Parhaat piheilyvinkkisi?
Eli missä säästää?!
Olen pihi ja saan kiksit siitä että säästän. Jaa hyvät vinkit täällä.
Kommentit (217)
Autolla kulkemisen sijaan voit mennä ystäviesi kanssa keppi-hevoskyydillä ja saatte samalla näyttää muille ihmisille oman älykkyydenne tason. Myös ilmastoa säästyy rahan lisäksi.
En tarvitse ihovoiteita, meikinpoistoainetta tai kasvojen puhdistusainetta, kun käytän kaikkiin noihin tarkoituksiin kookosöljyä. Lisäksi tulee edes hieman vähennettyä omaa kemikaalikuormaa. Lopetin hiusten värjäyksen kokonaan. Ainoastaan raitoja laitan pari kertaa vuodessa ja nekin teen itse markettituotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Autolla kulkemisen sijaan voit mennä ystäviesi kanssa keppi-hevoskyydillä ja saatte samalla näyttää muille ihmisille oman älykkyydenne tason. Myös ilmastoa säästyy rahan lisäksi.
Ja saa mukavasti liikuntaa! Säästätte kuntosalimaksuissa. Miten ois ensi kesän kesälomareissut keppihevosilla? Voisitte vaikka ratsastaa Suomen päästä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Teen oivariinia eli siis voimariinia itse. Puolen kilon voipaketti on 1,50 pär/kappale tarjouksessa ja litran öljy on saman verran. Tästä muodostuu alle euron 400 g paketti voi öljy seosta ja ilman vettä. Kuka maksaa, minä en... Ainakaan vedestä ja kasviöljystä superhintaa.
Miten on mahdollista että 500 g voita ja 1 l öljyä painavat yhteen sekoitettuna vain 400 g?
Kannattaa pierrä sisäänpäin, menee muuten hyvät leijat ihan hukkaan..
112 jatkaa. Se pääruoka tulee muualta, me tehdään aamupala, ja välipala. jaetaan se lounas. joskus sitä jää yli vaikka ollaan ilmoitettu syöjät ym. ja se ei esim vedäkkään hyvin.sitä ylijäämä ruokaa ostan. Meillä on siihen lupa. En varasta tai kiroile, olis kengänkuva perseessä alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Käyttämällä kärrypoletissa (2, 1 tai 0, 50 €) mahdollisimman pientä rahaa, jopa muovista polettia. Näin lompakosta on mahdollisimman pieni raha poissa sen hetken, kun asioit kaupassa. Ei oikeaa säästöä, mutta periaate.
.
Mikä idea mahtaa olla tämän periaatteen taustalla? Kai sä sen kolikon kuitenkin lopuksi mukaasi otat, mitä väliä, onko se 2 e vai 50 senttiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen oivariinia eli siis voimariinia itse. Puolen kilon voipaketti on 1,50 pär/kappale tarjouksessa ja litran öljy on saman verran. Tästä muodostuu alle euron 400 g paketti voi öljy seosta ja ilman vettä. Kuka maksaa, minä en... Ainakaan vedestä ja kasviöljystä superhintaa.
Miten on mahdollista että 500 g voita ja 1 l öljyä painavat yhteen sekoitettuna vain 400 g?
1,50e voi ja 1,50e öljy. Alle euron 400g seos. Noista saa siis monta 400g pakettia.
Lukutaito...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,50e voi ja 1,50e öljy. Alle euron 400g seos. Noista saa siis monta 400g pakettia.
Lukutaito...
Toisekseen se kommentoija kuvitteeli että 1,50€ + 1,50€ = vähemmän kuin 1€.
Mutta se siitä, enpä tuota vinkkiä lähtisi itse kuitenkaan väseltämään kun oikea oivariini on niin edullista ja hyvää. Voit ja öljyt sitten omina tuotteinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin teen tuota että odtan ylijäämää ruokaa.meillä saa ostaa eurolla sitä vailka kuinka paljon.Meidäm perheelle on ruoka aika halpaa. Duunaan itse lisää sitä jos tarvii.On ihan järkyttävää jos joudun heittämään pois esim. Riistakäristystä, lohikeittoa ym kilotolkulla. Monesti tuon ruokaa myös lähipiirilleni. Käyn itse kaupassa että nostan käteistä ja lasken tarkkaan että se riittää. Pankkikortilla monesti höylää yli mitä on suunnitellut.
Siis tarkoitatko oikeasti sitä miltä tuo kuulostaa? Teet töissä lisää ylijäämäruokaa jotta voit itse ostaa sitä kotiisi halvalla?
Siipeily ja piheily eivät ole synonyymejä, vaikka monella tässä ketjussa ne tuntuvat menevät pahasti sekaisin... :(
Piheilyvinkit ovatkin sitten tarpeen, kun joku kantelee pomolle, saat potkut ja palkanmaksu loppuu.
maksan käteisellä. rahaa tulee käytettyä vähemmän kun se on konkreettista eikä bitteinä kortilla
Työnnän auton tallista. Tosin kerran liukastuin ja olin jäädä alle kun kärry palaa takaisin vastamäestä muutaman metrin...
En mene ravintolaan syömään kavereiden kanssa jos budjetissa ei ole sille tilaa.
Alennan asunnon lämmön yöksi ja työpäivän ajaksi, ja muulloinkin kun ei olla kotona.
Muut jutut onkin jo mainittu.
Monet ehdottavat käteisen käyttämistä säästösyistä.
Itse ajattelen juuri päinvastoin. Kortilla maksaessani voin tarkistaa, kuinka paljon on mennyt esimerkiksi kauppaan, kuinka paljon vaatteisiin jne.
Katson saldoa lähes päivittäin. Käteistä käyttäessä menee kymppi sinne kymppi tänne, eikä aina muista, mihin rahat on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
En mene ravintolaan syömään kavereiden kanssa jos budjetissa ei ole sille tilaa.
Alennan asunnon lämmön yöksi ja työpäivän ajaksi, ja muulloinkin kun ei olla kotona.
Muut jutut onkin jo mainittu.
Kovin lyhyeksi ajaksi ei lämpötilaa kannata laskea. Säästät ehkä työpäivän aikana hieman energiaa, mutta vastaavasti kun kotiin tultuasi nostat lämpötilan, menee energiaa enemmän kun lämmityslaitteisto joutuu nostamaan lämpötilaa sen sijaan, että pitäisi sen tasaisena. Säästövinkkisi on siis yhtä huono kuin sammuttaa uuni eri ruokien välissä - lämpötilan pitäminen tasaisena kuluttaa VÄHEMMÄN energiaa kuin se, että sen annetaan välillä laskea ja sitten sitä taas nostetaan. Lisäksi tuollainen myös kuluttaa lämmityslaitteistoa, joten sen käyttöikä voi jäädä lyhemmäksi kuin tasaisella lämmityksellä.
Erosimme ammattiliitosta ja jäimme pelkkään kassaan. Ammattiliitto plus kassa maksoi noin 400 € / vuosi per nuppi, nyt pelkkä kassa on 105 € per vuosi per nuppi. Säästöä siis 600 € kahden aikuisen taloudessa!
Emme tarvitse ammattiliiton matka- tai tapaturmavakuutusta koska meillä se kuuluu jo kotivakuutuspakettiin plus molempien työpaikka tarjoaa melko hyvät vakuutukset. Emme tarvitse turhaa ammattilehteä. Emme myöskään tarvitse liiton tarjoamaa "uraneuvontaa", emme myöskään silloin jos jäämme työttömäksi koska eivät he sitä työpaikkaa ojenna tarjottimella vaan kyllä se on kuitenkin etsittävä ihan itse.
Ja, ajaahan se liitto silti oman ammattiryhmämme asioita vaikkemme siitä maksakaan... (joo, kollektiivinen vastuu, mitä jos kaikki ajattelisi näin jne. Ymmärrän kyllä jos haluatte kivittää minut).
Kortilla maksaessa maksat sentilleen ostoksen, kun taas kassalla käteisellä maksaessa pyöristetään ylös- tai alaspäin. Jos nyt oikein haluaa olla sikapihi, niin miettii milloin kannattaa maksaa käteisellä, milloin kortilla.
Säästäväisyys on hyvästä, kunhan säästää oikeissa paikoissa. Ei kannata säästää esim. peruskunnostusrempassa materiaaleista tai ilmanvaihdosta tai kosteussulusta, siinä tekee vain lompakolleen hallaa.
Asunnon ja kiinteistön vakuutuksen on hyvä olla olemassa täysimääräisenä. Jos alivakuutat torppasi vaikka 70 % sen todellisesta arvosta, niin takkiin otat, jos jotain sattuu.
Olen kova lukemaan, ostan kaikki kirjat divareista, kirppareilta ym. Kirjastokortti tulisi tietenkin halvaksi, mutta meidän kirjastoon ei tule uutta sitä vauhtia kuin kirja ilmestyy aleen tai kirpparille.
Olen 5 v. poikien polkupyörän maalannut spraymaalilla tytön väriseksi ja laittanut vielä hempeän kilikellon ja pinkin satulan. Johan kelpasi.
En käytä tiski- ja pyykkikonetta päiväsaikaan vaan klo 22-7 yösähköllä, koska silloin se on halvempaa. Okt niin naapuritkaan ei häiriinny, vaikka koneet on päällä. Sunnuntaisin saunotaan ja leivotaan, koska halvempi sähkö.
Leikkaan vanulaput puoliksi, puolikas riittää hyvin silmämeikin poistoon. Lisään täysmehuun aina vähän vettä, en tosin säästön, vaan maun vuoksi. Hiekoitushiekka kerätään ja käytetään seuraavana talvena, tähän syynä on lasten potkulautailu viereisellä jalkakäytävällä.
Olen säästänyt miljardeja kun en ole ostanut mitään ökyjahteja, jättimäisiä linnoja, avaruusmatkoja ja lukemattomia muita asioita. En ole timantteja enkä luxus laukkujakaan tarvinnut.
Tässäpä nämä minun vinkkini miljardien säästämiseen.