Parhaat piheilyvinkkisi?
Eli missä säästää?!
Olen pihi ja saan kiksit siitä että säästän. Jaa hyvät vinkit täällä.
Kommentit (217)
Kierrän isojen markettien konsulenttien maistatuspisteet ja syön leipää, pullaa ja leikkeleitä, joskus keittoakin kupillisen enkä tietenkään osta mitään. Samalla reissulla voi käydä marketin vessassa paskalla, ettei itseltä kulu paperia (tosin olen kotiin vohkinut paperit yleisistä vessoista joka tapauksessa).
Lehdet käyn lukemassa kirjastossa, että tiedän juosta tarjousten perässä ja saan leikattua tarjouskupongit itselleni. Kirjastonkin vessassa voi käydä paskalla.
Seuraan myös eri puolueiden keskustelutapahtumia ja menen ajoissa paikalle, sillä niissä on tarjolla kahvia ja pullaa, Kokoomuksella yleensä paljon muutakin. Voi syödä napansa täyteen, ja käydä paskalla samalla jos paskattaa.
Kaupassa otan ylös tuotteiden koodeja ja parasta ennen -päiväyksiä, ja tehtailen sitten valituksia eri valmistajille, jotka lähettävät hyvityksiä tuotteista, joita en ole koskaan ostanutkaan.
Jos harvoin ostan jotain kaupasta, lasken loppusumman etukäteen ja varaan käteistä juuri vähän vähemmän. Kun maksun aika tulee, pengon taskujani hämilläni ja nolona, ja aina joku muu takana odottavista maksaa loput, että päästään eteenpäin.
Näin olen säästänyt pitkän pennin ja elämä on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kierrän isojen markettien konsulenttien maistatuspisteet ja syön leipää, pullaa ja leikkeleitä, joskus keittoakin kupillisen enkä tietenkään osta mitään. Samalla reissulla voi käydä marketin vessassa paskalla, ettei itseltä kulu paperia (tosin olen kotiin vohkinut paperit yleisistä vessoista joka tapauksessa).
Lehdet käyn lukemassa kirjastossa, että tiedän juosta tarjousten perässä ja saan leikattua tarjouskupongit itselleni. Kirjastonkin vessassa voi käydä paskalla.
Seuraan myös eri puolueiden keskustelutapahtumia ja menen ajoissa paikalle, sillä niissä on tarjolla kahvia ja pullaa, Kokoomuksella yleensä paljon muutakin. Voi syödä napansa täyteen, ja käydä paskalla samalla jos paskattaa.
Kaupassa otan ylös tuotteiden koodeja ja parasta ennen -päiväyksiä, ja tehtailen sitten valituksia eri valmistajille, jotka lähettävät hyvityksiä tuotteista, joita en ole koskaan ostanutkaan.
Jos harvoin ostan jotain kaupasta, lasken loppusumman etukäteen ja varaan käteistä juuri vähän vähemmän. Kun maksun aika tulee, pengon taskujani hämilläni ja nolona, ja aina joku muu takana odottavista maksaa loput, että päästään eteenpäin.
No voi bullshit!!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on olen innokas puutarhaihminen, ja tilaan kahta eri puutarhalehteä. Kirjasto ei kohdallani käy, koska käyn siellä vain 2-3 kertaa vuodessa, tilaaminen tulee halvemmaksi kuin irtonumerot.
Tää oli loistava: kirjasto ei kohdallani käy, koska käyn siellä niin harvoin :-) No mitä jos siellä kävisi vaikka useammin...?
Kannattaa tarkastaa, onko turhia vakuutuksia voimassa. Jos on niin, pois vaan. Samoin jalan ja pyörällä kaikkialle, minne voi mennä. Harrastukset ja muut kannattaa valita niin, että polkupyörä riittää kulkuvälineeksi. Säästää paljon autoon ja julkisiin kulkuneuvoihin verrattuna. Älä osta juhlavaatteita, vaan tilaa postimyynnistä ja palauta juhlien jälkeen. Valita aina kaikesta mahdolllisesta. Voit saada jotain ilmaista. Vaalien aikaan kierrä kaikkien puolueiden kojut. Vähintään juotavaa saa ilmaiseksi. Samoin markkinoilla kannattaa aina kiertää, koska monessa paikassa on ilmaisia maistiaisia.
Kun tapaat muita, ehdota nyyttäreitä ja vie itse jotain erittäin halpaa, mutta syö kaikkea kallista. Saat hyötyä. Käy säännöllisesti kurkkaamassa kirjastojen, kunnantalojen yms. ilmoitustauluille. Niillä on usein tietoa ilmaistapahtumista. Omaa internetyhteyttä et tarvitse, jos lähellä on kirjasto tms. paikka, jossa on ilmainen netti. Sitä ei katkaista, vaikka ko. rakennus ei olisi auki, joten voit käyttää sitä. Käy säännöllisesti keräämässä pulloja.
Paras vinkki: mihinkään juhliin ei kannata mennä, sillä kun laskee matkakulut+lahjakulut+vaatekulut-ruokailun arvo jää rutkasti tappiolle.
Omaa internetyhteyttä et tarvitse, jos lähellä on kirjasto tms. paikka, jossa on ilmainen netti. Sitä ei katkaista, vaikka ko. rakennus ei olisi auki, joten voit käyttää sitä. [/quote]
Miten kirjaston nettiä voi käyttää jos kirjasto on kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Omaa internetyhteyttä et tarvitse, jos lähellä on kirjasto tms. paikka, jossa on ilmainen netti. Sitä ei katkaista, vaikka ko. rakennus ei olisi auki, joten voit käyttää sitä.
Netti kuuluu seinän läpi, joten siten voi käyttää. Toki edellyttää, että kirjastolla on WLAN.
Kerää paperinkeräyslaatikoista yms. paikoista niitä Hesburgerin tarjouskuponkeja. Voit myydä ne sitten vaikkapa Tori.fissä tai huuto.netissä. Niille on ostajia parin euron summilla.
Vierailija kirjoitti:
40, olet ihana. En ikinä jaksaisi moista vaivannäköä mutta hienoa että joku jaksaa.
Enkä voi sietää minkäänlaista pihelyä, silti arvostan tekojasi.
En koe, että niistä on juuri vaivaa. Kyse on mielestäni vain asioiden järjestämisestä mielekkäästi, niin että karsin tarpeetonta kulutusta. Säästäminen niin luonnonvarojen kuin omienkin alkaa siitä, että yrittää ymmärtää hieman paremmin omaa toimintaamme ja sitten pienin askelin teemme niihin korjauksia, jotka sitten kun niitä ehkä myöhemmin tekee laajempi joukko alkaa näkyä ja vaikuttaa enemmän. Mutta kun jonkun on oltava ensimmäinen, niin miksi se en voisi olla yhtä hyvin minä, sinä tai kuka tahansa muu itse, joka huomaa mahdollisen säästömahdollisuuden, ja alkaa sitten vain toteuttaa tuota mahdollisuutta ilman että joku ulkopuolisen täytyisi meitä siihen kehottaa.
Olen omasta mielestäni pragmaatikko, en pihihistelijä itsetarkoituksellisesti :)
Riittävän pitkällä aikajänteellä se mikä on ekologista, hyväksi luonnolle on parasta meille kaikille täällä.
t. 40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissanhiekkana käyetään Hotti-lämmityspellettiä, 20 kg maksaa vähän päälle 8 e, vrt Rainbow puupohjainen kissanhiekka n.4 kg pussi maksaa n.3 euroa. Pellettikissanvessa maksaakin sitten jonkun kolmisenkymppiä mutta sekin maksaa itsensä takaisin vuosien saatossa.
Ja kämppä haisee kissankuselta koko ajan. Itse et haista kun oot niin tottunut siihen kusen hajuun
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta olettaisin että tarkoittaa välipohjallista pissa-astiaa, jonka alemmasta kerroksesta pissat ja sahajauho on helppo poistaa ja pestä kunnolla. Tällainen systeemi ei haise käytännössä yhtään miltään muulta kuin tuoreelta puulta. Ja todellakin lämmityspelletit käyvät tähän enemmän kuin hyvin ja muutaman euron säkki riittää yli vuodeksi. Raekoko on hieman suurempi kuin "oikeassa" kissanpelletissä mutta menee läpi kuin väärä raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissanhiekkana käyetään Hotti-lämmityspellettiä, 20 kg maksaa vähän päälle 8 e, vrt Rainbow puupohjainen kissanhiekka n.4 kg pussi maksaa n.3 euroa. Pellettikissanvessa maksaakin sitten jonkun kolmisenkymppiä mutta sekin maksaa itsensä takaisin vuosien saatossa.
Ja kämppä haisee kissankuselta koko ajan. Itse et haista kun oot niin tottunut siihen kusen hajuun
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta olettaisin että tarkoittaa välipohjallista pissa-astiaa, jonka alemmasta kerroksesta pissat ja sahajauho on helppo poistaa ja pestä kunnolla. Tällainen systeemi ei haise käytännössä yhtään miltään muulta kuin tuoreelta puulta. Ja todellakin lämmityspelletit käyvät tähän enemmän kuin hyvin ja muutaman euron säkki riittää yli vuodeksi. Raekoko on hieman suurempi kuin "oikeassa" kissanpelletissä mutta menee läpi kuin väärä raha.
Oli laatikko millaisen tahansa niin kyllä kusen haju tarttuu joka paikkaan myös sinuun itseesi ja vaatteisiisi myös puhtaisiin. Sitä en väitä ettei olisi riittoisaa tavaraa, mutta se kusenhaju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli laatikko millaisen tahansa niin kyllä kusen haju tarttuu joka paikkaan myös sinuun itseesi ja vaatteisiisi myös puhtaisiin. Sitä en väitä ettei olisi riittoisaa tavaraa, mutta se kusenhaju.
No ei kyllä tartu. Minulle ovat monesti asuntoon tulevat vieraat ihmetelleet että miten ihmeessä edes vessassa ei haise kissanpissa - toisin kuin paakkuuntuvia hiekkoja käyttävien kotona. Ja astia, jonne pissa kertyy, todellakin pestään pari kertaa päivässä. Tavallista hiekkaa käyttäville näin tiheä pesu ei ole edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa internetyhteyttä et tarvitse, jos lähellä on kirjasto tms. paikka, jossa on ilmainen netti. Sitä ei katkaista, vaikka ko. rakennus ei olisi auki, joten voit käyttää sitä.
Netti kuuluu seinän läpi, joten siten voi käyttää. Toki edellyttää, että kirjastolla on WLAN.
Ulkona vesisateessa tai pakkasessa tietokone käsissä kirjaston nettiä käyttäen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona vesisateessa tai pakkasessa tietokone käsissä kirjaston nettiä käyttäen?
Eiköhän tuo kirjoittaja tarkoittanut, että jos sattuu asumaan tarpeeksi lähellä kirjastoa, niin voi mahdollisesti käyttää sitä kirjaston ilmaista nettiä siellä kotonaan...
Vierailija kirjoitti:
PASKATTAA, PASKATTAA, PASKATTAA...