Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(
Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.Onneksi en ole mies!En mitenkään kestäisi tällaista holhoamista mitä täällä näyttää olevan.Oikeesti...se on aikuinen mies,ei yksi sinun lapsista.Mitäs jos lapset hoitoon ja saat itsekin sitten käydä lounailla?
AP:han sanoi jo aloitusviestissään, että ratkaisuksi ei käy se, että hänkin alkaa kuluttaa rahaa ravintolasyömiseen.
Hah hah,kuule ihan mahdollista.Lapset hoitoon ja itse töihin (ajattelin Ap,että tajuaisit vähemmästä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko tehdä.laskelma , mihin rahaa vaikka kuukaudessa menee. Jos miehen syönti nielee koko palkan, niin asiat ovat vähän huonommin. Onko jotain muuta, mistä voisi säästää , kaikestahan voi ajatella että ei se ollut nyt viikossa paljoa ole, jos tulee useita sellaisia ostoksia, mistä ajattelee että ei se nyt niin paljon, niin se voikin olla tosi paljon.
Mies tarvitsee yllättävän paljon ruokaa, keittilounas ei elätä, mutta joka päivä hese voi olla vähän liikaa ja epäterveellistä. Tee vaikka yhtenä päivänä kunnon lounas mukaan niin voi muina päivinä syödä ulkona.
Mikä on kunnon lounasta? Silloin kun löysin sen kuitin, olin tehnyt evääksi chili con carnea ja salaattia. Ihmettelen myös näitä ihmisiä, joiden mielestä kunnon kaalikeitolla ei muka pärjäisi yhtä työpäivää kun kotona on kuitenkin päivällinen odottamassa työstäpalaavaa. -aloittaja
Veikkaan, että itselläsikin saattaa tulla syötyä päivän aikana muutakin kuin vain lounasaikaan. Ehkäpä iltapäivällä välipalana leipä tai jotain muuta. Miehesi taas ei vietä työpäiväänsä jääkaapin äärellä, joten on käynyt hakemassa jotain nopeasti syötävää.
Mieheltäsihän sinun pitäisi kysyä, että miksei tekemäsi ruoka maistu tai miksi hän käy syömässä vielä sen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka työpäivä hampurilaisia ja pizzaa, ei hyvältä vaikuta kyllä. Kävelevä sydäninfarkti.
Minähän sanoin mieheni käyvän syömässä erilaisissa paikoissa: intialaisessa, kiinalaisessa, Subwayssa, hampparipaikoissa ja pizzapaikoissa. Täällä on nyt vain jotenkin saatu väännettyä, että hän kävisi juuri siellä Hesessä joka päivä. -aloittaja
MIksi tämä on sinulle ongelma? Oletko kateellinen?
Siksi, että ravintolasyöminen joka arkipäivä on mielestä kohtuuttoman kallista jos ruuan voi tehdä itse tai ostaa kaupasta. -aloittaja
Sehän riippuu siitä, mitä arvottaa. Ei ravintolaruoka ole kohtuuttoman kallista joka päivä syötynä, jos pitää siitä ja tahtoo suoda sen lepohetkenä itselleen. Mihin ne rahat miehen sitten pitäisi käyttää? Anna kun arvaan: sinuun ja perheeseen. Kun sinä et voi syödä päivittäin ravintolassa, niin mieskään ei saisi. Siksitoisekseen lounas maksaa noin kympin. Se ei ole verrannollinen lista-annoksiin. Miksi miehen olisi aina laitettava kaikki raha vain perheeseen, mutta naiselle suodaan omia pikku-hömppiä herkemmin? Ja syön itse mieheni kanssa ihan joka arkipäivä lounasravintoloissa.
En käsitä.Ensin halutaan lapsia,tehdään monta,ollaan kotona ja toinen elättää.Sitten valitetaan,että ei haluta syödä kotona tavallista ruokaa ja toisaalta että kun halutaan syödä perinneruokaa.Kuka lopulta on se hankala tai itsekäs?Oletteko ihan penskana alkaneet lisääntymään,ei kuullosta yhtään aikuisen ajattelulta...
Mikä estää hommaamasta itseään tilaan jossa vii käydä työpäivänä lounaalla jos nykyinen kuvio on niin riistoa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista nyt kyllä Ap.Mitäs jos söisitte jotain parempaa itse siellä kotona.Tehkää jotain muuta ja ihan normiannoksia,niin ei ole pakko syödä kahta päivää.Tortillat?Ei ne oo kalliita kun vähän miettii.Kyllä on ihan täysin normaalia käydä lounaalla työpäivän aikana.Anteeksi kun sanon suoraan,mutta vaikuttaako sulla nyt joku tuohon herkkyyteen...anteeksi,mutta hormoonit?
En minä jaksa enkä ehdi tehdä joka päivä ruokaa! Siksi teen mielelläni ruokaa kahdeksi päiväksi kerrallaan. Joskus tietysti hyvät ruuat menee päivässä. Miten tortillat on parempaa kuin esim. kasviskeitot, karjalanpaisti, kalaruuat ym? Se makaroonilaatikko oli vain ESIMERKKI. Kummallista jos on täysin luvatonta syödä tätä perinneruokaa silloin tällöin. -aloittaja
No mutta tehän ette halua syödä sitä perinneruokaa,vaan ilmeisesti hesessä.Lue tuo sun viesti itse.Joko mies syö sitä kaikkien mielestää pahaa makaronilaatikkoa tai ei mitään,niinhän vaikutat haluavan?
En ensimmäisessä viestissänikään valittanut makaroonilaatikon olevan pahaa. Mutta ei mielestäni jokapäiväisen LOUNAAN (kun vielä päivällinen on tietysti erikseen) tarvitse olla mitään niin ihmeellistä, kunhan on hyvää, edullista ja suht terveellistä. Onhan se vähän hassua, että toinen käy joka päivä juhlalounaalla. -aloittaja
No se toine myös tekee joka päivä sulle rahaa,eikö?
Meillä työpaikkaruoka maksaa 9,15 euroa. Kympin hampurilaisateria ei kuulosta pahalta.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä.Ensin halutaan lapsia,tehdään monta,ollaan kotona ja toinen elättää.Sitten valitetaan,että ei haluta syödä kotona tavallista ruokaa ja toisaalta että kun halutaan syödä perinneruokaa.Kuka lopulta on se hankala tai itsekäs?Oletteko ihan penskana alkaneet lisääntymään,ei kuullosta yhtään aikuisen ajattelulta...
Mikä estää hommaamasta itseään tilaan jossa vii käydä työpäivänä lounaalla jos nykyinen kuvio on niin riistoa...?
Mikä estää? Huoh. Sitten kun palaan taas työelämään, niin ei meillä ole työpaikallani mitään lounasruokalaa eikä minkäänlaista mahdollisuutta käydä sen vartin ruokatauon aikana ulkona syömässä. -aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista nyt kyllä Ap.Mitäs jos söisitte jotain parempaa itse siellä kotona.Tehkää jotain muuta ja ihan normiannoksia,niin ei ole pakko syödä kahta päivää.Tortillat?Ei ne oo kalliita kun vähän miettii.Kyllä on ihan täysin normaalia käydä lounaalla työpäivän aikana.Anteeksi kun sanon suoraan,mutta vaikuttaako sulla nyt joku tuohon herkkyyteen...anteeksi,mutta hormoonit?
En minä jaksa enkä ehdi tehdä joka päivä ruokaa! Siksi teen mielelläni ruokaa kahdeksi päiväksi kerrallaan. Joskus tietysti hyvät ruuat menee päivässä. Miten tortillat on parempaa kuin esim. kasviskeitot, karjalanpaisti, kalaruuat ym? Se makaroonilaatikko oli vain ESIMERKKI. Kummallista jos on täysin luvatonta syödä tätä perinneruokaa silloin tällöin. -aloittaja
No mutta tehän ette halua syödä sitä perinneruokaa,vaan ilmeisesti hesessä.Lue tuo sun viesti itse.Joko mies syö sitä kaikkien mielestää pahaa makaronilaatikkoa tai ei mitään,niinhän vaikutat haluavan?
En ensimmäisessä viestissänikään valittanut makaroonilaatikon olevan pahaa. Mutta ei mielestäni jokapäiväisen LOUNAAN (kun vielä päivällinen on tietysti erikseen) tarvitse olla mitään niin ihmeellistä, kunhan on hyvää, edullista ja suht terveellistä. Onhan se vähän hassua, että toinen käy joka päivä juhlalounaalla. -aloittaja
No olishan se hassua, jos joku kävisi joka päivä juhlalounaalla.
Ota nyt ihmeessä asia puheeksi miehesi kanssa, koska se sinua näin kaivelee. Onneksi kukaan uivelo ei ole koskaan puuttunut minun työpaikkaruokailuihini.
Oletettavasti mies kuitenkin syö sitten kotiruokaa vähemmän sekä illalla että eväinä eli saatte säästöä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli takana on tässä kateus. En tiennytkään käyväni joka päivä juhlalounaalla, kun syön lounasravintoloissa. Minulle juhlalounas on kyllä vielä erikseen, mutta kukin tyylillään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma vaimo ei ole kuin ap.
Jos miehesi hoitaa taloudellisesti oman osansa, eli maksaa vähintään puolet perheen kuluista, niin loput on hänen. Tehköön niillä mitä huvittaa.
Paljonko ap käytät kuukaudessa rahaa itseesi? Kampaamo, meikit, vaatteet...?Oletko miehenä sitä mieltä, että vaimon pitää vanhempainvapaan aikana maksaa puolet perheen kuluista? Kun lapsion yhteinen? Niin vaimo, jonka tulot tippuu lasta hoitaessa, on yhtä isolla euromäärällä vastuussa perheestä? Millä tavalla tuo on oikein?
Lue uudestaan. Vastasin, että vähintään puolet ja hoitaa oman osansa taloudesta. Tuohan voi tarkoittaa joissain perheissä vaikka 95% perheen taloudesta.
Kunhan hoitaa OMAN osansa taloudesta. Loput on hänen.
Ap:n viesteistä saa sen käsityksen, että mies hoitaa osansa. Häntä vaan vtuttaa, kun hän syö kotona ja mies ulkona työpäivän aikana.
Ai, mä saan taas just sen käsityksen, että tuo lounasruokailu on liian kallista heidän perheen tulotasoon nähden.
Keskustele asiasta miehesi kanssa?
Kysy onko mies ottanut huomioon paljonko rahaa menee lounasruokaan kuussa, ja voisiko tästä ehkä säästää?
Jos mies sanoo, että lounasruokailu on tämän arvoista niin sitten sinun ei auta kuin hyväksyä asia.
Olen itse työpaikalla jossa -kaikki- käyvät ulkona syömässä joka päivä, eikä tulisi mieleenkään jäädä mutustelemaan YKSIN eväitä työpaikalle kun muut lähtevät ulos virkistäytymään. Mukava lounas tuo vaihtelua päivään ja lisää työssä jakamista.
Vaikka te olettekin nyt perhe, ja koko perheen etu tulee ensimmäisenä, niin sinun kannattaisi ottaa huomioon myös yksinomaan miehesi tarpeet ja hänen hyvinvointinsa.
Onko se muutama satanen kuussa nyt lopulta niin iso raha, että sen takia kannattaa pilata miehen päivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka työpäivä hampurilaisia ja pizzaa, ei hyvältä vaikuta kyllä. Kävelevä sydäninfarkti.
Minähän sanoin mieheni käyvän syömässä erilaisissa paikoissa: intialaisessa, kiinalaisessa, Subwayssa, hampparipaikoissa ja pizzapaikoissa. Täällä on nyt vain jotenkin saatu väännettyä, että hän kävisi juuri siellä Hesessä joka päivä. -aloittaja
Ei se juuri asiaa muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli takana on tässä kateus. En tiennytkään käyväni joka päivä juhlalounaalla, kun syön lounasravintoloissa. Minulle juhlalounas on kyllä vielä erikseen, mutta kukin tyylillään...
Tarkoitin, että minulla ulkona syöminen liittyy yleensä siihen kun juhlitaan jotain, esim. synttäreitä tai loman alkamista. Minulle esimerkiksi Big mac -ateria ei ole "jokapäiväinen leipä", vaan harvinaista herkkua. Ymmärrän, ettei se ole sitä sille joka syö sitä useammin. -aloittaja
Auttaisiko, jos miehesi toisi sulle vaikka joka perjantai jonkun noutoaterian tullessaan. Söisi päivällä eväät töissä ja sitten söisitten illalla yhdessä hamppariateriat, pizzat tms?
Vierailija kirjoitti:
No päivän subi on täällä ainakin 3,9e ja siitä saa vielä 10% alennuksen meidän firmassa. Joo, mut en itsekään ymmärrä kuka sellaista paskaa kuten hampparit ja rasvapizzat haluaa päivittäin syödä.
No ei se vaalea subi juustoineen ja majoneeseineen sen parempi ole;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että minulla ulkona syöminen liittyy yleensä siihen kun juhlitaan jotain, esim. synttäreitä tai loman alkamista. Minulle esimerkiksi Big mac -ateria ei ole "jokapäiväinen leipä", vaan harvinaista herkkua. Ymmärrän, ettei se ole sitä sille joka syö sitä useammin. -aloittaja
Ymmärrän, että aina kotona syövälle mäkkisapuska tai ravintolassa käyminen on harvinaista herkkua. Kuitenkin täytyykö myös miehesi jostain kumman solidaarisuudesta pidättäytyä käymästä esim. työporukan mukana lounaalla, kun sinä et nyt pääse? Ja kun et myöhemminkään pääse (koska vanhustenhoitotyö) niin saako mies silloinkaan käydä ravintolassa lounaalla, kun sinä joudut syömään työssäsi eväitä?
AP:lla on varmasti ainakin kaksi koiraa.
Tai hevosia tai jotain muuta pösilöä johon rahat menee ja tingitään sitten ruoasta.