Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole varaa maksaa lasten lukiota.

Vierailija
31.01.2016 |

Minulla on kaksostytöt lukion ykkösellä, ja nyt valkeni että minulla ei todellakaan ole varaa maksaa lukiokirjoja kahdelle. Ollaan ostettu aina käytettyjä, halvimpia mahdollisia, yhteisiäkin kirjoja, mutta rahat ei vaan riitä.
Voisiko jostain saada apua, että lapset voisivat jatkaa opiskelujaan? Olen töissäkäyvä yksinhuoltaja ja kolmen lapsen äiti, niin rahat ovat tiukassa.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne lapset saa opintotukea?

Vierailija
2/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saavat, vaan eipä ole hääppöinen sekään. Opintotuesta maksan ensisijaisesti ruuan ja elämisen kaikille, koska minun palkallani ei elätetä neljää ihmistä.

Vierailija
4/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä vaikka lastesi opinto-ohjaajaan tai luokanvalvojaan, kun lapsesi ovat vielä alaikäisiä. Sieltä saat lisää neuvoja, miten kannattaa edetä.

Vierailija
5/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat ei riitä elämiseen, haetaan sosiaalitoimistosta tukea. Sinulla on siihen perusteet.

Vierailija
6/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saavat, vaan eipä ole hääppöinen sekään. Opintotuesta maksan ensisijaisesti ruuan ja elämisen kaikille, koska minun palkallani ei elätetä neljää ihmistä.

Sosiopaattitrollaaja taas paikalla. Opintotukea ei voi saada jos saa lapsilisää (17vuotiaaksi) ja muutenkin opintotuki lukiossa on niin pieni että ei sillä ruokia ja elämistä ostella, jos asuu kotona, joitakin kymppejä varmaan..

Vierailija
7/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä sosiaalitoimistosta tai diakoniasta apua.

Vierailija
8/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ja nyt valkeni että minulla ei todellakaan ole varaa maksaa lukiokirjoja kahdelle"

Jaa, että nyt ihan yhtäkkiä valkeni. Menikö vikat sossurahat viinaan ja tupakkaan?

Jos nää asiat tulee näin yllätyksenä niin kuulut varmaan siihen samaan kastiin, jolle joulu ja jokakuukautiset laskut myös tulee yllätyksenä. Pitikö niitä lapsia tehdä kun niistä ei selvästi ole mitään halua ja kykyä pitää huolta? Häpeäisit, aikuinen ihminen!

Ettei nyt tule yllätyksenä niin kerrottakoon, että huomenna on maanantai!

Ihmiset on vihasia. Ja kipeitä. Selkäpiitä karmii tälläset kommentit. Huh

Vierailija
9/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

trollia pukkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiopaattitrollaaja taas paikalla. Opintotukea ei voi saada jos saa lapsilisää (17vuotiaaksi) ja muutenkin opintotuki lukiossa on niin pieni että ei sillä ruokia ja elämistä ostella, jos asuu kotona, joitakin kymppejä varmaan..

Tarkoitin, että opintotuella maksan lasten ruuan jne. Ei siitä kirjoihin riitä. Täytyypä mennä sossun puheille...

Vierailija
10/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosta pystyy lainaamaan lukiokirjoja!

Vierailija
11/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset töihin lehtiä jakamaan, niin mun pari kaveriakin teki. Kaikki pitäis nykyisin saada jostakin ilmatteeks....

Vierailija
12/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ja nyt valkeni että minulla ei todellakaan ole varaa maksaa lukiokirjoja kahdelle"

Jaa, että nyt ihan yhtäkkiä valkeni. Menikö vikat sossurahat viinaan ja tupakkaan?

Jos nää asiat tulee näin yllätyksenä niin kuulut varmaan siihen samaan kastiin, jolle joulu ja jokakuukautiset laskut myös tulee yllätyksenä. Pitikö niitä lapsia tehdä kun niistä ei selvästi ole mitään halua ja kykyä pitää huolta? Häpeäisit, aikuinen ihminen!

Jos haluat vielä enemmän satuttaa niin kerron ensin, että lapsilla oli hyvä ja rakastava isä. Nyt isä on taivaassa. En käytä alkoholia enkä tupakkaa ja tietenkin priorisoin lapseni ensin.

Vierailija
13/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas oiva esimerkki ihmisestä, joka kuvittelee, oikeastaan itse vakkasti uskoo, olevansa muiden yläpuolella, huomattavasti parempi muita.

Oletko koskaan joutunut kokeilemaan yksinhuoltajan elämää? Elättämään pienellä palkalla, kuten ko. äiti, neljää ihmistä?

Sinun arvosi ovat kaikkea muuta inhimilliset. Vastenmielistä.

Vierailija
14/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä maksa niin paljoa. Itse tein esseet jne vihkoista (niistä isoista) repimällä keskiaukeaman, vain kokeet jne virallisemmat niille ostetuille kalliimmille.. Va vieläkö näitä edes tarvitaan?

Tyttösi voivat lainata kirjat kavereiltaan ja kirjastosta. Osta yhdet kirjat, he voivat käydä kursit eri aikaan jne. Itse maksoin kaiken omasta opintotuesta, ei se niin kallis ole kun osaa käyttää rahat fiksusti. Ostakaa vain ne kirjat, mitkä aineet tytöt kirjoittavat jne.

Vierailija
15/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa siis perhe-eläkettä. Samoin sinä

Vierailija
16/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

trollia pukkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän hyvin, että opintotukea ei saa jos saa lapsilisiä. Kaksoset täyttivät 17 pari viikkoa sitten ja lapsilisät loppuivat. Toki haimme heti opintotukea. Missäköhän tässä kohtaa on trollaaja?

Vierailija
17/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti niitä lapsia oli VÄKISIN puskettava järkyttävä määrä, vaikka niistä ei voi huolehtia? Miksi, oi miksi? 

Vierailija
18/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti niitä lapsia oli VÄKISIN puskettava järkyttävä määrä, vaikka niistä ei voi huolehtia? Miksi, oi miksi? 

luitko ollenkaan apn viestejä? :D hän juuri kertoi lasten isän olevan kuollut. aika törkeetä syyllistää tossa tilanteessa.

Vierailija
19/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä nyt kotka ne kynnet erossa nuorten opintotuista! Opintotuesta ei sinun kuulu maksella mitään ruokia, se on nuorten omaa rahaa joka on tarkoitettu tukemaan opintoja. Eli esim kirjojen ostamiseen jne.

Vierailija
20/66 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luitko ollenkaan apn viestejä? :D hän juuri kertoi lasten isän olevan kuollut. aika törkeetä syyllistää tossa tilanteessa.

Kerrotko vielä missä kohtaa syyllistin AP:ta? Aivan, en missään? 

Elämässä sattuu ja tapahtuu, ikävä kyllä joskus elämänkumppanit kuolemat. Tällainen asia ei saisi silti vaarantaa lapsista huolehtimista. Kyllä täytyy vakuutukset, vararahastot ja muut asiat olla mietittynä. Suomessa on tälläkin hetkellä aika paljon yksinhuoltajia, jotka keveästi huolehtivat isoistakin lapsikatraista. Mikä tässä oli sinulle vaikeaa ymmärtää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan