Auttakaa minua näpäyttämään ylimielisä kiusari-työkavereita.
Työpaikalla on paska henki. En ole suosiossa, koska en kuulu "piireihin". Minut halutaan savustaa ulos ja kaikessa annetasn ymmärtää, etten kuulu joukkoon... Toiset kehuvat kilpaa toisiaan ja pitävät yllä hyvävelikerhoa.. Haluaisin näpäyttää heitä jotenkin. Olisiko hyvä jos esittäisin, etten tajua koko juttua, enkä siis kärsi tilanteesta vai miten te neuvoisitte?
En vaihda työpaikkaa. Silloinhan he voittavat.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Hei Anita!
Ihan ensin voisit opetella tekemään töitä sääntöjen mukaisesti. Me muut tiedämme, että vietät etäpäivät kirjastossa ja kuntosalilla ja että väität olleesi 7 tuntia työmatkalla, mutta työpaikan leasing-auto oli kotipihassasi jo 3 tunnin kuluttua matkan alkamisesta.
Me olemme sinulle kusipäitä koko porukka ja olet käynyt siitä pomolle valittamassa, mutta kun lahjomaton työstä kerättävä tietokanta kertoo, että et oikeastaan tee lainkaan töitä, niin mekö siihen olemme syynä? Ole vähemmän netissä ja kahvipalavereissa kavereittesi kanssa ja tee enemmän sitä, mistä saat palkan.
Anita saattaa vielä ottaa saikkua vähän lisää. Sinä teet sitten ne hänenkin työnsä.
En ole Anita. Sori
Mutta nyt on hyvät neuvot kalliit.
Haluan maksimoida heidän vitutuksen joutumatta itse kärsimään.
En ole mikään laupias samarialainen mutta toki tarvittaessa esitän sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Anita!
Ihan ensin voisit opetella tekemään töitä sääntöjen mukaisesti. Me muut tiedämme, että vietät etäpäivät kirjastossa ja kuntosalilla ja että väität olleesi 7 tuntia työmatkalla, mutta työpaikan leasing-auto oli kotipihassasi jo 3 tunnin kuluttua matkan alkamisesta.
Me olemme sinulle kusipäitä koko porukka ja olet käynyt siitä pomolle valittamassa, mutta kun lahjomaton työstä kerättävä tietokanta kertoo, että et oikeastaan tee lainkaan töitä, niin mekö siihen olemme syynä? Ole vähemmän netissä ja kahvipalavereissa kavereittesi kanssa ja tee enemmän sitä, mistä saat palkan.
Anita saattaa vielä ottaa saikkua vähän lisää. Sinä teet sitten ne hänenkin työnsä.
En ole Anita. Sori
En ole mikään laupias samarialainen mutta toki tarvittaessa esitän sellaista.
Olen työpaikassa, jossa kukaan ei tee toisen töitä, joten kun Anita saikuttaa, niin työsuma kasvaa ja me töitämme tekevät voimme vain hymyillä iloisesti Anitan palatessa töihin ja ihmetellessä, miksi mitään ei ole tapahtunut.
Meillä työyhteisö on maksimoinut Anitan vitutuksen ihan vain kääntämällä selkänsä tai poistumalla kahvihuoneesta, kun hän sinne tulee. Ikävän ihmisen kanssa ei ole pakko olla samassa tilassa. Pomollehan se valittaa, mutta me pysymme kannassamme, että asia ei kuulu meille, se on Anitan omaa kokemusta ja sille emme voi mitään. Kannattaa tulla kahville samaan aikaan kuin me muut, 12 minuuttia kuluu kovi nopeasti eikä sinne kahvihuoneeseen tuntitolkulla voida jäädä olemaan, jos joku kokee itsensä syrjityksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain konkreettista 'ulossavustamisestasi', vai onko tämä vain oma tunteesi? Jos et tunne alunperinkään kuuluvasi joukkoon, voisiko olla että myös tuo tunne on omaa kuvitelmaasi vai onko siitä jonkinlaista esimerkkiä?
On esimerkkiä, en kuvittele. Haluaisin pyyhkiä vain sen omahyväisen ilmeen muutaman naamalta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Anita!
En ole Anita. Sori
En ole mikään laupias samarialainen mutta toki tarvittaessa esitän sellaista.Olen työpaikassa, jossa kukaan ei tee toisen töitä, joten kun Anita saikuttaa, niin työsuma kasvaa ja me töitämme tekevät voimme vain hymyillä iloisesti Anitan palatessa töihin ja ihmetellessä, miksi mitään ei ole tapahtunut.
Meillä työyhteisö on maksimoinut Anitan vitutuksen ihan vain kääntämällä selkänsä tai poistumalla kahvihuoneesta, kun hän sinne tulee. Ikävän ihmisen kanssa ei ole pakko olla samassa tilassa. Pomollehan se valittaa, mutta me pysymme kannassamme, että asia ei kuulu meille, se on Anitan omaa kokemusta ja sille emme voi mitään. Kannattaa tulla kahville samaan aikaan kuin me muut, 12 minuuttia kuluu kovi nopeasti eikä sinne kahvihuoneeseen tuntitolkulla voida jäädä olemaan, jos joku kokee itsensä syrjityksi.
Eli eniten vituttaisi jos anita ei olisi moksiskaan?! Kävelisi perässä ja puhuisi juttujaan?
Varteenotettava keino.
Minäkin olen sitä mieltä, että käyttäydyt vaan niin fiksusti ja petusystävällisesti kuin pystyt. Olen huomannut, että kun ei itse lähde mukaan mihinkään toisten ihmisten haukkumisiin ja toimii ammatillisen asiallisesti, alkavat muutkin käyttäytyä paremmin.
Aina kun nuo tyypit kehuvat jotain omaa juttuaan, leuhkivat tms. niin sano maireasti hymyillen, yli-imelästi lässyttäen jotain tyyliin 'HYVÄ MAIJA' tai 'HIENOA LISSU' , 'VOI KU ON HIENOA' (vrt. kuin puhuisit koiralle tai lapselle).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työpaikalla vähän sama. Tee vaan työs ja koita pärjätä. Jos koet kiusaamisena, juttele esimiehelle, terveydenhoitajalle tms. Ikävää huomata et työpaikoilla on sama meininki kuin yläasteella :(
Sinäpä sen sanoit!
Vierailija kirjoitti:
Aina kun nuo tyypit kehuvat jotain omaa juttuaan, leuhkivat tms. niin sano maireasti hymyillen, yli-imelästi lässyttäen jotain tyyliin 'HYVÄ MAIJA' tai 'HIENOA LISSU' , 'VOI KU ON HIENOA' (vrt. kuin puhuisit koiralle tai lapselle).
Ehkä kera halin?
Sama, Munkkiniemen neljännessä kerroksessa. Asialle koitettu tehdä vaikka mitä, mikään ei auta. Olen luovuttanut.
Onko teillä luottanusmiestä tai työsuojeluvaltuutettua?
Tuo on työsuojeluasia.
Nuorena pähkäilin noita samoja juttuja. Koetin näpäyttää, ei hyötyä. Siinä vain nolaa itsensä. Jos yrittää tehdä työt moitteettomasti, uupuu.
Meillä on työpaikalla huono ilmapiiri. Se aiheuttaa sitä, että on tosi vaikea tietää kuka ihminen on aidosti ystävällinen, kuka ei. Jotenkin se koko työpaikan kriiseilevä ilmapiiri saa aikaan sen ettei osaa luottaa ihmisiin. Mä haluaisin olla kaikille ystävällinen, mutta pelkään että minutkin voisi joku käsittää väärin, niinkuin haluaisin olla vittumainen. Vaikka tosiasiassa on vaan vaikea olla siellä työpaikalla ja miettii, että olenko tosiaan ainoa jota tää ilmapiiri häiritsee, kun asiasta ei pysty tai uskalla puhua suoraan kenenkään kanssa. Ja työilmapiiriongelma todettu tarkastuksissa, mutta mitään edistystä ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Älä nauhoita. Kahden ulkopuolisen keskustelun nauhoittaminen ilman lupaa on laitonta.
Puhutko sinä itse jollekkin epäkohteliaasti ja luulet ettei se ole väärin koska kukaan muu ei sitä kuule?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Anita!
En ole Anita. Sori
En ole mikään laupias samarialainen mutta toki tarvittaessa esitän sellaista.Olen työpaikassa, jossa kukaan ei tee toisen töitä, joten kun Anita saikuttaa, niin työsuma kasvaa ja me töitämme tekevät voimme vain hymyillä iloisesti Anitan palatessa töihin ja ihmetellessä, miksi mitään ei ole tapahtunut.
Eli eniten vituttaisi jos anita ei olisi moksiskaan?! Kävelisi perässä ja puhuisi juttujaan?
Varteenotettava keino.
No siitä me sanoisimme pomolle. Täällä tehdään töitä, ei häiritä muita. Puhelin pöydälle nauhoittamaan, niinhän sitä ap:ta neuvottiin, ja sieltä kun kuuluu toisen höpötystä ja toisen ystävällinen pyyntö saada tehdä töitä rauhassa, niin pomo ei oikein voi syyttää muita kuin Anitaa.
Joo tätä anitaa ei oikeasti haittaa, vaikka joku ei haluaisikaan viettää kahvituntia anitan kanssa. Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama, mitä minusta ajattelevat tai ovat ajattelematta. Haluan vain olla piikki muutamassa lihassa.
Pomolle en tietenkään puhuisi/ole puhunut mitään. Itseasiassa olen ollut kuin en huomaisikaan. Nyt ajattelin nostaa ärsyttämistasoa. Ajattelin tehdä sen tyylillä ja siksi kyselen teiltä josko löytyisi helmivinkkejä.
Ap
Tämä suunnitelma vie toki aikaa, hedelmät kypsyvät vasta kevään korvilla, mutta on sen arvoista!
Haluamani lopputulos on sellainen että hyvävelikerhoa vituttaa rankasti, mutta heillä ei ole oikeasti ketään ketä syyttää. Keskenään toki voivat manata minut alimpaan helvettiin, se ei haittaa. Sehän se alkuperäinen päämäärä olikin!
Kiusaajat nauttivat siitä kun näkevät, että toinen kärsii. Vie tämä tyydytys heiltä pois niin vituttaa varmasti. Jos haluat ärsyttää vielä ekstraa, asettaudu heidän yläpuolelleen. Se mikä varmasti ärsyttää on puheiden ja ilmeiden välinen ristiriita. Älä yritä peitellä inhoja ja kulmien kohautuksia sopivissa tilanteissa, mutta pysy silti asiallisen posiitiivisena puheen tasolla. Juuri että nämä kiusaajat tajuavat että todelliset tunteesi ja puheesi eivät vastaa toisiaan.
Eivät saa mitään materiaalia pomolle valittamiseen.
Ja jos saavatkin jostain, alenkatso heitä, että kuinka tyhmä ihminen voikaan olla...
Eikö kenellekään muulle tullut mitään konkreettista mieleen? Minä ottaisin selvää missä asuvat ja samana yönä kävisin laittamassa hiekkaa molempien auton tankkiin. Jäämättä kiinni tietysti. Siinähän sitten miettisivät miten voi molemmille käydä niin, vaikka asuvat eri puolilla kaupunkia. Naaman edessä olisin ystävällinen ja kauhistelisin tapausta muiden mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nauhoita. Kahden ulkopuolisen keskustelun nauhoittaminen ilman lupaa on laitonta.
Puhutko sinä itse jollekkin epäkohteliaasti ja luulet ettei se ole väärin koska kukaan muu ei sitä kuule?
Neuvooni ei sisältynyt mitään moraaliohjetta, vaan juridinen ohje. Katso rikoslain 24 luvun 5 pykälä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenellekään muulle tullut mitään konkreettista mieleen? Minä ottaisin selvää missä asuvat ja samana yönä kävisin laittamassa hiekkaa molempien auton tankkiin. Jäämättä kiinni tietysti. Siinähän sitten miettisivät miten voi molemmille käydä niin, vaikka asuvat eri puolilla kaupunkia. Naaman edessä olisin ystävällinen ja kauhistelisin tapausta muiden mukana.
No ehkä vähän liian rajua mutta hiukan harmittomampi jekku voisi toimia. Sellainen, mistä ei koituisi omaisuusvahinkoja.
Mulla on työpaikalla vähän sama. Tee vaan työs ja koita pärjätä. Jos koet kiusaamisena, juttele esimiehelle, terveydenhoitajalle tms. Ikävää huomata et työpaikoilla on sama meininki kuin yläasteella :(