78e, viikko pitäisi pärjätä, vinkkejä? (2 lasta ja mies)
Eli tosiaan ruokaan ja vaippoihin enää 78e tilillä.. Vasta ens perjantaina tulee rahaa. Oli hirveästi laskuja ja ne oli nyt pakko hoitaa. Mitään halpoja ruokaohjeita? Olis kiva vielä huomenna jotain herkkua saada.
Kommentit (35)
Kertoisitko ap mitä yleensä ostat, kun menet kauppaan? Näkisi vähän mihin suuntaan voisi ohjata.
Vierailija kirjoitti:
Opeta lapsi potalle!
Tuo ei varmaan ihan viikossa tapahdu..
Miten kahden aikuisen taloudessa rahaa viikoksi 78e? Mitä sellaisella miehellä tekee?
Toinen pyytää vinkkejä, niin täällä hyeenat iskee kiinni. Kiva juttu.
Mä suosittelisin myös kausikasvisten käyttöä. Kasvissosekeittoa (esim. purjo-perunasosekeitto) ja leivo kylkeen sämpylöitä. Keitätkö aamuisin kaurapuuron pienelle? Lisää puuron jämä sämpylätaikinaan.
Lidlissä on tosi halvat ja hyvät vaipat. Toujours on testivoittaja. Paketti maksaa muistaakseni 6€.
Osta pussi herneitä ja tee itse hernekeitto.
Osta pakastepussi silputtuja pinaatteja ja punainen maito ja tee itse pinaattikeitto.
Imetätkö vai joudutko ostamaan korvikkeita? Sekin on iso erä, joka pitää tuossa huomioida.
Älä osta vauvalle valmissoseita, vaan tee itse ainakin nyt tämän viikon itse soseet.
Tee itse popcornia, pussillisesta siemeniä saa ison satsin herkkua koko perheelle ja on todella halpaa.
Meilläkin on nyt helmikuu tosi tiukkaa, kun elin yli varojen joulukuussa enkä säästänyt tätä kuuta varten. Helmikuussa menee kaikki vakuutukset, sähkölasku, autoverot, työt.kassamaksut jne. Monta sataa kalliimpi kuukausi kuin muut kuukaudet. Yleensä lasken kuukausihinnan noille kaikille ja säästän kuukausittain näihin, mutta nyt olin höveli. En minäkään silti halua luottokorttia tämän takia käyttää, vaan syödään sitten halvemmalla.
Palaisin vielä tuohon puuroasiaan. Meillä syödään joka aamu joko kaura- tai neljän viljan puuroa aamupalaksi ja keitän aina sen verran enemmän, että saan leivottua iltapalaksi sämpylät. Tämä toki toimii vain, jos vatsa kestää vaaleita jauhoja.
Lidlistä kaurahiutaleita ja kananmunia. Niitä syötte aamu, väli- ja iltapalaksi. Lisäksi riisiä ja pakasteseiteä tarvittava määrä. Vihannekset pakasteina.
Jos jää rahaa yli niin voit ostaa jotain paremman mausta lihaa ja vaihtoehtosia välipalatarvikkeita.
LIDL. Siellä on kuulema hyviä halpoja vaippoja. Muutenkin kaikki halvempaa.. ja minä ainakin ruokkisin tuolla rahalla isommankin porukan koko viikon.
Katso, mitä sulla on kaapeissa/pakastimessa ja käytä kotoa löytyvät ainekset aterian osina. Tee kauppalista ja ostokset sen mukaan. Mut oikeesti, esim kilosta jauhelihaa tekee jo kolmen-neljän päivän ruoat tolle porukalle.
Uusimmassa Pirkassa mainostettiin tätä: http://www.k-ruoka.fi/mobiilisovellus/
Itse en ole vielä kokeillut, mut lataa ja etsi reseptejä, näet hinnan suoraan.
Tämä oli provo, koska näitä ammattiprovoilijoita löytyy tältä palstalta. Lyö lasten tai vauvan turpaan 100 g Lidlin suklaalevy, maksaa vain 49 senttiä, ja siinähän hiljenee ainakin hetkeksi. Herkkua! Söin juuri itsekin yhden levyn.
T. Lidl-mies.
Täytyi oikein tulla katsomaan onko tämä joku vitsi? 78e saa yli 4 kassillista ruokaa ja siihen mahtuu jo herkkujakin. Ostin juuri eilen sen verran 77,40 eurolla ja meillä on syöjiäkin viisi. Ostoslistalla oli mm. luomujauheliha ja marinoimattomia kanasuikaleita, soijarouhepussi, 5kg perunaa, kananmunia, 2kg porkkanaa, erinäisiä irtokasviksia kuten lanttu, tomaatteja ja sipulia ym, omenoita ja banaania, 2 maitoa (ruokajuomana ei käytetä), maustamaton jugurtti, jättipaketti maissihiutaleita (maksaa 1,69e ja riittää ainakin 10 syöntikertaa), kaurahiutaleita, mangopilttejä, näkkileipää ja reissumiestä, täysjyvämakaronia, riisipaketti, ruokakermaa, juusto, 3 eri jauhopussia, rahkaa, Yosaa, tetrapapuja, pähkinäpussi ja pastakastikepurkki. Tähän asti noin viiden-kuudenkympin ostokset ja herkkurahaakin jää.
Kiitti vinkeistä! Nyhtöpossuhampparit kuulosti hyvältä! Ja muutkin ruuat 😋
Meillä on kaikki luomua ja käydään lähes joka pv kaupassa ja ostetaan seuraavan päivän ruuat ja mitä mieli tekee. Usein ostetaan lihatiskiltä kalaa ja välillä lihaa, ja paljon menee pallaskalaa välipalaksi, ja herkkuna meillä usein juustoja, keksien ja hedelmien kanssa. Juodaan niitä kylmäkaapin tuoremehuja ja ostellaan aika paljon marjoja. Maustan omia ruokani niillä pienillä fetapakkauksilla yms. Ei juuri lasketa vaan ostetaan mitä mieli tekee. Tortilloihin en jaksa tehdä salsaa itse niin ostan valmiina, samoin välillä tonnikalaa, mies ostaa välillä eväitä valmiina, muuten teen kyllä itse kaiken.
En oikein tykkää vaaleasta leivästä, onko ruisleipää helppo tehdä itse? Sämpylöitä olen tehnyt kyllä, mutta ne vähän turvottaa 😁
En tosiaan tiedä miten tähän päädyttiin. Oli vaan läjä laskuja. Ja jos pojille jotain kävis niin Suomessa julkinen laittaa aina laskun, ja tietty nyt sitten kysyisin lainaa jos olis vaikka lääkkeille tarve!
Niin ja leivän päällä syödään joo välillä kinkkua -pahikset.
Ap
Niin ja kaapissa on munia, ruis- ja vehnäjauhoja (alle puoli pussia), vähän puurohiutaleita, kahvia on viikoksi, hapankorppuja, hilloja, pussi tummaa pastaa ja paketti couscousta ja puoli pakettia tummaa riisiä. Ja korppuja 😂 jääkaapissa puoli pakettia juustoa, suippopaprika, pussi sipulia, vähän kinkkua ja kurkkua ja jogurtti sekä maitoa ja litra mehua.
Pitää testata ne Lidlin vaipat! (En ole ikinä tarjouksesta ostanut vaippoja. Missä nyt tarjous?? )Ja ehkä hakea se 50c suklaalevy 😂
Pinaattikeittoa, kananmunakastiketta, makaronilaatikko, kaalilaatikko, nakkikeitto jne.. Kyllä tuolla summalla pärjää oikein hyvin! Saa jopa herkkuja!
Osta yksi soijarouhepussi, maksaa samanverran kuin jauheliha, mutta riittää pidemmäksi aikaa, luulisi pärjäävän näin.
Me tehdään aina halpoja ruokia ja ostetaan halvinta. Hedelmiä jne syödään paljon.
Cittarissa ihankuin olisi ollut vaippapaketit 2kpl 15 euroa ja irttarit 5,99kg, mutta en oo 100% varma.
Lasagne, makaronilaatikko, riisiä ja kanaa, risotto, tortillaa. Loppu tortillan palasista voi tehdä näin: leikkaa tortilla neljään osaan, uppopaista öljyssä ja kääntele eri mausteissa. Hapankerman kanssa nam!
Herkkuja hmm. Porkkanapiirakan saa halvalla ison pellin samoin mokkapaloja, munkkeja, maitokiisseliä, suklaakiisseliä, kauraleivoksia, vohveleita, pannukakkua yms.
Osta soijarouhetta, kuivattuja herneitä, kananmunia, kermaa (tilkka ruokaan, loppu vettä), tomaattimurskaa, tölkkipapuja, tarjouksesta edullisia hedelmiä, porkkanaa, perunoita, seitiä, keittojuureksia, makaronia, öljyä, kuivahiivaa.
Näistä (jos mausteita kotona?) ainakin munakas, soijarouhe-makaronilaatikko, hernekeitto soijarouheella, chilisincarne, omatekoiset lohkoperunat, sämpylöitä, kalakeittoa , peruna-porkkanasosekeittoa, jne.
Paljon perunaa, tummaa makaroonia, juureksia, edullista jauhelihaa. Tee hernesoppa, puuroa, syökää tummaa leipää. Kananmunat halpoja ja täyttävät hyvi, tee munakas. Tuo summa riittää hyvin.