Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina työpäivänsä aikana ulkona syömässä :(

Vierailija
30.01.2016 |

Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(

Kommentit (548)

Vierailija
161/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajestas taas tätä keskustelua. Sehän on ihan tuloista kiinni voiko käydä lounaalla jossain ravintolassa vai ei... kyllä mullakin palais päreet jos kotona on tiukkaa ja sitten ukko/akka laittaa 200+e kuukaudessa niistä nettotuloista työpaikkalounaisiin. 200e on oikeasti iso raha monelle nykyään.

Mun nettopalkkani on 1780 €/kk ja työpaikalla (sairaala) lounas maksaa kertalipulla 6,80 € ja 10 aterian lipulla 6,30 €/ateria. Silti mulla on varaa syödä joka päivä työpaikkaruokalassa. 

Mun nettopalkka on 2700 euroa, eikä mulla ole varaa syödä 6,50 maksavaa lounasta päivittäin. Mun viikon eväät maksaa ton verran. Mä mieluummin säästän sen satasen kuussa tuossa kohtaa ja käytän esimerkiksi lasten harrastuksiin.

Sinulla on varaa, mutta priorisoit muita asioita, eli et halua.

Vierailija
162/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on väärin, jos ei työssäkäyvä saisi käydä lounasta syömässä.  En ole vielä ikipäivänä tutkinut mieheni taskuja tai lompakon kuitteja, se nyt vaan on vastoin moraaliani. Yhteiset ,on rahat meilläkin ja normaali tilanne on, että äippälomalainen syö kotiruokaa.  Kun menin takaisin töihin on minun oma asiani missä syön lounaani.  Yleensä syön työpaikan ravintolassa, aivan sama mitä maksaa , kyllä seon samalla itsestään huolehtimista ja sosiaalista kanssakäymistä. Kai minulle sieltä työpaikalla palkkaakin maksetaan. Jostain muusta se pakollinen pitää säästää jos on sellainen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen eukko pitää laittaa järjestykseen vaikka ottamalla hänen viikkorahansa pois.

Vierailija
164/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sentinvenytystä jo muutenkin niin sitten miehen pitäisi kyllä alkaa tyytymään omiin eväisiin. Joka päivä jos menee 10e heseen niin se on jo kuukaudessa aika reilu osa budjetista. Eri asia sitten kun molemmat töissä ja tulot sen mukaiset ettei tarvitse joka senttiä laskea.

Söisi edes kunnon lounaan jos ulkona ihan pakko joka päivä on syödä eikä mitään heseä.

Vierailija
165/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on ainakin henkireikä, että pääsee työpaikalta muualle hetkeksi irti ja syömään.

Vierailija
166/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei välttämättä ole millä eväät lämmittäisi tai kukaan muukaan töissä niitä tuo. En viitsisi nostaa äläkkää noin mitättömästä asiasta. 

Tiedän, että heillä on työpaikalla keittiö jossa on mikroaaltouunit sun muut härpäkkeet. -aloittaja

Itsellä' oli ihan vastaava tilanne. Tein sillä lailla, että otin lapset mukaan ja vein mieheni työpaikalle just ennen lounastaukoaan eväät ja valvoin vieressä, että lämmittää siskonmakkarasopan ja syö sen. Kun miehen työkaverit kysyivät lähteekö mies niiden kanssa syömään ulos, sanoin niille vain "hei hei".

Voi miesparkaa, miten nöyryyttävää. Sitten ihmetellään, miksi miehet pettävät ja lähtevät tuosta vain suhteista.

Hassuttelet. Ennemminkin muut työkaverit kyselivät, että enkö olisi voinut tehdä tätä herkulliselta maistuvaa keittoa myös heille.

Olisitte saaneet lisätienisteja keittoa myymällä!

Saadaan nytkin!

Ensin käyn miehen työpaikalla keittokupin kanssa, jonka jälkeen naapuritaloyhtiöiden raksaäijät tulevat kauhomaan kattilasta loput. Hitsi, kun näitä putki- ja julkisivuremppoja tuntuu jatkuvan aina vaan.

Vierailija
167/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on raskas työ, niin pitää siihen välillä saada kunnon tauko!!!! Kovassakin työssä voi mässyttää jotain leipää välillä, jos työporukka on kiva. Jos on pakko päästä lounaalle pois, niin pieni hinta se on siitä, että jaksaa samaa paskaa ja tuoda elantoa perheelle.

Ap, oletko miettinyt, että se lounastauko ulkona voi olla miehellesi henkireikä?? Pääsee pois hetkeksi työpaikalta, voi keskustella muiden aikuisten kanssa mielenkiintoisista asioista... Itse söin ennen omia eväitä taukohuoneessa mutta lähes aina joku työkaveri tuli kysymään jotain "äkkiä" tai esimies tulee siihen :"Ai, oletkin syömässä. No minä odotan tässä kahvikupin kanssa". Hotki siinä sitten evääsi. Siirryin syömään lounasravintolaan.

Ja ap, jos tekisit maittavia ja terveellisiä lounaita miehellesi evääksi, tulisi se samanhintaiseksi tai joka kalliimmaksi kuin 10e. Ei leipä ja hedelmä riitä evääksi aikuiselle miehelle.

Olen Itse nyt hoitovapaalla ja en todellakaan kyttää mieheni syömisiä enkä kustannuksia.

Vierailija
168/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuo leivän pöytään mutta silti ap maksaa kaiken puoliksi? Eihän se ole mitään miehen rahoilla elelyä.

Vierailija
169/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti maksa 10 euroa kotona tehty lounas. Esim. kanafile ja riisi ja salaattia lisäksi. Reissumiespussi maksaa 0.28 euroa. Kun siitä tekee leivät, esim kinkku/salaatti/paprika/kurkku niin takuulla jaksaa päivän.

Kun on perhe kyseessä niin ko. evästarpeita on aina olemassa. Ja vaikka tekisi yhdelle ostamalla 1 kg kanaa, paketin riisiä, joka päivällä pussin leipää, ruukkusalaattia, kurkun, paprikan ja voileipäkinkkua niin eipä maksa paljon. Nuo saa 20 eurolla ja takuulla riittää 5 päivän työeväiksi = 4 e päivä.

Kana on vielä kallis valinta. Ostamalla jauhelihaa 700g ja makaroonia 400 g, saa tehtyä kulhon makaroonilaatikkoa, jonka hinnaksi tulee 3 euroa.

Vierailija
170/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän taloudelliselta puolelta tämän, mutta voisiko olla, että miehellesi ulkona syöminen on tervetullut sosiaalinen tauko työhön, jonka turvin jaksaa painaa duunia?

Olin itse aikaisemmin töissä, joissa tein suureksi osaksi yksinäisiä kirjoitushommia koko päivän. Ruokatunti lounas ravintolassa oli välttämätön huoahdustauko töihin. Voisiko miehelläsi olla samoin?

Vierailija
171/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuule saattaa olla sen työporukan tapa syödä ulkona. Katko työpäivään, mennään porukkalla johonkin jne. Vasta nyt nelikymppisenä olen ymmärtänyt, kuinka tärkeää on olla noissa työpaikan verkostoissa mukana. Nuorempana toin eväät ja söin vaikka yksin. Jossain vaiheessa hoksasin, että lounasporukka oli samalla porukka, jossa solmittiin suhteita ja minä jäin niistä ulos.

Mun mies oli työvoimakoulutuksessa, sai kuukaudessa 900 Euroa nettona ja ei edes lounasta tuettu setelillä. Silti musta oli oikein hyvä, että meni muiden mukana syömään, vaikka se maksoi sen 9 Euroa/pv. Hyvä paikka jutella ja päästä porukkaan mukaan.

Vierailija
172/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö liian mautonta ja epäterveellista suomalaista hiilari ruokaa? Opettele välimeren keittiön salat ja miehesi syö kotona.

Miksei tosiaan mies käy kotona syömässä, kun kerran sinä kuitenkin teet lounaan kotona?

Aika harvasta työpaikasta voi lähteä kotiin syömään kesken päivän. Nyt ei olla Ranskassa. 

Jos työpaikalta voi poistua ravintolaan syömään, niin kyllä sieltä silloin voi kotiinkin lähteä syömään.

Vierailija
173/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perhe on pienituloinen ja toinen vanhemmista kotona lasten kanssa (ja hei, oikeasti se äiti on kotona hoitamassa YHTEISIÄ lapsia, ei äidin lapsia), niin kyllä sen miehen palkka on ihan yhteistä molemmille. Ei pienituloisessa perheessä ole sun ja mun rahoja ja menoja puoliteta, pienituloisessa perheessä joka sentti on tärkeä ja menee yhteiseen pussiin. Ei jää äidille tai isälle "omaa rahaa". Sellaista se on! Vaikea teidän muiden ilmeisesti ymmärtää. Jos äiti olisi työssä ja isä kotona, niin tilanne olisi sama.

Mutta ap sun ongelmaan: etkö saa millään rautalangasta väännettyä miehelle, miten iso kustannus tuo on kuukaudessa tai vuodessa? Mun mies aikanaan tajusi vasta kun laskettiin, että paljonko vuodessa jäisi perheelle rahaa ilman työpaikkalounaita.

Olen minä sitä yrittänyt hänelle sanoa, mutta en minä nyt mitään laskukaavoja ja kaavakkeita ole eteen tuonut. Luulisi miehen ymmärtävän, että jos syö 5 päivänä viikossa 10 euron lounaan, se maksaa 50e viikossa. Jos söisi eväitä, se maksaisi 5-10e viikossa.

Mitä mies syö eurolla tai kahdella, laitapa tähän vähän esimerkkejä.

Minä söin viime viikolla töissä yhtenä päivänä riisiä, kanakastiketta ja kasviksia. Iso annos. Kanat maksoi 0,90€, kasvikset 0,50€ ja riisi ehkä 0,20€. Kastikkeen liemi myös 0,20. Yhteensä siis 1,90 €. Tein siis ruoan, josta söimme ensin päivällisen ja jäljelle jääneen (noin viidennes) otin evääksi.

Toisena päivänä söin spagettia ja bolognesekastiketta. Pasta ehkä max. 0,50€ ja kastike 1,30€. Yhteensä 1,80€. Laskettu samoin kuin edellinen.

Näin saa syötyä hyvin ja halvalla myös töissä.

Mitä sisälsi bolognese-kastike, jonka hinta oli 1,30 € ja kuinka monta henkeä sitä söi aterialla? Ilmeisesti neljä henkeä?

Kun mietin bolognese-kastikkeen aineksia, en kertakaikkiaan keksi, miten sen pystyy tekemään noin halvalla. Mikä jauheliha maksaa alle euron? Millaista kanaa saa hintaan 0,90 €? Siis sellaisen satsin että siitä "söimme ensin päivällisen ja jäljelle jääneen viidenneksen otin evääksi". Kasvikset 0,50 € - no joo, tämä onnistuu varmasti kaalilla ja juureksilla. Seuraavana päivänä kasviksia ei sitten ollut ollenkaan. Oliko noissa kastikkeissa muuta kuin vain se 0,90 € kana ja "liemi" 0,20?

Ja joo, minä kyllä syön eväitä töissä valtaosin, mutta aina välillä liityn lounasporukkaan. Meillä siis kaikki syövät sekä että, eväitä ja lounasravintolan lounaita, lounasporukan kokoonpano vaihtelee. Erityisen v...sena päivänä porukalla syöty hyvä lounas on todellista työterapiaa ja tärkeä hetki päivässä. Meillä on lounasravintola toimistorakennuksessa ja minusta siellä on ihan hyvä ruoka. Ostan sieltä myös välillä päivällisruoan kotiin, myyvät ylijääneet lounasajan päätyttyä sopuhintaan.

Ymmärrän ap:takin, mutta miten ihmeessä on tehty kolmas lapsi tuollaiseen taloustilanteeseen?

Vierailija
174/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perhe on pienituloinen ja toinen vanhemmista kotona lasten kanssa (ja hei, oikeasti se äiti on kotona hoitamassa YHTEISIÄ lapsia, ei äidin lapsia), niin kyllä sen miehen palkka on ihan yhteistä molemmille. Ei pienituloisessa perheessä ole sun ja mun rahoja ja menoja puoliteta, pienituloisessa perheessä joka sentti on tärkeä ja menee yhteiseen pussiin. Ei jää äidille tai isälle "omaa rahaa". Sellaista se on! Vaikea teidän muiden ilmeisesti ymmärtää. Jos äiti olisi työssä ja isä kotona, niin tilanne olisi sama.

Mutta ap sun ongelmaan: etkö saa millään rautalangasta väännettyä miehelle, miten iso kustannus tuo on kuukaudessa tai vuodessa? Mun mies aikanaan tajusi vasta kun laskettiin, että paljonko vuodessa jäisi perheelle rahaa ilman työpaikkalounaita.

Olen minä sitä yrittänyt hänelle sanoa, mutta en minä nyt mitään laskukaavoja ja kaavakkeita ole eteen tuonut. Luulisi miehen ymmärtävän, että jos syö 5 päivänä viikossa 10 euron lounaan, se maksaa 50e viikossa. Jos söisi eväitä, se maksaisi 5-10e viikossa.

Minä söin viime viikolla töissä yhtenä päivänä riisiä, kanakastiketta ja kasviksia. Iso annos. Kanat maksoi 0,90€, kasvikset 0,50€ ja riisi ehkä 0,20€. Kastikkeen liemi myös 0,20. Yhteensä siis 1,90 €. Tein siis ruoan, josta söimme ensin päivällisen ja jäljelle jääneen (noin viidennes) otin evääksi.

Toisena päivänä söin spagettia ja bolognesekastiketta. Pasta ehkä max. 0,50€ ja kastike 1,30€. Yhteensä 1,80€. Laskettu samoin kuin edellinen.

Mitä sisälsi bolognese-kastike, jonka hinta oli 1,30 € ja kuinka monta henkeä sitä söi aterialla? Ilmeisesti neljä henkeä?

Kun mietin bolognese-kastikkeen aineksia, en kertakaikkiaan keksi, miten sen pystyy tekemään noin halvalla. Mikä jauheliha maksaa alle euron? Millaista kanaa saa hintaan 0,90 €? Siis sellaisen satsin että siitä "söimme ensin päivällisen ja jäljelle jääneen viidenneksen otin evääksi". Kasvikset 0,50 € - no joo, tämä onnistuu varmasti kaalilla ja juureksilla. Seuraavana päivänä kasviksia ei sitten ollut ollenkaan. Oliko noissa kastikkeissa muuta kuin vain se 0,90 € kana ja "liemi" 0,20?

Ja joo, minä kyllä syön eväitä töissä valtaosin, mutta aina välillä liityn lounasporukkaan. Meillä siis kaikki syövät sekä että, eväitä ja lounasravintolan lounaita, lounasporukan kokoonpano vaihtelee. Erityisen v...sena päivänä porukalla syöty hyvä lounas on todellista työterapiaa ja tärkeä hetki päivässä. Meillä on lounasravintola toimistorakennuksessa ja minusta siellä on ihan hyvä ruoka. Ostan sieltä myös välillä päivällisruoan kotiin, myyvät ylijääneet lounasajan päätyttyä sopuhintaan.

Ymmärrän ap:takin, mutta miten ihmeessä on tehty kolmas lapsi tuollaiseen taloustilanteeseen?

Ymmärsin että sen b-kastikkeen yksi annos oli tuon verran.

Vierailija
175/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työporukan kanssa lounastaminen on tutkitusti tärkeä osa työhyvinvointia. Jos muut menevät muualle syömään ja ap:n ukko jää itsekseen lämmittämään makaronilaatikkoa taukohuoneeseen, hän putoaa yhteisön ulkopuolelle.

Kuulostaa vähän paksulta. Esimerkiksi omalla työpaikallani meillä oli kielletty yhteinen ruokavartti työn luonteen vuoksi. Kyllä niistä työasioista täytyy keskustella työajalla. -aloittaja

Herranjumala, mikä on tällainen työyhteisö, että jokaisen täytyy työn luonteen vuoksi syödä yksin, ruokatauko on vartti ja ruokatauon aikana ei saa poistua talosta.

Ei ihme, että ap tekee lapsia liukuhihnalta.

Vierailija
176/548 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme ole mieheni kanssa sopineet, että rahamme olisivat täysin yhteisiä, mutta periaatteessa maksamme kaiken puoliksi. Ainoastaan mieheni työpäivän aikainen ruokailu on täysin epäreilua. Hän käy aina lounastauolla syömässä jossakin hampurilaisravintolassa tai pitseriassa samalla kun me lasten kanssa kotona syödään jo toista päivää samaa makaroonilaatikkoa. Tänään olin tehnyt miehelleni eväät töihin, mutta silti löysin hänen taskustaan Hesburgerin kuitin, jonka mukaan hän oli syönyt mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja limulla. Mitä ihmettä voisin tehdä? Ja turha ehdottaa, että alkaisin itsekin käydä: eihän meillä ole varaa siihen, että me joka päivä lasten kanssa lähdetään ulos syömään :'(

??

Vierailija
177/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti joku pieni kauppa, Siwa tms. Olin itse joskus pikkukaupassa töissä ja ei sieltä tietenkään voi häippästä kun työpari jää yksin kassalle.

Vierailija
178/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko viestiäni? Kirjoitin kyllä, että laskin hinnan ensin koko ruoalle ja jaoin sen sitten annosten määrällä. Esim. kastikkeeseen ostin 400g jauhelihaa (2,99), 2*0,89 € muttipurkkia, sipulia ja valkosipulia. Koko kastikkeelle laskin hinnaksi 5,20 ja siitä söimme miehen kanssa kotona päivällistä ja jäi 2 annosta yli. Yhteensä 4 annosta. 5,20/4=1,30. Ymmärsitkö, vai haenko rautalangan?

Vierailija
179/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset rahat tarkoittaa siis käytännössä sitä että nainen istuu kotona ja käyttää osan miehen tienaamista rahoista. Lisäksi valittaa kun mieskin käyttää osan itse tienaamistaan rahoista.

Selvisi sitten tämäkin termi.

Voisihan se olla niinkin että maksettaisiin päivähoidosta ja mies joutuisi tulemaan aikaisemmin kotiin hakeakseen lapset hoidosta.

t.mies

Siinähän ne tämän maailman vaihtoehdot olikin. Joko mies syö eväitä töissä tai sitten mies hakee lapset aiemmin päivähoidosta jostain mystisestä syystä.

???

Se hakee lapset hoidosta joka pääsee ensin töistä. Aika usein duunarimiehet on töissä 7-16, kun taas palvelualoilla olevat naiset työskentelee iltapäivisin.

Vierailija
180/548 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työporukan kanssa lounastaminen on tutkitusti tärkeä osa työhyvinvointia. Jos muut menevät muualle syömään ja ap:n ukko jää itsekseen lämmittämään makaronilaatikkoa taukohuoneeseen, hän putoaa yhteisön ulkopuolelle.

Kuulostaa vähän paksulta. Esimerkiksi omalla työpaikallani meillä oli kielletty yhteinen ruokavartti työn luonteen vuoksi. Kyllä niistä työasioista täytyy keskustella työajalla. -aloittaja

Herranjumala, mikä on tällainen työyhteisö, että jokaisen täytyy työn luonteen vuoksi syödä yksin, ruokatauko on vartti ja ruokatauon aikana ei saa poistua talosta.

Ei ihme, että ap tekee lapsia liukuhihnalta.

Aika moni työ on sellainen että ruokataot pidetään vuorotelleen, ettei työt häiriinny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi