Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(

Vierailija
30.01.2016 |

Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(

Kommentit (548)

Vierailija
421/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka, olut ja ulkona syöminen ja limsat... Kaikki turhia pienituloiselle perheelle. Teillä menee 300 e kk noihin. Niillä maksaisitte harrastuksia lapsille!

Ollaan hyvin toimeentulevia, kolme lasta, olen hoitanut kaikki 3 v asti kotona, lapsilla on varaa käydä soittotunneilla, kilpaurheilla jne.

Mutta meillä ei mene rahaa alkoholiin, tupakkaan, lounasruokailuun. Jos me molemmat söisimme ravintolassa = 2x200 e / kk ja siihen päälle tupakat yms turhuudet niin 500 e kk vähintään menisi turhaan. Näillä rahoilla meidän lapset kehittää itseään. Ja kotonakin on varaa syödä hyvin.

Teillä menee jonkin verran aikaa myös viljelyyn ja karjanhoitoon.

Vierailija
422/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ongelma ratkeaa itsestään kun ukko potkaisee muutenkin pian tyhjää, mikäli päivittäin käy tukkimassa verisuoniaan roskaruoalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap alkaa käärimään sätkiä kun kerran olet kotona ja säästäisitte niin? Voisit kääriä miehellesikin niin säästäisitte molemmat. Jos on pakko polttaa niin polta halvinta mahdollista tupakkaa niin lapsille riittää ruokarahaa.

Vierailija
424/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku Hesen mega-ateria "ulkona syömistä"?

Vierailija
425/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sydämetöntä, että vanhemmat polttavat tupakkaa kun ei ole varaa edes ostaa lapsille ravintorikasta ruokaa! Satoja euroja taivaalle savuna, siitähän tulee vuodessa tuhansia euroja. Lopettakaa tupakointi heti niin ehkä pääsette sinne kylpyläänkin.

Vierailija
426/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene viljelyyn ja karjanhoitoon... Ihme kommentti. Mainitut kulut on turhia, vievät 500 e kk ja käytämme rahan muuhun = lapsiin. Ruokaa saa kaupasta edullisesti ja ruoat teemme itse, emme maksa niiden tekemisestä muille. Perunat kiehuu kattilassa itsekseen, lohi tai kanafileet paistuu uunissa jne. Ei tarvi edes vieressä seistä kun tekee hyvää ja terveellistä ruokaa.

Vierailija
427/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kalja- ja tupakkakommentit saa koko homman kulostamaan vähän trollilta, mutta muuten aihe on minusta ihan asiallinen ja olen ap:n kanssa asiasta samaa mieltä. Meilläkin mies kävi ennen aina töistä ulkona syömässä, mutta jossakin vaiheessa pari vuotta sitten aloimme laskeskella siihen meneviä rahoja yhdessä. Miehen mielestä ulkona syömiseen meni liikaa rahaa, ja itse olin samaa mieltä. lähes parisataa euroa kuussa on paljon ulkona syömiseen. Itse myös välillä kadehdin sitä, kun mies sai syödä joka päivä ulkona, oli se sitten Hesessä tai paremmassa ravintolassa, koska en itse syö ulkona kuin ehkä kerran kahdessa kuussa ja sekin se Hesessä käynti koko perheen kesken. Ymmärrän siis hyvin tuon ap:n ajatuksen, että ulkona syöminen on juhla-ateria ja vain erityisiä hetkiä varten, ei arkipäivää.

Olemme päälle kolmekymppisiä, 3 pientä lasta ja minä ollut kotona heidän kanssaan pitkään. Kaikki rahat ovat aina olleet  yhteisiä. Tämä on aina sujunut meillä hyvin, koska emme kumpikaan tuhlaile turhuuksiin. Tuloissa ei ole hurrattavaa varsinkaan nyt, kun jään taas kotihoidontuelle, mutta mistään ei ole pulaa, eikä kummankaan tili ole tyhjä ennen tilipäivää.

Tämän ahaa-elämyksen jälkeen (kun tajusimme, että miehen lounaisiin menee lähes 200 euroa kuussa) olen laittanut miehelle päivällisestä jäänyttä kotiruokaa evääksi töihin. Sitä täälläkin moitittua makaronilaatikkoa, keittoja (keiton kanssa aina leipää), lihapullia ja muusia, kanaa ja riisiä, karjalanpaistia jne. Ei ole aina miehen lempiruokaa, mutta toisaalta moitti usein myös työpaikkaruokalan ruokia ja söi niitä pitkin hampain ja kävikin sitten vähän turhan usein hesessä ja kebabilla. Siitä kyllä motkotin aina, koska en halua, että mies tuhlaa meidän rahoja epäterveellisiin ruokiin ja sairastuu. Yritin aina kannustaa käymään siellä työpaikkaruokalassa, jossa olisi vähän kotiruuan tyyppistä ruokaa. Eväät teen nykyään hänelle noin 3-5 kertaa viikossa. Kerran tai pari kertaa viikossa käyköön siellä ulkona syömässä, ettei ihan kyllästy minun ruokiini. Toisaalta mies monesti toivoo, että olisi ne eväät joka päivä, niin ei tarvitse lähteä mihinkään kauemmas syömään ja säästyy rahaa. Ideaali tilanne siis meillä. Joku kommentoi, että menee ylimääräistä aikaa siihen eväskippojen ja astioiden tiskaukseen töissä, niin eipä mene meidän miehellä. Syö ruokansa mikronkestävästä rasiasta ja tuo rasian likaisena kotiin vaimolle pestäväksi. :D

Kotiruuan hinnaksi tulee ehkä korkeintaan 2 euroa/annos, yleensä vähemmänkin. On siis huomattava säästö syödä eväitä. Leipää ja jogurttia/hedelmää mies ei suostuisi evääksi ottamaan, vaan lämmintä ruokaa on oltava. Sen kyllä ymmärrän, vaikka itse töissä ollessani söin monesti tuollaiset kylmät eväät ja välillä kolme päivää putkeen samaa kotona tehtyä ruokaa. Omalla työpaikallani ei myöskään voi työpaikalta poistua ruokailun ajaksi, joten syödään omia eväitä tai asiakkaiden kanssa samaa ruokaa heitä samalla valvoen. Töihin palaaminen ei siis itsellä auta asiaa, mutta toisaalta meillä ei tämän asian kanssa ole mitään ongelmaa, joten ei tuo haittaa. Sympatiat siis ap:lle. Outoja kommentteja monelta. Kai ovat tosi hyväpalkkaisia, kun 200 euroa ei tunnu missään.

Vierailija
428/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi käy päivittäin harrastamassa äänekästä seksiä nuoren ja kuntosalia harrastavan työkaverinsa kanssa, eikä ehdi siksi syömään muuta kuin pikaruoka-annoksia. Ehkä kerran pari viikossa he menevät hienoon paikkaan ja naureskelevat einesmakaronilaatikkoa mässyttävälle tuulipuvulle.

Vierailija
429/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrur kirjoitti:

Onko liikkuva työ? Saako alue/atriakorvauksen? päivärahan?

Jos joku noista, niin ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista.

Eikä oikein muutenkaan. Jos käy töissä, niin silloin on lounaansa ansainnut.

Ei ole liikkuva työ vaan ihan toimistotyö. Ja olen jo vastannut, ettei saa mitään ateriakorvauksia. -aloittaja

Vierailija
430/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako se budjetti tehdä niin kireäksi, että hommataan 3 siis KOLME lasta ja sitten ihmetellään millä eletään. Ennen sitä lasten hommaamista kannattaa vähän käyttää järkeä, ettei ne lapset joudu elämään köyhyydessä, koska vanhemmat vaan halusivat monta lasta, muttei niille hyvää elämää...

Vierailija
431/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka, olut ja ulkona syöminen ja limsat... Kaikki turhia pienituloiselle perheelle. Teillä menee 300 e kk noihin. Niillä maksaisitte harrastuksia lapsille!

Ollaan hyvin toimeentulevia, kolme lasta, olen hoitanut kaikki 3 v asti kotona, lapsilla on varaa käydä soittotunneilla, kilpaurheilla jne.

Mutta meillä ei mene rahaa alkoholiin, tupakkaan, lounasruokailuun. Jos me molemmat söisimme ravintolassa = 2x200 e / kk ja siihen päälle tupakat yms turhuudet niin 500 e kk vähintään menisi turhaan. Näillä rahoilla meidän lapset kehittää itseään. Ja kotonakin on varaa syödä hyvin.

Kyllä meillä lasten harrastuksiin riittää rahaa sekä myös nimpparilahjoihin jne. Syödään mekin kotona hyvin kuten olenkin tässä monia ruokia jo maininnut. Ihmiset nyt takertuu nyt siihen, että juomme iltaisin saunan päälle lasilliset limsaa. -aloittaja

Vierailija
432/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ap alkaa käärimään sätkiä kun kerran olet kotona ja säästäisitte niin? Voisit kääriä miehellesikin niin säästäisitte molemmat. Jos on pakko polttaa niin polta halvinta mahdollista tupakkaa niin lapsille riittää ruokarahaa.

Olen jo täällä maininnutkin, että yleensä poltamme virolaista tupakkaa, joka saamme ostettu tuttavalta. Se on suunnilleen yhtä halpaa kuin kääriminen. Ja kyllä meidän lapsille riittää ruokarahaa - missä vaiheessa tämä on siihen kääntynyt, ettei riittäisi? -aloittaja

Vierailija
433/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAAARGHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
434/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tässä ideana on karsia kuluja ja siirtyä terveellisempään elämäntapaan koko perheen hyväksi niin jospa aloittaisitte tupakoinnin lopettamisesta? Polttaako ap sisällä? Sisällä polttaminen vaarantaa lasten terveyden. Ap on huono roolimalli lapsille jos polttaa lasten nähden.

Vierailija
435/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisissa työpaikoissa on erilaisia kulttuureita lounaan suhteen. Joillain työpaikoilla kaikki syövät omia eväitä, mutta esim. nykyisellä työpaikallani kaikki käyvät alakerran lounasravintolassa. Jos päättäisin syödä eväitä joka päivä, se tarkoittaisi yksin syömistä. Se taas kuulostaa aika ikävältä, koska lounaalla tiivistetään työyhteisön suhteita, jutellaan kuulumisia, kerrotaan juoruja jne. 

Jos miehesi työpaikalla tilanne on myös tämä (kaikki syövät ulkona), olisi tosi ikävää pakottaa hänet jäämään pois porukasta. Yrittäkää sumplia raha-asiat toisella tavalla, jotta miehesi pystyy jatkamaan työkavereiden kanssa ruokailua. :)

Vierailija
436/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siirtää joka kuukausi sinun tilillesi rahat, jotka hänellä menevät ulkona syömiseen. Voit käydä kavereidesi kanssa syömässä kyseisillä rahoilla. Mies hoitaa lapsia ollessasi ulkona syömässä. Kätevää.

Lisäksi sinun tulee mennä töihin ja tienata saman verran, kuin miehesi.

Vierailija
437/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä lasten harrastuksiin riittää rahaa sekä myös nimpparilahjoihin jne. Syödään mekin kotona hyvin kuten olenkin tässä monia ruokia jo maininnut. Ihmiset nyt takertuu nyt siihen, että juomme iltaisin saunan päälle lasilliset limsaa. -aloittaja

Alkoholiperheelle tyypilliseen tapaan tarinat muuttuvat ja ongelman peittely saa huvittavia piirteitä. Aiemmin mainitsemasi päivittäinen oluen juonti "työpäivän" jälkeen muuttui nyt lasilliseksi "limsaa" saunan jälkeen. Jos tupakkavalmisteet vanhempien käyttöön tulevat Virosta luulen, että myös muut päihteet tulevat samaa reittiä ja sen klassisen "parin oluen saunan jälkeen" korvaava limsa onkin terästetty kirkkaalla.

Vierailija
438/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ap:n kommentit on vähän kummia. Narisee rahasta, mutta silti on rahaa tupakkaan ja kaljaan. Ja eka oli että mies juo illalla yhen kaljan, sit ei juonukaan joka ilta, mut sit joi kumminkin kun äiti ja lapset joi limsat, siis iltapalalla cokista ja kaljaa! Ja sit taas ei yhtäkkiä juoneetkaan limsaa kuin saunan jälkeen, eli onko saunailta sit joka ilta? Mä en omille muksuille osta kuin perjantai-illaks limsaa. Tulee tunne, että onko sitä kaljaa menny vähän enempikin ennen nuorimman syntymää, kun ei edes ehkäisystä ole pidetty huolta? Ei nykyaikana ole niin että lapsia vaan tulee eikä niitä voi suunnitella. Ja miksi mies ei kertakaikkiaan sano että en syö eväitä, älä laita? Jos ei kerta aio niitä syödä? Vai eikö uskalla työkavereilleen sanoa että en lähde ulos lounaalle kun ei ole rahaa?

Vierailija
439/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olemme keskustelleet asiasta! Mieheni mukaan hänellä on siihen oikeus ja hänen mielestään kyseessä on pikkusumma. Minun mielestäni ei todellakaan ole kyse mistään pikkusummista. Kun olin itse töissä, niin meidän työpaikalla kaikki söivät kotoa tuotuja eväitä: yleensä eilistä ruokaa tai sitten esim. leipä ja hedelmä. Sellainen eväs maksaa suunnilleen euron. Mieheni ruokailu maksaa n. 10 euroa PÄIVÄSSÄ! -aloittaja

Oikeasti: mene töihin. Mies tuo teille leivän pöytään ja sinä vahdit toisen syömisiä työpäivänsä aikana.

Kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota siihen, että aloittaja on tonkinut miehensä taskuja. Meillä moinen ei tule kuuloonkaan!!! Vain silloin, kun farkut menevät pyykkikoneeseen voin tunnustella ulkopuolelta, onko taskuissa jotain ja tarvittaessa pyytää miestä itse tyhjentämään taskut. Meillä kunnioitetaan kumppanin yksityisyyttä todella tarkasti.

Vierailija
440/548 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä farkkuja pyykkiin laittaessani ala odottelemaan, että mies tulee tyhjentämään taskunsa. Mä pengon ne taskut, ja jos sieltä jotain kiellettyä löytyy niin oma moka :D Samanlailla vois alkaa ajattelemaan, ettei mitään laskua tai lippulappusia voi jättää mihinkään, ettei vaan kumppani näe, kun siinä rikotaan yksityisyyttä. Imuroinhan mä miehen autonkin, voishan sieltäkin löytyä jotain salaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi