Istuminen sattuu, häntäluussako vikaa?
Kipu yllätti muutama viikko sitten, en osaa tarkalleen sanoa olisiko ollut kolme tai neljä viikkoa sitten.
Istuin autoon ja tuntui outo kipu alaselssä, tai oikeammin sanottuna ihan ylhäällä pyllyvaossa sinä missä selkä muuttuu pyllivaoksi, kuutenkin niinkuin sisäpuolelta.
Onpa hyvin selitetty =)
Nyt kuitenkin sattuu melkein koko ajan, eniten kun istun ja kun nousen ylös.vihloo todella epämukavasti, varsinkin kun sylissä usein lisäpainona kahdeksankuinen lapsi.
En ole viitsinyt käydä lääkärissä, jotenkin nolo vaiva eikä se nyt mikään akuutti on, paitsi että työt alkaa taas puolentoista kuulauden kuluttua ja tarttis olla pelikunnossa silloin...
Vinkkejä mikä voisi olla ja mikä voisi auttaa?
Kommentit (11)
Mulla vaurioitui synnytyksessä häntäluu, vaikka oli ihan normaali synnytys. Tämä kipu alkoi kun aloin treenata 6kk synnytyksen jälkeen ja on pahimmillaan häntäluussa kun istun pitempiä aikoja. Käy näyttämässä lääkärille, se tutkii niin saat selvyyden mikä on.
Touvottavasti ei sama, mikä minulla. Sikiöaikainen juttu, kuroutumisvaiheessa kudoksiin jää keskilinjaan ontelo. Se oli täynnä mätää. Näytin sitä jo kerran akkaisemmin lääkärille, joka ei löytänyt mitään. Viikkoa myöhemmin kipu oli niin paha, että piti mennä päivystykseen. En viitsi pelotella enempää niillä tapahtumilla..
Pyydä jotakuta katsomaan, näkyisikö selkärangan keskilinjalla kipualueen lähellä ihohuokosta, kuin pientä neulanpistoa. Ja voit toki yrittää tunnustella ja arvioida, voisiko siellä ihon alla olla mitään ylimääräistä. Se ei välttämättä tunnu helposti, jos ontelo jatkuu pakaralihaksen alle.
Olisko mitään tilastoa tai tutkimusta, kitooos.
Vierailija kirjoitti:
Touvottavasti ei sama, mikä minulla. Sikiöaikainen juttu, kuroutumisvaiheessa kudoksiin jää keskilinjaan ontelo. Se oli täynnä mätää. Näytin sitä jo kerran akkaisemmin lääkärille, joka ei löytänyt mitään. Viikkoa myöhemmin kipu oli niin paha, että piti mennä päivystykseen. En viitsi pelotella enempää niillä tapahtumilla..
Pyydä jotakuta katsomaan, näkyisikö selkärangan keskilinjalla kipualueen lähellä ihohuokosta, kuin pientä neulanpistoa. Ja voit toki yrittää tunnustella ja arvioida, voisiko siellä ihon alla olla mitään ylimääräistä. Se ei välttämättä tunnu helposti, jos ontelo jatkuu pakaralihaksen alle.
Siis joku fisteli vai?
Minulla myös alkanut häntäluu sattua istuessa ja ylösnoustessa synnytyksen jälkeen. Vauva kohta vuoden ja vaiva pahenee. Voiko tälle tehdä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku fisteli vai?
En ole ihan varma fistelin määritelmästä. Dermoidikysta tai sinus pilonidalis ainakin ovat usein häntäluun ja pakaravaon yläosassa. Alkavat oireilla usein noin 25 v iässä.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa sinus pilonidalis
Kuvahaku ei kannattanu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa sinus pilonidalis
Kuvahaku ei kannattanu.
Joo, ei tosiaan ellei ole innostunut karvaperseisistä miehistä ja leikkaushaavoista =D
Kireät pakaralihakset ja/tai takareidet. Todennäköisesti pientä jumittelua koko takaketjussa. Venyttelyä ja putki/pallorullailua niin luulisi auttavan. Ja jos ei, niin sitten lääkäriin, voi olla esim. pilondiaalinen kysta.