Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni vaatii perheen elättämisen lisäksi osallistumaan kotitöihin

Vierailija
01.02.2016 |

Herätyskello soi joka arkiaamu klo 6:00 ja töissä on oltava klo 8:00. Työmatka per suunta kestää vajaan tunnin. työpäivät kestävät 8-9h.
Vaimo on viimeiset 3 vuotta ollut kotona lasten kanssa. Lapsemme ovat todella kilttejä ja hyväkäytöksisiä, en vaan voi uskoa että heidän kanssaan joutuu energiaa käyttämään yhtä paljon kuin lasten kanssa yleensä.
Sen lisäksi että elätän perheeni, vaimoni vaatii minua töiden jälkeen osallistumaan kodin- sekä lastenhoitoon, jotta hän saisi illat pyhitettyä omille harrastuksilleen. Mutta olenhan minäkin illalla vapaata vailla? Miksei minua arvosteta ja oteta huomioon? Kyllä se niin on että naisten hommat on nykyään molempien hommia, mutta miesten työt ovat ainoastaan miesten töitä.
Tällä vaatimuksellahan hän selvästikkin laittaa oman "työnsä" raskaammaksi kuin minun, koska hän TARVITSEE illat vapaaksi?
Miten teillä muilla on homma sujunut?

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin että minä teen päivällä mitä ehdin ja jaksan. Kun mies tulee töistä, hommat puolitetaan (vaikka tyyliin että minä täytän tiskoneen ja mies sitten vaikka ripustaa vaatteet kuivumaan). Lastenhoito menee puoliksi. Kumpikin saa saman verran omaa aikaa viikossa.

Vierailija
2/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että töissä nk " aikuistenmaailmassa" on huomattavasti helpompaa kuin yksin kotona pienten lasten kanssa. Lisäksi työmatkat ovat ihan herkkua kun vertaa esim lapsen tunnin kestävään huutamiseen esim hampaiden tulon takia. Sanon tämän kokemuksella. Olen ollut lasten kanssa kotona ja olen ollut työelämässä. Valitat täysin turhaan ja tuolla asenteella liittosi ei kestä ja perheesi hajoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samoin. Kun tulen kotiin saan siivota keittiöstä lounassotkut että mahdun twkwmään ruokaa, lapset ja pyykit ja tiskit ja muu, miehellä on ollut niin raskasta niiden kanssa.

Vierailija
4/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette jaa iltoja siten, että sinä saat vapaaksi kaksi arki-iltaa, vaimosi saa kaksi arki-iltaa ja yhtenä arki-iltana ja viikonloppuisin olette kumpikin kotona?

Ja taas on kysyttävä, että mitä ne miesten työt taas tarkalleen ovatkaan?

Vierailija
5/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytöntähän tuo on. Laita sen vaimosi ruotuun tai sitten menköön töihin.

Tunnen muuten vastaavan tapauksen. Säälin sitä miestä. 

Vierailija
6/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette jaa iltoja siten, että sinä saat vapaaksi kaksi arki-iltaa, vaimosi saa kaksi arki-iltaa ja yhtenä arki-iltana ja viikonloppuisin olette kumpikin kotona?

Ja taas on kysyttävä, että mitä ne miesten työt taas tarkalleen ovatkaan?

Niin, vastaavasti voisi kysyä meneekö aloittajan vaimon aika kotona muumilauluihin, sormiväreihin ja av-palstailuun, jos ei saa mitään aikaan päivän aikana?

Vierailija
8/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä muilla on homma sujunut?

Huonosti. Ero tuli. Oli aika pitkälle samanlainen tilanne kuin sinulla. Sitten alkoi vielä rahat loppua niin se oli varmaan se viimeinen niitti ex-naiselle.

Vierailija
9/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen se, joka käy töissä ja silti hoidan suurimman osan kotitöistä. Meilläkin helpot, kiltit ja terveet lapset, jotka eivät sen kummempia ponnisteluja vaadi. Mies koti-isänä ollut nyt 5 vuotta. Ei tee päivittäisiä kotitöitä, vaan tiskit, pyykit, imuroinnit jää mulle. Myös lasten ruokinta ja kuskaus (kerhoon ja takas). Ja lemmikkien hoito on mun heiniä.

No itse sentään teen vain 5-6 tuntista päivää, eikä työmatka ole pitkä, mutta välillä venähtää että olen 19 jälkeen kotona ja pitäis siinä sit vielä alkaa ruokaa laittamaan ja tiskaamaan.. kyllä välillä väsyttää. Harrastuksia tai vapaa-aikaa mulla eikä miehellä oikeastaan edes ole, eikä juuri kaivatakaan.

Sanoisin, että te molemmat ansaitsette vapaa-aikaa yhtä lailla. Jakakaa arki-illat puoliksi, niin että kumpikin saa vapaata. Kukin käyttää tuon vapaan kuten haluaa, vaikka sohvalla köllien jos muuta ei ole. Toinen sitten hoitaa tuon illan kotityöt, esim ruoan, lasten nukkumaanlaittamisen, päivän jälkien siivoilun ja semmoiset pienet jutut.

Mihinkään isompiin kotitöihin sun ei mun mielestä tarvi osallistua. Siis sellaiset, jotka vaimo voi tehdä päivän aikana, kun kotona on muutenkin. Näihin kuuluu: pyykit, tiskit, imurointi, jne mitä nyt milloinkin pitää tehdä.

Mitä sun vaimo sitten tarkemmin ottaen toivois sun tekevän kotona? Vai onko vaan ton vapaa-aikansa perään? Kyllä hänen on ymmärrettävä että vapaa-aikaa ansaitset ja tarvitset myös sinä.

Vierailija
10/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi kuulostaa karmealta pirtti-hirmulta.. Itse en koskaan laittaisi miestäni osallistumaan kotitöihin.

terv. kolmen lapsen äiti

Vierailija
11/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin jaksa provosoitua. Kylla illat vapaiksi taytyy olla tasa-puolista; molemmille omat illat.

Vaimo on toissa kotona paivat ja sa siella tyopaikalla. Loput puoliksi muttei tietenkaan niin etta vaimo ei tee paivisin mitaan kotitoita.

Vierailija
12/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetäänpä naisille rautalangasta: Miehet ei käytä työpäivää kahvitteluun ja juoruiluun vaan painaa töitä. Nainen lisäksi laskee, että kun on kotona lasten kanssa niin tekee vastaavan työpäivän. No ei tee. Varmasti on rankempia ja kevyempiä päiviä, mutta kyllä siellä kotona ehtii levätäkin. Toisin kuin mies jonka pitää olla koko työpäivä tekemässä...no töitä.

Vierailija
13/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat kotityöt ja lastenhoito aloittajan mainitsemassa tapauksessa.

Oletan että mies haluaakin viettää lastensa kanssa illalla aikaa, jos on lapsia mennyt hankkimaan. Ja mies kuin mies hoitanee omat pyykkinsä, ruokansa ja sotkunsa, kävi töissä tai ei.

Vierailija
14/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ainakaan ole koskaan ollut töissä kevyempää kuin lasten kanssa kotona. Hoitovapaat oli luksuslomaa ja todellakin tein kotihommat, kun mies kävi päivät töissä. sh erikoissairaanhoidosta

Vierailija
15/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kerran noin helppoa niin jää kuule ap itse kokeilemaan koti-isän roolia. Voi tulla ikävä töihin ja niistä hyvin käyttäytyvistä nupuistakin voi kuoriutua aikamoisia epeleitä.

Vierailija
16/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väännetäänpä naisille rautalangasta: Miehet ei käytä työpäivää kahvitteluun ja juoruiluun vaan painaa töitä. Nainen lisäksi laskee, että kun on kotona lasten kanssa niin tekee vastaavan työpäivän. No ei tee. Varmasti on rankempia ja kevyempiä päiviä, mutta kyllä siellä kotona ehtii levätäkin. Toisin kuin mies jonka pitää olla koko työpäivä tekemässä...no töitä.

Eihän naiset käy töissä ja näin ollen tiedä mitään työnteosta? Ootko vähän vajaa?

Vierailija
17/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin kotona lasten kanssa, oli meillä sellainen sopimus, että sen päivän aikana olen pääasiassa lastenhoitaja, en siivooja. Toki laitoin ruokaa meille päivällä ja pesin pyykkiä, jotta kaikki hommat eivät kasaannu iltaan. Toki siivoilin sen mitä sotkimmekin, mutta pääasiassa päivät olivat niitä muumilauluja ja sormivärejä. Lasten päiväuniaikaan pidin kahvitaukoa kirjan ääressä ja siistin keittiön lounaan jäljiltä.

Miehen tullessa töistä jaoimme suurimman osan kotitöistä ja lastenhoidosta ja huolehdimme siitä, että molemmat saivat omaa aikaa. Ihan hyvin toimi, tosin myös mieheni oli sitä mieltä, että etusijalla päivisin piti olla lapset eikä kotityöt.

Vierailija
18/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntähän tuo on. Laita sen vaimosi ruotuun tai sitten menköön töihin.

Tunnen muuten vastaavan tapauksen. Säälin sitä miestä. 

Terveisin katkera äiti/anoppi. ;)

Vierailija
19/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan voi vakavana sanoa, että lasten kanssa kotona olo on yhtä rankkaa tai jopa rankempaa luin töissä käynti? Kotona saat suunnitella päiväsi, miten haluat ja tehdä kotityöt, milloin jaksat ja haluat. Ja jos huvittaa, voit hillua yöpaidassa vaikka koko päivän. Kyllä työssä käyvän vanhemman tulee saada levätä illalla ja toki tietenkin toisenkin.

Vierailija
20/121 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan voi vakavana sanoa, että lasten kanssa kotona olo on yhtä rankkaa tai jopa rankempaa luin töissä käynti? Kotona saat suunnitella päiväsi, miten haluat ja tehdä kotityöt, milloin jaksat ja haluat. Ja jos huvittaa, voit hillua yöpaidassa vaikka koko päivän. Kyllä työssä käyvän vanhemman tulee saada levätä illalla ja toki tietenkin toisenkin.

Eiköhän nämä asiat riipu lasten iästä, lukumäärästä, luonteista (ovatko rauhallisia vai vilkkaita), työn kuvasta jne.

Itse koin kyllä töissä olon (olin laitoshuoltaja pienellä terveysasemalla) paljon leppoisammaksi hommaksi kuin kotona olon kolmen alle kouluikäisen kanssa. Parasta työpäivissä oli kyllä se, kun sai syödä ruuan ja juoda kahvit ihan rauhassa. Kukaan ei ollut vaatimassa, vinkumassa ja nykimässä paidasta. Noh, en kyllä kotona viihtynyt  kuin puolitoista vuotta ja tehtiin miehen kanssa vaihto.

Eikä sitä voi hillua yöpaidassa koko päivää kotona. Johan on naapurit tekemässä lasua kun ei ulkona käydä lasten kanssa, onhan se ulkoilu lasten oikeus (viitaten yhteen ketjuun muutama päivä sitten).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän