Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epänormaali EKG - pelottaa kovasti - onko sairaanhoitoalan ammattilaisia tulkiksi?

Miravida
29.01.2016 |

Mulla on ollut yli viikon verran sydämessä lisälyöntejä. Eli muljahtelee ja sitten on sykkeessä tauko. En kauheasti pelännyt niitä, mutta menin varmuudeksi lääkärille. Passitti mut sydänfilmiin ja verikokeeseen.

Sydänfilmin ottaja ei saanut lisälyöntejäni nauhalle, juuri sillon ei tuntunutkaan mitään. Kasvoilla oli kuitenkin huolestunut ilme kun tuli irrottamaan antureita. Sanoi että käy näyttämässä tuloksiani lääkärille. Tuli sitten takaisin ja iloisena sanoi ettei mitään ollutkaan.

Samana päivänä lääkäri soitti minulle että on löytynyt poikkeama ja pitäisi tulla juttelemaan. Kävin tänään lääkärin juttusilla ja nyt pitäisi mennä rasituskokeeseen vielä, että saadaan selville mikä vikana.

Tietääkö joku näistä termeistä tarkemmin?
normaali sinusrytmi
vasemman akselin poikkeama
ei pois laskuista etuosan infarkti, ikää ei määritetty
epänormaali ecg

Lisälyönnit sattuu välillä ja rinnasta puristaa sillon tällöin. Olen todella pelokas.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eräs sydänfilmistä "jotain" löytänyt lääkäri aikanaan sanoi, että nykyään mittaus on niin tarkkaa, että melkein kaikilla on jotain, ja jokunen vuosi sitten ei näitä harmittomia muutoksia käymässä olisi edes huomattu. En siis antanut asian vaivata päätäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla