Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahka kutiaa ja täynnä "röhnää", kuivaa karstaa tms

Vierailija
29.01.2016 |

Kampaaja sanoi joskus kun mainitsin hilseestä, että se ei ole hilsettä vaan pitäisi käyttää pesevämpää shampoota. Kuitenkin aina suihkun jälkeenkin tuosta etuosasta ihan kuiva. Nyt pesusta muutama päivä ja ihan rapsuttamalla lähtee tuo röhnä pois päästä, kutiaa ihan perkeleesti.

Mitä tälle voi tehdä, olen aivan loppu. Pesevämpää shampoota ostin eri kampaamosta eikä sillä ole mitään vaikutusta. Kampaamokäynnin jälkeen päänahka oli pari viikkoa tosi hyvä, mitä ihmettä se teki sille? Pesi ja värjäsi

Neuvoa noudatin ja pesen vain pienellä määrällä shampoota ja hieron päänahkaa huolellisesti, ei auta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama vaiva. Olen käyttänyt nyt jonkin aikaa XZ öljyhoitoa, jolla ainakin saa karstan hierottua pois, ja nahka tuntuu jonkin aikaa normaalilta. Joskus pesen hiukseni pelkällä lämpimällä vedellä, ja hieron päänahan tarkasti läpi.

Vierailija
2/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta taliköhnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nioxin-sarjaa myyvältä kampaajalta päänahan kuorinta vie töhkän pois. Minulla vaikutus on kestää puolesta vuodesta vuoteen. Maksaa jonkun verran, mutta tekee päänahasta hyvän. 

Vierailija
4/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä öljyä päähän laittaa, niin pesun jälkeen on hyvä kunnes pesen seuraavaksi. Pitäisi siis käyttää kokoajan, eikä aina lähde edes kaikki röhnä pois päänahasta.

Kasvoissa vähän samaa ongelmaa, "röhnää" irtoaa ihan vain koskettamalla, jotenkin niin kuiva. Rasvaaminen auttaa hetkeksi. Suihkun jälkeen naama on joka puolelta ihan hilseilevä

ap

Vierailija
5/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö laattoina? Ettei olisi tali-ihottumaa? Apteekin hilseshampoota voi kokeilla

http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=4846418

Vierailija
6/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Aco kosteuttava geeli kuivalle hiuspohjalle. Itsellä auttoi jo ensimmäisestä käyttökerrasta kutinaan. Hinta on reilu 10 euroa 120 ml. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Mulla myös kutisi todella paljon, hilseili ja oli kuivaa karstaa. On auttanut tosi paljon parin viikon käytön jälkeen. Jatkan ehdottomasti käyttöä.

Vierailija
7/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin myös päänahan "elvyttämisee, hoitoon" tarkoitettua shampoota, 30e pieni pullo.

Haisee ainakin pirun pahalle, mutta ei vaikutusta

ap

Vierailija
8/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee apteekiin ja kysy apua, ne osaa antaa just sulle sopivat tuotteet ja neuvot.

Vierailija
9/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteekö laattoina? Ettei olisi tali-ihottumaa? Apteekin hilseshampoota voi kokeilla

Niin ja itselläni samaa ihottumaa myös kasvoissa, mm. kulmakarvat ja korvantaukset helposti hilseilevät.

Mulla on auttanut apteekin Aqualan geeli (nimenomaan se geeli, ei lotion)

http://www.apteekkituotteet.fi/Aqualan-Gel

Vierailija
10/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röhnän kun rapsuttaa pois, niin iho on aivan normaali. En usko, että on tuota, googlen kuvat ainakin ihan erilaisia.

Vierailija
11/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

System 4 -shampoo- ja hoitoainesarjalla on saatu ainakin yksi kuivana hilseilevä päänahka hyväksi. Mutta niitä pitää sitten käyttää jatkuvasti; tavalliseen shampooseen siirtyminen palauttaa tauhkan.

Vierailija
12/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja itselläni samaa ihottumaa myös kasvoissa, mm. kulmakarvat ja korvantaukset helposti hilseilevät.

Mulla on auttanut apteekin Aqualan geeli (nimenomaan se geeli, ei lotion)

http://www.apteekkituotteet.fi/Aqualan-Gel

Voiko tuotakin laittaa päänahkaan?

täytyypä käydä apteekissa tänään.

Vierailija
13/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on seborrooinen ekseema, eli kansankielellä ns. taliköhnä. Siihen on hoitava shampoo saatavilla apteekeista, ducray kelual ds, maksaa pirusti mutta itsellä ainoa joka toimi. Netistä voi löytää halvemmalla.

Vierailija
14/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on auttanut yllättäen pesu joka päivä. Vaikka tuntuu että päänahka olisi kuiva ja siten tekisi muka hyvää harventaa pesukertoja. Olen käyttänyt ihan perusshampoota, ei mitään tehopuhdistajia. Parissa viikossa huomasin jo eron. Kokeile, ei maksa paljoa!

Vierailija
15/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP sulla se hilse sellaista ihan ohutta, kuivaa hilsettä? Saman tyyppistä, mitä tulee muualle ihoon jos se on rutikuiva? Mulla on tollainen päänahka, ja olen myös yrittänyt etsiä sopivia tuotteita. Olisin iloinen myös vinkeistä...

Tuota System4 shampoota pitäisikin joskus katsoa, mulla on siitä sarjasta hiusnaamio käytössä. ACO on myös tuttu merkki.

Vierailija
16/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on seborrooinen ekseema, eli kansankielellä ns. taliköhnä. Siihen on hoitava shampoo saatavilla apteekeista, ducray kelual ds, maksaa pirusti mutta itsellä ainoa joka toimi. Netistä voi löytää halvemmalla.

Jatkan vielä että ongelman aiheuttaja on sieni, sen takia kaikki öljyt yms hilseshampoita auttavat vain hetken, tuo mainitsemani tuote on ainoa jossa on sienilääke mukana, se tehoaa siis ongelman aiheuttajaan, ei pelkästään hoida oiretta, eli hilseilevää päänahkaa.

Vierailija
17/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on auttanut yllättäen pesu joka päivä. Vaikka tuntuu että päänahka olisi kuiva ja siten tekisi muka hyvää harventaa pesukertoja. Olen käyttänyt ihan perusshampoota, ei mitään tehopuhdistajia. Parissa viikossa huomasin jo eron. Kokeile, ei maksa paljoa!

No tätäkin se kampaaja suositteli, pesu joka päivä ja pariin kertaan peräkkäin. Mutta kun tosiaan tuntuu, ettei kannata pestä kun on niin kuiva. Mutta ei ole kuulemma hilsettä joka johtuisi kuivuudesta, vaan on nimenomaan pesun tarpeessa. Paksuakin paksummat hiukset ja niitä on paljon, joten huolellinen päänahan pesu ei ole ihan helpoimmasta päästä

Vierailija
18/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi kaikille tuo Kelual DS, ei tarvitse enää jatkuvasti hoitaa ja käyttää erikoistuoteitta, mulle riittää Kelual kuuri noin joka toinen kuukausi, ja taliköhnä pysyy poissa! Laitan niin paljon viestejä koska itse kärsin ongelmasta kauan, ja kuten moni täällä niin pesin jatkuvasti päänahkaa ja käytin kalliita tuotteita, eli kyseessä oli jatkuva taistelu oireita vastaan.

Vierailija
19/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röhnän kun rapsuttaa pois, niin iho on aivan normaali. En usko, että on tuota, googlen kuvat ainakin ihan erilaisia.

Ne googlen kuvat on aika pahoista tulehduksista /vaivoista jo. Ei itselläkään onneksi noin pahaksi ole päässyt. Mutta kokeile sitä hilseshampoota, vie sen röhnän pois.  Lievemmässä vaiheessa myös XZ suklaa-vanilja on ollut hyvä.

Kampaamon syväpuhdistavat shampoot ovat olleet ihan turhia tässä taudissa. Monta purkkia tullut suositusten perusteella turhaan ostetuksi :( Bio+ on ollut ihan ok.

Vierailija
20/27 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko AP sulla se hilse sellaista ihan ohutta, kuivaa hilsettä? Saman tyyppistä, mitä tulee muualle ihoon jos se on rutikuiva? Mulla on tollainen päänahka, ja olen myös yrittänyt etsiä sopivia tuotteita. Olisin iloinen myös vinkeistä...

Tuota System4 shampoota pitäisikin joskus katsoa, mulla on siitä sarjasta hiusnaamio käytössä. ACO on myös tuttu merkki.

Itsestään irtoileva hilse on kuivaa ja ohutta, mutta jos rapsutan päänahkaa, niin kynsien alle kertyy "märkää" mönjää. Eli rasvainen se on, vaikka ei siltä tunnukkaan.

Täytyy koittaa pestä useammin ja ostaa jotain tuollaista geeliä mitä ei pestä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä