Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä-Pohjanmaa,millaista asua?

Vierailija
01.02.2016 |

Hinnat ainakin edulliset.Olen pk-seudulta.Erityisesti etelästä muuttaneet,kertokaa ja muutkin.

Kommentit (258)

Vierailija
21/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piilovittuiluhan on sen maakunnan helmi :D

T. 20

Vierailija
22/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se piilovittuilu taas on varsin suoraa.Siksi ärsyynnyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu missäpäin Etelä-Pohjanmaata aikoo asua. Seinäjoen citykeskustassa vai Alajärven sukurutsaisilla syrjäkylillä vai Lapuan raamattuvyöhykkeellä vai ruotsinkielisen Vöyrin rajamailla Ylihärmässä. Etelä-Pohjanmaa on vaihtelevaa aluetta kulttuuri-ilmastoltaan, eikä mikään yksi yhtenäinen könttä.

Seinäjoen citykeskusta:D?? Anna mun kaikki kestää:D.

Vierailija
24/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu missäpäin Etelä-Pohjanmaata aikoo asua. Seinäjoen citykeskustassa vai Alajärven sukurutsaisilla syrjäkylillä vai Lapuan raamattuvyöhykkeellä vai ruotsinkielisen Vöyrin rajamailla Ylihärmässä. Etelä-Pohjanmaa on vaihtelevaa aluetta kulttuuri-ilmastoltaan, eikä mikään yksi yhtenäinen könttä.

Taisi olla ironiaa. Jotkut ei taida ymmärtää sitä.

Vierailija
25/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhan jyrkkiä mielipiteitä minun makuuni. Seinäjoelle muuttoliikenne on suurta, ja mitä olen muualta tullleiden kanssa keskustellut (itsekin olen vasta parikymppinen ja tänne muualta muuttanut), olen kuullut vain positiivista palautetta. Kukaan ei ole sanonut haaveilevansa poismuutosta tms. Suorasukaisuus on kantava teema pohjalaisten keskuudessa, joten sen kanssa kannattaa opetella elämään. Täällä on kaupungin kokoon nähden paljon tapahtumia ympäri vuoden ja monenlaisia harrastusmahdollisuuksia. Silti pikkukaupungin rauhallisuus. Minä tykkään :)

Vierailija
26/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen habitus ja huumori on ihan huippua :D toki tietynlainen ahdasmielisyys ja junttius välillä semisti ahdistaa mutta vielä ei ole tullut sellaisia ihmisiä vastaan kenen kanssa ei saisi asiallisesti vakavimmista asioista puhuttua. Ja onhan niitä juntteja oikeastaan ihan kaikkialla. Ihmiset on uteliaita ja tykkäävät puhua, mutta ne on myös rehtejä ja rehellisiä. Aikansa kesti juurtua tänne mutta enää en vaihtaisi sitten millään, oman lähipiirin ja työpaikan lisäksi täällä maaseudun rauha, lyhyet välimatkat, hyvät palvelut ja hyvät kulkuyhteydet kaikkialle suomeen (paitsi ehkä itään mut kuka sinne haluaa ;D) t. Entinen pk-seutulainen

Vierailija
27/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä etelä-Pohjanmaalla oikeasti jyrkät mielipiteet esim.maahanmuutosta(siellä se ei edes oikeasti näy,tiedän tämän) ja muutenkin,hmm,hiukan vanhanaikainen asenne (anteeksi,en halua sanoa pahasti,mutta yritän että tajuatte pointin).

Katsooko mua kaikki kieroon jos olen liberaali?

Vierailija
28/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseutulainen ei tule ikinä sopeutumaan Pohjanmaalle. Jo Tampere tai Turku tuottaa vaikeuksia. Mieti nyt millaiseen palvelutarjontaan olet tottunut ja sitten muutat johonkin pitäjään, jossa on ehkä yksi Prisma, pari ketjuravintolaa ja joku kievari. Kaikki tuntevat toisensa eli anonyymiys bye bye. Sukujuureni ovat Seinäjoella ja siellä voi käydä, ei muuta.

Vierailija
29/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan Lapualle muuta. Siellä kaikki luulee olevansa muita parempia.

En muuttaisi sinne enää mistään hinnasta. Liian pieni paikka.

Mieluummin Seinäjoelle joka muutenkin on parempi asuinpaikka tässä etelä-Pohjanmaalla. Sopivan kokoinen paikka Seinäjoki ei liian pieni eikä liian iso.

Itse asunut jo n. 7,5 vuotta täällä.

Vierailija
30/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla ironiaa. Jotkut ei taida ymmärtää sitä.

Ois pitänyt lukea koko kommentti, oisin ymmärtänyt ironian. Repesin "Seinäjoen citykeskusta" kohdassa:D.

Vierailija
31/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No palvelutarjonta on osin surkea pkseudulla,täällä on pakko käyttää yksityisiä lääkäreit,ei vaan saa hoitoa.Ketjuravintolat mua vähän mietityttikin jo...ehkä se Lapua on sit poissuljettu...

Vierailija
32/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseutulainen ei tule ikinä sopeutumaan Pohjanmaalle. Jo Tampere tai Turku tuottaa vaikeuksia. Mieti nyt millaiseen palvelutarjontaan olet tottunut ja sitten muutat johonkin pitäjään, jossa on ehkä yksi Prisma, pari ketjuravintolaa ja joku kievari. Kaikki tuntevat toisensa eli anonyymiys bye bye. Sukujuureni ovat Seinäjoella ja siellä voi käydä, ei muuta.

Tää tuntuu olevan monen EP:ltä kotoisin olevan mielipide asiasta. Tunnen monta isosta kaupungista maakuntiin muuttanutta (myös Seinäjoelle ja ympäryskuntiin) ja vain harva on katunut muuttamista, ja oikeastaan ihan muista syistä kuin kaupungin (kylän) koosta tai palvelujen vähyydestä/puutteesta. Mutta sit on tietysti myös ne, ketkä eivät yksinkertaisesti viihdy maalla vaan kaipaavat isoihin paikkoihin erilaisten mahdollisuuksien ulottuville.

Vierailija
33/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tuntuu olevan monen EP:ltä kotoisin olevan mielipide asiasta. Tunnen monta isosta kaupungista maakuntiin muuttanutta (myös Seinäjoelle ja ympäryskuntiin) ja vain harva on katunut muuttamista, ja oikeastaan ihan muista syistä kuin kaupungin (kylän) koosta tai palvelujen vähyydestä/puutteesta. Mutta sit on tietysti myös ne, ketkä eivät yksinkertaisesti viihdy maalla vaan kaipaavat isoihin paikkoihin erilaisten mahdollisuuksien ulottuville.

Riippuu tietty muuttajasta. En itse kaipaisi teattereita, elokuvia, toimivaa joukkoliikennettä tai kivoja kahviloita. Sen sijaan on maailman kiertämisen jälkeen todella vaikea kuunnella homofobista ja muuta ahdasmielistä puhetta, joka on ihan normaalia.

Joku mainitsi, että maahanmuuttajia ei ole. Riippuu alueesta. Vaasassa ja ruotsinkielisellä rannikolla on enemmän. Sen sijaan punaniskaisin ulkomaalaispelkoinen jengi löytyy sieltä, missä Euroopasta kylille muutaneet ovat eksoottisia.

Jos nyt ihan väkisin nualle leveyksille pitäisi palata, niin ehkä Vaasa ja ympäristö olisi lähinnä vaihtoehto.

Vierailija
34/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se piilovittuilu on mulle vaikeaa sietää,noi muut jutut on ihan ok,en niin välitä kuka äänestää mitäkin jne....Olen kyllä itse kasvissyöjä ja korkeasti koulutettu,äänestän vihreitä 😀.Joutuuko näistä nyt outcast:iin?

Kasvissyönti ei haittaa (voit saada jopa oman kasvimaan), vittuilun sietämättömyys on siinä rajalla, mutta tuo vihreitten äänestäminen on paha. Toki täällä voi tuo poliittinen mielenhäiriö korjaantua ja maailmankatsomus avartua, joten tervetuloa kokeilemaan! ;)

Vierailija
35/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni Helsinkiläinen kyllä muuttaisi sieltä ylihinnoitellusta rihkamahelvetistä pois heti jos vaan työtä olis muualla tarjolla.

Siellä ne kiertää niitä samoja ostoskeskuksia kuin kipeät kissat.

Vierailija
36/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se piilovittuilu on mulle vaikeaa sietää,noi muut jutut on ihan ok,en niin välitä kuka äänestää mitäkin jne....Olen kyllä itse kasvissyöjä ja korkeasti koulutettu,äänestän vihreitä 😀.Joutuuko näistä nyt outcast:iin?

Kuuluthan myös kirkkoon ja tilaamasi lehti ei ole ainakaan Hesari.

Vierailija
37/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni Helsinkiläinen kyllä muuttaisi sieltä ylihinnoitellusta rihkamahelvetistä pois heti jos vaan työtä olis muualla tarjolla.

Siellä ne kiertää niitä samoja ostoskeskuksia kuin kipeät kissat.

Onpa tullut nähtyä ja kuultua kuinka E-P:lla juostaan kaiken kiiltävän perässä, edes uskovaisuus ei ole este.

Vierailija
38/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä pirusta sinä tiedät kaikkien pääkaupunkiseutulaisten puolesta puhua ja varsinkin kun et itse edes ole syntyjäsi pääkaupunkiseudulta kotoisin?!

Minä, syntyperäinen helsinkiläinen, muutin ensin nelikymppisenä Tampereelle ja sieltä sitten muutaman vuoden päästä Seinäjoelle. Hyvin olen viihtynyt. Palveluita on riittävästi, ruokakauppoja muitakin kuin Prisma, vaatteita ja kenkiä löytyy ja jos ei löydy, voi tilata nettikaupoista. Asuminen ja eläminen on lähes ilmaista Helsingin hintoihin verrattuna. Minä en tunne täältä kaikkia ihmisiä, enkä todellakaan usko kaikkien tuntevan minua. Ai niin ja baarissa tulee nykyään käytyä enää muutaman kerran vuodessa, niin ei se kyllä haittaa jos vaikka siellä samassa kievarissa käy ne kerrat.

Yksinkertaisesta kirjoituksestasi päätellen olet vielä todella nuori.

Vierailija
39/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Juha Miedolle ja kysy. Jos saat puheesta selvää kun on suu täynnä siannahkaa.

Tai mämmiä.

Vierailija
40/258 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Järviseudulla, mutta maakunnassa (Lapuat, Kauhavat, Seinäjoet jne.) en haluaisi asua. Täällä on rennompaa :) En ole täältä kotoisin.