Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(

Vierailija
30.01.2016 |

Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(

Kommentit (548)

Vierailija
201/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nettotulot 5500-6000 €/kk, kumpikin syö eväitä töissä. Sehän olisi molemmilta 200 €/kk, jos söisimme 10€:n laitosaterian päivässä. Yht. 400€/kk, yht. 4400€/vuodessa. Sillä pääsee jo reippaasti tekemään koko perheen ulkomaan matkan.

Niin pääsee. Ja sitten voi syödä kippoeväitä lähes 250 päivää vuodessa.

Vierailija
202/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa nyt vahvasti siltä, ettei tässä ole kyse pohjimmiltaan rahanmenosta, koska täysin yhteisistä rahoistakaan ei olla sovittu. Epäilen, että kyse on ennemmin kateudesta. Oletko kateellinen miehellesi, että hän käy päivittäin ns. valmiissa pöydässä hengähtämässä, kun taas itse puputat eiliseltä jäänyttä kuivakkaa makaronilootaa samalla lapsista huolehtien? Itselleni ei olisi tullut mieleenkään stalkata ukkoni työpäiväaikaisia syömisiä, kun itse olin kotiäitinä. Tein itse vaihtelevaa ruokaa ja mies kävi lounasravintoloissa. Tosin varsinkin pikkuvauva-aikana mies saattoi usein napata lounasravintolasta ruoat mukaan koko perheelle, mutta tässä on jo kyse onnistuneesta miesvalinnasta. Minusta miehellä on oikeus käyttää tienaamiaan rahoja työaikaiseen ruokailuunsa, varsinkin jos muu perhe ei elä suoranaisessa niukkuudessa. Lisäksi usein nainen on se, joka niitä lapsia enemmän on perheeseen halunnut, niin kyllä siinä joutuu silloin myös luopumaan jostain, kun kökkii vuosikausia kotona. Ehkä sinua myös harmittaa se, ettei mies "tyytynytkään" laittamiisi eväisiin vaan söi silti pikaruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä että ap haluaa kontrolloida miestään. Senkin haluaa päättää mitä mies syö ja missä.

Vierailija
204/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin ankeaa kuin lämmitellä mikrossa eilisiä ruokia ruokatunnilla.Käyn joka päivä työpaikkalounalla.Se on osa työhyvinvointia, jotta jaksaa käydä töissä.

Oletko maistanut päiväkotiruokaa? Ei ole ankeaa lämmitellä mikrossa eilisiä ruokia. Saan nimittäin hyvää ruookaa. :D

Vierailija
205/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit kolme lasta. Olisit tyytynyt yhteen senkin itsekäs työnvieroksuja. Olisit ollut jo monta vuotta syömässä lounasta työporukan kanssa ravintolassa. Ei tarvisi kadehtia miestä ja valittaa pieniä tuloja. Oma valinta, kärsi siitä.

T. Yhden äiti, joka syö joka päivä ulkona lounaalla: vaihtelevasti sushia, salaatteja, etnisiä, "kotiruokaa", pizzoja, hampurilaisia jne.

Vierailija
206/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, mä olen pienikokoinen nainen fyysisesti melko kevyessä työssä enkä ikinä jaksaisi 8-16 työpäivää matkoineen leivällä ja hedelmällä tai kasviskeitolla. Vähintään nuo molemmat tarttee ja jotain protskua vielä leivän päälle. Miten mies voisi tulla tuolla määrällä toimeen? Ehdotapa aloittaja miehellesi että teet kunnon eväät, esim riittävä satsi sitä makaronilaatikkoa ja porkkanaraasteet päälle, ehkä hän sitten voisi jättää hesen väliin jonakin päivänä ja saisit sinäkin lasten kanssa muuta ruokaa kun mies söisi makaronilaatikon loput?

Voisit ap vihjailla että sehän vois olla hauskaakin käydä lasten kans yhdessä Hesessä säästyneillä rahoilla. Äläkä nyt ala huutaa että vauva on vasta 4kk, eikä sen kans jaksa lähtee, ne vauvat kasvaa.

Vierailija
207/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 200 euroa kuukaudessa pelkkään lounasruokailuun pienipalkkaiselta on todella suuri määrä. Koita saada tehtyä miehen kanssa kompromissi niin, että tämä söisi omia eväitä 2-3 päivänä viikossa. Jos ei auta, niin sitten yhteisten rahojen periaate ei toimi ja pitää keksiä uusi systeemi.

Vierailija
208/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö liian mautonta ja epäterveellista suomalaista hiilari ruokaa? Opettele välimeren keittiön salat ja miehesi syö kotona.

Miksei tosiaan mies käy kotona syömässä, kun kerran sinä kuitenkin teet lounaan kotona?

Ei mieheni ehtisi. Meille on kuitenkin pitkä ajomatka. -aloittaja

Vierailija
209/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö liian mautonta ja epäterveellista suomalaista hiilari ruokaa? Opettele välimeren keittiön salat ja miehesi syö kotona.

Miksei tosiaan mies käy kotona syömässä, kun kerran sinä kuitenkin teet lounaan kotona?

Ahaa että miehen siis pitäisi selvitä sellainen 9-10 tuntia pelkällä parilla leivällä? Lopeta itse ap kokeilun vuoksi se makaronilaatikon syöminen ja elä koko päivä pelkällä kahdella leivällä. Puhutaan sitten uudelleen.

Vierailija
210/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, teidän kuukauden ruokabudjetti on 300e, ja mies kuluttaa tästä yksinään 150e pikaruokalounaisiin? Onhan toi nyt ihan helvetin naurettavaa ja itsekästä.

Ei, vaan kyllä meille menee ylipäätään ruokakaupasta ostettuun ruokaan se 300 euroa kuussa. Miehen työpaikkalounas on ylimääräinen lisä. -aloittaja

Vierailija
211/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myykää auto niin säästyy kuukaudessa satasia. Mies voi mennä julkisilla tai polkupyörällä töihin.

Vierailija
212/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole vielakaan vastannut sinulle monesti osoitettuihin kysymyksiin:

- Miksi hankit lisaa lapsia suhteeseen, joka vaikuttaa aika onnettomalta? (Mies on mielestasi itsekas tuhlari)

- Miksi et ota vastuuta tilanteesta ja tee asialle jotain? Aiotko vaan valittaa keskustelupalstoille ja pysytella moisessa tilanteessa hautaan saakka?

Vierailija
213/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sille eväät?

Vaivauduitko lukemaan edes aloitusviestiä?

Vierailija
214/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on ainakin henkireikä, että pääsee työpaikalta muualle hetkeksi irti ja syömään.

Sinulle se on henkireikä, joillekin (esim. hoitoalalla työskenteleville) se ei ole edes mahdollista.

Vierailija
215/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa tietenkin lounaansa omilla rahoillaan, saahan hän palkan työstään. Ei tuo ole mikään ongelma, paitsi tietysti jos syö jatkuvasti Hesessä, silloin ruokavalio ei ole terveellinen.

Vierailija
216/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työporukan kanssa lounastaminen on tutkitusti tärkeä osa työhyvinvointia. Jos muut menevät muualle syömään ja ap:n ukko jää itsekseen lämmittämään makaronilaatikkoa taukohuoneeseen, hän putoaa yhteisön ulkopuolelle.

Kuulostaa vähän paksulta. Esimerkiksi omalla työpaikallani meillä oli kielletty yhteinen ruokavartti työn luonteen vuoksi. Kyllä niistä työasioista täytyy keskustella työajalla. -aloittaja

Herranjumala, mikä on tällainen työyhteisö, että jokaisen täytyy työn luonteen vuoksi syödä yksin, ruokatauko on vartti ja ruokatauon aikana ei saa poistua talosta.

Ei ihme, että ap tekee lapsia liukuhihnalta.

No työyhteisö on vanhustenhoito. Olisi aika turvatonta, jos kaikki menisivät samaan aikaan syömään eikä kukaan olisi katsomassa niiden huonosti liikkuvien perään. -aloittaja

Vierailija
217/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies käy kanssa työpäivän aikana luonaalla. Mutta saa ruokarahaa kympin päivä työnantajalta. Eli ei mene ns. omista rahoista.

Onko miehelläsi vastaavaa etua?

Ei ole sellaista etua! -aloittaja

Vierailija
218/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääk, mä olen pienikokoinen nainen fyysisesti melko kevyessä työssä enkä ikinä jaksaisi 8-16 työpäivää matkoineen leivällä ja hedelmällä tai kasviskeitolla. Vähintään nuo molemmat tarttee ja jotain protskua vielä leivän päälle. Miten mies voisi tulla tuolla määrällä toimeen? Ehdotapa aloittaja miehellesi että teet kunnon eväät, esim riittävä satsi sitä makaronilaatikkoa ja porkkanaraasteet päälle, ehkä hän sitten voisi jättää hesen väliin jonakin päivänä ja saisit sinäkin lasten kanssa muuta ruokaa kun mies söisi makaronilaatikon loput?

Voisit ap vihjailla että sehän vois olla hauskaakin käydä lasten kans yhdessä Hesessä säästyneillä rahoilla. Äläkä nyt ala huutaa että vauva on vasta 4kk, eikä sen kans jaksa lähtee, ne vauvat kasvaa.

Mä sen sijaan olen 85kg painava mies, jonka eväät on lähes poikkeuksette leipä, banaani ja jugurtti. Syön aamulla kunnollisen aamupalan ja syön lounaan heti kun tulen töistä (työaika 7-12h). Itsellänikin tosiaan lyhyet tauot töissä, joten menisi vähän hotkimiseksi jotkut lämmitetyt ruuat. Noita on helppo napata pienemmilläkin tauoilla.

Vierailija
219/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon vaivaa ja rahaa vaatii tehdä KUNNON eväät? Runsaat salaatit pääruoan lisukkeeksi, kastikkeilla ja proteiinilisillä, siemenillä ja pähkinöillä. Porkkana- ja lantturaasteet puolukkahillolla. Jälkkäri ja ruokajuomat muutakin kuin vesi.

Tämmöstä ei toki saa haluta edes jos kotonaloisiva tapaus ei ehdi/jaksa/kykene sellaiseen.

Vierailija
220/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et ole vielakaan vastannut sinulle monesti osoitettuihin kysymyksiin:

- Miksi hankit lisaa lapsia suhteeseen, joka vaikuttaa aika onnettomalta? (Mies on mielestasi itsekas tuhlari)

- Miksi et ota vastuuta tilanteesta ja tee asialle jotain? Aiotko vaan valittaa keskustelupalstoille ja pysytella moisessa tilanteessa hautaan saakka?

Ei meillä ole onneton suhde. Kyllä meillä on hauskaa yhdessä ja mies yleensä antaa minulle pienen "hengähdystauonkin" tullessaan kotiin, että voin katsella telkkaria kun hän on lasten kanssa. Nämä raha-asiat vain ovat hieman hankalia. Tässähän minä juuri kyselen miten samassa tilanteessa olevat ovat asian hoitaneet. -aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi