Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(

Vierailija
30.01.2016 |

Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(

Kommentit (548)

Vierailija
281/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs on taas typerää valittamista! Miehesi saa syödä missä lystää.

Vierailija
282/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä.Ensin halutaan lapsia,tehdään monta,ollaan kotona ja toinen elättää.Sitten valitetaan,että ei haluta syödä kotona tavallista ruokaa ja toisaalta että kun halutaan syödä perinneruokaa.Kuka lopulta on se hankala tai itsekäs?Oletteko ihan penskana alkaneet lisääntymään,ei kuullosta yhtään aikuisen ajattelulta...

Mikä estää hommaamasta itseään tilaan jossa vii käydä työpäivänä lounaalla jos nykyinen kuvio on niin riistoa...?

Mikä estää? Huoh. Sitten kun palaan taas työelämään, niin ei meillä ole työpaikallani mitään lounasruokalaa eikä minkäänlaista mahdollisuutta käydä sen vartin ruokatauon aikana ulkona syömässä. -aloittaja

Voi kyynel,rassukka.Hommaa toinen duuni sitten 😯.Teilläkö kaikki menee puoliksi,jos sulle tulee joku lehti,niin miehenkin pitää tilata että ei tuu paha mieli?Onneksi meillä ei tällaista kateutta ole...mä itse asiassa yllytin miestä,että alkaa käydä uusien työkaverien kanssa lounaalla,kun se meinas pihistellä (oon itse kotona).Musta oli tärkeää,että se saa sosialisoida työpaivän aikana myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työporukan kanssa lounastaminen on tutkitusti tärkeä osa työhyvinvointia. Jos muut menevät muualle syömään ja ap:n ukko jää itsekseen lämmittämään makaronilaatikkoa taukohuoneeseen, hän putoaa yhteisön ulkopuolelle.

Kuulostaa vähän paksulta. Esimerkiksi omalla työpaikallani meillä oli kielletty yhteinen ruokavartti työn luonteen vuoksi. Kyllä niistä työasioista täytyy keskustella työajalla. -aloittaja

Herranjumala, mikä on tällainen työyhteisö, että jokaisen täytyy työn luonteen vuoksi syödä yksin, ruokatauko on vartti ja ruokatauon aikana ei saa poistua talosta.

Ei ihme, että ap tekee lapsia liukuhihnalta.

No työyhteisö on vanhustenhoito. Olisi aika turvatonta, jos kaikki menisivät samaan aikaan syömään eikä kukaan olisi katsomassa niiden huonosti liikkuvien perään. -aloittaja

Opettajilla ihan sama homma, tosin huomioidaan ruuan hinnassa, että on valvontavastuu; ensin vahdit, että kaikki saavat ruokansa otettua eivätkä hälise jonossa, samalla kun itse syöt, opetat pöytätapoja ja vartin kuluttua onkin jo kiire välituntivalvontaan. Kyllä väkisinkin sieppaa välillä, kun mies kertoo käyneensä lounastunnilla pizzalla...

Vierailija
284/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.Teidän iät on...?

Vierailija
285/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko, jos miehesi toisi sulle vaikka joka perjantai jonkun noutoaterian tullessaan. Söisi päivällä eväät töissä ja sitten söisitten illalla yhdessä hamppariateriat, pizzat tms?

Ei se syy ole se, että itse haluaisin ulos. Maltan kyllä odottaa kun tulee joku tilaisuus, jota halutaan juhlistaa. Syy on edelleen se, ettei ravintolassa syöminen joka arkipäivä ole mitään halpaa lystiä. Jos olisi, niin miksi kukaan tekisi ruokaa kotona? -aloittaja

Vierailija
286/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajestas taas tätä keskustelua. Sehän on ihan tuloista kiinni voiko käydä lounaalla jossain ravintolassa vai ei... kyllä mullakin palais päreet jos kotona on tiukkaa ja sitten ukko/akka laittaa 200+e kuukaudessa niistä nettotuloista työpaikkalounaisiin. 200e on oikeasti iso raha monelle nykyään.

Mun nettopalkkani on 1780 €/kk ja työpaikalla (sairaala) lounas maksaa kertalipulla 6,80 € ja 10 aterian lipulla 6,30 €/ateria. Silti mulla on varaa syödä joka päivä työpaikkaruokalassa. 

Mun nettopalkka on 2700 euroa, eikä mulla ole varaa syödä 6,50 maksavaa lounasta päivittäin. Mun viikon eväät maksaa ton verran. Mä mieluummin säästän sen satasen kuussa tuossa kohtaa ja käytän esimerkiksi lasten harrastuksiin.

Eli sulla on varaa, mutta et käytä sitä parempaan ruokaan.

Mä syön tosi hyvää ruokaa. Huomenna mun eväät on perunamuusi, lohi, parsakaali ja salaatti. Muusi on ehkä vähän epäterveellistä, mutta maistuvaa. Annoksen hinta pikaisesti laskettuna 2,50 euroa eli normaalia enemmän, mutta kala on vähän kalliimpaa. Vastaava annoa lounasravintolassa maksaa sen 6,70 meillä, jolloin säästöä 4,20.

Loppuviikolla eväänä on yhtenä päivänä kanapastaa ja kasviksia, yhtenä päivänä jokin ruokaisa salaatti, yhtenä päivänä eväsleivät (ruisleivät, paistettu muna, leikkeleet, juusto, kasvikset), hedelmä ja jugurttia ja perjantain osalta vielä epäselvää, mutta torstain päivällistä.

Jos mun pitää valita, että saako mun 12-vuotias poika harrastaa futista vai syönkö mä lounasravintolassa, niin vastaus on aika helppo.

Hyvältä kuulostaa! Mun pitäisi kans panostaa tuohon eväshommaan, mutta jotenkin mua ärsyttää taukohuoneessa, kun esimies saattaa tulla paasaamaan työasioista, puhelin soi ja joudut lähtemään tarkistamaan jotain juttua, jne. Kun lähtee henkilöstöravintolaan, saa olla rauhassa. Meillä maksaa monipuolinen lounas 5,70-6,70€ ja veloitetaan suoraan tilistä, tietysti todellisten ruokailukäyntien mukaan. Kyllähän se tilinauhassa näkyy, että saattaa mennä 120-130€ ruokailuihin...

Vierailija
287/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista nyt kyllä Ap.Mitäs jos söisitte jotain parempaa itse siellä kotona.Tehkää jotain muuta ja ihan normiannoksia,niin ei ole pakko syödä kahta päivää.Tortillat?Ei ne oo kalliita kun vähän miettii.Kyllä on ihan täysin normaalia käydä lounaalla työpäivän aikana.Anteeksi kun sanon suoraan,mutta vaikuttaako sulla nyt joku tuohon herkkyyteen...anteeksi,mutta hormoonit?

En minä jaksa enkä ehdi tehdä joka päivä ruokaa! Siksi teen mielelläni ruokaa kahdeksi päiväksi kerrallaan. Joskus tietysti hyvät ruuat menee päivässä. Miten tortillat on parempaa kuin esim. kasviskeitot, karjalanpaisti, kalaruuat ym? Se makaroonilaatikko oli vain ESIMERKKI. Kummallista jos on täysin luvatonta syödä tätä perinneruokaa silloin tällöin. -aloittaja

No mutta tehän ette halua syödä sitä perinneruokaa,vaan ilmeisesti hesessä.Lue tuo sun viesti itse.Joko mies syö sitä kaikkien mielestää pahaa makaronilaatikkoa tai ei mitään,niinhän vaikutat haluavan?

En ensimmäisessä viestissänikään valittanut makaroonilaatikon olevan pahaa. Mutta ei mielestäni jokapäiväisen LOUNAAN (kun vielä päivällinen on tietysti erikseen) tarvitse olla mitään niin ihmeellistä, kunhan on hyvää, edullista ja suht terveellistä. Onhan se vähän hassua, että toinen käy joka päivä juhlalounaalla. -aloittaja

Eli takana on tässä kateus. En tiennytkään käyväni joka päivä juhlalounaalla, kun syön lounasravintoloissa. Minulle juhlalounas on kyllä vielä erikseen, mutta kukin tyylillään...

Tarkoitin, että minulla ulkona syöminen liittyy yleensä siihen kun juhlitaan jotain, esim. synttäreitä tai loman alkamista. Minulle esimerkiksi Big mac -ateria ei ole "jokapäiväinen leipä", vaan harvinaista herkkua. Ymmärrän, ettei se ole sitä sille joka syö sitä useammin. -aloittaja

Ymmärrän, että aina kotona syövälle mäkkisapuska tai ravintolassa käyminen on harvinaista herkkua. Kuitenkin täytyykö myös miehesi jostain kumman solidaarisuudesta pidättäytyä käymästä esim. työporukan mukana lounaalla, kun sinä et nyt pääse? Ja kun et myöhemminkään pääse (koska vanhustenhoitotyö) niin saako mies silloinkaan käydä ravintolassa lounaalla, kun sinä joudut syömään työssäsi eväitä?

Huomautan nyt tähän vielä, että mieheni käy lounailla yleensä yksin, joten siihen ei liity mitään työkavereiden painostusta. Mielestäni on ihan kohtuullista, että perheessä molemmat vanhemmat syövät suhteellisen samanhintaista ruokaa. -aloittaja

Vierailija
288/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ensimmäisessä viestissänikään valittanut makaroonilaatikon olevan pahaa. Mutta ei mielestäni jokapäiväisen LOUNAAN (kun vielä päivällinen on tietysti erikseen) tarvitse olla mitään niin ihmeellistä, kunhan on hyvää, edullista ja suht terveellistä. Onhan se vähän hassua, että toinen käy joka päivä juhlalounaalla. -aloittaja

Aloittaja alkaa näyttää koko ajan enemmän ja enemmän trollilta. Hesen hampulaisateria on juhlalounas??!

Vierailija
289/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan sun aika keksiä joku kodin ulkopuolinen harrastus itsellesi? Vaikuttaa, että hieman tarvitsisit tuuletusta ajatuksillesi. Onneksi se töihinpaluu on myös edessä.

Tiedän pari muutakin kotiäitiä, jotka nostavat ihan kumman metelin mitä hämmentävimmistä asioita.

Yksi moitti työssäkäyvää miestään siitä, että tämä syö naisen mielestä liikaa leipää. Mies siis normaalipainoinen ja sattuu nyt vaan pitämään leivästä, mutta naiselle se on niin iso ongelma, että se otetaan esille kylässäkin.

Sitten yksi pienipalkkaknen nainen kitisi, että miehen pitäsi etsiä itselleen uusi työpaikka. Kun kysyin, että miksi miehen eikä naisen, niin siksi kun mies on paremmin palkatulla alalla eikä nainen taas on matalapalkkaisella alalla. Mies ei siis saisi olla siinä työpaikassa, jossa viihtyy, vaan hänen nimenomaan pitäisi hakeutua parempipalkkaiseen työpaikkaan.

Jotenkin en ihmettele yhtään, että pikkulapsiaikaan tulee avioeroja.

Ymmärtäisin noiden naisten valituksen, mikäli kyseisten perheiden miehet esimerkiksi joisivat joka ilta itsensä humalaan, laistaisivat kaikista kotitöistä tai olisivat väkivaltaisia. Vaan ei, molemmat esimerkkien miehistä osallistuvat perheen arkeen ja vaikuttavat muutenkin hyviltä perheenisiltä. Kuitenkin valittamisen aiheeksi riittää vaikka se, että mies syö liikaa leipää (!) tai ei halua vaihtaa työpaikkaansa toiseen. Kyllä ihan hyvänkin liiton saa pilattua, kun oikein keksimällä keksii.

Vierailija
290/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereide painostusta?No sehän nyt oliskin ihan älytöntä.Kuule,aikuiset ihmiset saa elää kyllä parisuhteessakin itsenäisesti.

Te olette niin persaukisia,että voi tehdä kotona ruokaa joka sua miellyttää...?Sähän sanoit tykkääväs perinneruoasta,mikä siis mättää?Syötte mitä haluatte jne.Ja tosiaanko te pistätte kaiken puoliksi?Jos ostat uudet kengät,niin miehenkin on saatava?Siis mitä v.... mun syömistä ei ainakaan kukaan kontrolloi,oon ihan aikuinen nainen ja syön just mitä päätän ja sama virsi mun miehellä.

Sun ikä?

Vierailija
291/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja alkaa näyttää koko ajan enemmän ja enemmän trollilta. Hesen hampulaisateria on juhlalounas??!

Ymmärrän AP:n pointin. Kyllähän pikaruoka herkkua on - niiden mielestä, jotka siitä tykkää. Ei minun mielestäni esimerkiksi jotkut sipsit, suolatikut ja karkit niin ihmeellisen hyviä ole, mutta kyllä minä miellän ne juhlaan kuuluviksi.

Vierailija
292/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkavereide painostusta?No sehän nyt oliskin ihan älytöntä.Kuule,aikuiset ihmiset saa elää kyllä parisuhteessakin itsenäisesti.

Te olette niin persaukisia,että voi tehdä kotona ruokaa joka sua miellyttää...?Sähän sanoit tykkääväs perinneruoasta,mikä siis mättää?Syötte mitä haluatte jne.Ja tosiaanko te pistätte kaiken puoliksi?Jos ostat uudet kengät,niin miehenkin on saatava?Siis mitä v.... mun syömistä ei ainakaan kukaan kontrolloi,oon ihan aikuinen nainen ja syön just mitä päätän ja sama virsi mun miehellä.

Sun ikä?

Jos olisit lukenut aikaisempia kirjoituksia, niin kirjoitin jo, että kyllä me teemme yhdessä vaateostoksia ja kukin saa sitä mitä tarvitsee. On eri asia ostaa silloin tällöin kengät kuin käyttää rahaa systemaattisesti ravintolasyömiseen. Päälle kolmikymppisiä ollaan. -aloittaja

Vierailija
293/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän työpaikalla muijilla on karmeita eväitä jääkaapissa. En voi tajuta, kuinka ne jaksavat viikosta toiseen syödä niitä valmiskiusauksia tai thaikuutioita . Salaattia on jossain miniminipurkissa lusikallisen verran jos on ollenkaan. Ankeaa ja masentavaa.

Vierailija
294/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä tämä sun kateus kumpuaa?Oikeesti.

Vierailija
295/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajestas taas tätä keskustelua. Sehän on ihan tuloista kiinni voiko käydä lounaalla jossain ravintolassa vai ei... kyllä mullakin palais päreet jos kotona on tiukkaa ja sitten ukko/akka laittaa 200+e kuukaudessa niistä nettotuloista työpaikkalounaisiin. 200e on oikeasti iso raha monelle nykyään.

Mun nettopalkkani on 1780 €/kk ja työpaikalla (sairaala) lounas maksaa kertalipulla 6,80 € ja 10 aterian lipulla 6,30 €/ateria. Silti mulla on varaa syödä joka päivä työpaikkaruokalassa. 

Mun nettopalkka on 2700 euroa, eikä mulla ole varaa syödä 6,50 maksavaa lounasta päivittäin. Mun viikon eväät maksaa ton verran. Mä mieluummin säästän sen satasen kuussa tuossa kohtaa ja käytän esimerkiksi lasten harrastuksiin.

Mä syön tosi hyvää ruokaa. Huomenna mun eväät on perunamuusi, lohi, parsakaali ja salaatti. Muusi on ehkä vähän epäterveellistä, mutta maistuvaa. Annoksen hinta pikaisesti laskettuna 2,50 euroa eli normaalia enemmän, mutta kala on vähän kalliimpaa. Vastaava annoa lounasravintolassa maksaa sen 6,70 meillä, jolloin säästöä 4,20.

Loppuviikolla eväänä on yhtenä päivänä kanapastaa ja kasviksia, yhtenä päivänä jokin ruokaisa salaatti, yhtenä päivänä eväsleivät (ruisleivät, paistettu muna, leikkeleet, juusto, kasvikset), hedelmä ja jugurttia ja perjantain osalta vielä epäselvää, mutta torstain päivällistä.

Jos mun pitää valita, että saako mun 12-vuotias poika harrastaa futista vai syönkö mä lounasravintolassa, niin vastaus on aika helppo.

Hyvältä kuulostaa! Mun pitäisi kans panostaa tuohon eväshommaan, mutta jotenkin mua ärsyttää taukohuoneessa, kun esimies saattaa tulla paasaamaan työasioista, puhelin soi ja joudut lähtemään tarkistamaan jotain juttua, jne. Kun lähtee henkilöstöravintolaan, saa olla rauhassa. Meillä maksaa monipuolinen lounas 5,70-6,70€ ja veloitetaan suoraan tilistä, tietysti todellisten ruokailukäyntien mukaan. Kyllähän se tilinauhassa näkyy, että saattaa mennä 120-130€ ruokailuihin...

Mä sanon aina reippaasti, että olen nyt lounaalla (meillä omaa aikaa), palataan asiaan puolen tunnin kuluttua. Ovat ymmärtäneet yskän ja saan viettää ruokatuntini rauhassa ilman työasioita vaikka työpaikan tiloissa ruokatuntini vietänkin.

Vierailija
296/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin se vaan on, että jos on kotona, niin syödään useimmiten kotiruokaa. Työssä monella on lounassetelitkin ja syödään ulkona. Miksi aikuisen ihmisen pitäisi syödä eväitä? Jos hampurilaisateria on sinulle noin tärkeä, niin mene joskus illalla yksin hampparille tai pizzalle ja jätä mies kotiin. Tai mene mahdollisimman pian töihin.

Vierailija
297/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen lounas vitosen,onpa halpa.Tuohan kannattaa ehdottomasti.Ap.Teen muuten intialaista usein kotona,se on hyvää ja halpaa.Tee jotain juhlavampaa,niin tuo harmitus loppuu.Oikeesti,sä voit päättää itse mitä teet jos susta kerran mies syö juhlaruokaa ja haluat itsekin.

Vierailija
298/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän on simppeli ratkaisu ap saa joka kk. 200e omaan "ruokailuunsa" rahaa ja tekee niillä mitä huvittaa toki siitä voidaan vähentää 40e mikä on n. Arviolta ap osuus kotona nautituista lounaista lasten kanssa.

Mistä vaimo saa? Entä jos vaimo ei ole panostanut uraansa joten tulotaso ei riitä.

Vierailija
299/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon aina reippaasti, että olen nyt lounaalla (meillä omaa aikaa), palataan asiaan puolen tunnin kuluttua. Ovat ymmärtäneet yskän ja saan viettää ruokatuntini rauhassa ilman työasioita vaikka työpaikan tiloissa ruokatuntini vietänkin.

Mutta meillä ruoka- ja kahvitauot sisältyvät työaikaan, joten pakko on hoitaa työasiat, jos jotain kiireellistä tulee. Ollaan siis sairaalassa töissä.

T. se jolle vastasit

Vierailija
300/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4,2€/pv erolla en todellakaan kantaisi omia ruokia. Alkaa menemään köyhäilyn puolelle. Laadukasta muusia ja kalaa kipporuoka vaikka 4€ panostuksella saisi ravintolahetken ruokalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi