. Kaikki sanotaan kummallisen mutkan kautta, jossa samalla ohimennen kehutaan itseä ja paheksutaan muita.
Käytännössä ollaan kyllä vieraanvaraisia, eikä niin sisäänpäinkääntyneitä kuin vaikka hämeessä, mutta tunnen oloni ahdistuneeksi ja huonommaksi ihmiseksi niiden juttujen takia. Vanhanaikaista myös. Ja maisemat ovat sitä tasaista peltoa pellon jälkeen.
Samat asiat hiertävät. Miehellä on eteläpohjalaisia sukulaisia. Tuntuu, että ne ovat kiinnostuneita asioistani vain siltä osin, että voivat kääntää ne huonoksi ja nostaa samalla itseään. Miksi haluaisin olla tekemisissä ihmisten kanssa, joiden seurassa tulee ikävä olo? Ja vanhanaikaiset oletukset siitä, että kaikki haluaisivat samanlaisen elämän kuin heillä, ja jos joku tekeekin jotain toisin, niin oletetaan että se ihminen on jotenkin epäonnistunut, vaikka se olisi oma valinta? Näitä asioita en vielä vuosien jälkeenkään tajua.
Tämä. Vain oma tapa elää on ainoa oikea, muiden tapaa aina sivulauseessa arvostellaan. Myrkyllistä ja ahdasmielistä sakkia.
Kiusaamisen kulttuuri on ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat asiat hiertävät. Miehellä on eteläpohjalaisia sukulaisia. Tuntuu, että ne ovat kiinnostuneita asioistani vain siltä osin, että voivat kääntää ne huonoksi ja nostaa samalla itseään. Miksi haluaisin olla tekemisissä ihmisten kanssa, joiden seurassa tulee ikävä olo? Ja vanhanaikaiset oletukset siitä, että kaikki haluaisivat samanlaisen elämän kuin heillä, ja jos joku tekeekin jotain toisin, niin oletetaan että se ihminen on jotenkin epäonnistunut, vaikka se olisi oma valinta? Näitä asioita en vielä vuosien jälkeenkään tajua.
Tämä. Vain oma tapa elää on ainoa oikea, muiden tapaa aina sivulauseessa arvostellaan. Myrkyllistä ja ahdasmielistä sakkia.
No höpö höpö.
Vihaan Vaasaa ja Etelä-Pohjanmaata syvästi. Toivon niiden tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan Vaasaa ja Etelä-Pohjanmaata syvästi. Toivon niiden tuhoa.
Etpä ole ainoa. Moni täällä traumatisoitunut toivoo näiden alueiden ja ihmisten katoamista kartalta. Kenellekään ei tule ikävä. Pahuuden ja varjon maata.
Mä en ymmärrä ollenkaan, miten joku muuttaa Etelä-Pohjanmaalle. Tasaista peltoa ja savenvärisiä vesistöjä.
Itä-Suomi on asia erikseen. Esim. Mikkelin seutu, todella kaunista ja kirkkahat vedet.
Suosittelen EP:ltä Isoakyröä. Sama pitäjä missä Kyrö Distilleryn viskitehdas. Kaunis pieni kylä, ja suht sopivan ajomatkan päässä niin Seinäjoelta kuin Vaasastakin. Asuntoja saa melko halvalla, ja Kyrönjoen läheisyys ilahduttaa niin kesällä kuin talvellakin. Kesällä voi veneillä, kalastaa, pyöräillä joenrantamaisemissa, valokuvata, seurata luontoa ja eläimiä, uida, pistäytyä kyläkahviloissa... Talvella taas pilkkiä, luistella, käydä jäällä kävelemässä,hiihtämässä tai vaikka etsiä lähimmän jääautoradan. Puolessa tunnissa ajaen pääsee sitten kaupunkeihin shoppailemaan, syömään yms.
Onpa erikoista. Olen ollut tietoinen ettei meistä pidetä, mutta että _vihataan_ näinkin suuressa mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen EP:ltä Isoakyröä. Sama pitäjä missä Kyrö Distilleryn viskitehdas. Kaunis pieni kylä, ja suht sopivan ajomatkan päässä niin Seinäjoelta kuin Vaasastakin. Asuntoja saa melko halvalla, ja Kyrönjoen läheisyys ilahduttaa niin kesällä kuin talvellakin. Kesällä voi veneillä, kalastaa, pyöräillä joenrantamaisemissa, valokuvata, seurata luontoa ja eläimiä, uida, pistäytyä kyläkahviloissa... Talvella taas pilkkiä, luistella, käydä jäällä kävelemässä,hiihtämässä tai vaikka etsiä lähimmän jääautoradan. Puolessa tunnissa ajaen pääsee sitten kaupunkeihin shoppailemaan, syömään yms.
Täälläkö ryöstettiin sen vanhuksen metsät?
Joo, reikä Lappeenrannasta puolustaa.