Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(
Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(
Kommentit (548)
Ei kai kukaan oikeasti juota säännöllisesti lapsille kolajuomia iltaruualla? Turha ihmetellä, jos on jotenkin vaikeaa illalla rauhoittua unille. Kolajuomat myös vaikuttavat elimistön kalsiumaineenvaihduntaan enkä todellakaan antaisi niitä lapsilleni kuin joskus harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pikemmin laittaisin ihan eka säästötoimet siihen kaljanlipitykseen. Siinä säästää jo kymppejä kuussa ja mikä tärkeintä, ei tule näytettyä huonoa esimerkkiä lapsille.
No en tietenkään siitäkään tykkää, mutta kyseessä on yksi Lidlin 90 sentin kalja per päivä, jotka minä raahaan kotiin. Lounasrahoissa puhutaan kuitenkin siitä 10 eurosta per päivä. -aloittaja
Yleensä en tätä sano, mutta nyt on kyllä pakko todeta että menee tosi wt-hommeliksi. Lakkaa rahaamasta sitä kaljaa niin mies syö puolitoista kuukautta kympin lounaita. Hesen lounaat kyllä usein ovat kymppiä halvemmat, kympillä saa jo ihan oikeaakin ruokaa.
Aivan uskomaton kommentti joka on saanut tähän mennessä 4 alanuolta ja 58 ylänuolta. Olen itse ylimmän tulodesiilin sinkku, mutta en unissanikaan leimaisi pienituloisia, muutaman sadan euron ruokabudjeteilla eläviä perheitä roskasakiksi! Tämä on ihan järkyttävä palsta.
Mun mielestä vaan ei ole mitenkään sopivaa etenkään lapsiperheessä juoda kaljaa joka päivä enkä kyllä pidä sitä muutenkaan suotavana. Ja etenkään jos ja kun rahasta on pulaa eli se on jostain muusta pois. Se wt-viittaus oli vain ja ainoastaan siihen tyypilliseen: rahaa riittää aina tupakkaan ja kaljaan, mutta muusta pitää nipistellä. Ei pysty tajuamaan, ei.
Jos olisit lukenut, niin mieheni juo siis yhden kaljatölkin iltapalan yhteydessä. Se maksaa 90 senttiä. Eikä se ole edes jokapäiväinen tapa, en ole näin täällä sanonut vaan se on omaa tulkintaasi. -aloittaja
Itse kyllä kirjoitat niin tuossa yllä. Ehkä sinun olisi pitänyt lisätä, että niinä päivinä, jolloin kaljaa juodaan. Lue oma tekstisi.
Niinpäs olikin. No, yleensä mies juokin melkein joka päivä sen kaljatölkin. Se ei kyllä ole mitenkään "sopimatonta" mielestäni kuten sinä kirjoitat. Isä juo iltapalalla kaljan, minä ja lapset yleensä limsat. -aloittaja
Lisätäky: limsat.
Vielä kun tulis sokerijugurtit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette sitten tosi pienituloisia (tai pihejä).Minä olen päätoiminen opiskelija,mutta en hekumoi sillä,että syön puoli purkkia hernaria lounaaksi.Voi tsiisus,miten voi olla pihiä porukka?
Kerropa paljon on opintotukesi, vuokrasi ja onko sinulla opintolainaa? Ei nimittäin kuulosta uskottavalta kommenttisi...
Kelan opintotuki,350 e ja 6500 e.Kuis?En syö ikinä purkkihernaria.
Kelan opintotukea on montaa suuruutta, riippuen opiskeletko ammattikoulussa, opistossa vai ammattikorkeakoulussa. 350e on todella edullinen vuokra. Helsingissä normaali vuokra on yleensä n. 600e ellei onnistu saamaan kimppakämppää tai edullista opiskelija-asuntoa. Sinun ei tarvitse pihistellä, koska elät lainarahoilla. Kun takaisinmaksun aika tulee, saattaa kätesi hyvinkin hamuta kaupanhyllyltä sitä hernekeittopurkkia.
No,ei se amiksen ja yliopiston tukiero ole suuri.Olen yliopistossa jos haluat laskea.Asun Helsingissä ja osuuteni vuokrasta 350 e.Normaalivuokrahan täällä ei tosiaankaan ole 600,se on yli tonnin.En muuten nosta lainaa edes nyt,kysyit paljonko mulla on lainaa.Hernaria jos haluaa,niin purkkikamahan ei ole hyvää tai edes halpaa.Anything else,tietääkseni tämä ei Ap:n (vai oletko hän) miehen lounailuun kuulu syönkö purkkiruokaa...hänen vissiin kuuluisi Ap:n mielestä...
Saat siis yhteensä rahaa 440e kuussa, josta maksat 350e vuokraa. Sinulle jää 90 euroa. Eikö sinulla ole puhelinlaskua, nettilaskua tai sähkölaskua? Etkö tarvitse matkakorttia? Jos sinulle niiden jälkeen jää vielä niin paljon rahaa, ettet kerta kaikkiaan ymmärrä miksi jotkut pihistelevät, niin kerro lisää elämästäsi ja erityisesti ruokailustasi.
No en tiedä miksi sinua kiinnostaa.Minulla jää kuussa 300-400 vuokran jälkeen,eli elämiseen.Tiedän kyllä jotain pienistä tuloista ja pitkältä ajalta.Muuta kysyttävää taloudestani...?
Kiinnostaa siksi, että ihmettelet sitä miksi ihmiset ovat niin pihejä. Sinä siis ilmeisesti teet myös töitä opiskelujen lisäksi? Jotkut eivät töitä välttämättä edes saa vaan on pakko kitkutella sillä opintotuella, joka kattaa vuokran vain osalla ihmisistä. Jos sinulle jää noin paljon rahaa elämiseen, niin sinulla on toki pullat hyvin uunissa. Newsflash: kaikilla ei.
Newsflash sulle:ne jotka ei saa (tee) töitä voi sitten nostaa lainaa.Jos on esim.luottotiedot menneet,saa toimeentulotukea.Mieletön uutinen:hyvin pullat uunissa,kun elämiseen 300-400 e kuussa,joo joo...
Lainaa nyt itseäni.Mun tulot on pienet,mutta jopa minä pidän jo tosi pihinä puolikkaan hernekeittopurkin syömistä töissä...oikeesti hei.Onhan se nyt jo saitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen alkoholi, limsat (väh. x3), ja kaksi tupakoijaa paljasti provoksi. Tai sitten perhe on vain umpityhmä eikä osaa käyttää rahaa.
Se Lidlin 1,5 litran Siti-cola maksaa 1 euron ja siitä juodaan 2 päivää. Miehen kaljatölkki 90 senttiä. Että onko tämä nyt mielestäsi jotenkin holtitonta rahankäyttöä? -aloittaja
Noihin menee yli 400 vuodessa. Montako askia teillä menee tupakkaa päivässä?
Olen jo vastannut, että poltamme molemmat pari askia viikossa ja yleensä virolaista tupakkaa, jota ostetaan joskus miehen työkaverilta. -aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pikemmin laittaisin ihan eka säästötoimet siihen kaljanlipitykseen. Siinä säästää jo kymppejä kuussa ja mikä tärkeintä, ei tule näytettyä huonoa esimerkkiä lapsille.
No en tietenkään siitäkään tykkää, mutta kyseessä on yksi Lidlin 90 sentin kalja per päivä, jotka minä raahaan kotiin. Lounasrahoissa puhutaan kuitenkin siitä 10 eurosta per päivä. -aloittaja
Yleensä en tätä sano, mutta nyt on kyllä pakko todeta että menee tosi wt-hommeliksi. Lakkaa rahaamasta sitä kaljaa niin mies syö puolitoista kuukautta kympin lounaita. Hesen lounaat kyllä usein ovat kymppiä halvemmat, kympillä saa jo ihan oikeaakin ruokaa.
Aivan uskomaton kommentti joka on saanut tähän mennessä 4 alanuolta ja 58 ylänuolta. Olen itse ylimmän tulodesiilin sinkku, mutta en unissanikaan leimaisi pienituloisia, muutaman sadan euron ruokabudjeteilla eläviä perheitä roskasakiksi! Tämä on ihan järkyttävä palsta.
Mun mielestä vaan ei ole mitenkään sopivaa etenkään lapsiperheessä juoda kaljaa joka päivä enkä kyllä pidä sitä muutenkaan suotavana. Ja etenkään jos ja kun rahasta on pulaa eli se on jostain muusta pois. Se wt-viittaus oli vain ja ainoastaan siihen tyypilliseen: rahaa riittää aina tupakkaan ja kaljaan, mutta muusta pitää nipistellä. Ei pysty tajuamaan, ei.
Jos olisit lukenut, niin mieheni juo siis yhden kaljatölkin iltapalan yhteydessä. Se maksaa 90 senttiä. Eikä se ole edes jokapäiväinen tapa, en ole näin täällä sanonut vaan se on omaa tulkintaasi. -aloittaja
Itse kyllä kirjoitat niin tuossa yllä. Ehkä sinun olisi pitänyt lisätä, että niinä päivinä, jolloin kaljaa juodaan. Lue oma tekstisi.
Niinpäs olikin. No, yleensä mies juokin melkein joka päivä sen kaljatölkin. Se ei kyllä ole mitenkään "sopimatonta" mielestäni kuten sinä kirjoitat. Isä juo iltapalalla kaljan, minä ja lapset yleensä limsat. -aloittaja
Sehän olisi tuon kombon terveellisin osuus!
"Olen myös moneen kertaan sanonut, että aina saa toinen ostaa jos jotain tarpeellista tarvitsee. Mielestäni 20 kertaa kuussa ravintolassa syöminen ei vaan ole tarpeellista, kun eväätkin voi ottaa. -aloittaja"
No tässäpä eräs pulma juuri onkin. Aikuisten ihmisten pitäisi saada käyttää ainakin jonkin verran rahaa ihan mihin vaan itse katsoo tarpeelliseksi, vaikka se kumppanin mielestä olisi kuinka turhaa. Ja tämä koskee siis pariskunnan molempia osapuolia. Tosin ymmärrän kyllä, että teillä tilanne on se, että rahaa ei riitä kummankaan henkilökohtaiseen käyttöön, vaan joka penni tulisi laittaa koko perheen yhteiseksi hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
"Olen myös moneen kertaan sanonut, että aina saa toinen ostaa jos jotain tarpeellista tarvitsee. Mielestäni 20 kertaa kuussa ravintolassa syöminen ei vaan ole tarpeellista, kun eväätkin voi ottaa. -aloittaja"
No tässäpä eräs pulma juuri onkin. Aikuisten ihmisten pitäisi saada käyttää ainakin jonkin verran rahaa ihan mihin vaan itse katsoo tarpeelliseksi, vaikka se kumppanin mielestä olisi kuinka turhaa. Ja tämä koskee siis pariskunnan molempia osapuolia. Tosin ymmärrän kyllä, että teillä tilanne on se, että rahaa ei riitä kummankaan henkilökohtaiseen käyttöön, vaan joka penni tulisi laittaa koko perheen yhteiseksi hyväksi.
Nuohan käyttävät jo röökiin ja kaljaan. Harvan vähävaraisen perheen budjetti kestää monia hemmottelukohteita.
Ennustan teille eroa lähitulevaisuudessa. En ikinä sietäisi sitä, että akka valittaa jostain ruokailusta työaikana ja vaatii viemään jätteitä töihin.
Poltitko raskausaikana? Jos et niin miksi helvetissä aloitit vauvan synnyttyä? Jos 9kk on jo ollut polttamatta niin pitää kyllä olla helvetin tyhmä että alottaa uudelleen! Vai onko tässäkin kyse jostain "mies saa luksus tupakoida yhyy" jutusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää syökö kotona vanhaa makaroonilaatikkoa.vähän mielikuvitusta peliin!
Eilinen makaroonilaatikko ei ole mitään "vanhaa". Sitäpaitsi tekisitkö itse nelikuisen vauvan kanssa joka päivä jotain avokadopastaa? En usko. -aloittaja
Teepä kerrankin se avokadopasta! Huomaat että on paljon nopeampi kuin makaronilaatikko! Perinteiset pikkuvaimot on niin hankalia ja tylsiä...
Katsokaa miehenkanssa yhdessä dokumentti Supersize me netistä löytyy ja ainakin Netflixissä on ollut. Mies vetää ainakin 30 roskaruoka-ateriaa kuussa, sen luuis alkaneen jo näkyä kaikessa myös makkarissa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette sitten tosi pienituloisia (tai pihejä).Minä olen päätoiminen opiskelija,mutta en hekumoi sillä,että syön puoli purkkia hernaria lounaaksi.Voi tsiisus,miten voi olla pihiä porukka?
Kerropa paljon on opintotukesi, vuokrasi ja onko sinulla opintolainaa? Ei nimittäin kuulosta uskottavalta kommenttisi...
Kelan opintotuki,350 e ja 6500 e.Kuis?En syö ikinä purkkihernaria.
Kelan opintotukea on montaa suuruutta, riippuen opiskeletko ammattikoulussa, opistossa vai ammattikorkeakoulussa. 350e on todella edullinen vuokra. Helsingissä normaali vuokra on yleensä n. 600e ellei onnistu saamaan kimppakämppää tai edullista opiskelija-asuntoa. Sinun ei tarvitse pihistellä, koska elät lainarahoilla. Kun takaisinmaksun aika tulee, saattaa kätesi hyvinkin hamuta kaupanhyllyltä sitä hernekeittopurkkia.
No,ei se amiksen ja yliopiston tukiero ole suuri.Olen yliopistossa jos haluat laskea.Asun Helsingissä ja osuuteni vuokrasta 350 e.Normaalivuokrahan täällä ei tosiaankaan ole 600,se on yli tonnin.En muuten nosta lainaa edes nyt,kysyit paljonko mulla on lainaa.Hernaria jos haluaa,niin purkkikamahan ei ole hyvää tai edes halpaa.Anything else,tietääkseni tämä ei Ap:n (vai oletko hän) miehen lounailuun kuulu syönkö purkkiruokaa...hänen vissiin kuuluisi Ap:n mielestä...
Saat siis yhteensä rahaa 440e kuussa, josta maksat 350e vuokraa. Sinulle jää 90 euroa. Eikö sinulla ole puhelinlaskua, nettilaskua tai sähkölaskua? Etkö tarvitse matkakorttia? Jos sinulle niiden jälkeen jää vielä niin paljon rahaa, ettet kerta kaikkiaan ymmärrä miksi jotkut pihistelevät, niin kerro lisää elämästäsi ja erityisesti ruokailustasi.
No en tiedä miksi sinua kiinnostaa.Minulla jää kuussa 300-400 vuokran jälkeen,eli elämiseen.Tiedän kyllä jotain pienistä tuloista ja pitkältä ajalta.Muuta kysyttävää taloudestani...?
Kiinnostaa siksi, että ihmettelet sitä miksi ihmiset ovat niin pihejä. Sinä siis ilmeisesti teet myös töitä opiskelujen lisäksi? Jotkut eivät töitä välttämättä edes saa vaan on pakko kitkutella sillä opintotuella, joka kattaa vuokran vain osalla ihmisistä. Jos sinulle jää noin paljon rahaa elämiseen, niin sinulla on toki pullat hyvin uunissa. Newsflash: kaikilla ei.
Newsflash sulle:ne jotka ei saa (tee) töitä voi sitten nostaa lainaa.Jos on esim.luottotiedot menneet,saa toimeentulotukea.Mieletön uutinen:hyvin pullat uunissa,kun elämiseen 300-400 e kuussa,joo joo...
Lainaa nyt itseäni.Mun tulot on pienet,mutta jopa minä pidän jo tosi pihinä puolikkaan hernekeittopurkin syömistä töissä...oikeesti hei.Onhan se nyt jo saitaa.
No kokonainen purkki on itselleni ainakin liian iso. Pitäisikö puolet sitten heittää pois vai?
Vierailija kirjoitti:
Poltitko raskausaikana? Jos et niin miksi helvetissä aloitit vauvan synnyttyä? Jos 9kk on jo ollut polttamatta niin pitää kyllä olla helvetin tyhmä että alottaa uudelleen! Vai onko tässäkin kyse jostain "mies saa luksus tupakoida yhyy" jutusta
En ole polttanut raskausaikana. Mielestäni tupakointi on mukavaa ja siinä saa kunnolla breikin kaikesta kun hermot on kireällä. Ei kaikki todellakaan tupakoi siksi, että lopettaminen olisi mahdotonta. -aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi tuon kombon terveellisin osuus!
Etkö ole lukenut uutisia viime aikoina? Sokerijugurteissa on enemmän karsinogeenejä kuin alkoholissa ja tupakassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole polttanut raskausaikana. Mielestäni tupakointi on mukavaa ja siinä saa kunnolla breikin kaikesta kun hermot on kireällä. Ei kaikki todellakaan tupakoi siksi, että lopettaminen olisi mahdotonta. -aloittaja
Tuohan on vielä typerämpi syy polttaa, kuin se että on koukussa! Tietoisesti pilaat omaa ja lasten terveyttä jonkun breikin takia? Plus turhaan menee rahaa sekä näytät huonoa esimerkkiä lapsille. Way to go!
Onko liikkuva työ? Saako alue/atriakorvauksen? päivärahan?
Jos joku noista, niin ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista.
Eikä oikein muutenkaan. Jos käy töissä, niin silloin on lounaansa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?
Kaiketi aika monikin käy työpäivän aikana "ulkona" syömässä.
Mene töihin, niin sinäkin pääset "ulos" syömään. Lapsetkin saavat monipuolisuutta ruokavalioonsa, kun päiväkodissa tarjotaan vaihtelevampaa ruokaa.
No en minä voi mennä töihin kun nuorin lapsi on vasta 4kk! Sitäpaitsi ei meillä olisi mitenkään varaa siihen, että minäkin kävisin joka päivä ulkona syömässä. Tulemme juuri juuri toimeen sillä, että osaan venyttää penniä ruokaostoksissa käymässä esim. Lidlissä ja tekemällä edullisia ruokia pakkaseenkin. -aloittaja
No vaihtakaa välillä. Mies puoleksi ajasta lasten kanssa kotiin. Sitten sinä pääset vuorostasi Heseen, ja mies saa syödä tähteitä lasten kanssa. Ei se ole sen vaikeampaa.
Tupakka, olut ja ulkona syöminen ja limsat... Kaikki turhia pienituloiselle perheelle. Teillä menee 300 e kk noihin. Niillä maksaisitte harrastuksia lapsille!
Ollaan hyvin toimeentulevia, kolme lasta, olen hoitanut kaikki 3 v asti kotona, lapsilla on varaa käydä soittotunneilla, kilpaurheilla jne.
Mutta meillä ei mene rahaa alkoholiin, tupakkaan, lounasruokailuun. Jos me molemmat söisimme ravintolassa = 2x200 e / kk ja siihen päälle tupakat yms turhuudet niin 500 e kk vähintään menisi turhaan. Näillä rahoilla meidän lapset kehittää itseään. Ja kotonakin on varaa syödä hyvin.
Noihin menee yli 400 vuodessa. Montako askia teillä menee tupakkaa päivässä?