Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(
Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pikemmin laittaisin ihan eka säästötoimet siihen kaljanlipitykseen. Siinä säästää jo kymppejä kuussa ja mikä tärkeintä, ei tule näytettyä huonoa esimerkkiä lapsille.
No en tietenkään siitäkään tykkää, mutta kyseessä on yksi Lidlin 90 sentin kalja per päivä, jotka minä raahaan kotiin. Lounasrahoissa puhutaan kuitenkin siitä 10 eurosta per päivä. -aloittaja
Yleensä en tätä sano, mutta nyt on kyllä pakko todeta että menee tosi wt-hommeliksi. Lakkaa rahaamasta sitä kaljaa niin mies syö puolitoista kuukautta kympin lounaita. Hesen lounaat kyllä usein ovat kymppiä halvemmat, kympillä saa jo ihan oikeaakin ruokaa.
Aivan uskomaton kommentti joka on saanut tähän mennessä 4 alanuolta ja 58 ylänuolta. Olen itse ylimmän tulodesiilin sinkku, mutta en unissanikaan leimaisi pienituloisia, muutaman sadan euron ruokabudjeteilla eläviä perheitä roskasakiksi! Tämä on ihan järkyttävä palsta.
Mun mielestä vaan ei ole mitenkään sopivaa etenkään lapsiperheessä juoda kaljaa joka päivä enkä kyllä pidä sitä muutenkaan suotavana. Ja etenkään jos ja kun rahasta on pulaa eli se on jostain muusta pois. Se wt-viittaus oli vain ja ainoastaan siihen tyypilliseen: rahaa riittää aina tupakkaan ja kaljaan, mutta muusta pitää nipistellä. Ei pysty tajuamaan, ei.
Jos olisit lukenut, niin mieheni juo siis yhden kaljatölkin iltapalan yhteydessä. Se maksaa 90 senttiä. Eikä se ole edes jokapäiväinen tapa, en ole näin täällä sanonut vaan se on omaa tulkintaasi. -aloittaja
Itse kyllä kirjoitat niin tuossa yllä. Ehkä sinun olisi pitänyt lisätä, että niinä päivinä, jolloin kaljaa juodaan. Lue oma tekstisi.
Niinpäs olikin. No, yleensä mies juokin melkein joka päivä sen kaljatölkin. Se ei kyllä ole mitenkään "sopimatonta" mielestäni kuten sinä kirjoitat. Isä juo iltapalalla kaljan, minä ja lapset yleensä limsat. -aloittaja
Siis onko niitä eväitä tehty vai ei?
Eikö sovi kompromissi? Mies syö noin kolme kertaa viikossa eväitä ja kaksi kertaa lounasruokalassa ja yhtenä päivänä, vaikka perjantaisin, tuo tullessaan teille molemmille valmiin ruuan, jonka nautitte yhdessä tai lähdette illalla ulos kotoa syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pikemmin laittaisin ihan eka säästötoimet siihen kaljanlipitykseen. Siinä säästää jo kymppejä kuussa ja mikä tärkeintä, ei tule näytettyä huonoa esimerkkiä lapsille.
No en tietenkään siitäkään tykkää, mutta kyseessä on yksi Lidlin 90 sentin kalja per päivä, jotka minä raahaan kotiin. Lounasrahoissa puhutaan kuitenkin siitä 10 eurosta per päivä. -aloittaja
Yleensä en tätä sano, mutta nyt on kyllä pakko todeta että menee tosi wt-hommeliksi. Lakkaa rahaamasta sitä kaljaa niin mies syö puolitoista kuukautta kympin lounaita. Hesen lounaat kyllä usein ovat kymppiä halvemmat, kympillä saa jo ihan oikeaakin ruokaa.
Aivan uskomaton kommentti joka on saanut tähän mennessä 4 alanuolta ja 58 ylänuolta. Olen itse ylimmän tulodesiilin sinkku, mutta en unissanikaan leimaisi pienituloisia, muutaman sadan euron ruokabudjeteilla eläviä perheitä roskasakiksi! Tämä on ihan järkyttävä palsta.
Mun mielestä vaan ei ole mitenkään sopivaa etenkään lapsiperheessä juoda kaljaa joka päivä enkä kyllä pidä sitä muutenkaan suotavana. Ja etenkään jos ja kun rahasta on pulaa eli se on jostain muusta pois. Se wt-viittaus oli vain ja ainoastaan siihen tyypilliseen: rahaa riittää aina tupakkaan ja kaljaan, mutta muusta pitää nipistellä. Ei pysty tajuamaan, ei.
Jos olisit lukenut, niin mieheni juo siis yhden kaljatölkin iltapalan yhteydessä. Se maksaa 90 senttiä. Eikä se ole edes jokapäiväinen tapa, en ole näin täällä sanonut vaan se on omaa tulkintaasi. -aloittaja
Itse kyllä kirjoitat niin tuossa yllä. Ehkä sinun olisi pitänyt lisätä, että niinä päivinä, jolloin kaljaa juodaan. Lue oma tekstisi.
Niinpäs olikin. No, yleensä mies juokin melkein joka päivä sen kaljatölkin. Se ei kyllä ole mitenkään "sopimatonta" mielestäni kuten sinä kirjoitat. Isä juo iltapalalla kaljan, minä ja lapset yleensä limsat. -aloittaja
Lisätäky: limsat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätäky: limsat.
=D
Mä en jaksa enää jankata, luovutan. Kukin tyylillään ja omanikaan ei ole mikään terveysnatsi ja parannettavaa paljon, mutta silti kovasti erilainen kuin aloittajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette sitten tosi pienituloisia (tai pihejä).Minä olen päätoiminen opiskelija,mutta en hekumoi sillä,että syön puoli purkkia hernaria lounaaksi.Voi tsiisus,miten voi olla pihiä porukka?
Kerropa paljon on opintotukesi, vuokrasi ja onko sinulla opintolainaa? Ei nimittäin kuulosta uskottavalta kommenttisi...
Kelan opintotuki,350 e ja 6500 e.Kuis?En syö ikinä purkkihernaria.
Kelan opintotukea on montaa suuruutta, riippuen opiskeletko ammattikoulussa, opistossa vai ammattikorkeakoulussa. 350e on todella edullinen vuokra. Helsingissä normaali vuokra on yleensä n. 600e ellei onnistu saamaan kimppakämppää tai edullista opiskelija-asuntoa. Sinun ei tarvitse pihistellä, koska elät lainarahoilla. Kun takaisinmaksun aika tulee, saattaa kätesi hyvinkin hamuta kaupanhyllyltä sitä hernekeittopurkkia.
No,ei se amiksen ja yliopiston tukiero ole suuri.Olen yliopistossa jos haluat laskea.Asun Helsingissä ja osuuteni vuokrasta 350 e.Normaalivuokrahan täällä ei tosiaankaan ole 600,se on yli tonnin.En muuten nosta lainaa edes nyt,kysyit paljonko mulla on lainaa.Hernaria jos haluaa,niin purkkikamahan ei ole hyvää tai edes halpaa.Anything else,tietääkseni tämä ei Ap:n (vai oletko hän) miehen lounailuun kuulu syönkö purkkiruokaa...hänen vissiin kuuluisi Ap:n mielestä...
Saat siis yhteensä rahaa 440e kuussa, josta maksat 350e vuokraa. Sinulle jää 90 euroa. Eikö sinulla ole puhelinlaskua, nettilaskua tai sähkölaskua? Etkö tarvitse matkakorttia? Jos sinulle niiden jälkeen jää vielä niin paljon rahaa, ettet kerta kaikkiaan ymmärrä miksi jotkut pihistelevät, niin kerro lisää elämästäsi ja erityisesti ruokailustasi.
No en tiedä miksi sinua kiinnostaa.Minulla jää kuussa 300-400 vuokran jälkeen,eli elämiseen.Tiedän kyllä jotain pienistä tuloista ja pitkältä ajalta.Muuta kysyttävää taloudestani...?
hn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aikamoista kyttäilyä käytkö taskut ja tiliotteetkin läpi et tiedät missä mies syö minäkin päivänä ja kuinka suurella summalla
Ei tarvitse, eihän mies ulkona syömistään salaa. Eilisen hesereissun koitti salata koska olin tehnyt hänelle eväät, jotka olivat mielestäni ihan hyvät: perunaa ja kalkkunakastiketta ja erillisessä rasiassa fetasalaatti. -aloittaja
Kuinkas näille eväille kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saako sun mies ostaa yhtään mitään omilla rahoillaan?
sanoit ettei mies syö ihan joka päivä hesellä onko raha oikeesti niin tiukalla vai haluutko vaan hallita raha asioista ja päättää kaikista rahankäytöstä itse
Täällä luetaan kyllä todella valikoiden. Ei mies joka päivä syö Hesessä, mutta joka arkipäivä syö jossain ravintolassa kuitenkin. Ei sitä rahaa meillä ainakaan säästöön jää olleenkaan. Olen myös moneen kertaan sanonut, että aina saa toinen ostaa jos jotain tarpeellista tarvitsee. Mielestäni 20 kertaa kuussa ravintolassa syöminen ei vaan ole tarpeellista, kun eväätkin voi ottaa. -aloittaja
Joo,eiköhän tämä sun näkökulma oo jo selvillä.Mitäs jos selvittäisit sen sun miehen näkökulman?
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta kyllä minusta olisi epäreilua ja kallista, jos yksi perheestä kävisi joka päivä syömässä "ulkona". Meillä minä olen se, joka käy töissä, mies kotona. Ei tulisi mieleenkään käydä ruokatunnilla jossain, vaan mukana on eväät. Joko edellisen päivän ruokaa tai leipää. Ja ihan fyysistä hommaa teen, koko päivän jaloilla. Istua ehtii ainoastaan just ruokatunnilla. Eihän siinä ois järkeäkään, että yhden tunnin palkka menee ruokaan (melkein). Jos ruoka maksaa kympin, niin monta hyvää kotiruokaa tekee isommallekin perheelle tuolla hintaa.
Minulla taas ei olisi pokkaa ehdottaa, että kenenkän pitäisi olla yhdeksän tunnin reissua ilman kunnollista lämmintä ruokaa. Leivällä nitkutella kokopäivä? En soisi itsellinen enkä vaimolleni olisi hän sitten töissä tai kotona.
Pitäisikö kotona olevan naisen puputtaa pari leipää enkä suinkaan tehdä ruokaa kalleemmista raaka-aineista??!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette sitten tosi pienituloisia (tai pihejä).Minä olen päätoiminen opiskelija,mutta en hekumoi sillä,että syön puoli purkkia hernaria lounaaksi.Voi tsiisus,miten voi olla pihiä porukka?
Kerropa paljon on opintotukesi, vuokrasi ja onko sinulla opintolainaa? Ei nimittäin kuulosta uskottavalta kommenttisi...
Kelan opintotukea on montaa suuruutta, riippuen opiskeletko ammattikoulussa, opistossa vai ammattikorkeakoulussa. 350e on todella edullinen vuokra. Helsingissä normaali vuokra on yleensä n. 600e ellei onnistu saamaan kimppakämppää tai edullista opiskelija-asuntoa. Sinun ei tarvitse pihistellä, koska elät lainarahoilla. Kun takaisinmaksun aika tulee, saattaa kätesi hyvinkin hamuta kaupanhyllyltä sitä hernekeittopurkkia.
No,ei se amiksen ja yliopiston tukiero ole suuri.Olen yliopistossa jos haluat laskea.Asun Helsingissä ja osuuteni vuokrasta 350 e.Normaalivuokrahan täällä ei tosiaankaan ole 600,se on yli tonnin.En muuten nosta lainaa edes nyt,kysyit paljonko mulla on lainaa.Hernaria jos haluaa,niin purkkikamahan ei ole hyvää tai edes halpaa.Anything else,tietääkseni tämä ei Ap:n (vai oletko hän) miehen lounailuun kuulu syönkö purkkiruokaa...hänen vissiin kuuluisi Ap:n mielestä...
Saat siis yhteensä rahaa 440e kuussa, josta maksat 350e vuokraa. Sinulle jää 90 euroa. Eikö sinulla ole puhelinlaskua, nettilaskua tai sähkölaskua? Etkö tarvitse matkakorttia? Jos sinulle niiden jälkeen jää vielä niin paljon rahaa, ettet kerta kaikkiaan ymmärrä miksi jotkut pihistelevät, niin kerro lisää elämästäsi ja erityisesti ruokailustasi.
No en tiedä miksi sinua kiinnostaa.Minulla jää kuussa 300-400 vuokran jälkeen,eli elämiseen.Tiedän kyllä jotain pienistä tuloista ja pitkältä ajalta.Muuta kysyttävää taloudestani...?
Kiinnostaa siksi, että ihmettelet sitä miksi ihmiset ovat niin pihejä. Sinä siis ilmeisesti teet myös töitä opiskelujen lisäksi? Jotkut eivät töitä välttämättä edes saa vaan on pakko kitkutella sillä opintotuella, joka kattaa vuokran vain osalla ihmisistä. Jos sinulle jää noin paljon rahaa elämiseen, niin sinulla on toki pullat hyvin uunissa. Newsflash: kaikilla ei.
Päivittäinen alkoholi, limsat (väh. x3), ja kaksi tupakoijaa paljasti provoksi. Tai sitten perhe on vain umpityhmä eikä osaa käyttää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille mukaan pakkaamillesi eväille muuten tapahtuu? Tuoko mies evääksi pakatun chili con carnen takaisin?
Eilen siis tein eväät ensimmäisen kerran. Kysyin kyllä oliko chili lämmitettynä hyvää ja kuulemma oli. En kehdannut sanoa, että näin sen kuitin. -aloittaja
Miksi kysyit chilin lämmittämisestä, kun kerran toisessa kommentissa mainitset kanaruoan?
Kuitenkin mukamas eilen vasta olet tehnyt eväät ensimmäistä kertaa mukaan...
Eihän maininnut vaan kalkkunan. Voihan chili con carnen tehdä kalkkunajauhelihaan.
Vierailija kirjoitti:
hn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aikamoista kyttäilyä käytkö taskut ja tiliotteetkin läpi et tiedät missä mies syö minäkin päivänä ja kuinka suurella summalla
Ei tarvitse, eihän mies ulkona syömistään salaa. Eilisen hesereissun koitti salata koska olin tehnyt hänelle eväät, jotka olivat mielestäni ihan hyvät: perunaa ja kalkkunakastiketta ja erillisessä rasiassa fetasalaatti. -aloittaja
Kuinkas näille eväille kävi?
Johan minä sanoin, että ainakin sanoi syöneensä. -aloittaja
Tupakoitko ap myös raskausaikana? Vauva on nyt 4kk? Ja imetät ja tupakoit?
Wt on vahva tässä.
Noilla kalja, limu ja röökijutuilla kuvittelisi perheen iltaruuan olevan ranuja ja kanapuikkoja. Siihen nähden makaronilaatikkokin on ihan laadukasta safkaa.
Joka päivä hampurilaista tai pizzaa? Kuulostaapa terveelliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen alkoholi, limsat (väh. x3), ja kaksi tupakoijaa paljasti provoksi. Tai sitten perhe on vain umpityhmä eikä osaa käyttää rahaa.
Se Lidlin 1,5 litran Siti-cola maksaa 1 euron ja siitä juodaan 2 päivää. Miehen kaljatölkki 90 senttiä. Että onko tämä nyt mielestäsi jotenkin holtitonta rahankäyttöä? -aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Lidlin 1,5 litran Siti-cola maksaa 1 euron ja siitä juodaan 2 päivää. Miehen kaljatölkki 90 senttiä. Että onko tämä nyt mielestäsi jotenkin holtitonta rahankäyttöä? -aloittaja
Alkakaa säästää lasten hammasimplantteja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille mukaan pakkaamillesi eväille muuten tapahtuu? Tuoko mies evääksi pakatun chili con carnen takaisin?
Eilen siis tein eväät ensimmäisen kerran. Kysyin kyllä oliko chili lämmitettynä hyvää ja kuulemma oli. En kehdannut sanoa, että näin sen kuitin. -aloittaja
Miksi kysyit chilin lämmittämisestä, kun kerran toisessa kommentissa mainitset kanaruoan?
Eihän maininnut vaan kalkkunan. Voihan chili con carnen tehdä kalkkunajauhelihaan.
Ok, olkoon sitten ollut "kalkkuna chili con carne", vaikka itse miellän chili con carnen naudan paistista tehdyksi ruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa siksi, että ihmettelet sitä miksi ihmiset ovat niin pihejä. Sinä siis ilmeisesti teet myös töitä opiskelujen lisäksi? Jotkut eivät töitä välttämättä edes saa vaan on pakko kitkutella sillä opintotuella, joka kattaa vuokran vain osalla ihmisistä. Jos sinulle jää noin paljon rahaa elämiseen, niin sinulla on toki pullat hyvin uunissa. Newsflash: kaikilla ei.
Newsflash sulle:ne jotka ei saa (tee) töitä voi sitten nostaa lainaa.Jos on esim.luottotiedot menneet,saa toimeentulotukea.Mieletön uutinen:hyvin pullat uunissa,kun elämiseen 300-400 e kuussa,joo joo...