Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat piheilyvinkkisi?

Vierailija
31.01.2016 |

Eli missä säästää?!
Olen pihi ja saan kiksit siitä että säästän. Jaa hyvät vinkit täällä.

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robin Hood kirjoitti:

Olen keittiötyöntekijä ja otan töistä joskus mukaan useammankin kilon (roskiin menevää) ruokaa. Ilman lupaa. Yleensä en itselleni vaan parille työttömälle ystävälle. En koe tekeväni väärin sillä se mitä vien päätyisi kuitenkin "pihan perälle". Suuremman rikoksen tekee mielestäni työnantajani kun pakottaa heittämään päivittäin jopa 30kg uunituoretta ruokaa roskikseen :(

Tällaisesta teosta, vaikka se hyväsydämiseltä kuulostaakin, voi saada potkut ja joutua korvausvelvolliseksi.

Siskoni työpaikalla ei bioa punnita mutta henkilöstöravintola on ollut siinä kymmeniä vuosia. Ja koska sitä ei ole vuosikausiin kilpailutettu, ollaan ruokaan tyytyväisiä.

Heillä on aina 3 ruokalajia ja aina vähintään kahta jää yli. Salaattipöytä ei saa olla tyhjä edes kun lounasaika loppuu.

Yrittäjä itse osaa laskea mikä on oletus ruokailijoiden määristä ja kulutuksesta. Mielummi yli kuin loppuu.

Eiköhän kaikki tiedä mikä on homman nimi mutta koska mitään muuta väärää ei tehdä kuin että ruokaa ei dumpata bioon vaan syödään.

Lounaan jämien myyminen oli siskon idea ja koska sopimuksessa lukee ravintola pitää olla x klo asti, on tämä vaan 1 työtehtävä muiden seassa.

Vierailija
162/217 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mikrokuituliinat tiskirätteinä. Ne voi heittää välillä pesuun ja parin kpl paketti voi kestää parikin vuotta.

-Revenneet paidat ja pariin kertaan parsitut sukat voi käyttää ällömpiin siivousjuttuihin(esim pinttynyt rasva liesituulettimen pinnoissa ja kaakeleissa)

-leivinpaperi käytetään niin monta kertaa kun kestää (ei tietenkään jos on ihan törkyinen)

- vanhat hammasharjat säästetään ja sillä voi pestä pienet kolot keittiössä tai kylppärissä.

-kasvot kuorin kerran viikkoon oliiviöljy-ruokasoodalla. Ja se on itseasiassa paras tähän astisista kuorinta-aineista mitä olen kokeillut.

- Lidlissä kannattaisi käydä, mutta on minulle hankalan matkan päässä. Sieltä olen tehnyt oivan laiskan työpäivän evääksi, pakkasesta sellainen bami goreng pussi maksaa 3€ ja saan siitä noin 3päivän eväät töihin!

- työsuhde-edut on hyvä hyödyntää jos voi!

-ruisleipä kestää hyvin pakastamista, ei tule hävikkiä.

-Leipä ja hedelmäpussit säästetään, kissan laatikko siivotaan niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaan vanulaput puoliksi, puolikas riittää hyvin silmämeikin poistoon. Lisään täysmehuun aina vähän vettä, en tosin säästön, vaan maun vuoksi. Hiekoitushiekka kerätään ja käytetään seuraavana talvena, tähän syynä on lasten potkulautailu viereisellä jalkakäytävällä.

...nyt pyyhki kyllä yli ja lujaa. Siis mitä?

Vierailija
164/217 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää yrittäkö palauttaa kauppaan käyttämiänne tuotteita! Niistä huomaa että niitä on käytetty ja on myyjänä ällöttävää käsitellä hikistä vaatetta. Puhumattakaan tilanteesta, jossa yrität selittää aikuiselle ihmiselle ettei käytettyä vaatetta voi enää myydä entisen veroisena eikä rahoja saa takaisin. Jotenkin tulee hirveä myötähäpeä kun en itse koskaan kehtaisi viedä käyttämääni tuotetta takaisin. Jos ei ole tuotteeseen varaa on parempi olla ilman.

Vierailija
165/217 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pihtaan seksiä. Pysyy tavara tiukempana, kun ei koko ajan ole tarjolla.

Vierailija
166/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan töihin aina halvinta ruokaa, mitä kaupasta löytyy, yleensä -50-30%. Ei ne mene pilalle, vaikka päivämäärä on jo mennyt. Työmatkat kuljen polkupyörällä kesät, talvet. Käärin itse sätkiä.

Vierailija
167/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
168/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoo!

Muutin asuntoon, jossa maksetaan vedestä kulutuksen mukaan. Minulla on aina ollut rasvoittuva hiuslaatu ja vuosia tuli käytyä suihkussa päivittäin ihan vaan hiustenpesun vuoksi. Nyt olen kuivashampoon avulla saanut totuteltua hiusten pesuun n. joka kolmas päivä. Kainalot ym. pesen toki päivittäin, mutta vettä säästyy aika määrä kun ei ihan vaan sen kuontalon vuoksi valuta älytöntä vesimäärää viemäriin. Huomaan myös, että hiukseni alkavat nyt viimein pikkuhiljaa tottua harvempaan pesuväliin ilman kuivashampoota.

Vierailija
169/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

abc kirjoitti:

Käydessämme hampurilaispaikoissa, vain toinen ottaa annoksen ateriana, johon kuuluu 0,4 juoma. Toiselle sitten listalta annos ilman juomaa, koska 0,4 mukista riittää helposti kahdelle.

Varmasti tosi pihi käy ulkona syömässä, edes hampparimestassa :D ja 4dl ei tosiaan riitä kahdelle. Ja yleensä jos ottaa hampparin ja ranut se maksaa yhtä paljon tai enemmän kuin ateria.

Mun vinkki: käykää vain burger kingissä, siellä saa juotavaa niin paljon kuin haluaa!

No huh, meillä jää jopa kahdelta yli tuosta 4dl kun ei pahemmin limsasta tykätä..

En mäkään, siksi otan yleensä vettä tai harvoin omenamehua hampurilaispaikassa. 4dl juomaa ei kyllä itsellä riitä mihinkään vaan jää kamala jano. Vaikka en ole läski, mitä joku epäili jos ei 2dl vettä riitä :D

Mutta silleen ollaan erilaisia :)

Vierailija
170/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

abc kirjoitti:

Käydessämme hampurilaispaikoissa, vain toinen ottaa annoksen ateriana, johon kuuluu 0,4 juoma. Toiselle sitten listalta annos ilman juomaa, koska 0,4 mukista riittää helposti kahdelle.

Varmasti tosi pihi käy ulkona syömässä, edes hampparimestassa :D ja 4dl ei tosiaan riitä kahdelle. Ja yleensä jos ottaa hampparin ja ranut se maksaa yhtä paljon tai enemmän kuin ateria.

Mun vinkki: käykää vain burger kingissä, siellä saa juotavaa niin paljon kuin haluaa!

No huh, meillä jää jopa kahdelta yli tuosta 4dl kun ei pahemmin limsasta tykätä..

Sit ei varmaan kannata tilata sitä limua:D saa sieltä muutakin. Kohta joku tulee selittämään että kun me ei tykätä hamppareista ja ranuista mutta 2xsalaatti tulee niin kalliiksi mäkkärissä!! Pakko ottaa hampparit ja ranut!!

Vierailija
171/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortti jos ei oo jo mainittu.

Vierailija
172/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivaan käyttämäni talouspaperit uusiokäyttöä varten. Laitan ne patterin päälle kuivumaan ja ovat taas hetkessä käyttövalmiita. Yhtä arkkia voi käyttää useamman kerran.

Käyn ulkona kusella ja näin säästän paljon vettä.

Mä käyn naapurin pihassa kusella, näin säästän omaa pihaa.

Vierailija
173/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivaan käyttämäni talouspaperit uusiokäyttöä varten. Laitan ne patterin päälle kuivumaan ja ovat taas hetkessä käyttövalmiita. Yhtä arkkia voi käyttää useamman kerran.

Käyn ulkona kusella ja näin säästän paljon vettä.

Mä käyn naapurin pihassa kusella, näin säästän omaa pihaa.

Mä alan käydä jatkossa taloyhtiön saunassa WC:ssä.Pitää vaan olla tarkkana, ettei yöllä avain unohdu sisälle, oven avaamisesta tulis iso lasku.Parasta nukkua avaimet kaulassa:DD

Hiukset leikkaan itse ja vaatteet + kengät ostan kirpparilta.Kävelen "kaikki" matkat.Lehden luen kirjastossa, kirjat lainaan.Leipäjonoon en kuitenkaan kehtaa, koska rahaa tulee ihan riittäävästi.Jos niin tekisin, ei menoja olis kuin yhtiövastike, sähkö,vesi ja puhelin.Täten voin tarjota omaisille & ystäville säännöllisesti ravintola-aterian.Se ei ole tuhlausta.

Vierailija
174/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tuu halvemmaks, jos ei käy museoissa lainkaan :D

Vierailija
175/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosimme ammattiliitosta ja jäimme pelkkään kassaan. Ammattiliitto plus kassa maksoi noin 400 € / vuosi per nuppi, nyt pelkkä kassa on 105 € per vuosi per nuppi. Säästöä siis 600 € kahden aikuisen taloudessa!

Emme tarvitse ammattiliiton matka- tai tapaturmavakuutusta koska meillä se kuuluu jo kotivakuutuspakettiin plus molempien työpaikka tarjoaa melko hyvät vakuutukset. Emme tarvitse turhaa ammattilehteä. Emme myöskään tarvitse liiton tarjoamaa "uraneuvontaa", emme myöskään silloin jos jäämme työttömäksi koska eivät he sitä työpaikkaa ojenna tarjottimella vaan kyllä se on kuitenkin etsittävä ihan itse.

Ja, ajaahan se liitto silti oman ammattiryhmämme asioita vaikkemme siitä maksakaan... (joo, kollektiivinen vastuu, mitä jos kaikki ajattelisi näin jne. Ymmärrän kyllä jos haluatte kivittää minut).

Multa ammattiliiton maksut vähennettin verotuksessa, kun vielä olin duunissa, nyt olen hyvällä ansiosidonnaisella eläkeikään saakka!Ja vapautettu maksuista:DD

Vierailija
176/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin liitosta ja liityin edullisimpaan kassaan. Säästöä!

Vierailija
177/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tuu halvemmaks, jos ei käy museoissa lainkaan :D

Tulee, mutta jos tykkää käydä usein, niin kortti tulee halvemmaksi kuin kertamaksut.

Vierailija
178/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy muissa kaupoissa kuin kirppareilla ja ruokakaupassa. En tee heräteostoksia vaan jätän aina ensiajatuksen jälkeen tavaran hyllyyn ja palaan ostamaan vasta, kun olen harkinnut, tarvitsenko sitä todella.

Olen päättänyt, etten osta enää vaatteita, ellei kirpparilla tule vastaan hyvälaatuinen, erittäin mieluinen vaate edullisesti. Mitään henkkamaukkaa tai akryylia en osta. Vaatekaappi on täpötäynnä, kyllä sieltä löytyy paljon sellaistakin päällepantavaa, mitä ei ole vuosiin käyttänyt.

Lopetin lehtitilaukset. Jos tekee mieli lukea aikakauslehti, niin kirjastosta löytyy uudet numerot ja kirpparilta vanhempia parilla kymmenellä sentillä.

En juo mehuja/limuja, syön harvoin juustoja/leikkeleitä. Kokolihasta suosin halpoja ruhonosia, joista saa hauduttelemalla herkkuja. Pidän huolen, ettei ruokahävikkiä tule. Se on ihan helppoa, kun siihen opettelee.

Käyn kampaajalla max kerran vuodessa. Värjään hiukset itse. Käytän edullista kosmetiikkaa. Minun kokemukseni mukaan kalliimpi tuote ei todellakaan ole useinkaan parempi. Esim. kampaamotuotteiden korkeat hinnat eivät kieli laadusta vaan siitä, että niitä tehdään niin pieniä eriä, ettei hintaa saada laskettua. Vaikkapa Lidlin kasvovoiteissa on loistava hinta-laatu -suhde. Muotoilen kulmani itse, hoidan kynnet itse, karvat poistan epilaattorilla.  

Jos käyn mieheni kanssa kahvilassa tai vaikka pitsalla, otamme pitsan tai kakunpalan puoliksi. Nälkä ei ole jäänyt ja paino pysyy hallinnassa. Vältän alkoholin juomista ravintoloissa. Pysäköin vain ilmaisille paikoille ja kävelen vaikka hieman.

Näin kun toimii, jää rahaa tärkeisiin asioihin, säästöön ja erityisjuttuihin, kuten vaikka matkoihin silloin tällöin.

Vierailija
179/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy koskaan kampaajalla, kosmetologilla, hieronnoissa tms. Säästän, vaikka toisaalta olen sitä mieltä, että pienyrittäjiltä (palveluiden) ostaminen on suositeltavaa ja hyvä työ!

Vierailija
180/217 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanhiekkana käyetään Hotti-lämmityspellettiä, 20 kg maksaa vähän päälle 8 e, vrt Rainbow puupohjainen kissanhiekka n.4 kg pussi maksaa n.3 euroa. Pellettikissanvessa maksaakin sitten jonkun kolmisenkymppiä mutta sekin maksaa itsensä takaisin vuosien saatossa.

Ja kämppä haisee kissankuselta koko ajan. Itse et haista kun oot niin tottunut siihen kusen hajuun