Sairaanhoitajan työhön kyllästynyt heti alkuun
Onko muita paikalla? Olen ollut kohta vuoden töissä mutta jo ihan piipussa. Huono perehdytys,suhteessa kokemukseen liian suuri vastuu alue, ei ehdi perehtyä asiakkaiden taustoihin ollenkaan, pelkkää juoksemista pää kolmantena jalkansa. Resurssit ei kun kirii ja tulevaisuus ei ainakaan valoisemmalta näytä. Esimiesten kanssa olen keskustellut, mutta asialle ei tule muutosta. Ovat ainakin ymmärtävinään
Kommentit (69)
Kouluttaudu terveydenhoitajaksi? Joku vuosi taitaa olla sh:lla jos terkaks haluaa eli ei kauaa :)
Iso kiitos sairaanhoitajille! Äitini sairasti rintasyövän ja vietti aikaa paljon sairaalassa. Kehui aina miten hoitajat olivat niin ihania joka paikassa, aina olivat empaattisia, avuliaita ja helposti lähestyttäviä kun taas moni lääkäri oli ollut hieman vaikeammin lähestyttä. Äiti sanoi että turvallinen olo tuli aina jos hoitajakin tuli samaan tilaan! Ootte ihan huippuja ja arvostan teidän työtä ihan hirveesti, tottakai arvostamme äidin kanssa lääkäreitä tosi paljon, mutta te hoitajat olette helpommin lähestyttävissä yleensä, olette sosiaalisempia! Äiti on nykyään 100% terve ja täynnä elämää. :)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko teillä on palkka/kk?
Tästä voit tehdä toisen aloituksen, huomaathan ketju käsittelee hoitotyössä jaksamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko teillä on palkka/kk?
Tästä voit tehdä toisen aloituksen, huomaathan ketju käsittelee hoitotyössä jaksamista!
Huomasin kyllä aiheen mutta jaksamiseen vaikuttaa myös paikka.
Näin se naisten miehiä korkeampi , kalliimpi ja pitkäkestoisempi veroveroin maksettu koulutus konkretisoituu yhteiskunnan ja veronmaksajien hyväksi.
Hienoa, naiset?
Sairasnhoitajana olin 18 v. ( psyk.esh). Alkuaikoina työ oli ihanaa , mah tavat työkaverit, työyhteisö ym. Nyt nämä kaikki uudistukset ovat menneet siihen, että aikaa olla potilaiden kanssa ei enää ole, vanhemmat hoitajat uupuvat ja koko ajan uusia hoitajia perehdytettävänä. Palkka nettona n. 2200 3-vuorotyöstä.
En suosittele alaa kenellekään. Sain omalta kohdaltani ratkaistua niin että nyt opiskelen uutta alaa vanhalla iällä yliopistossa.
Nykyisin alkaa olla suomenkielisten osuus opiskelijoista vähemmistönä. Minullakin on motivaatio kadoksissa, vaikka 2/3 opinnoista suoritettu. Meidät suomenkieliset sairaanhoitajaopiskelijat laitetaan vastuuseen jo työharjoittelupaikoissa muista kulttuureista tulleista.
Olen juuri samassa tilanteessa...