Kuinka läheisiä lapsesi ovat keskenään?
Meillä on neljä teiniä pienillä ikäeroilla ja he ovat aina olleet tavattoman läheisiä keskenään. Riitelevät ja tappelevat toki koko ajan, mutta esim. viikonloppuisin nyhjäävät kuitenkin hyvin usein keskenään. Kavereita heillä kaikilla on, mutta usein mielummin ovat sisarustensa kanssa kun kavereiden kanssa. Välillä olen miettinyt, että onko tämä hyvä asia, vai "pitäisikö olla huolissaan"...?
Kommentit (12)
Kyllä he ihan läheisiä ovat keskenään mutta kavereiden kanssa kuluu kyllä enemmän aikaa.
Luulen, että tuollainen läheisyys sisarusten kesken johtaa hetereseksuaalisuudesta poikkeavaan toimintaan aikuisena. Se on sitten sinun itsesi päätettävissä pitäisikö siitä olla huolissaan.
Suuressa perheessä kasvaneena voin todeta, että aikuistuiminen/kotoa pois muutto/ opiskelemaan lähteminen/seurustelu ym. tulee aikanaan todennäköisesti keikauttamaan venettä. Ole vain tyytyväinen lastesi läheisistä väkeistä.
Ovat tosi läheisiä. Teinityttäret kahden vuoden ikäerolla toistensa parhaat kaverit. Toki osaavat riidelläkin. Olen tosi onnellinen kun ovat läheisiä. Itsellä ei ole siskoa ja oisin aina toivonut noin läheistä ihmistä.
Nuorena lähinnä riitelivät, nyt ovat aikuisina melko paljon kuulemma tekemisissä toistensa kanssa.
Ovat jo muuttaneet kaikki tahoilleen ja ovat läheisempiä kuin kotona asuessaan.
Ovat vasta alakoulussa. Nauravat yhdessä, pelaavat ja puuhailevat, mutta enemmän ehkä kaveriensa kuin toistensa kanssa. Eivät kauheasti ole koskaan leikkineet yhdessä. Riitojakin tulee. Pojat 2v ikäerolla.
En ymmärrä miksi ap olisi huolissaan, jos sisaruksilla on läheiset välit.
Tunnen perheen, jossa on kymmenen vuoden sisällä syntyneet neljä aikuista sisarusta. He ovat olleet aina hyvin läheisiä. Vanhimmat sisarukset ovat käytännössä päättäneet nuorempien sisarusten kaikki tekemiset ja mielipiteet, lähtien elokuva- ja musiikkimausta siihen, mitä opiskellaan, missä matkaillaan, kenen kanssa seurustellaan jne. Hyvin sairasta menoa.
Meillä lapset ovat kovin eri-ikäisiä (43, 41, 34 ja 22) mutta tapaavat usein, koko porukka käy meillä, lomaillaan yhdessä jne. Hyvin viihtyvät keskenään vaikka ovat todella erilaisia
Ja jos joku hätä tulisi kaikki huolehtisivat toisistaan, en epäile hetkeäkään.
up